התייעצות חנוך לנער על פי דרכו?

  • הוסף לסימניות
  • #1
ילד בן 11 שמדבר בחוצפה ושום דבר לא עוזר
לא פרסים, לא עונשים
כל השיח שלו זו חוצפה. בפרט בבית. במוסד לימודים מתנהג מקסים
בבית- כל מה שמבקשים חייב לבוא עם בקשות תמורה והסכמי אוסלו
הוא פשוט הורס את הבית כך
מה עושים במצב הזה? יועצים וכו' לא עזרו בגרוש
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אפשר להסביר לו שהוא כבר מקבל תמורה,
חדר, מיטה, אוכל, בגדים ,משחקים, ואפילו ממתקים לפעמים...
אם הוא רוצה להתחיל להתחשבן, הוא כבר במינוס גדול כפול 11 שנה...
שיבין את מקומו..
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
גיל ההתבגרות.
welcome to the club...
הדרכה תמיד יעילה כדי לשמור על תקשורת טובה ולא להגיע למצבי קיצון (מצידכם) שאח"כ תתחרטו.
אמורים להגיע לכמה חוקים קצרים וברורים איתו, וזהו. כל השאר ישתפר עתיד להשתפר במהלך העשור הקרוב....
החרגה: אם היה שינוי כלשהו (אפילו בגלל דריכות מהמלחמה וכאלה) בזמן האחרון בבית זה יכול לתת כיוון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
  • הוסף לסימניות
  • #6
הדרכת הורים
יעזור מאוד......
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
ילד בן 11 שמדבר בחוצפה ושום דבר לא עוזר
לא פרסים, לא עונשים
כל השיח שלו זו חוצפה. בפרט בבית. במוסד לימודים מתנהג מקסים
בבית- כל מה שמבקשים חייב לבוא עם בקשות תמורה והסכמי אוסלו
הוא פשוט הורס את הבית כך
מה עושים במצב הזה? יועצים וכו' לא עזרו בגרוש
הוא נוטל תרופות לקשב וריכוז?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
1. אבחון היפר \ רצף, חשוב לשים אצבע על הנקודה, האם זו בעיה נוירולוגית או התנהגות קלאסית של גיל ההתבגרות.
2. אחרי שהילד מאובחן, לגשת להנחיית הורים
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מה עושים במצב הזה? יועצים וכו' לא עזרו בגרוש
לדעתי הרעיון זה להציב גבולות חזקים
ובתוך המרחב להשתמש בשלט רחוק ופשוט להימנע מחיכוחים
לתת לו את התחושה שאתה תמיד קולט מה הוא עושה ומה הוא הולך לעשות (צעד אחד לפניו)
ולזכור תמיד שכעס / התלהמות = חולשה
הלוואי שאני אצליח ליישם אבל לדעתי זה הסיפור!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
  • הוסף לסימניות
  • #11
לדעתי גם אם הוא נוטל תרופות, הוא בשלב שצריך ללמד אותו הכרת הטוב ושההורים לא חייבים לו הכל, במיוחד ש"במוסד לימודים מתנהג מקסים"
וזה אומר שהוא התרגל שבבית ההורים מספקים לו את ל צרכו ומכיון שמבקשים ממנו להושיט יד מידי פעם, הוא מתקומם.
מה שכן אם קשה לו מתוך עצלות \ עייפות אפשר לדרבן אותו ע"י מבצע או חיזוקים חיוביים ומחמאות, כי בגיל כזה ילד לא עוזר "לשמה" בדר"כ
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
ילד בן 11 שמדבר בחוצפה ושום דבר לא עוזר
לא פרסים, לא עונשים
כל השיח שלו זו חוצפה. בפרט בבית. במוסד לימודים מתנהג מקסים
בבית- כל מה שמבקשים חייב לבוא עם בקשות תמורה והסכמי אוסלו
הוא פשוט הורס את הבית כך
מה עושים במצב הזה? יועצים וכו' לא עזרו בגרוש
זה נראה שהשפה היא שפה של הפעלה, פרסים או עונשים (והוא למד טוב את השפה עושה מו"מ... סך הכל ילד טוב וחכם)
ממליצה גם כן על הדרכת הורים אצל פסיכולוג
עוד המלצה, יש שיטה שנקראת תקשורת מקרבת, או תקשורת לא אלימה, של מרשל רוזנברג. יש זוג שתרגם את זה לגישה בהורות. זה נקרא הורות מקרבת. שווה בדיקה.

בהצלחה!
(אגב, ההורים בטח מותשים. שווה לנסות לצאת לחופש ולדאוג לאוורור, אפילו רק בשביל טובת הילד)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הנחיית הורים עם דגש על משמעת וסמכות, תוך כדי שכמובן בודקים ברקע אם אין לילד מצוקה ספציפית שזקוקה למענה.
המלצה שלי:
לפנות למרכז שתולים של הרב יחיאל פליסקין
02-6466505 שלוחה 1
ויכוונו אתכם למקום הנכון.

יש לי קשר לארגון, אבל מדובר בהמלצה ששווה זהב!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אפשר להסביר לו שהוא כבר מקבל תמורה,
חדר, מיטה, אוכל, בגדים ,משחקים, ואפילו ממתקים לפעמים...
אם הוא רוצה להתחיל להתחשבן, הוא כבר במינוס גדול כפול 11 שנה...
שיבין את מקומו..
אומרים לו גם את זה... לא עוזר
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מה נחשב אצלכם חוצפה?
רוצה לתת דוגמאות?- זה יקל להבין ולנסות להסביר
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מה הקשר בין חוצפה לקשב?
בפרט שבלימודים הוא בסדר גמור.....

דיי לדחוף את זה הכל חור זה כבר נהיה מודע!!!!
לא בין חוצפה לקשב, אלא קשר של הפכים בין בוקר לערב.
אלא ניסיתי להבין מה קורה קורה בבוקר שלא קורה אחרי צהריים.
דווקא בגלל שבלימודים הוא בסדר גמור!
תרופות מהסוג הנ"ל משפיעות בהחלט על מצבי רוח והתנהגות
והגיוני ביותר שיהיה להם השפעה של 'דאון' אחרי צהריים - בבית.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה