פוליטי חדשות פוליטיות מהעולם

  • הוסף לסימניות
  • #41
גם בפולין - הפרמלנט החדש עובד טוב..


לאחר שהודלק נר שישי של חנוכה, במעמד שגריר ישראל לפולין מר יעקב ליבנה, התפרץ חבר פרלמנט אנטישמי, גרז'גורז' בראון איש ימין קיצוני מוסת, שהפך אמש לגורם אופוזיציה, חטף מטף של כיבוי אש ובזעם כיבה את הנרות.
מהומה פרצה במקום, וכל הנוכחים פונו.
יושב ראש הפרלמנט החדש, מר שמעון חולובניה הגיע למקום, הטיל סנקציות חריפות על האנטישמי המוסת, הדיח אותו מהשתתפות פעילה בפרמלנט והקפיא את שכרו לחצי שנה הקרובה (!!!), ודאג שהחנוכייה תודלק מחדש במופגן ובגאון על ידי השליח הרב סטמבלר.

הרב סטמבלר מספר: "כבר 17 שנה אנחנו מדליקים את האור בבנין הפרלמנט, וגם הערב הדלקנו פעם אחת, ושוב בפעם השניה לאחר התקרית האנטישמית החמורה. הוא רצה לעשות חושך, אבל יצא מזה הרבה אור, פרסומי ניסא בהיקפים שלא ראינו עד היום, ומודעות של פולין כולה לנס החנוכה ונצח ישראל".
 

קבצים מצורפים

  • 1702506857538.png
    1702506857538.png
    KB 204.2 · צפיות: 104
  • הוסף לסימניות
  • #42

ראש הממשלה החדש של צרפת: שר החינוך בן ה-34​

שר החינוך גבריאל אטל מונה על ידי נשיא צרפת עמנואל מקרון לראש ממשלת צרפת. אטל, בן ה-34 בלבד, יהיה לראש הממשלה הצעיר ביותר בתולדות בצרפת.
אטל נחשף לשותף פוליטי מובהק של נשיא צרפת מקרון מאז כניסתו למערכת הפוליטית. בצרפת מפרשים מינוי זה כניסיון של מקרון לרענן את הקבינט ולהכניס אליו דמויות צעירות, לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי בקיץ הקרוב.
מינוי זה מגיע אחרי שאמש התפטרה ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן מתפקידה, אחרי כשנה וחצי בתפקיד. לפי ההודעה שנמסרה מטעם משרדו של נשיא צרפת עמנואל מקרון: "מקרון הודה לבורן על עבודתה".
התפטרות זו הגיעה אחרי שנה בה היו לקואליציה של בורן שורות משברים פוליטיים בעקבות רפורמת הפנסיות השנויה במחלוקת של מקרון.
בחדרי חרדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
הפנטגון הודיע ששר ההגנה אוסטין אושפז בבית החולים בשבוע שעבר לאחר שעבר ניתוח לטיפול בסרטן הערמונית
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
מושל טקסס הכריז שביידן הפר את ההסכם בין הממשל הפדרלי למדינתו בכך שמסרב להגן על טקסס מפלישת המהגרים. לכן טקסס תגן על עצמה.

מכתבו של המושל מצהיר שביידן קיבל ממנו מספר רב של התראות שטקסס תחת פלישה ושביידן אינו פועל כמתחייב מתפקידו כנשיא.
לכן לטקסס עומדת הזכות להגנה עצמית וזכות זו עולה על החוק הפדרלי.
הוא הנחה ברוח זו את המשמר הלאומי של טקסס ועוד גורמים רלבנטיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
יש דברים שיכולים להתרחש רק ברוסיה…
אנדריי בוגדנוב, אחד המועמדים במרוץ לנשיאות ברוסיה במערכת הבחירות הקרובה, נשאל האם הוא מתכנן לנצח בבחירות • תשובתו לשאלה: "בוודאי שלא, מה נראה לך שאני אידיוט"…
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
מושל טקסס הכריז שביידן הפר את ההסכם בין הממשל הפדרלי למדינתו בכך שמסרב להגן על טקסס מפלישת המהגרים. לכן טקסס תגן על עצמה.

מכתבו של המושל מצהיר שביידן קיבל ממנו מספר רב של התראות שטקסס תחת פלישה ושביידן אינו פועל כמתחייב מתפקידו כנשיא.
לכן לטקסס עומדת הזכות להגנה עצמית וזכות זו עולה על החוק הפדרלי.
הוא הנחה ברוח זו את המשמר הלאומי של טקסס ועוד גורמים רלבנטיים.
הקרב על גדר הגבול בין ארה"ב למקסיקו : התנגשות של ממש בין ממשל ביידן למשמר הלאומי של טקסס הרפובליקנית

אירוע מעניין מתפתח בגבולה הדרומי של ארצות הברית עם מקסיקו - במדינת טקסס. בחודשים האחרונים ישנו גל בלתי פוסק של מהגרים אשר מגיע ממקסיקו. לפי מספרים רשמיים, 50,000 מהגרים חצו באופן בלתי חוקי בשבוע האחרון בלבד (!) - המספר הזה לא כולל את 10,000 המהגרים שנכנסו בצורה חוקית באותם ימים, וגם לא את המהגרים הלא חוקיים שלא נתפסו כלל. באשר להרכב המהגרים, לא מדובר רק בלטינים ממרכז ודרום אמריקה, אלא גם בלא מעט מהגרים ממדינות אפריקה ומזרח אסיה שמגיעים למרכז אמריקה ומשם עושים את הדרך לארצות הברית ברגל.

טקסס הרפובליקנית רוצה באופן טבעי למנוע את שטף המהגרים שנכנסים לשטחה, והמושל גרג אבוט החליט להפעיל את המשמר הלאומי של המדינה כדי להילחם בתופעה. בנוסף, אבוט מפעיל מזה שנה וחצי מערך הסעות למהגרים, במסגרתו הסיע כבר עשרות אלפים מטקסס לערים דמוקרטיות כדוגמת ניו-יורק, שיקאגו, ולוס אנג'לס - מה שיוצר משברי הגירה נוספים ברחבי ארה"ב. מרכזי הקליטה קטנים מלהכיל. כמו כן, המושל קידם חקיקה שהופכת חצייה בלתי חוקית של הגבול ללא חוקית ברמת המדינה, מה שיאפשר לשופטים טקסנים לשפוט ואפילו לגרש מהגרים חזרה למקסיקו באופן עצמאי (דבר שאליו מקסיקו מתנגדת - לכן לא ברור איך גירושים שכאלה יצאו בכלל לפועל).

נקודת מתח מרכזית היא עניין המכשולים. הממשל בטקסס טוען שהממשל הפדרלי נכשל בתפקידו, שהגבול פרוץ, שגדרות התיל שהוא מציב הכרחיות, ושמדובר ברכוש של מדינת טקסס. ממשל ביידן טוען שהמכשול מונע מסוכנים פדרליים לפעול בשטח ולעבור לצידו השני במקרי חירום, ושמלתכחילה אין לטקסס סמכות להציב אותם על גבול פדרלי.

נקודה נוספת היא נקודות כינוס המהגרים, מחנות מעצר זמניים שהקימה טקסס כדי לרכז את המהגרים אותם היא עצרה, כדוגמת שלבי פארק (Shelby Park). אנשי משמר לאומי טקסניים פשוט מונעים מסוכנים פדרליים להיכנס למתחם ולגשת למהגרים שבו.

וזה בעצם שורש העניין. למי הסמכות לקבוע את מדיניות ההגירה של ארצות הברית - הממשל הפדרלי, או כל מדינת גבול והמדיניות שלה?

ממשל ביידן פנה לבית המשפט העליון בנושא, וזה פסק לפני כמה ימים ברוב של 5-4 כנגד מדינת טקסס, כשהוא קובע שבסמכותם של סוכנים פדרליים להציב, להסיר ולחתוך גדרות תיל, ושעל המשמר הלאומי של טקסס לאפשר לסוכנים גישה למחנות. מדובר בצו ביניים שנועד להכריע ולפתור את הבעיות הקיימות בין הרשויות באופן זמני, ולא בפסיקה סופית בנושא. דיון נוסף מתוכנן ל-8 בפברואר. חשוב לציין שבבית המשפט העליון יש כרגע רוב שמרני, ובין השופטים שהצביעו בעד ממשל ביידן היו גם מינויים שמרניים של הנשיא טראמפ ושל בוש הבן.

ומה טקסס עושה בינתיים? מנסה להתעלם מפסק הדין. אבוט משחרר הצהרות פומביות שאנשיו ימשיכו להחזיק את הקו, אנשי המשמר הלאומי ממשיכים להציב מכשולים חדשים, וסוכנים פדרליים עדיין מתלוננים שנמנעת מהם גישה לshelby park. חברי קונגרס וסנאטורים עובדים במקביל על חקיקה דו-מפלגתית שתסדיר את המצב, ומשפטנים מטקסס נשבעים להילחם משפטית בנושא לאורך כל הדרך. ביידן מבטיח לסגור את הגבול ברגע שהחקיקה המשותפת תעבור, אבל מחוקקים רפובליקנים לא מתלהבים מהמהלך וטוענים כי בסמכתו של הנשיא לעשות כך כבר כעת.

קרב חריג, מעניין לראות לאן יתפתח.

אבו עלי מאת אבו יאסר, פרשן לענייני פוליטיקה אמריקאית
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
הנשיא לשעבר טראמפ בראיון לפוקס ניוז: ישראל עזרה בתכנון התקיפה של סולימאני, ביבי היה חלק גדול מזה. אבל יומיים ל פני אמרו לי "אנחנו לא יכולים לעשות את זה", אז עשינו את זה בעצמינו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
טל שגיא:
אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, מת בכלא.
הרשויות ברוסיה מדווחות כי אלכסיי נבלני, מתנגד המשטר הבולט ברוסיה, מת בכלא. לפי הגרסה של רשויות הכלא שבו הוחזק, הוא "חש לא טוב אחרי הליכה, וכמעט מיד איבד את ההכרה".
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
בריטניה: השמרנים יובסו, השאלה היא רק באיזה היקף. כך מעריך הוושינגטון פוסט.
הבחירות המקומיות שיתקיימו השבוע בבריטניה יהיו אינדיקציה ברורה למפלה הצפויה לשמרנים בבחירות הכלליות שיתקיימו בהמשך השנה.
הלייבור צפוי לחזור לשלטון ברוב גדול לאחר 14 שנה בהם שלטו השמרנים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
סקר בחירות ראשון בבריטניה:

יתרון מטורף של 23 נקודות ללייבור האנטישמי. לייבור 47%, שמרנים 24%, המפלגה הליברלית הדמוקרטית 11%
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
בתום כחודש וחצי הסתיימו הבחירות הכלליות בהודו - ביום שלישי צפויות להתפרסם התוצאות, וראש הממשלה נרנדרה מודי צפוי לזכות בכהונה שלישית
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הכתוב מדבר על נשים וגברים כאחד D:

תסגור.את.הדלת.
מכירים את זה שיוצא לכם להעיר למישהו והוא פשוט לא מיישם?
ואמרתם שוב ושוב.
לא פעם.
לא פעמיים
ולא גלידה אחת או שתיים.
אולי סניף שלם יספיק.
אולי אפילו לא.
וכמה כבר אפשר להגיד?
בזמן האחרון היה לי מקרה
שקניתי לעצמי משהו טעים
ולאחר שבשטח ציבורי הוא כמעט נגמר
החלטתי להחזיר אותו לשטח שלי בטאבו.
לא צריך להגזים ולהחביא
פשוט לשים בטריטוריה המוגדרת.
ואז יום אחד אני באה לקחת מהמשהו הטעים
שנשאר באותו מקום ב ד י ו ק .
באותה פוזה אפילו.
משום מה הוא הוריד במשקל
לא יכול להיות.
הקופסא ריקה.
מישהו אכל את הטעים שלי.
ולא רק שלא טרח לזרוק את הקופסא
אלא החליט להשאיר אותה עומדת על כנה כדי לתעתע
אולי כדי לתת לי עוד תקווה קטנה
לא יודעת מה חשב ה"גנב"
העצבים זרמו לי בכל הורידים
וקול שופר המבשר את בוא המלחמה נשמע:

"את יודעת שהוא עובר תקופה קשה"
- לא איכפת לי זה לא תירוץ!

"זה לא בכוונה"
- החטיף לא קפץ לפה שלו בטעות!
וחוץ מזה - למה לא לשאול? לבקש?

"אולי הוא התבייש או פחד ממך"
- לא זכור לי שנשכתי מישהו מאז המעון וגם זה בספק.

"אבל אולי גם את לפעמים לוקחת משהו בלי לבקש"
-לא לוקחת משהו שאי אפשר להחזיר!

"אפשר להחזיר!"
- אני לא אבקש ועכשיו רציתי ואין לי!

"ואם הוא היה חטוף?"
-

כאן עלתה בי מחשבה
אם הוא היה חטוף?
היית דנה לכף זכות.
למה? כי הוא סובל.
גם ה"גנב" שאותו אני מכירה סובל.
וכנראה היה זקוק למשהו שימתיק לו.
לא צריך להגיע לרמת סבל של חטוף בשביל לוותר.
כי לפעמים לפני שהמוח חושב היד פועלת..
לא.
כאן הוא חשב. וידע. ועשה.
אז מה עוד נשאר?

כאן נזכרתי במקרה שקרה גם הוא בתקופה האחרונה.
"למה אתם לא סוגרים את הדלת עד הסוף?? נכנסים זבובים!!"
כל פעם הדלת נשארת פתוחה ''קצת'' ואז נכנסים זבוב וצריך להלחם להוציא אותו.
איזה אסון.
כמה באמת אפשר להעיר על לסגור את הדלת?
כמה אפשר לסגור אחריכם כל פעם מחדש??
תסגור את הדלת.
אל תטפטף.
תנקה אחריך.
שים את הבגד בתוך סל הכביסה ולא בחוץ. (מוכנה שיצוץ לו חצי שרוול.)
למה זה זרוק על הרצפה ולא בתוך הארון??
למה שוב אכלת מתוך הסיר והחזרת את הכף??
למה שוב אכלת הכל לבד כשיש עוד אנשים בבית??
מה הבעיה להתחשב??
כמה. אפשר. להעיר. כמההה?

ואז.
בחסדי השם עלתה בי מחשבה.
פניתי לזה שהעיר על למה את הדלת לא סוגרים.
אבל גם אתה לא סוגר את הדלת ונכנסים זבובים?
-אני? מה פתאום אני תמיד סוגר!
כן אתה גם לא סוגר את הדלת.
כ-ו-ל-נ-ו לא סוגרים את הדלת.
שאלת כמה אפשר להעיר לבן אדם שיעשה מה שמבקשים ממנו?
כמה פעמים בורא עולם מבקש מאיתנו 'תסגרו את הדלת' ואנחנו לא סוגרים?
כמה פעמים הוא בכבודו ובעצמו צריך 'לקום' לסגור את הדלת שאנחנו השארנו פתוחה?
למה? למה אנחנו לא סוגרים??
יכנסו זבובים! מרעין בישין! צועק לנו אבא.
גם אם זה פתח קטן!
"לפתח חטאת רובץ"
לפחות תסגרו את הרשת!
תאמינו לי.
מספיק זבוב מרדן אחד שיכנס ויטייל לו בהנאה בכל הבית בשביל לטמטם משפחה שלמה.
ועדיין.
אנחנו לא סוגרים את הדלת.
והלוואי וזו באמת היתה רק דלת.
אבל לא.
יש יותר מזה.
לשון הרע. שמירת עיניים. קפדה. רכילות. גזל. קנאה. כעס. ברכה ללא כוונה.
כמה כבר אבא שבשמיים יכול לבקש מאיתנו?

אז ה' ברחמיו ריחם עליי והזכיר לי את זה.
בשביל לדון את אותו 'גנב' לכף זכות.
ולזכות לרגע אחד קטן של 'ארך אפיים'
מאז.
כל פעם שאני רואה שמישהו שוב לא ''סגר את הדלת''
אני משתדלת להזכיר לעצמי כמה דלתות פתוחות אני השארתי.
וכמה ה' בכבודו ובעצמו סוגר אותן.
ואומר לנו שוב. ושוב. ושוב.
בניי.
אהוביי.
בבקשה.
תסגרו את הדלת.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה