השקעות לא מבינה בהשקעות, איך לעשות בכל זאת השקעה חכמה?

  • הוסף לסימניות
  • #1
קראתי כל מני מאמרים על השקעות, ובכל זאת לא מרגישה עם ידע מספק.
אשמח מאוד לעזרה.
אנחנו חוסכים כל חודש סכום יפה, ורוצים להשקיע אותו.
א. עם איזה רבנים שמבינים בתחום אפשר להתייעץ על ריביות, מסלולים וכו'?
ב. אני לא רוצה להתחייב במשך 20 שנה (לדוגמא) לחסוך כל חודש סכום ספציפי. אלא "לזרוק" כל פעם להשקעה כמה שאפשר.
וגם שיהיה אפשר למשוך בעוד נגיד 15-20 שנה, ולא רק בגיל 80.
איך בחורים השקעה מתאימה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
א. הרב ברוורמן מביתר עילית
ב. באמצעות ברוקר (בית השקעות)
ג. ניתן לרכוש קרן מחקה מדד או איגרות חוב (אג"ח)

פירוט נוסף:

קרן מחקה מדד: קרן המנסה לחקות את ביצועי מדד מסוים (כמו מדד s&p 500) על ידי החזקת ניירות הערך המרכיבים את המדד.
איגרות חוב (אג"ח): הלוואה שאתה נותן לממשלה או לחברה, בתמורה לתשלום ריבית קבוע מראש והחזר הקרן בתום תקופת האג"ח.

ניתן לפנות גם לאנשי מקצוע בתחום ההשקעות, כמו @מקצועי בלבד @השקעות R הון.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
בנוסף למיטב ידיעתי, אין מניעה לבצע הפקדות חד-פעמיות לקופת גמל להשקעה, כל עוד הן עומדות במגבלת ההפקדה השנתית (כ 80,000 ש''ח). ולכן מומלץ לברר את הפרטים הספציפיים מול הגוף הרלוונטי.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #4
קראתי כל מני מאמרים על השקעות, ובכל זאת לא מרגישה עם ידע מספק.
את זה קראת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
א. עם איזה רבנים שמבינים בתחום אפשר להתייעץ על ריביות, מסלולים וכו'?
א. הרב ברוורמן מביתר עילית
ללא התייחסות לרב הזה ספציפית (לא מכיר אותו אישית)

כשם שבחירת מומחה בשביל להתייעץ צריך לברר היטב.
כך גם בחירת רב, לא כל רב שיודע לפסוק יוכל לכוון אתכם ולא על כל אחד תוכלו לסמוך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ללא התייחסות לרב הזה ספציפית (לא מכיר אותו אישית)

כשם שבחירת מומחה בשביל להתייעץ צריך לברר היטב.
כך גם בחירת רב, לא כל רב שיודע לפסוק יוכל לכוון אתכם ולא על כל אחד תוכלו לסמוך.
וכל שכן שלא לכל הודעה בפרוג צריך להתייחס.

גם לא לשלי, וגם לא לזו שציטטתי ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כשם שבחירת מומחה בשביל להתייעץ צריך לברר היטב.
כך גם בחירת רב, לא כל רב שיודע לפסוק יוכל לכוון אתכם ולא על כל אחד תוכלו לסמוך.
בהחלט
אני מכיר רב חשוב מאד גאון בתורה שהמליץ להרבה אברכים להשקיע בADR..............
הסוף ידוע לכולנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
  • הוסף לסימניות
  • #10
חוזרת עם שאלה נוספת:
הבנתי שהשקעה במסלול קרן מחקה מדד (כמו מדד s&p 500) יכולה להיות אופציה טובה.
שאלנו רב אם אפשר להשקיע במסלול שהוא לא הלכתי, והרב שאל איך אפשר לדעת שההשקעות הן לא בחברות של ע"ז או איסורים אחרים - שאז הופכים לשותפים בדבר עבירה.
איך באמת אפשר לדעת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
חוזרת עם שאלה נוספת:
הבנתי שהשקעה במסלול קרן מחקה מדד (כמו מדד s&p 500) יכולה להיות אופציה טובה.
שאלנו רב אם אפשר להשקיע במסלול שהוא לא הלכתי, והרב שאל איך אפשר לדעת שההשקעות הן לא בחברות של ע"ז או איסורים אחרים - שאז הופכים לשותפים בדבר עבירה.
איך באמת אפשר לדעת?
מדוע החלטתם מראש שאין כשרות למסלול?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא ראיתי באף מקום שיש כשרות למסלול S&P, אלא רק למסלול הלכתי.
אדרבא, יש כשרות כזאת? אשמח מאוד לשמוע
לגבי שאלתכם על מסלול מדד s&p500, ברוב החברות יש לו הכשר של כל ההכשרים,
שזה אומר בד"ץ העד"ח, גלאט הון ותשואה כהלכה.

הסיבה שאנשים טועים בזה כי המלול לא נקרא מסלול הלכה, אלא מסלול מחקה מדד s&p500.
הסיבה שזה נקרא כך, כי בעבר רק המסלול הלכה היה כשר באמת.
אבל בשנים האחרונות יש עוד הרבה משלולים עם הכשר אך לא שינו את שמם למסלול הלכה.

אם תרצו עוד עזרה בשמחה רבה. בפרטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לגבי שאלתכם על מסלול מדד s&p500, ברוב החברות יש לו הכשר של כל ההכשרים,
שזה אומר בד"ץ העד"ח, גלאט הון ותשואה כהלכה.

הסיבה שאנשים טועים בזה כי המלול לא נקרא מסלול הלכה, אלא מסלול מחקה מדד s&p500.
הסיבה שזה נקרא כך, כי בעבר רק המסלול הלכה היה כשר באמת.
אבל בשנים האחרונות יש עוד הרבה משלולים עם הכשר אך לא שינו את שמם למסלול הלכה.

אם תרצו עוד עזרה בשמחה רבה. בפרטי.
התכונת כנראה שברב החברות יש לו אחד מההכשרים או לחילופין הוא בסדר לפי תנאי ההכשר. כיא ני לא חושב שברב החברות יש את כל ההכשרים לדוגמא מיטב והראל יש את בד"ץ וגלאט הון ולא תשואה כהלכה. מגדל זה תשואה כהלכה ולא גלאט הון ובד"ץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
איפה מומלץ לפתוח קופת גמל להשקעה שיש שם דמי ניהול זולים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
  • הוסף לסימניות
  • #20
איפה מומלץ לפתוח קופת גמל להשקעה שיש שם דמי ניהול זולים?
תנסו במנורה.
תנסה דרך הקישור בחתימה של @השקעות R הון
יש להם דברים מצוינים
החתימה התעדכנה ממזמן.
אני כבר לא מתעסק בזה לטעמי עדיף לשלם יותר דמי ניהול ולקבל שירות.
יש פה בפורום סוכני ביטוח שנשמעים לי עם תודעת שירות לדוגמה: @Ins (לא מניסיון, מהתרשמות)
יש סוכני ביטוח נוספים ואפשר לפנות אלי במייל ואני מפנה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה