דרוש מידע מס על הפקדות ורווחי הון.

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום וברכה
אני צריך עזרה בענייני החזר מס.
כמה שאלות שלא יצאתי ברור:

1. אם יש פיקדון ל5 שנים. כעת משתחרר - המס שיורד נחשב לשנת 2023? או מתחלק ל5 שנים?

2. במידה ולי אישית אין עוד הכנסות (מלבד מלגת כולל וסיוע בשכ"ד) האם אני יכול לבקש החזר מצד נקודות זכות (אזרח ישראל+ילדים), או שזה רק אצל שכירים? (ועד כמה שנים אחורה ניתן לבקש זיכוי רטואקטיבי?)

3. בקטע של החזר מס מצד תרומות, עד כמה אני יכול להזדכות? (אם אני מבין נכון, אז על רווח של 10,000 - אני יכול להגיש קבלות עד 3,500, ומתוך זה לקבל זיכוי של שליש?)

4. במידה ואכן יש נקודות זיכוי, האם זה יורד מהשכר חייב מס (לעניין החזר מס של קבלות) או לא? (כלומר, לו נניח שמגיע לי נקודת זכות, זה מוריד מה 10,000 הנ"ל, או שזה מוריד רק מהמס שאני צריך לשלם בפועל, אבל לעניין תקרת הזיכוי עדיין מחשבים 10,000)

5. חשבון של מניות, מתי משלמים עליו מס? כשמוכרים מניה?

6. חשבון (מניות) שרשום על שמי, אבל אשתי נחשבת כנהנית בחשבון (הפקיד שאל בפתיחה) - לעניין מס זה רק אני, או חצי חצי?

אשמח לעזרת הציבור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אם הבנתי נכון ואני מקוה שהבנתי לא נכון אז אין החזרים\נקודות זכות וכיוצ''ב על מס רוחי הון
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
שלום וברכה
אני צריך עזרה בענייני החזר מס.
כמה שאלות שלא יצאתי ברור:

1. אם יש פיקדון ל5 שנים. כעת משתחרר - המס שיורד נחשב לשנת 2023? או מתחלק ל5 שנים?

2. במידה ולי אישית אין עוד הכנסות (מלבד מלגת כולל וסיוע בשכ"ד) האם אני יכול לבקש החזר מצד נקודות זכות (אזרח ישראל+ילדים), או שזה רק אצל שכירים? (ועד כמה שנים אחורה ניתן לבקש זיכוי רטואקטיבי?)

3. בקטע של החזר מס מצד תרומות, עד כמה אני יכול להזדכות? (אם אני מבין נכון, אז על רווח של 10,000 - אני יכול להגיש קבלות עד 3,500, ומתוך זה לקבל זיכוי של שליש?)

4. במידה ואכן יש נקודות זיכוי, האם זה יורד מהשכר חייב מס (לעניין החזר מס של קבלות) או לא? (כלומר, לו נניח שמגיע לי נקודת זכות, זה מוריד מה 10,000 הנ"ל, או שזה מוריד רק מהמס שאני צריך לשלם בפועל, אבל לעניין תקרת הזיכוי עדיין מחשבים 10,000)

5. חשבון של מניות, מתי משלמים עליו מס? כשמוכרים מניה?

6. חשבון (מניות) שרשום על שמי, אבל אשתי נחשבת כנהנית בחשבון (הפקיד שאל בפתיחה) - לעניין מס זה רק אני, או חצי חצי?

אשמח לעזרת הציבור.
1. נחשב בשנת 2023
2. כל ההכנסות שלא מעסק/משכורת, מיוחסות לבן זוג שהכנסותיו מיגיעה אישית גבוהות יותר.
3. אפשר לתרום עד 30% מההכנסה החייבת, ולקבל זיכוי על תרומות של 35%
5. בגדול כשמוכרים, אבל אם יש גם הפסדים נערך קיזוז פנימי, בסופו של דבר הנתונים מה וכמה שילמת מופיעים בטופס 867 - ריכוז שנתי
6. כל ההכנסות שלא מעסק/משכורת, מיוחסות לבן זוג שהכנסותיו מיגיעה אישית גבוהות יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אם אין לך הכנסות חייבות במס (כפי שכתבת רק מלגת כולל וסיוע שכ"ד) לא תוכל לקבל זיכוי ממס
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה על המענה המפורט.
2. כל ההכנסות שלא מעסק/משכורת, מיוחסות לבן זוג שהכנסותיו מיגיעה אישית גבוהות יותר.
6. כל ההכנסות שלא מעסק/משכורת, מיוחסות לבן זוג שהכנסותיו מיגיעה אישית גבוהות יותר.
גם במקרה והחשבון הוא רק על שמי, ואפי' אין עוד מוטבי הנאה וכו'?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
  • הוסף לסימניות
  • #8
@רבקה נוילנדר ופיקדון שהופקד לפני הנישואים, רק תאריך הפירעון אח"כ?

חוצמזה, יש נקודות שאפשר לממש רק על תלוש שכיר, ויש נקודות שגם על רווחי הון.
לפי איך בוחרים מה הולך על מה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
@רבקה נוילנדר ופיקדון שהופקד לפני הנישואים, רק תאריך הפירעון אח"כ?
אם הופקד שנה לפני הנישואין מיוחס רק לבעלים
חוצמזה, יש נקודות שאפשר לממש רק על תלוש שכיר, ויש נקודות שגם על רווחי הון.
לפי איך בוחרים מה הולך על מה?
נ.ז. על יגיעה אישית (תלוש) אפשר להשתמש בכל הנ.ז.
רווח הון- רק נ.ז. בסיסיות ועוד זיכויים מסוימים אפשריים,
זה כבר העבודה שלנו אי אפשר על רגל אחת...:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נ.ז. על יגיעה אישית (תלוש) אפשר להשתמש בכל הנ.ז.
רווח הון- רק נ.ז. בסיסיות ועוד זיכויים מסוימים אפשריים,
זה כבר הבנתי.
שאלתי במידה ויש לי גם וגם, אני רוצה להקצות את הנ.ז. המצומצמות-לתלוש, והמורחבות-להון.
המדינה בטח תרצה הפוך.
אז מה הכללים?
זה כבר העבודה שלנו אי אפשר על רגל אחת...:)
תודה על המענה עד עכשיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
  • הוסף לסימניות
  • #12
@רבקה נוילנדר זה לא עונה על שאלתי.
שאלתי:
במידה ויש תלוש של 6000 (כלומר תלושים שמחמתם צריך לשלם 6000 מס שנתי), ורווח הון של 6000 (כנ"ל).
אני אומר למדינה: הנ.ז. המורחבות (אזרח ישראל) - להון, והנ.ז. המצומצמות (ילדים מתחת לגיל 6) - לתלוש.
המדינה אומרת הפוך: הנ.ז. המורחבות - בוזבזו על התלוש, והנ.ז. המצומצמות - כבר לא ניתן לממש אותם על ההון.
מי יהי' צודק?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
@רבקה נוילנדר זה לא עונה על שאלתי.
שאלתי:
במידה ויש תלוש של 6000 (כלומר תלושים שמחמתם צריך לשלם 6000 מס שנתי), ורווח הון של 6000 (כנ"ל).
אני אומר למדינה: הנ.ז. המורחבות (אזרח ישראל) - להון, והנ.ז. המצומצמות (ילדים מתחת לגיל 6) - לתלוש.
המדינה אומרת הפוך: הנ.ז. המורחבות - בוזבזו על התלוש, והנ.ז. המצומצמות - כבר לא ניתן לממש אותם על ההון.
מי יהי' צודק?
המדינה לא טוענת דבר כזה
חישוב מס הכנסה הוא לפי מה שמטיב עם הנישום, נקרא לזה כך
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
המדינה לא טוענת דבר כזה
התכוונתי תיארוטי, שזה ניתן לחישוב לטובתי, וניתן לישוב לטובת המדינה.
חישוב מס הכנסה הוא לפי מה שמטיב עם הנישום, נקרא לזה כך
תודה רבה.
אז למה רווחי הון נחשבים רק לבעל ההכנסה הגבוהה ביותר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
התכוונתי תיארוטי, שזה ניתן לחישוב לטובתי, וניתן לישוב לטובת המדינה.

תודה רבה.
אז למה רווחי הון נחשבים רק לבעל ההכנסה הגבוהה ביותר?
כי זו הכנסה פאסיבית, אז הברירת מחדל היא ששייך לבעל הכנסות הגבוהות
נראה שיש לך הרבה ידע, תלמד את הנושא בצורה מסודרת ותבין את ההגיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
כי זו הכנסה פאסיבית, אז הברירת מחדל היא ששייך לבעל הכנסות הגבוהות
ויש אפשרות לבקש שיחושב אחרת?
הרי יש אין ספור סיבות למה זה הכנסה שלי ולא של אשתי.
[אדרבא, מישהו אחד עובד, ומישהו אחד 'סוחר בורסה']
נראה שיש לך הרבה ידע,
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
כן.
מגישים 'מעין' תיק מס הכנסה.
ידיעה מעניינת ששווה כמה מאות שקלים...
ד"א:. אם הקבלת מס רשומה ע"ש הבעל ותשלום המס הוא מחשבון משותף לשני בני הזוג, מי פותח את התיק?
(לאשה יש כבר תיק רק לענין תאום מס).
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
ידיעה מעניינת ששווה כמה מאות שקלים...
ד"א:. אם הקבלת מס רשומה ע"ש הבעל ותשלום המס הוא מחשבון משותף לשני בני הזוג, מי פותח את התיק?
(לאשה יש כבר תיק רק לענין תאום מס).
במקרה שלי אלפי שקלים...

אז התיק צריך להיות משותף לשני בני הזוג והקבלה יכולה להיות רשומה על כל אחד מהם
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה