בקשה גרפולוגיה על הציור הבא

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש כאן גרפולוגים ?
ילד בן 8 שעל השולחן היו לחופשיותו שלל כלי כתיבה ויצירה בשלל גוונים,
מעט ועיפרון עד לטושים זוהרים ורגילים ועוד...
יתכן שצייר את עצמו כי דיוק לבש מכנס שחור וחולצה תכלת .
הוא צייר וצבע את המכנסיים עם עיפרון והשאר כבר ברור בתמונה .
בצד ימים צייר לוחות הברית או ספר לימוד ובצד שמאל לוחות הברית .

מה דעתכם?
1715194934282.jpeg
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
קודם כל הוא בחר צבעים חיים ושמחים אז את יכולה להיות בטוחה שטוב לו, ואולי הוא חושב על דברים כמו לוחות הברית וכאלה וזה מה שיצא לו בציור?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
למען האמת, קשה לדעת רק מציור אחד ובגיל כזה.
אבל יש דברים שאני יכול להבחין בהם:
הדמות גדולה יחסית ביחס לשאר הציור, מה שמצביע על חשיבותה בעיני הילד, והיא עומדת במרכז הציור, דבר המסמל את תחושת הביטחון והיציבות של הילד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מה עם זה שאין כפות ידיים ורגליים?
הבת שלי מציירת מהמם. תמיד בלי ידיים. נלחצתי . חשבתי אולי משהי מאיימת עליה בכתה (בבית היא מעולם לא קיבלה נחת זרוע מאפחד...)יום אחד החלטתי לשאול ... אני לא מצליחה לצייר את האצבעות מדויק אז אני עושה ציורים שהידיים מתחבאות...
מה שבטוח שהיא לא מאויימת מידיים של אפחד . והדמיונות היו לשווא .
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
הבת שלי מציירת מהמם. תמיד בלי ידיים. נלחצתי . חשבתי אולי משהי מאיימת עליה בכתה (בבית היא מעולם לא קיבלה נחת זרוע מאפחד...)יום אחד החלטתי לשאול ... אני לא מצליחה לצייר את האצבעות מדויק אז אני עושה ציורים שהידיים מתחבאות...
מה שבטוח שהיא לא מאויימת מידיים של אפחד . והדמיונות היו לשווא .
זהו שעל זה כן יצא לי לשמוע שבמצב של אלימות הידיים מצוירות גדולות ולא פרופורציונלית לגוף
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
בגלל שעין ימין במרכז ועין שמאל בשמאל, זה מראה שהוא ימני.
העדר צואר מלמד על דלקת גרון סמויה.
הקישקוש שיוצא מהפה מראה שיש לו יכולת רטורית מצויינת
העדר כתפיים מוכיח על כך שאין הוא צריך לשאת בעול, אלא משפחתו תומכת בו בהכל,
ורוד בפנים וכחול בגוף, מדגיש את שמחת החיים והאהבה לאם.

ככה זה גרפולוגיה, אפשר ללמוד המון דברים מציור אחד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא רואה שום סימני מצוקה, אם מה אחת חוששת
כן מוזר לי רמת הציור. אני לא יודעת האם הרמה של הציור הזה תואמת גיל,
משום מה היה נראה לי שזוהי רמת ציור של ילד קטן יותר
מסייגת-יש לי בנות בגיל הזה, יתכן שזה שונה מבנים לבנות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לא רואה שום סימני מצוקה, אם מה אחת חוששת
כן מוזר לי רמת הציור. אני לא יודעת האם הרמה של הציור הזה תואמת גיל,
משום מה היה נראה לי שזוהי רמת ציור של ילד קטן יותר
מסייגת-יש לי בנות בגיל הזה, יתכן שזה שונה מבנים לבנות.
דווקא תואם גיל
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
רק לי היה נראה כמו פסח-מצה,
עד שבועות-לוחות הברית?
כנראה בדיוק למדו על זה...

בעיקרון-לא מאבחנים ע"י ציור אחד, צריך לפחות 3.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
וואוו
בגלל שעין ימין במרכז ועין שמאל בשמאל, זה מראה שהוא ימני.
העדר צואר מלמד על דלקת גרון סמויה.
הקישקוש שיוצא מהפה מראה שיש לו יכולת רטורית מצויינת
העדר כתפיים מוכיח על כך שאין הוא צריך לשאת בעול, אלא משפחתו תומכת בו בהכל,
ורוד בפנים וכחול בגוף, מדגיש את שמחת החיים והאהבה לאם.

ככה זה גרפולוגיה, אפשר ללמוד המון דברים מציור אחד.

הכל מדויק חוץ מהגרון שאין לי מושג מה איתו חח אני לא האמא אבל פיענוח יפה מאוד!
אני חייבת לעלות ציורים של הבת שלי לקבל אתדעתכן . אשתדל 3.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
WhatsApp Image 2024-11-13 at 13.00.07.jpeg
אשמח לעזרה ילד בן צייר ציור על לוח מחיק ,צייר בית בתוך הבית כתב שולחן שבת ליד יש תינוק באמבטיה וילד ישן בחדר
חדר הורים מחוץ לבית והידים של האמא גדולות ומאימות
ילד זה לא חווה אלימות בבית וכששאלנו מי זה ? אמר אמא (בהתחלה צייר ידים רק לאמא ואבא ואח"כ נזכר שלא עשה לילדים ידיים ואז הוסיף..)
הציור קצת מלחיץ..
רוצה חוות דעת של מי שמבין..
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2024-11-13 at 13.00.07.jpeg
    WhatsApp Image 2024-11-13 at 13.00.07.jpeg
    KB 149.8 · צפיות: 30
  • הוסף לסימניות
  • #13
בן כמה הילד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מבקש רשות לקפוץ על האשכול
כמו בסיפור הראשון - ילדה בת 6 שלא ידענו בכלל שיודעת לצייר ציירה באופן חופשי ומהיר את הציור הבא
מאוד אשמח לקבל כיוון מהמומחים בנושא - תודה ענקית
(אגב - הריבוע מימין לבית זה הסורגים שלנו עם הבימבה...)
 

קבצים מצורפים

  • 1734475381966.jpeg
    1734475381966.jpeg
    5.3 MB · צפיות: 31
  • הוסף לסימניות
  • #16
צפה בקובץ המצורף 1820872אשמח לעזרה ילד בן צייר ציור על לוח מחיק ,צייר בית בתוך הבית כתב שולחן שבת ליד יש תינוק באמבטיה וילד ישן בחדר
חדר הורים מחוץ לבית והידים של האמא גדולות ומאימות
ילד זה לא חווה אלימות בבית וכששאלנו מי זה ? אמר אמא (בהתחלה צייר ידים רק לאמא ואבא ואח"כ נזכר שלא עשה לילדים ידיים ואז הוסיף..)
הציור קצת מלחיץ..
רוצה חוות דעת של מי שמבין..
ראשית אני רוצה להקדים, שציור אחד לא בהכרח משקף מצב של ילד, אלא צריך לבדוק ציורים נוספים.
לענין הציור הזה, חשוב לי להרגיע אותך, שאין כאן סימן מובהק לאלימות. ידיים גדולות אינן בהכרח אלימות.
ידיים מעידות על אמון של המצייר בעצמו וביכולותיו, וכן על תקשורת.
בפענוח ציורים יש מנגנון שנקרא 'פיצוי והחסרה' - לעיתים נראה החסרה של אבר ולעיתים נראה הגדלה שלו. ושני אלה יכולים להעיד על אותו קושי.
האם נראה לך שקיים אצל הילד קושי בתקשורת? או אולי יש תחומים שקשה לו להשיג מה שהוא רוצה וחווה קושי בדרך להצלחה?
בנוסף, גג הבית עמוס מאד. זה מעיד על עומס מחשבתי של המצייר - יתכן שהוא עמוס במחשבות רבות.

אם תרצי, תוכלי לשלוח דרך האתר שלי, בעמוד שנקרא ’אבחונים מהשטח’ , ציורים נוספים שלו, בתוספת שאלה או ענין שאת מבקשת לבדוק. (ככל שיש יותר ציורים, כך נוכל לדייק ולאבחן נכון.) מדי תקופה אני מעלה אבחון אחד מבין אילו ששלחו.

בהצלחה והרבה נחת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מבקש רשות לקפוץ על האשכול
כמו בסיפור הראשון - ילדה בת 6 שלא ידענו בכלל שיודעת לצייר ציירה באופן חופשי ומהיר את הציור הבא
מאוד אשמח לקבל כיוון מהמומחים בנושא - תודה ענקית
(אגב - הריבוע מימין לבית זה הסורגים שלנו עם הבימבה...)
אענה מחר בעז’’ה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מבקש רשות לקפוץ על האשכול
כמו בסיפור הראשון - ילדה בת 6 שלא ידענו בכלל שיודעת לצייר ציירה באופן חופשי ומהיר את הציור הבא
מאוד אשמח לקבל כיוון מהמומחים בנושא - תודה ענקית
(אגב - הריבוע מימין לבית זה הסורגים שלנו עם הבימבה...)
אני לא משהו מיוחד, אבל מכיוון שזה בפורום אגיד את דעתי על הציור [אשמח גם לשמוע ביקורת על זה]

התחושה שאני קיבלתי מהציור, זה שיש משהו שהילד מסתיר.

אני מדגיש שוב, אני לא איש מקצוע!!!

אפשר לראות כמה דברים בולטים בציור שמבטאים את תחושת הסגירה ואף פחד שיש לילד.

1. החלונות עם סורגים, גם למטה וגם החלון עם הבימבה.

2. בדלת יש עיניית שמסתכלת מי מגיע לבית.

3. יש בציור הרבה ציפורים, השמים לא חלקים אלא עמוסים בהם מאוד.

4. קרני השמש אינם עגולות אלא חדות יותר.

יש עיגול בגג למעלה, מה זה?

כמובן, אין כאן פחד וסגירה ברמה גבוהה ובעייתית, אבל נראה שכדאי לדבר עם הילד ולשמוע עם יש בעיה שהוא חושש ממנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
והידים של האמא גדולות ומאימות
אני כבר אמרתי שאני לא איש מקצוע.
אבל אישית אני לא רואה ידים מאיימות בציור [האמת שלא בדיוק הצלחתי להבין את הציור], ידים גדולות הכוונה ידים שציורו לא כקו ארוך אלא כף יד גדולה, כמו כפפה ענקית, זה מראה על ידים מאיימות, לא ראיתי תחושה של איום בציור כלל. הפוך יש דלת פתוחה לרווחה, הילד שמח להכניס אורחים. לא מתבייש בבית. חלק מהדמויות אף צוירו מחוץ לבית, הציור לא מראה כלל על סגירה ופחד.
מה שכן הפריע לי בציור זה כמובן הגג, כל הציור היה יחסית חלק לא עמוס, רק הגג עמוס, ואף עמוס מאוד. ועל זה כבר דיברו איתך שיש לו עומס חשיבתי.
אישית אני חושב שיש לילד בעיה של ארגון, הציור מראה על חוסר ארגון, הוא ציור איך שיוצא בלי לחשוב לפני מה המיקום של כל חפץ, או איך החפץ נראה, אולי זה גם הסיבה לעומס החשיבתי.
כדאי לעשות לו סדר בדברים של היומיום, מה להניח ואיפה, מה עושים וכיצד. לאט לאט שהוא יהיה מסודר לפי דעתי גם הבלגן החשיבתי יירד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לא מפענחת רק מדגישה מה ששמעתי כשאני למדתי גרפלוגיה לציורי ילדים:
1. צריך מינימום 3 ציורים
2. לא מספיק פרמטרט אחד אלא צריך 3 פרמטרים כדי לאבחן משהו
3. גם כאשר יש מגוון של ציורים, ופרמטר שחוזר על עצמו - אי אפשר לאבחן, אלא רק לחשוש למשהו. לא למהר לחרוץ גורלות!
4. האבחנה נותנת תמונת מצב. לא מוצאת בעיות. אם יש קושי במצב הנוכחי אפשר לשנות.
ועוד הערה - יש דברים שאפשר לראות רק בראיה פיזית (עצמת הקו לדוגמא)

אז נא לקחת הכל העירבון מוגבל
ולהבין מה המטרה שרוצים מהפיענוח.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה