מלחמת התקומה הנספח השבועי • שבוע 43

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
  • הוסף לסימניות
  • #25
האם יש קווי דמיון בין המקרים?
מה הם יכולים לעשות נגד חיזבללאה??
חוצמיזה, מאוד לא אופיני להנהגה שלהם לדבר ככה
אין קווי דימיון אבל אז דיברו איך הדרוזים יודעים לעבוד ולא דופקים חשבון..

לגבי שאלת הסקר- לא חושבת שזה יפתח מלחמה. ביבי לא רוצה להיגרר למלחמה אלא ליזום אותה. מכל התגובות והארועים שהיו עד היום אני כבר חושבת שהוא מעוניין ליזום אותה רק אחרי שטראמפ יעלה לשלטון בע"ה
ולפני העגבניות, ברור שזה דבר הגיוני. היום ברור לכולם שארה"ב מספקת נשק בקושי, שלא לדבר על לגיטימציה. עוד ברור, שצהל לא יכול להלחם בלי אמריקה. ואם מתוכננת תקיפה קצרה ממוקדת וקשה מאד. אפשר לעשות זאת בס"ד רק עם טראמפ
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
ישראל זיו: אפשר דווקא לקחת את האירוע הקשה בצפון לכיוון סיום המלחמה ולא להרחבתה
השמאלני הגזען הזה היה מדבר ככה אם הפיגוע הזה היה קורה בצפון שלא בצפון הארץ ... וד"ל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
  • הוסף לסימניות
  • #28
הלל ביטון רוזן:

בישראל מתלבטים לגבי ההמשך וממתינים לשובו של ראש הממשלה.
עד לאחר כינוס הקבינט לא אמורות להתבצע פעולות יוצאות דופן.
יחד עם זאת, התגובה כן צפויה להיות שונה ממה שראינו בחודשי המלחמה האחרונים.
בקיצור: מחכים שהדם יתקרר
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
לדעתי - תיפתח מלחמה - אבל לא מכיוון צה''ל,

אני לוקח בחשבון 2 נקודות:

1. לא נראה שחיזבאללה מפחד ממלחמה -
ולכן יכול להיות שהחיזבאללה יגיב גם בחריפות יתר ומזה תתפתח מלחמה,

2. אנחנו משחקים כאן עם דרוזים -
הם לא יקבלו תקיפות דרדלה כסיום העסק,
(ולכן כל הבלאגן עם החיזבאללה שמשקר שזה לא בא ממנו - ובפרט שיש הרבה דרוזים בלבנון - שהם בחלקם תומכי חיזבאללה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אני חושב שישראל מתייחסת לחיזבאללה כמו לחמאס שלפני השביעי באוקטובר מצד ישראל לא נראה שתפתח במלחמה כוללת אם הגורם שלה הוא פחות מממדי הטבח של השביעי באוקטובר וזה יהיה מוכח ממש כאר ישראל לא תפתח במלחמה על האירוע הזה כי כבר מה יכול להיות יותר גרוע וזה מצער מאוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
ורק השבת קראנו בהפטרה "מצפון תפתח הרעה..."
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
ככל שיסחבו את הדיונים לתגובה כך היא תהיה חלשה ורפה יותר,
מפלס הלחץ מצד העם ירד ולא ישברו את הכלים.
בהתקפה האיראנית חיכו עם התגובה הרבה זמן והתגובה כנראה לא הייתה תואמת לתקיפה.
בהתקפה החות'ית לא התמהמהו זמן רב מידי, והתוצאה נראתה למרחוק.
בקיצור - אלו שיש להם מנופי לחץ על מקבלי ההחלטות צריכים פשוט לדרוש שהגובה תהיה הלילה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
אבו אלי אקספרס:
דל”פ: ישראל צריכה להמתין עם התגובה נגד חזבאללה בגין המתקפה הרצחנית במג’דל שמס. צריך לתת לחזבאללה להתבשל ולהמתין בכוננות גבוהה זמן מה, זאת כחלק מהתגובה עצמה – או כמו שנסראללה נוהג לומר האויב צריך : “לעמוד על רגל וחצי.. ” בציפיה לתגובה. זה חלק מהעניין…
לא מסכים.
מסכים עם הרציונל העקרוני, אבל במבחן התוצאה ככל שהתגובה תאחר היא תהיה חלשה. ככל הנראה.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #35
חוזרים כל פעם על אותה המנטרה..
צה"ל יכול.. האמריקאים לא נותנים..
צה"ל יכול... שמאלנים...
צה"ל יכול .... שתי חזיתות...
ולא מסוגלים להכיל רעיונית מציאות כזו
שאולי צה"ל לא יכול..?..
ואני אומר
צבא שהולך כמו ברווז .. מדבר כמו ברווז..
וצולע כמו ברווז.. הוא ברווז... במטווח..
ולענייננו.. מסיבה כלשהי
צה"ל לא יכול כרגע על חזבאללה. נקודה. סוף פסוק..
יכול להיות שאין הגנה אוירית..
יכול להיות שאין מודיעין מספק..
יכול להיות שיש להם נשק מתקדם שלצה"ל אין תשובה נגדו...
יכול להיות שהחזית המאוחדת של איראן גדולה עליו..
יכול להיות אלף סיבות..
אבל להמשיך באותו סרט של תירוצים
גדלנו קצת...
החכמנו מעט..
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
חוזרים כל פעם על אותה המנטרה..
צה"ל יכול.. האמריקאים לא נותנים..
צה"ל יכול... שמאלנים...
צה"ל יכול .... שתי חזיתות...
ולא מסוגלים להכיל רעיונית מציאות כזו
שאולי צה"ל לא יכול..?..
ואני אומר
צבא שהולך כמו ברווז .. מדבר כמו ברווז..
וצולע כמו ברווז.. הוא ברווז... במטווח..
ולענייננו.. מסיבה כלשהי
צה"ל לא יכול כרגע על חזבאללה. נקודה. סוף פסוק..
יכול להיות שאין הגנה אוירית..
יכול להיות שאין מודיעין מספק..
יכול להיות שיש להם נשק מתקדם שלצה"ל אין תשובה נגדו...
יכול להיות שהחזית המאוחדת של איראן גדולה עליו..
יכול להיות אלף סיבות..
אבל להמשיך באותו סרט של תירוצים
גדלנו קצת...
החכמנו מעט..
כתיבה יפה מאוד ואפילו משכנעת...

אבל בסוף בסוף אין לנו את הנתונים המינימליים לדעת האם זה נכון מה שכתבת. מתסכל קצת אבל זו האמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
ורק השבת קראנו בהפטרה "מצפון תפתח הרעה..."
זכורני שבשבוע שהחלה מלחמת לבנון השניה ג"כ קראנו אותה הפטרה...
וגם אז זה צויין מעל כל במה.

(אבל מאז עברו 18 שנה שקראנו ההפטרה הזו כל קיץ- ולפני זה היו עוד מאות שנים....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
זה אמירה מאוד רצינית
אבל מה הם יכולים לעשות? יש להם טילים?
אולי הדרוזים בלבנון יעשו בלאגן?
נניח הם לוקחים שליטה מה הם יכולים לעשות?
הדיבור הוא שהדרוזים בלבנון ינקמו
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה