תקשורת עזרה בתקשורת לבחורה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #81
לא מגיבה אולי כי יש לה מה להגיב והיא יודעת שזה יגרור ביקורת, אולי משהו אחר, אני לא יודעת בדיוק. היא אמרה לי שכשהיא לא מגיבה מתוסכלים ממנה ויכולים גם לצעוק עליה שהיא לא מגיבה ומרגישים אויר כשמדברים איתה.
אם משהו קורה לה? אולי היא מרגישה שנחסם לה הפה
אני לא יודעת אם היא יודעת מה המקור לזה
הייתי בודקת אם היא גרה בסביבה רעילה
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
  • הוסף לסימניות
  • #84
היא מודעת לבעיה והוא כנראה יגלה אותה בהפתעה.... וזה פחות נעים.....
אני מתכוונת שההשפעה של הבעיה על הזוגיות היא משהו שישפיע על שניהם.
זה גם אינטרס שלה לפתור את הבעיה ולא רק מצד ההונאה כלפי הצד השני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
הנחת יסוד שרבים לא יודעים יש הפרעות תקשורת שאינן אוטיזם
יש בעיה שנקראת קושי בהבנת סיטואציות חברתיות שזה באמת לא אוטיזם, אם הבן אדם סובל רק מזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
זה בערך כמו לומר שאם יש אוטיסטים שלא מדברים (אגב רובם כן) אז או שמי שלא מדבר הוא אוטיסט או שמי שאוטיסט לא מדבר.
עבדתי בגן תקשורת בגיל 3-5, מתוך 9 ילדים 5 היו בתפקוד גבוה- אחד מהם עם פיגור קל אבל תקשורת גבוהה, 1 בתפקוד בינוני ושלוש בתפקוד נמוך שאחד מהם היה גם עם פיגור עמוק. מכל ה9 הרוב המוחלט כאמור תקינים קוגנטיבית, רק אחת גאונית, ורק 2 ! לא מדברים.
זה שבירת כמה הנחות יסוד מוטעות בציבור.
וכל אלו ישבו ולמדו בצוותא חדא? רחמי שמים מרובים אם מישהו התקדם בשנה זו, (או לפחות לא נסוג).
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
זה יכול להיות אינספור דברים, אבל משום מה ישר הולכים לרצף האוטיסטי.
ישר אנחנו רצים לאבחן בלי להכיר את התמונה המלאה.
אולי היא חיה בסביבה רעילה?
אולי היא עברה פגיעה והגיוני שהיא לא מספרת... ?
יש עוד כ"כ הרבה דברים שיכולים להיות...
עדיף לנו לא לאבחן משום כיוון😊
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
זה יכול להיות אינספור דברים, אבל משום מה ישר הולכים לרצף האוטיסטי.
ישר אנחנו רצים לאבחן בלי להכיר את התמונה המלאה.
אולי היא חיה בסביבה רעילה?
אולי היא עברה פגיעה והגיוני שהיא לא מספרת... ?
יש עוד כ"כ הרבה דברים שיכולים להיות...
עדיף לנו לא לאבחן משום כיוון😊
היא מתארת באג רציני בתקשורת. מה לעשות שזה מעורר חשד לבעית תקשורת כוללת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
ועוד משהו.
זה נכון שלא צריך לרוץ לאבחן על כל שטות. אבל מצד שני, עם הגישה ש"יש אינסוף אפשרויות אחרות" לפעמים מבזבזים המון זמן על בדיקת כל האפשרויות ה"קלות" עד שמגיעים לבעיה האמיתית.
חבל על הזמן אצל עוד ועוד מטפלות רגשיות.
עדיף ללכת ישר לאבחון אצ פסיכולוגית מומחית. לשבת לשיחת אינטייק אחת או שלוש. אם יש משהו אחר ברקע כמו פגיעה או סביבה פוגענית, אשת מקצוע רצינית אמורה להיות מסוגלת לזהות את זה. פסיכולוגים עובדים עם אנשים שבאים מרקעים מורכבים, לא רק עם מקרי מעבדה. הבחינה של הרקע וההפרדה של בעיות אורגניות מבעיות סביבתיות היא חלק מהאבחון.
[ובמקביל גם לשלול את הצד הפיסיולוגי]
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
וכל אלו ישבו ולמדו בצוותא חדא? רחמי שמים מרובים אם מישהו התקדם בשנה זו, (או לפחות לא נסוג).
לא ישבו ביחד חוץ מבמפגש בוקר ובחצר. זהו בערך, 4 סיעות ובת שרות וגננת וצוות פרא רפואי הספיק בשפע כדי לחלק אותם לרמות. הילד עם הפיגור העמוק היה לו בד"כ מישהי צמודה שהייתה רק איתו, הגבוהים היו ביחד עפ"י רוב, והנמוכים והבינוני ביחד, והפיגור עמוק לבד.
רובם עשו קפיצה ענקית בחצי שנה שעבדתי שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
ועוד משהו.
זה נכון שלא צריך לרוץ לאבחן על כל שטות. אבל מצד שני, עם הגישה ש"יש אינסוף אפשרויות אחרות" לפעמים מבזבזים המון זמן על בדיקת כל האפשרויות ה"קלות" עד שמגיעים לבעיה האמיתית.
חבל על הזמן אצל עוד ועוד מטפלות רגשיות.
עדיף ללכת ישר לאבחון אצ פסיכולוגית מומחית. לשבת לשיחת אינטייק אחת או שלוש. אם יש משהו אחר ברקע כמו פגיעה או סביבה פוגענית, אשת מקצוע רצינית אמורה להיות מסוגלת לזהות את זה. פסיכולוגים עובדים עם אנשים שבאים מרקעים מורכבים, לא רק עם מקרי מעבדה. הבחינה של הרקע וההפרדה של בעיות אורגניות מבעיות סביבתיות היא חלק מהאבחון.
[ובמקביל גם לשלול את הצד הפיסיולוגי]
יש אינסוף אפשרויות אחרות- ולכן הולכים לאבחון מקצועי כדי להבין בס"ד מהי הבעיה במקרה הזה.
מטפלות רגשיות אכן לא ברשימה לדעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
אומרים לה משהו והיא לא מגיבה
זה קורה עם אנשים מסויימים או עם כל האנשים?
זה קורה בסביבה מסויימת או ברוב הסביבות והמקומות?
זה קורה כי אמרו לה משהו פוגע או שקורה ללא קשר?
זה קורה כי היא שותקת מתוך חשש/פחד/עייפות/פגיעות/הפגנתיות/אדישות או פשוט
חלק מהתקשורת/חוסר תקשורת באופן קבוע?
זה היה תמיד או נהיה לאחרונה? זה קרה בעקבות חוויה כלשהי שלילית?
בקיצור איך אפשר לאבחן לפי כמה סימפטומים שייתכן בהחלט שקשורים
לבעיות תקשורת וייתכן שממש לא, וצריך בשביל זה לראות תמונה רחבה?
בשביל זה אכן יש אבחון.
הייתה לי אגב תלמידה בגיל העשרה עם קשיים משמעותיים רגשיים וקשיים גדולים בבית
עם ההורים-בעיקר קושי מול האמא, היו לה בעיניי יכולות תקשורת מדהימות-
אבל בגלל המצב הרגשי היא לפעמים לא רצתה לתקשר-מבחירתה-כי לא היה לה מצב רוח וכו, ונגררה גם
לכעסים על שטויות וכד' על חברות מה שהשאיר אותה די בודדה, אבל כשהיא כן
הרגישה בנח ורצויה ובטוחה, היא תקשרה 10.
האמא טענה שיש קושי בתקשורת-ASD(כי היא והילדה פשוט לא הצליחו לתקשר)
לקחו אותה לאבחון מקיף
ונמצא שאין קושי כזה, כן קושי רגשי משמעותי (כולל תסמיני דכאון וחרדה)שמשליך על תפקודים חברתיים-
שכמובן גם הוא דרש טיפול מקיף.
(ובסוגריים אחת מנשות המקצוע המומחיות שהיו מעורבות בטיפול המקרה, אמרה כי יש לא מעט מקרים(!)
שיש בלבול וצורך באבחנה מבדלת בצורה מקצועית במיוחד, כדי להבחין בין הפרעת תקשורת
אמיתית(בתפקוד גבוה וכו) לבין הפרעת חרדה חברתית וקשיים רגשיים נוספים-כי נכון שבASD מעורבים גם תסמיני חרדה בולטים,
אבל יש מקרים שהחרדה כל כך גבוהה ומשליכה על התקשורת, מה שעלול להראות בטעות כקושי בתקשורת, ולכן צריך הרבה מקצועיות
ודיוק באבחון מדוייק ומקיף, על מנת לתת מענה הולם ומתאים. לדבריה, פגשה טעויות אצל ילדים ובני נוער שקרו לכאן ולכאן-כלומר שלאחר זמן נעשה אבחון מחודש בעקבות הספקות, והייתה אבחנה מבדלת.
מביאה את זה רק כדי לומר שבאמת כדאי מאד לבדוק בצורה יסודית ומקצועית,
כי כל מקרה לגופו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
בקיצור איך אפשר לאבחן לפי כמה סימפטומים שייתכן בהחלט שקשורים
לבעיות תקשורת וייתכן שממש לא, וצריך בשביל זה לראות תמונה רחבה?
בשביל זה אכן יש אבחון.

מביאה את זה רק כדי לומר שבאמת כדאי מאד לבדוק בצורה יסודית ומקצועית,
כי כל מקרה לגופו.
יש אינסוף אפשרויות אחרות- ולכן הולכים לאבחון מקצועי כדי להבין בס"ד מהי הבעיה במקרה הזה.
אנחנו לא אנשי מקצוע פה, וגם אם יש פה מישהו שכן, אי אפשר לאבחן דרך הרשת לפי כמה משפטים. לכן כשאומרים שאולי זה תקשורת מה שמתכוונים (או מה שאמורים להתכוון) זה שכדאי ללכת לאבחון. אצל איש מקצוע שיבחן כמובן גם אפשרויות אחרות ואולי באמת יגיע למסקנה שזה משהו אחר.
המשמעות המעשית היחידה של טענות שמדובר בבעיה X היא שכדאי ללכת לאבחון אצל מישהו שמסוגל לזהות אותה.
מומחה לאבחון אוטיזם בתפקוד גבוה אמור לדעת להבדיל בין אוטיזם לחרדה. זה אכן שני דברים שיכולים להיראות דומים (וגם ללכת ביחד). לעומת זאת פסיכולוג מומחה לחרדה או טראומה לא בהכרח ידע לאבחן מקרה אוטיזם שהצליח להתחבא שלושים שנה.
(ולפעמים האפשרויות כל כך שונות שאין ברירה אלא ללכת ליותר מאיש מקצוע אחד. במקרה הנ"ל אני חושבת שהכי מועיל להתחיל עם מומחה לאבחון אוטיזם כי זה יכסה את הטווח הכי רחב של אפשרויות סבירות, חוץ מאפשרויות פיסיות)
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
אנחנו לא אנשי מקצוע פה, וגם אם יש פה מישהו שכן, אי אפשר לאבחן דרך הרשת לפי כמה משפטים. לכן כשאומרים שאולי זה תקשורת מה שמתכוונים (או מה שאמורים להתכוון) זה שכדאי ללכת לאבחון. אצל איש מקצוע שיבחן כמובן גם אפשרויות אחרות ואולי באמת יגיע למסקנה שזה משהו אחר.
סליחה אם אני בוטה אבל תגובה טובה וממצה לאשכול ולכל האנשים ״המבינים״ ונותני העצות. מזכיר כמה אשכולות בנושאי רפואה בפרוג...
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
לא הבנתי מה פירוש שהמטפלת שלה יודעת מה הבעיה ולא יודעת איך לעזור לה עם זה...
יותר סביר שהיא לא יודעת מה הבעיה.
מציעה שהיא תפגוש גורם מוסמך עם יכולת וסמכות לאבחן. פסיכולוג או פסיכיאטר .

פסיכולוגים קליניים הם לא היחידים שמוסמכים לאבחן, כמובן.
אם יש באמת שאלה לגבי asd (מה שלא נובע ישירות מהתיאור כאן.) כדאי לפנות לפסיכולוג עם נסיון והתמחות באוטיזם.
לרב פסיכולוגים שיקומיים הם הכתובת, אבל מה שחשוב הוא ההתמחות הפרטית של הפסיכולוגית שאליה פונים, כי היא יכולה להיות מתחומים מגוונים בפסיכולוגיה, העיקר עם נסיון רלוונטי.

בהצלחה רבה
המטפלת שלה זיהתה את הבעיה ואולי היא לא יודעת מה גורם לבעיה הזו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה