התייעצות מסכמת עם הילד שעה ותמיד מאחר

  • הוסף לסימניות
  • #1
הבן שלי יורד לשחק אחרי צהריים עם שכנים ואופניים מסכמים שעה שהוא חוזר ותמיד מאחר
אתמול היה הגזמה של איחור של שעה ורבע איך לגרום לו לא לאחר יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
להעניש אותו, כמובן בהזהרה לפני, שאם יאחר לא יצא עד סוף השבוע אחר הצהרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
כשהאיחור קטן-תחליטי עד כמה...כל יום איחור-יצטרך להשלים את השעות ביום אח"כ (או בפי 2.)
איחר ב15 דק'-יצטרך לחזור ביום אח"כ 30 דק, מוקדם.

אם האיחור רציני יותר-שלא ירד למטה ביום/יומיים/ 3 הבאים. (שימי לב שיש ילדים שבסוף העונש הוא להורים... כדאי לקחת בחשבון, ולא להגזים בזה...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אני הייתי מענישה שיום למחרת לא ירד למטה או אפילו עד סוף השבוע אם זה היה יותר חמור שאיחר למרות שחזרתי ואמרתי לעלות בזמן. אם זה חשוב לו מאד לרדת,זה יועיל( אצלי עבד ב"ה)

להעניש אותו, כמובן בהזהרה לפני, שאם יאחר לא יצא עד סוף השבוע אחר הצהרים.

אני הייתי קובעת איתו טווח של זמן שבו צריך להופיע. לא לתת שעה שהיא וטו. ולדעת להעלים עין כשזה איחור קטן ולא משמעותי.

כשהאיחור קטן-תחליטי עד כמה...כל יום איחור-יצטרך להשלים את השעות ביום אח"כ (או בפי 2.)
איחר ב15 דק'-יצטרך לחזור ביום אח"כ 30 דק, מוקדם.

אם האיחור רציני יותר-שלא ירד למטה ביום/יומיים/ 3 הבאים. (שימי לב שיש ילדים שבסוף העונש הוא להורים... כדאי לקחת בחשבון, ולא להגזים בזה...)
קוראים לזה בעברית התנייה!!!
ואגב זה לא רק במידה כנגד מידה אלא גם בשאר דברים כגון ממתק של אחר הצהריים או משהו אחר.
אני אישית הייתי ממליץ לגשת בהתחלה בגישה חיובית כגון מבצע וכדו'. ואם לא הולך לגשת להתניות שליליות.
בהצלחה והעיקר תפילות בכל עניין זה הכי עוזר. (בדוק;))
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כשהאיחור קטן-תחליטי עד כמה...כל יום איחור-יצטרך להשלים את השעות ביום אח"כ (או בפי 2.)
איחר ב15 דק'-יצטרך לחזור ביום אח"כ 30 דק, מוקדם.
אם הוא מאחר כל יום, אין שום סיכוי שיגע יותר מוקדם רק בגלל עונש

בן כמה הוא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כשהאיחור קטן-תחליטי עד כמה...כל יום איחור-יצטרך להשלים את השעות ביום אח"כ (או בפי 2.)
איחר ב15 דק'-יצטרך לחזור ביום אח"כ 30 דק, מוקדם.

אם האיחור רציני יותר-שלא ירד למטה ביום/יומיים/ 3 הבאים. (שימי לב שיש ילדים שבסוף העונש הוא להורים... כדאי לקחת בחשבון, ולא להגזים בזה...)
ההתחשבנות הזו של הדק' לא תביא שום תועלת מלבד שנאה להורה הקפד. מה יתן הצטברות הדק'? כאילו שזה מה שירתיע ןידחוף את הילד לשמור על לו"ז ולהיות ממושמע?
צריך לבנות ממה נובעים האיחורים ובזה לטפל. ירידה לפרטים רק תיצור נזקים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אני אישית הייתי ממליץ לגשת בהתחלה בגישה חיובית כגון מבצע וכדו'. ואם לא הולך לגשת להתניות שליליות.
בהצלחה והעיקר תפילות בכל עניין זה הכי עוזר. (בדוק
)
לא בטוח שזה התנייה שלילית.
בעברית קוראים לזה תוצאה.
ולכן כדאי שזה יהיה בדבר שקשור.
ואם מפחדת מהתנייה שלילית-אפשר אפילו להדגיש שזה לא עונש זה תוצאה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא בטוח שזה התנייה שלילית.
בעברית קוראים לזה תוצאה.
ולכן כדאי שזה יהיה בדבר שקשור.
ואם מפחדת מהתנייה שלילית-אפשר אפילו להדגיש שזה לא עונש זה תוצאה.
הפירוש למונח התנייה שלילית זה שאם אתה לא תעמוד במה שאני אומר לך אז ישלל ממך הטבה \ זכות \פרס וכו'.
התנייה חיובית זה מבצע \ פרס וכו'.
וברור שזו תוצה ולא עונש ובשביל זה אין צורך לדעתי בתור איש מקצוע בקשר בין הבעיה לתוצאה.
כל זה לענ"ד
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ההתחשבנות הזו של הדק' לא תביא שום תועלת מלבד שנאה להורה הקפד. מה יתן הצטברות הדק'? כאילו שזה מה שירתיע ןידחוף את הילד לשמור על לו"ז ולהיות ממושמע?
צריך לבנות ממה נובעים האיחורים ובזה לטפל. ירידה לפרטים רק תיצור נזקים.
דווקא כן, אם אמא קובעת שעה, וכל יום מעלימה עין מאיחור של כמה דק',
זה כבר נהיה הרגל. ובמקום לדעת שצריך לחזור ב6:30, וכמה ימים מעלים עין מ6:45, בימים אח"כ 6:45 כבר נהיה השעה,
וכבר חוזרים ב7:00.
אם הילד רואה שיש תוצאה למעשים שלו-אם היום יאחר מחר יצטרך לחזור יותר מוקדם(וזה לא עונש!)
הוא ילמד לשים לב לחזור בזמן...

חשוב גם לשים לב שזה לא נעשה בכעס, אלא ברוגע. אנחנו לא מנסים לריב עם הילד/ כועסים עליו, ולא נפגעים מזה שלא הקשיב... זה הילד שלנו, ואנחנו רוצים להרגיל אותו לעמוד בכללים, ולהקשיב לנו.
(ואם כועסים/ נפגעים-זה באמת עלול להביא שנאה להורה הקפדן)

מקווה שלא הובנתי שעל כל דקה/ שנייה איחור-יצטרך להקדים.
אבל צריך להחליט עם הילד מה הגבולות. אם מתחיל מ5 דק' איחור/ 10/15/20 וכו'.

אם אין לו שעון-יש עוד אפשרות לקנות איתו שעון בצורה חוויתית. (ראיתי שקשה לך לחזור בזמן. אז נקנה ביחד שעון.
שיהיה אתך, ותשים לב בדיוק מתי לחזור.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
דווקא כן, אם אמא קובעת שעה, וכל יום מעלימה עין מאיחור של כמה דק',
זה כבר נהיה הרגל. ובמקום לדעת שצריך לחזור ב6:30, וכמה ימים מעלים עין מ6:45, בימים אח"כ 6:45 כבר נהיה השעה,
וכבר חוזרים ב7:00.
אם הילד רואה שיש תוצאה למעשים שלו-אם היום יאחר מחר יצטרך לחזור יותר מוקדם(וזה לא עונש!)
הוא ילמד לשים לב לחזור בזמן...

חשוב גם לשים לב שזה לא נעשה בכעס, אלא ברוגע. אנחנו לא מנסים לריב עם הילד/ כועסים עליו, ולא נפגעים מזה שלא הקשיב... זה הילד שלנו, ואנחנו רוצים להרגיל אותו לעמוד בכללים, ולהקשיב לנו.
(ואם כועסים/ נפגעים-זה באמת עלול להביא שנאה להורה הקפדן)

מקווה שלא הובנתי שעל כל דקה/ שנייה איחור-יצטרך להקדים.
אבל צריך להחליט עם הילד מה הגבולות. אם מתחיל מ5 דק' איחור/ 10/15/20 וכו'.

אם אין לו שעון-יש עוד אפשרות לקנות איתו שעון בצורה חוויתית. (ראיתי שקשה לך לחזור בזמן. אז נקנה ביחד שעון.
שיהיה אתך, ותשים לב בדיוק מתי לחזור.)
לא להתעלם באופן עקבי אבל , לא לעשות עסק כל איחור ואיחור. זו כוונתי
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
ברגע שתחשבי שזה שעה סבירה והוא שיחק מספיק וזה טוב לו הגבול הזה וכו
וזה יהיה לך ברור שהוא חייב לחזור בשעה שאמרת הוא יחזור!
הבעיה מתחילה שהמצפון שלנו אומר (ככה לפחות היה אצלי) אולי שישחק עוד קצת...שלא יהיה מסכן/ שונה מכל החברים והילד מרגיש שאת לא ברורה מאה אחוז עם ההחלטה שלך אז גם הוא לא ברור מאה אחוז שהוא באמת צריך לחזור בזמן שאמרת
וגם את יכולה לדבר איתו בארבע עיינים בזמן שקט ורגוע כמה זה חשוב לך ומה הוא חושב על זה וכו
אמא היא הכל!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
האמת שזה ילד רגיש שאני מאוד לא אוהבת ולא מצליחה לעניש
וזה באמת בעיה להרבה מאוד דברים
בטח התכוונת מאוד אוהבת :)

אני הייתי אומרת לו שכל עוד הוא לא מצליח לעמוד בזמנים הוא יכול לצאת רק בימים שאת יוצאת גם לגינה ולחזור איתך הביתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
יש ילדים שקשה להם עם תכנון של זמנים
לדוגמא אמרת לו לחזור בשעה 18:30
והוא רואה שנשאר לו עוד חמש דקות לשעה הזאת
נראה לו שהוא יספיק לנסוע עד לרחוב השני ולחזור
אבל בפועל זה לקח חצי שעה...
אם נראה לך שזה הבעיה
ממליצה לך ללמד אותו איך לתכנן זמנים בצורה נכונה
זה סתם גם יהיה לו לימוד לחיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
שלחי איתו שעון מעורר בכיס..
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בטח התכוונת מאוד אוהבת :)

אני הייתי אומרת לו שכל עוד הוא לא מצליח לעמוד בזמנים הוא יכול לצאת רק בימים שאת יוצאת גם לגינה ולחזור איתך הביתה.
היא התכוונה לומר שהיא מאוד לא אוהבת להעניש את הילד
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

למלמדים ולמשיגחים שיחיו
כהורה לתלמיד הנוסע יום יום בתחבורה ציבורית אל הת"ת
לא אחת קורה אצלנו, שהילד יוצא מהבית בזמן, על פי רוב אפילו מוקדם מן הרגיל, עומד בתחנה לפני הזמן, אך האוטובוס מתעכב, או כלל לא מגיע. הילד עומד ממתין, משתדל ככל יכולתו, ולבסוף האוטובוס לא הגיע, או איחר והילד מגיע באיחור שאינו באשמתו כלל.

ואז, כשסוף־סוף מגיע לחיידר, הוא נתקל לעיתים במבט נוקשה או בדרישה מהמשגיח להביא פתק, כאילו האיחור נבע מזלזול. אבל זה לא כך. ההורים הוציאו את הילד בזמן, הילד עשה את שלו, וכל העיכוב נגרם מצד גורם חיצוני שאין עליו שליטה.

וכי מה יעשה התלמיד? יצא שעה לפני הזמן בכל יום, מחשש שמא האוטובוס יאחר? או לא יגיע ?
זה לא הגיוני ולא מציאותי.
וכשהטנדר של המוסד מאחר אף אחד לא מעיר לילדים, הרי זה סימן ברור שכולנו מבינים מתי האשמה באמת אצל הילד ומתי לא.

בשם כל ההורים שיש להם ילדים הנוסעים בתחבורה ציבורית, אנא, התחשבו.
אל תשלחו ילד להביא פתק על איחור שאינו באשמתו,
שהרי איך יביא פתק אם לא ידע מראש שהוא הולך לאחר?
הוא יצא בזמן, עשה את שלו, לא יכול היה לצפות שהאוטובוס יאחר או כלל לא יגיע.
אל תגידו לו "היית צריך לצאת מוקדם יותר", כאשר הוא כבר יצא בזמן זה פוגע.
וק"ו אל תענישו ילד שעמד בתחנה זמן רב והגיע באיחור שלא באשמתו.
ילד כזה לא צריך נזיפה, הוא צריך חיוך, עידוד, וחיזוק.
שידע שהמלמד מאמין בו, ושהוא רצוי ואהוב גם אם לא הצליח להגיע בדיוק בדקה הנכונה.
תודה


בברכה ובכבוד רב,
הורה מודאג – בשם כל הורים לילדים בתחבורה הציבורית
שלום,
סגרתי על עסקה גדולה מאד עם נגר ערבי תושב, עם עסק מורשה בארץ.
סגרנו על סכום מסוים ישבנו יחד בשטח עם המעצבת להבין את התכניות, לאחר שבוע ישב הוא עם המעצבת שוב להבין סופית,
פתאום באמצע הישיבה איתה התחיל להגיד שלא ידע שמדובר בסוג חומר כזה (פורניר) שהוא יקר יותר ממה שחשב שזה צבע בתנור.
למרות שהוזכר החומר עשרות פעמים במהלך הישיבות והדיבורים איתו. אפילו מצוין על אחת התכניות שנשלחו לו במהלך ההתכתבויות.

תכלס.. החליט שמעלה את המחיר בעוד 10K מה שגרם לביטול העסקה (נראה שהתחרט על המחיר שנתן מלכתחילה).
כשדברתי איתו אחרי שאמר שהוא מצידו מבטל את העסקה ולא מעוניין במחיר שסכמנו מראש , אמרתי לו שים לב שיש גם את עלות הישיבות עם המעצבת שזה סדר גודל של 1000-2000 שח ואמר אינבעיה אשא בהוצאות האלה גם.
ישיבות שאין סיבה שאשלם עליהם לחינם.

שולמה לו מקדמה על העסקה, אותה החזיר, מאז לא עונה לטלפון ולא משלם למעצבת את הסכום של הישיבות איתה שזה סכום אמנם קטן אבל מעצבן לשלם לחינם ועוד אחרי שהתחייב (טלפונית) שישלם גם ובצדק.
מדובר על סכום של 1000 שח + מע"מ.

מה ניתן לעשות??
איך לגרום לו לשלם?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה