דרוש מידע מוסדות לימוד בבית שמש... מי מתמצא?

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לנו בני משפחה קרובה שב''ה עשו עליה לארץ לפני מס' חודשים.
הם כמובן העדיפו לגור באמריקה הקטנה-בית שמש.

אהממה..
שהם לא ממש מתמצאים וגם אנחנו לא במוסדות הלימוד שם.
הם לא מדברים כ''כ עברית ונראה לי ש... לא נעים לומר, אבל קצת עבדו עליהם..

מה שקורה כעת הילדים-בנים נמצאים במקום ברמה הרבה יותר פחותה ממה שהורגלו בארה''ב ובטח ממה שיש בבית.

ממה שניסנו לברר כדי לעזור הבנתי שהנושא שם די מורכב ומסובך.

אשמח אם יש כאן מישהו שמכיר ומתמצא או לכל הפחות מידע לגבי עסקן/רב שמכיר היטב את המקומות ויוכל לעזור.
זה ממש בגדר חסד אמיתי!

תודה רבה מראש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לאיזה איזור עברו?
הם חסידים או ליטאים?
מה כרגע הם רוצים לעבור לת"ת אחר או לברר על המקום שהם נמצאים בו?
יש הההמממון ת"ת בבי"ש ובאמת חייב להתיעץ עם מי שמכיר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לאיזה איזור עברו?
נראה לי זה נקרא רמה א'.
איזור רחוב נחל רפאים, נחל דולב וכ'
אבל זה לא ממש משנה להם, בשביל מקום טוב לא אכפת לו להסיע אותם הלוך חזור כל פעם.
מה כרגע הם רוצים לעבור לת"ת אחר או לברר על המקום שהם נמצאים בו?
לעבור למקום אחר.
מה שהם נמצאים כעת לא מתאים בשום מקום.
יש הההמממון ת"ת בבי"ש ובאמת חייב להתיעץ עם מי שמכיר.
מכירה משהו כזה?
יותר בסגנון הזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נראה לי זה נקרא רמה א'.
איזור רחוב נחל רפאים, נחל דולב וכ'
אבל זה לא ממש משנה להם, בשביל מקום טוב לא אכפת לו להסיע אותם הלוך חזור כל פעם.

לעבור למקום אחר.
מה שהם נמצאים כעת לא מתאים בשום מקום.

מכירה משהו כזה?

יותר בסגנון הזה.
ברמה א'
יש את בית שלום ועטרת שלמה שנחשבים טובים
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
ברמה א'
יש את בית שלום ועטרת שלמה שנחשבים טובים
זה עטרת שלמה כמו בירושלים וב''ב או משהו אחר?
מוסבך מידיי להכניס לשם ילדים מבחוץ?
הם למדו במקום מאד טוב בארה''ב. אבל כאן לא ממש מסתכלים על זה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
זה עטרת שלמה כמו בירושלים וב''ב או משהו אחר?
מוסבך מידיי להכניס לשם ילדים מבחוץ?
הם למדו במקום מאד טוב בארה''ב. אבל כאן לא ממש מסתכלים על זה..
כן זה של רשת עטרת שלמה, באמת חשבתי שיכול להיות בעיה להיכנס למקומות טובים בעיקר אחרי שנכנסו לא יודעת לאן...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
באמת חשבתי שיכול להיות בעיה להיכנס למקומות טובים בעיקר אחרי שנכנסו לא יודעת לאן...
אז מה אפשר לעשות?
הם נכנסו לשם לגמרי בטעות..
בא נאמר שזו גם טעות שלנו שלא חשבנו מספיק שאולי הם לגמרי התבלבלו ממה שהולך כאן בארץ.
נמצאים שם בערך חצי שנה אולי פחות.
ההורים די עלו על זה מהר, ומאז האבא אמר לי שהוא כבר מעדיף להשאיר מידי פעם בבית וללמוד איתם באופן אישי מאשר לשלוח ולגלות כל פעם מחדש איזה שטויות הם לומדים שם.
בדרכים הרגילות זה באמת נראה מסובך להעביר, לכן חיפשתי מידע על עסקן כלשהו שיוכל להבין את המצב והסיפור ולעזור מהכיון שלו.
מאמינה שלו יותר יקשיבו מאשר לנו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יתכן ובית אליהו יכול מאוד להתאים, חיידר מצוין ויש שם גם יחסית הרבה אמריקאים
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
כן זה של רשת עטרת שלמה, באמת חשבתי שיכול להיות בעיה להיכנס למקומות טובים בעיקר אחרי שנכנסו לא יודעת לאן...
יש את "בית שלום" ו"תורת שלום". יש שם הרבה אמריקאים. תנסו לדבר אולי אתם. יתכן מאוד שישמעו. המנהל של תורת שלום הוא הרב ישראל קוריץ.
"עטרת שלמה" יותר פרום בסגנון. לא יודעת אם מתאים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
יתכן ובית אליהו יכול מאוד להתאים, חיידר מצוין ויש שם גם יחסית הרבה אמריקאים
יש את "בית שלום" ו"תורת שלום". יש שם הרבה אמריקאים. תנסו לדבר אולי אתם. יתכן מאוד שישמעו. המנהל של תורת שלום הוא הרב ישראל קוריץ.
"עטרת שלמה" יותר פרום בסגנון. לא יודעת אם מתאים.
מענין.
תודה על המידע!
מה הסגנון של המקומות הנ''ל?
עד כמה הם פתוחים/סגורים?
יש לכם מספרים או אנשי קשר שקשורים לשם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
עטרת שלמה משפחות ממש פרום.
בית שלום משפחות ליטאיות רגילות של איזור דולב-רפאים, גם אמריקאים.
תורת שלום, משפחות רגילות ופתוחות. בדרך כלל קל להתקבל.
בית אליהו- הרוב משפחות חוצניקיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
בית אליהו- הרוב משפחות חוצניקיות.
בית שלום משפחות ליטאיות רגילות של איזור דולב-רפאים, גם אמריקאים.
שזה לא אומר לי הרבה.
גם המקום שהם נמצאים עכשיו יש הרבה חוצניקים.
אומנם לא הרוב, אבל כן יש די הרבה.
זה נתון חשוב אבל יותר חשוב לי לדעת מה הרמה של המקום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
חשוב לציין שרמה א היא לא כמו עוד שכונה בבני ברק או בירושלים.
בית שלום נחשב חיידר מצוין. הוא החיידר של השכונה. אבל כאלה מבחוץ יכולים לראות את המשפחות ולא להבין.
קרוב לשם גם חיידר אביעזרי.

אם תפרטי (באישי) איפה הם לומדים, אבין מה הסגנון שממש לא התאים.

יש ברמה א אוכלוסיה מאד מגוונת ולפחות 10 חיידרים, כל אחד והדקויות שלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
חשוב לציין שרמה א היא לא כמו עוד שכונה בבני ברק או בירושלים.
כן את זה ראיתי.
אבל עדיין יש שם הרבה משפחות ממש איכותיות.
בית שלום נחשב חיידר מצוין. הוא החיידר של השכונה. אבל כאלה מבחוץ יכולים לראות את המשפחות ולא להבין.
קרוב לשם גם חיידר אביעזרי.
שמה זה אומר בעצם..?
אם תפרטי (באישי) איפה הם לומדים, אבין מה הסגנון שממש לא התאים.
זה כ''כ קיצוני שפשוט לא נעים לומר.
יש ברמה א אוכלוסיה מאד מגוונת ולפחות 10 חיידרים, כל אחד והדקויות שלו.
אם את מתמצאת כ''כ אולי באמת אני אנסה לפנות אליך בהמשך בפרטי.

תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מי מתמצא בבית שמש ויוכל לעזור לי

ת"ת מנוחה וקדושה" - זה חיידר של עץ?

ישיבה קטנה בשם "באר המלך" - של עץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
מנוחה וקדושה זה תלמוד תורה באידיש למשפחות צדיקות לא של עץ
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה