דרוש מידע נולד לי ילד ראשון בשעטו"מ

  • הוסף לסימניות
  • #1
לפני כשבועיים נולד לי בן ראשון בשעטו"מ.
נחנו, התאששנו, יחסית, אני יותר היא פחות...

תכל'ס
מה עלי לעשות כעת, מבחינת זכויות שלי (אני צריך לדרוש מענק לידה וקיצבאות או שזה בא לבד?), מבחינת רישום שם (אפשר מקוון או חייב לרדת ללשכה?), חיסכון לכל ילד (צריך להעביר למסלול הלכה? איך עושים זאת), עוד משהו שלא שאלתי?

אה, משהו קטן ושולי, אם אפשר ברכות מזל"ט להעביר דרך 'לייק' ולא לכתוב 'מזל טוב', כי זה מתריע לי על הודעה חדשה - ואין לי עצבים לפתוח כל פעם מחדש בשביל זה...

תודה בכל אופן - ואצלכם בשמחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מזל טוב, והרבה נחת.

מענק לידה - אוטומטי.
קצבאות - אוטומטי.
--- רק לוודא שפרטי חשבון הבנק מעודכנים בביטוח לאומי - מקוון ---

דמי לידה - לשכירים - למלא תביעה. עצמאים - אוטומטית.
רישום שם - מקוון.
חסכון לכל ילד - מקוון, אפשר להכנס דרך האתר לביטוח לאומי.

צריך לרשום בקופת חולים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מזל טוב, והרבה נחת.
תודה
מענק לידה - אוטומטי.
קצבאות - אוטומטי.
--- רק לוודא שפרטי חשבון הבנק מעודכנים בביטוח לאומי - מקוון ---
צריך בשביל זה איזור אישי של האמא, או שלא משנה (אין לה ולא הצלחתי לעשות לה)
דמי לידה - לשכירים - למלא תביעה.
איך ואיפה?
רישום שם - מקוון.
1720139966990.png

יש לציין שזה במיי גוב שלי, יש הבדל בין ההורים?
חסכון לכל ילד - מקוון, אפשר להכנס דרך האתר לביטוח לאומי.
ומשם לאן?
כלומר באיזה קטגוריה?
צריך לרשום בקופת חולים.
מאיזה גיל יש לזה משמעות?
הבנתי שעד חצי שנה מקבלים טיפולים בלי קשר או מהו כזה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
צריך בשביל זה איזור אישי של האמא, או שלא משנה (אין לה ולא הצלחתי לעשות לה)
כן. איפה היה הקושי בפתיחת חשבון?

איך ואיפה?

צפה בקובץ המצורף 1699046
יש לציין שזה במיי גוב שלי, יש הבדל בין ההורים?
הלידה היתה בבית חולים? אחרי שבועיים כבר המדינה ודאי יודעת מהלידה אם היא היתה בבי"ח.
ומשם לאן?
כלומר באיזה קטגוריה?
1720140239938.png
הוא מפנה לאתר חיצוני, מאוד ברור מה לעשות. רק צריך להחליט לאן מפקידים.

מאיזה גיל יש לזה משמעות?
הבנתי שעד חצי שנה מקבלים טיפולים בלי קשר או מהו כזה?
לידוע לי צריך לרשום. עד גיל חצי שנה אפשר להשתמש בתעודת זהות של האמא כדי לתת לילד שירות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
תודה

צריך בשביל זה איזור אישי של האמא, או שלא משנה (אין לה ולא הצלחתי לעשות לה)

איך ואיפה?

צפה בקובץ המצורף 1699046
יש לציין שזה במיי גוב שלי, יש הבדל בין ההורים?

ומשם לאן?
כלומר באיזה קטגוריה?

מאיזה גיל יש לזה משמעות?
הבנתי שעד חצי שנה מקבלים טיפולים בלי קשר או מהו כזה?
הרבה פעמים זה מתעדכן במיי גוב אחרי שבועיים עד חודש.
ובדרך כלל זה מתעדכן מהר יותר באיזור האישי של האמא.
ובדרך כלל כל עוד שלא רושמים את הילד בקופ”ח, הוא נרשם זמנית בקופ”ח שהאמא רשומה שם עד שירשמו אותו לקבוע.
ואגב, אין כזה דבר שאין למישהו איזור אישי,(אלא אם כן אין לו מספר זהות...) ואם לא מצליחים לפתוח, צריך ללחוץ על איפוס סיסמא, ולהתחיל את כל התהליך מחדש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ואגב, אין כזה דבר שאין למישהו איזור אישי,(אלא אם כן אין לו מספר זהות...) ואם לא מצליחים לפתוח, צריך ללחוץ על איפוס סיסמא, ולהתחיל את כל התהליך מחדש.
לענ"ד כוונתו שהיא לא נרשמה לשירות האישי, לא שהיא לא קיימת בבל"ל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
לענ"ד כוונתו שהיא לא נרשמה לשירות האישי, לא שהיא לא קיימת בבל"ל...
נכון, ועל זה כתבתי שאם היא לא מצליחה לפתוח -שילחץ על איפוס סיסמא והיא תוכל לפתוח.
הרבה פעמים (מניסיון...) קורה שמנסים להירשם בפעם הראשונה, וזה נראה שלא הצליחו. וכשמנסים בפעם השנייה, זה לא נותן כי באמת הצליחו להירשם בפעם הראשונה, והאתר שמר כבר את כל הפרטים והמציא סיסמא מעצמו. ואם רוצים להיכנס לאיזור האישי, צריך פשוט לאפס את הסיסמא והכל כבר נמצא בפנים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
דמי לידה - לשכירים - למלא תביעה. עצמאים - אוטומטית.
הרבה מעסיקים מדווחים ישירות לביטוח לאומי, כך שגם אם אשתך שכירה יתכן שלא תצטרכו לדווח בעצמכם, לברר מול ההנהלת חשבונות. [אם היא עובדת הוראה, מירב הסיכויים שמדווחים ישירות]
מזל טוב,
לא הזמנת לשלו"ז,
לפחות לפדיון....
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
הרבה מעסיקים מדווחים ישירות לביטוח לאומי, כך שגם אם אשתך שכירה יתכן שלא תצטרכו לדווח בעצמכם, לברר מול ההנהלת חשבונות. [אם היא עובדת הוראה, מירב הסיכויים שמדווחים ישירות]
מזל טוב,
לא הזמנת לשלו"ז,
לפחות לפדיון....
לידוע לי - רק בהוראה הדיווח אוטומטי. שאר המקצועות - לא. [וגם תלוי דרך איזה רשת]
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
הרבה מעסיקים מדווחים ישירות לביטוח לאומי, כך שגם אם אשתך שכירה יתכן שלא תצטרכו לדווח בעצמכם, לברר מול ההנהלת חשבונות. [אם היא עובדת הוראה, מירב הסיכויים שמדווחים ישירות]
מזל טוב,
לא הזמנת לשלו"ז,
לפחות לפדיון....
שכירים בכל מקרה צריכים להגיש תביעה לדמי לידה, גם אם זה דווח על ידי המעסיק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
שכירים בכל מקרה צריכים להגיש תביעה לדמי לידה, גם אם זה דווח על ידי המעסיק.
לא נכון
יש מעסיקים שמעבירים דיווח דמי לידה ישירות לב"ל
שכיר שהמעסיק שלו אמור לדווח ישירות לב"ל בד"כ לא יוכל לדווח בעצמו, [למעט מקרים מיוחדים]
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
מזל טוב והרבה נחת!
בנוגע לקופת חולים, מניסיון שלי הם רודפים אחריך כדי שתרשום את התינוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לידוע לי - רק בהוראה הדיווח אוטומטי. שאר המקצועות - לא. [וגם תלוי דרך איזה רשת]
לא
הרבה תוכנות שכר שולחות את הדיווח לביטו"ל בלחיצה
כך שיש הרבה מעסיקים בכל מיני מקצועות שחוסכים את הטרחה ולוחצים עליו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מענק לידה צריך את החשבון של האמא דווקא אבל אם רשמו לכם בבית חולים את פרטי חשבון אז זה יהיה אוטומטי ואתם לא צריכים לעשות כלום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
חוברת של ביטוח לאומי עם כל הזכויות והדרכים לקבל דמי לידה וכו'
 

קבצים מצורפים

  • הזכויות בביטוח הלאומי לידה.pdf
    6.1 MB · צפיות: 73
  • הוסף לסימניות
  • #19
אולי זה קצת ישמע מצחיק..
אבל תתחיל לחסוך כל חודש לחתונה..
מאה - מאתיים שקל בקופת גמל משתלמת
לא יכסה לך את הכל, אבל תהיה בעז"ה במקום אחר לגמרי.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה