תאונה עשיתי שריטה קטנה לרכב מהשכרה - מה עושים?

  • הוסף לסימניות
  • #22
השתתפות עצמית לביטוח פלוס התייקרות הפוליסה שלוש שנים קדימה כי זה עבר ביטוחי עם תביעה פלוס סיכון בסירוב של חברות הביטוח לבטח אחרי שלוש תביעות בהצלחה,
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
גם אצלי היה תקופה ארוכה רכב של השכרה, היום זה כבר ליסינג
חגיגות המחירים והעלויות על כל פיפס שריטה שהיה צריך זכוכית מגדל כדי לחפש אותה, הן מטורפות!

היות ולא ידעתי שככה, גם לא התמקחתי עם כל רכב שטיפה פגע בי, באתי אחרי מספר חודשים להחזיר וחשכו עיני מהסכום שהטילו עלי, ולא היה עם מי לדבר, כי אין פה תקרת השתתפות, כי לכל שריטונת מתייחסים בנפרד כאל פגיעה בודדת ומחשבים מחדש עד גובה התקרה...

אח"כ יצא לי לדבר עם מוסך רשמי שהם מפנים אליו, כשהרכב היה אצלם בתיקון מטעמם, והבעלים שם אמר לי, חבל לא באת לבד היינו מסתדרים על מחיר והיה יוצא לך גרושים, טען שהוא כל הזמן מתקן ככה לאנשים רכבים מושכרים...

לא יודעת אם מותר הלכתית, צריך אולי לשאול רב, אבל חיסכון בכסף זה כנראה ברור שיש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
במקרה שזה סריטה שלא מורידה את ערך הרכב, אין חיוב לשלם
???
אני לא בדיוק שמתי לב כשהחזרתי את הרכב מה ההגדרה של שריטה, אבל לפי מה שנראה לי בתמחור חייבו אותי על כמה וכמה שריטות.
לא יודעת מה הניסיון שלך, שלי אצל אלבר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אתה השוכר או שאתה הזקת רכב של השכרה?
כשוכר התקרה שלהם זה 2000 ש"ח השתתפות גם אם זה טוטל לוס
כמזיק צד ג' השמים הם הגבול.
הזקנו לרכב מהשכרה שמישהו אחר שכר אותו ממנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
תלכו עם הרכב לפחח מקומי שיגיד לכם קודם כל הערכת מצב.
יכול להיות במדובר על תיקון קטן מאד. ויכול להיות שזה יותר מורכב.

איזה חברת השכרה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
לא יודעת אם מותר הלכתית, צריך אולי לשאול רב, אבל חיסכון בכסף זה כנראה ברור שיש.

במקרה שזה סריטה שלא מורידה את ערך הרכב, אין חיוב לשלם
לפי התורה הדרך למדוד נזק הוא כמה הרכב היה שווה קודם וכמה שווה עכשיו (להבדיל מהחוק ששמים כמה עולה להחזיר למצב הקודם)
ממילא כיון שכשאדם קונה רכב (בטח רכב ישן) השריטה לא מורידה במחיר - פטורים מלשלם
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
הזקנו לרכב מהשכרה שמישהו אחר שכר אותו ממנה
התגובה שלי הייתה להודעה מעליי של8100
לגבי השאלה שלכם בתור מזיקים צדג' אם לא תתקנו לבד המחיר שהביטוח יתבע אותכם בדרך כלל הוא בלי כל פורפורציה לנזק שכן הם משקללים שמאות ועליות תיקון לפי מחירון שלהם
ככה זה בדרך כלל ממה שאני יודע וגם ממה שמשתקף פה בפוסט
אלא אם יבוא מישהו ויפריך את זה,
וכאמור הבדל גדול בין אם השוכר מזיק לבין אם השוכר ניזק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אין לחברה דרך לדעת אם הרכב היה במוסך (אולי רק במורשה של החברה).
אם באנת מדובר בשריטה קלה והמשכיר זורם איתכם אולי כדאי ללכת למוסך ולתקן.
לי פעם קרה ששרטתי רכב מושכר בצורה קלה ביותר ברמה שאצלי זה ירד עם מגבון, ואיכשהו החברה שלחה לי דו"ח נזק של 5300 ש"ח.
גם לנו קרה אותו מקרה
על שריטה הכי קטנה לקחו לנו את ההשתתפות המקסימאלית 5000 שח
ואפילו שלקחנו את האוטו למוסך ידוע ולא הכי זול... ואמרנו לחברת השכרה שהם ביקשו הרבה יותר זול
לא היה עם מי לדבר ....

פשוט עוקץ לשמו

מה גם שהוא כביכול הביא לי את ההצעת מחיר שקיבל מהמוסך "שעובד" איתם ...

אחרי כמה ימים התקשרתי למוסך ושאלתי אם הרכב הגיע אליהם לתיקון -לא היה ולא נברא

אגב זה לא היה חברת השכרה גדולה כמו אלבר וכו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
אל! תחזירו! לפני! שתתקנו! לבד!
על כזו שריטה לקחו לי בהרץ 2500 ש"ח וכשעשיתי בלגנים הם הוציאו לי תיק עבודה הזוי על מה שהיה צריך לעשות שם, כל סנטימטר בשריטה מתומחר בנפרד...
קפצו לפחח (אפשרי בנדוד, בפחחות הם לא רעים, אבל יהודי יעשה את זה טוב יותר) גם אם השכירות תתארך זה עדיין יצא הרבה יותר זול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אל! תחזירו! לפני! שתתקנו! לבד!
על כזו שריטה לקחו לי בהרץ 2500 ש"ח וכשעשיתי בלגנים הם הוציאו לי תיק עבודה הזוי על מה שהיה צריך לעשות שם, כל סנטימטר בשריטה מתומחר בנפרד...
קפצו לפחח (אפשרי בנדוד, בפחחות הם לא רעים, אבל יהודי יעשה את זה טוב יותר) גם אם השכירות תתארך זה עדיין יצא הרבה יותר זול.
נכון,
אבל! שואלים פה גם הלכתית אם זה בסדר, ופה לא בטוחה, רוב הסיכויים שכשהרכב מושכר חותמים שלא יתקנו נזקים לבד, ועם כל הבאסה והתסכול והעושק שלהם, צריך לבדוק אם מותר לעשות את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
נכון,
אבל! שואלים פה גם הלכתית אם זה בסדר, ופה לא בטוחה, רוב הסיכויים שכשהרכב מושכר חותמים שלא יתקנו נזקים לבד, ועם כל הבאסה והתסכול והעושק שלהם, צריך לבדוק אם מותר לעשות את זה.
אמת, פנו לרב. הדעות חלוקות האם זה מחייב או לא ופזוט תעשו מה שהרב שלכם אומר בעניין.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה