מלחמת התקומה הנספח השבועי • שבוע 43

האם אתם חושבים שהאירוע במג'דל שמס' הוא האירוע שבגללו תיפתח המלחמה בין ישראל לחיזבאללה

  • כן

  • לא


תוצאות הסקר יוצגו רק לאחר הצבעתכם.
מצב
הנושא נעול.
במיוחד בשל העובדה שדווקא בצפון הוא לא התנהל לפי שקט יענה בשקט.
דוגמאות:
מבצע מגן צפוני שהגיע בתקופה שקטה.
הסטטוס קוו בגבול סוריה לתגובות על ירי טועה, היה מחמיר מאוד מאוד, שמעתי מחייל שתפס שם בעבר קו.
כל תקיפת העברות הנשק של חיזבאללה וההתבססות בסוריה,
קרתה בתקופה שהייתה שקטה לחלוטין.
מגן צפוני היה פיצוץ מנהרות מלבנון בתוך שטח ישראל.
לגבי הגבול הסורי, אכן שם ישראל תמיד הגיבה כפי שצריך, למשל כל פעם שמתקבל מידע על נשק שובר שוויון ישראל תוקפת מיד, מה שאינו קיים בלבנון, כי על לבנון יתכן שיש מי שחושש שזה יגרום למלחמה כעת, ויתכן שאולי הוא רוצה לדחות את המלחמה לתקופה שהוא לא יהיה בשלטון.
 
מגן צפוני היה פיצוץ מנהרות מלבנון בתוך שטח ישראל.
כולל הצפתם בבטון לתוך שטח לבנון.
חיזבאללה היה בין בסוריה בין בלבנון, והופצצו משלוחי נשק שהיו מיועדים לחיזבאללה בלי הרף.
זה לא מדיניות שקט יענה בשקט.
 
(שכחת לציין איזה כתב ציטטת באלג'זירה 12)
ולגופו של עניין:
2 טיעונים הגיוניים מדוע לא פתחנו במלחמה נגד חיזבאאלה.
1) מחכים שמערכת קרן אור (לייזר) תהיה מבצעית.
2) מחכים לבחירתו טראמפ.
נראה לי טיעונים יותר סבירים מאשר "ביבי חושב רק על עצמו" ...
אני דווקא חושב שכל אלו שמצדדים למה טוב לא להגיב הם אלו ששכחו לציין מאיזה כתב באלג'זירה הם מצטטים...
(בהומור כמובן)
 
כולל הצפתם בבטון לתוך שטח לבנון.
חיזבאללה היה בין בסוריה בין בלבנון, והופצצו משלוחי נשק שהיו מיועדים לחיזבאללה בלי הרף.
זה לא מדיניות שקט יענה בשקט.
לא היה תקיפות בתוך לבנון כלל, ובימים הראשונים של חרבות ברזל נרצחו שמונה חיילים בגבול [בשמונה מקרים נפרדים], כי היה אסור להם לירות במחבלי החיזבאללה שאחזו בטילי נ"ט נגדם.
 
שוב,
זה לא מדיניות שקט יענה בשקט.
זו מדיניות אחרת.
הסברתי חלקים ממנה הרבה פעמים כאן.
 
למעשה,
להגיד שהקונספציה היא שקט יענה בשקט זה כבר טעות.
כי שקט יענה בשקט, זו תפיסה בטחונית (שגויה) שמבוססת על ההבנה (הנכונה) שיש פה אויבים. שזה כבר התקדמות.

הקונספציה היא "הם רק רוצים חיים טובים, ולא רוצים להלחם בנו".
תפיסת "כולנו רקמה אנושית חיה אחת" של הטרלול הלללנדי של פסטיבל וודסטוק.
בזה, נתניהו בודאי לא האמין.
(ואני לא אומר שלא עשה טעויות, אפילו קשות, אחרות).

הניסיון להגיד שהקונספציה היא רק "שקט יענה בשקט" היא ניסיון של השמאל להטיל אשמה ולשמר את תפיסת העולם ההרסנית שלו
 
גדולה שנאה שמקלקלת את השורה: נחום ברנע, כותב בטורו השבועי המלצה לאיראנים כיצד לנקום על חיסולי הטרוריסטים הבכירים. "יוכלו לחגוג ניצחון"

בטור שלו בעיתון ידיעות אחרונות הוא כותב כי איראן צריכה לנקום בישראל עם מתקפה חריפה יותר מהמתקפה הקודמת שלה. "אם איראן רוצה להרשים את העולם, היא חייבת לשגר יותר ולפגוע יותר".
"קטונתי מלייעץ לאיראנים מה לעשות בטיליהם, אבל נזכרתי שבאירוע באפריל נגרם נזק קל למבנה בבסיס חיל האוויר נבטים. מתברר שהאיראנים יודעים את הכתובת. אם הם מבקשים לפגוע בישראל בלי להיגרר למלחמה, הם יכולים לכוון טיל אחד אל מטוס אחד, לא מאויש, שחונה בבסיס הזה. הם יקבלו פגיעה בסמל ממלכתי, יקר למדינה ויקר למשתמשים. בשתי מילים: כנף ציון. פגיעה קטנה בכנף, ובטהרן יוכלו לחגוג ניצחון. אני משוכנע שהישראלים, למרות העלבון, ימצאו דרך להבליג".​
רק שכח שבפעם שעברה היה גיוס מילואים ולא היה מטוסים על הקרקע
בדיוק בשביל זה
 
ואנחנו גם יודעים שאלו לא הימים הכי טובים למלחמות...
אלא יותר ימים של דין...
אכן זה קצת מפחיד,
אבל היום הכל עובד הפוך, אם בשמחת תורה, שזה שיא האהבה והשמחה והחגיגה בסיום כל החגים, קרה כזה אסון נורא,
אז דווקא בימים העצובים והכואבים, יכול לקרות ניסים עצומים, וה' שומר עלינו בכל זמן ומצב,
כידוע שיש 22 יום בבין המצרים, כנגד מר"ה עד שמח"ת, אז תשעה באב הוא כנגד שמח"ת, ואם שמח"ת נהפך לבכיה, בט' באב יכול להיות ישועה גדולה וענקית, אמן.
 
ראש ממשלת לבנון נג׳יב מיקאתי למתווכים: "ניסיתי לעצור את תגובת חיזבאללה אך לא הצלחתי, התגובה תהיה אכזרית ונסראללה רוצה לפתוח במלחמה על ישראל אני דורש מישראל שבמלחמה נגד חיזבאללה שלא תפגע ביעדים של צבא לבנון".

רק נטו חדשות
שיירגע מהר עם הדרישות
גם ככה הוא הולך לקבל מאיתנו סיוע הומניטרי
 
ראש ממשלת לבנון נג׳יב מיקאתי למתווכים: "ניסיתי לעצור את תגובת חיזבאללה אך לא הצלחתי, התגובה תהיה אכזרית ונסראללה רוצה לפתוח במלחמה על ישראל אני דורש מישראל שבמלחמה נגד חיזבאללה שלא תפגע ביעדים של צבא לבנון".

רק נטו חדשות
אולי שנתניהו גם יאמץ את הגישה הזאת ויגיד שהוא ניסה לעצור את תגובת הצבא אבל הצבא לא הקשיב לו והוא דורש מחיזבאללה שלא יפגע ביעדים אזרחיים בישראל...
 
שאלה שאולי כבר שאלו פה, האם החדר הזה הוא חדר אירוח קבוע של הנייה? (למה שיהיה לו חדר קבוע? הוא בכלל בקטר ומגיע רק לפגישות מיוחדות באיראן) למה דווקא בחדר הזה הטמינו פצצה? הרי כשתכננו את זה ראיסי עוד לא מת ועוד לא תוכנן בכלל השבעה של הנשיא החדש וכל הביקור שלו הפעם זה לכבוד ההשבעה.
 
שאלה שאולי כבר שאלו פה, האם החדר הזה הוא חדר אירוח קבוע של הנייה? (למה שיהיה לו חדר קבוע? הוא בכלל בקטר ומגיע רק לפגישות מיוחדות באיראן) למה דווקא בחדר הזה הטמינו פצצה? הרי כשתכננו את זה ראיסי עוד לא מת ועוד לא תוכנן בכלל השבעה של הנשיא החדש וכל הביקור שלו הפעם זה לכבוד ההשבעה.
אתה מניח פה ש:
א. הרגו אותו באמת בעזרת מטען
ב. הניחו את המטען לפני x זמן
כמובן שעד שלא כל התוכנית המבצעית פרוסה לפניך א"א לשאול שאלות
אבל אם זה היה באמת ככה מסתומא הרבה סיוע מבפנים
 
שאלה שאולי כבר שאלו פה, האם החדר הזה הוא חדר אירוח קבוע של הנייה? (למה שיהיה לו חדר קבוע? הוא בכלל בקטר ומגיע רק לפגישות מיוחדות באיראן) למה דווקא בחדר הזה הטמינו פצצה? הרי כשתכננו את זה ראיסי עוד לא מת ועוד לא תוכנן בכלל השבעה של הנשיא החדש וכל הביקור שלו הפעם זה לכבוד ההשבעה.
לך תדע עוד כמה פצצות מוטמנות בכל מיני מקומות רגישים באיראן.
וממתינות לרגע הנכון.
 
אני תוהה לעצמי וחושב ומעניין דעתכם.
האם יש מצב שציר הרשע יקבל החלטה לעצור את תגובת הנקמה מהסיבות הבאות.
הואיל ודרך החיסולים האחרונים ישראל "שידרה" 2 מסרים. 1. אומץ, [כלומר אנו ערוכים]. 2. מודיעין ויכולת חדירה לכל מקום.
אולי יש קולות בציר הרשע שאומרים , כל כל זמן שאין להם ולמודיעין שלהם תשובות ברורות ומכך אף חוסר יכולת למנוע עוד חיסולים כאלה האם ישראל מסוגלת להפתיע שוב ויהפכו ללעג ולקלס, ואם כך הכי נכון, לעצור כרגע, להתכנס ללמוד ולחקור הייטב ולתקן זאת לאור הכישלון ולהבליג על זה כדי שהכישלון הזה לא יגרור כישלון גדול יותר ???
מה דעתכם?
 
אני תוהה לעצמי וחושב ומעניין דעתכם.
האם יש מצב שציר הרשע יקבל החלטה לעצור את תגובת הנקמה מהסיבות הבאות.
הואיל ודרך החיסולים האחרונים ישראל "שידרה" 2 מסרים. 1. אומץ, [כלומר אנו ערוכים]. 2. מודיעין ויכולת חדירה לכל מקום.
אולי יש קולות בציר הרשע שאומרים , כל כל זמן שאין להם ולמודיעין שלהם תשובות ברורות ומכך אף חוסר יכולת למנוע עוד חיסולים כאלה האם ישראל מסוגלת להפתיע שוב ויהפכו ללעג ולקלס, ואם כך הכי נכון, לעצור כרגע, להתכנס ללמוד ולחקור הייטב ולתקן זאת לאור הכישלון ולהבליג על זה כדי שהכישלון הזה לא יגרור כישלון גדול יותר ???
מה דעתכם?
אני חושב שכמו שישראל כל הזמן מנסה להחזיר את ההרתעה ממנה
כך גם איראן מבחינתה חייבת להחזיר את ההרתעה שלה שישראל לא תנסה
שוב לפעול נגדה ולכן בהכרח שהיא תגיב
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה