השקעות עוזיהו המשקיע המתחיל ה"איפכא מסתברא" שואל, מוזמנים להיכנס ולהשפיע עליו !!!

  • הוסף לסימניות
  • #42
לא בטוח שהבנתי את השאלה.... מאז ומעולם היו דווקא שבע מופלאות? לא שש ולא שמונה? לדעתי זה רק שבע החברות המגניבות ביותר כיום, וגם אלו שחצו את הטריליון דולר ויותר, ובאופן כללי מתעסקות בטכנולוגיה מסעירה, ומבטיחות הבטחות מרחיקות לכת. להשקיע דווקא בהם???? למה???
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
לא בטוח שהבנתי את השאלה.... מאז ומעולם היו דווקא שבע מופלאות? לא שש ולא שמונה? לדעתי זה רק שבע החברות המגניבות ביותר כיום, וגם אלו שחצו את הטריליון דולר ויותר, ובאופן כללי מתעסקות בטכנולוגיה מסעירה, ומבטיחות הבטחות מרחיקות לכת. להשקיע דווקא בהם???? למה???
בשנת 2023 היו רק 5 מופלאות שקראו להן "FAANG" (פייסבוק, אפל, אמזון, נטפליקס וגוגל).
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
  • הוסף לסימניות
  • #47
יש לי איפכא מסתברא משלי. בניתי סל מניות של אלף חברות, ונתתי הוראה לברוקר שבכל יום ימכור חצי מהמניות שהרוויחו הכי הרבה בסגירת המסחר ויקנה בהם את המניות שהכי צללו ביום המסחר, כי הרי כשהשוק בירידה זה הזמן להשקיע, אז גם שמניה בירידה זה הזמן להשקיע, האם אני טועה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
האם אני טועה?
עוד מעט יבואו מומחים כלשהם לתלות אותך.
אבל רק נקודה אחת, תחשב כמה כסף אתה צריך להכניס לתיק, כדי שהעמלות לבד של 1000 פעולות ביום לא יכסו את הרווח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
  • הוסף לסימניות
  • #51
יש לי איפכא מסתברא משלי. בניתי סל מניות של אלף חברות, ונתתי הוראה לברוקר שבכל יום ימכור חצי מהמניות שהרוויחו הכי הרבה בסגירת המסחר ויקנה בהם את המניות שהכי צללו ביום המסחר, כי הרי כשהשוק בירידה זה הזמן להשקיע, אז גם שמניה בירידה זה הזמן להשקיע, האם אני טועה?
כן
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
יש לי איפכא מסתברא משלי. בניתי סל מניות של אלף חברות, ונתתי הוראה לברוקר שבכל יום ימכור חצי מהמניות שהרוויחו הכי הרבה בסגירת המסחר ויקנה בהם את המניות שהכי צללו ביום המסחר, כי הרי כשהשוק בירידה זה הזמן להשקיע, אז גם שמניה בירידה זה הזמן להשקיע, האם אני טועה?
על פניו, גאוני...
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
ממש לא.
תדמיין מניה שמתחילה לקרוס.
הוא יקנה באוטומט עוד ועוד - עד פשיטת הרגל.
החשיבה, וודאי יצירתית, ועל פניה גאונית. ובעיקר אם הגישה היא,
השאלה תיאורטית, אם העמלות כבר נסתדר...
אז גם אם פשיטת הרגל נסתדר. כך שיש להניח שכל מה שהשואל רוצה לשאול, זה אם יש מצב כלשהו, שבאחד מתוך מליון ימים, הוא יום אחד ירוויח מזה מספיק בשביל לכסות את עמלות המכירה.
ואז לכאורה הוא צודק.
אם השאלה היא אחרת, נשמח להסבר שלה בקרקע המציאות.
אני מאמין שיש אסטרטגיות שעושות משהו שאיך שהוא קשור במשהו להנחה שקרובה לזו.
ואני מאמין שלשם הוא חותר להגיע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
החשיבה, וודאי יצירתית, ועל פניה גאונית. ובעיקר אם הגישה היא,

אז גם אם פשיטת הרגל נסתדר. כך שיש להניח שכל מה שהשואל רוצה לשאול, זה אם יש מצב כלשהו, שבאחד מתוך מליון ימים, הוא יום אחד ירוויח מזה מספיק בשביל לכסות את עמלות המכירה.
ואז לכאורה הוא צודק.
אם השאלה היא אחרת, נשמח להסבר שלה בקרקע המציאות.
אני מאמין שיש אסטרטגיות שעושות משהו שאיך שהוא קשור במשהו להנחה שקרובה לזו.
ואני מאמין שלשם הוא חותר להגיע.
המון מלל.
לא ראיתי מענה אחד לבעיה שהצבתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
המון מלל.
לא ראיתי מענה אחד לבעיה שהצבתי.
הבעיה שהצבת היא שזה רעיון ממש גרוע, ולא מעשי.
אז רק ציינתי שהשואל לא שאל אם זה מעשי, אלא אם זה עלול לעבוד, אם נתעלם מעלויות וסיבוכים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
למה יומי? העלייה והירידה שם לא מספיק חזקות, תחשוב אולי על חודשי, ככה תוכל לכסות את העמלות.
למעשה מה שיצא זה שאת כל החברות המפסידות אתה תקנה, ואת כל המרוויחות אתה תמכור (למשל, במקרה של אינבידיה הייתה מוכר כשזה התחיל לעלות לפני שלוש שנים, ואת אינטל היית קונה כשהתחילה ליפול, ולא היית מוכר אותה עד היום, כשהיא תתחיל לעלות בחזרה תמכור)
אולי אם אסטרטגיה ברורה יותר זה נכון.
הזמן לקנות מניה הוא לא כשהיא נופלת, אלא כשהיא עולה זול. ודו"ק
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
הבעיה שהצבת היא שזה רעיון ממש גרוע, ולא מעשי.
אז רק ציינתי שהשואל לא שאל אם זה מעשי, אלא אם זה עלול לעבוד, אם נתעלם מעלויות וסיבוכים.
נו, באמת.
כמו שאני אפתח אשכול:
האם לקנות בטטות בכל מחיר, זה רעיון טוב?
נתעלם מעליות קניה, נתעלם מסיבוכי אחסון.
זה עלול לעבוד שעוד 150 שנה יהיה ביקוש אדיר לבטטות שאני בדיוק קניתי?
זה בערך המענה שקיבלתי.

אני מעלה בעיה בעצם הרעיון, קנית כל מניה שיורדת במחיר - בהכרח תכלול קנית כל המניות שמתרסקות!
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
נו, באמת.
כמו שאני אפתח אשכול:
האם לקנות בטטות בכל מחיר, זה רעיון טוב?
נתעלם מעליות קניה, נתעלם מסיבוכי אחסון.
זה עלול לעבוד שעוד 150 שנה יהיה ביקוש אדיר לבטטות שאני בדיוק קניתי?
זה בערך המענה שקיבלתי.

אני מעלה בעיה בעצם הרעיון, קנית כל מניה שיורדת במחיר - בהכרח תכלול קנית כל המניות שמתרסקות!
אני מסכים איתך. זה לא אני כתבתי את השאלה הזו. אני רק ציינתי שלעת עתה אני לא חושב שהוא רציני, ואני לא הולך לענות על זה ברצינות. אני כן מאמין שיש סיכוי שהוא חושב על משהו שפיספסנו, ואם כן אני אשמח שהוא ישתף, וננהל דיון פורה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
במחילה.
אם לא אני, אלא קרן השקעות שמגלגלת מליארדים. עכשיו זה כבר בסדר עם העמלות? אני לא מתמצא, אבל אני מניח שכן. אולי גם אפשר לעשות את זה בצורה של למשוך מבורסה בעליה לבורסה בירידה.
עיקר המטרה שלי בשאלה הייתה להוציא מתוכה את התשובה הבאה, למה יש הנחה פשוטה שאומרת שלא נכון למשוך משוק ההון בתקופה של ירידות, זה נכון למי שמושך בגלל הנפילות עצמם, כי אז, מה חשבת שלא יהיו נפילות. אבל מי שמושך כי הוא נניח מחתן ילד, אז למה לא? זה עצוב זה כואב, אבל זה המחיר הריאלי עכשיו של מניה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

כל כך הרבה מדברים על השקעה בS&P500, והבסיס להשקעה ולחיקוי המדד הזה נובע בעיקר משיטת ההשקעה הפאסיבית.
שהיא השיטה היחידה שהצליחה לאורך זמן להביא רווחים יותר מכל אחד מוכשר או גאון כזה או אחר.
כשמתבוננים ביסודות הפילוסופיה הלא כל כך עמוקה של ההשקעה הפאסיבית, יש יסוד אחד שכל הזמן חוזר על עצמו.
במקום לקנות מניה בודדת אני קונה את כל השוק.
אני לא צריך לשבור את הראש מה יקרה אם סמסונג תהיה חזקה יותר מאפל.
פפסי מקוקה קולה.
ישראכארט מאמריקן אקספרס.
או גמיני' מGPT.
ומדוע?
כי כל חברות האלה יהיו בבעלותי. לאלו שמחפשים דיוקים, כן אני יודע, GPT עדיין לא נסחרת היא בהנפקה, זה רק בשביל לסבר את האוזן.
וממילא כאן נשאלת השאלה.
מה יקרה אם ארה"ב (סנופי) תחלש בתקופה מסוימת ולא תביא תשואות גבוהות כמו שהיא הביאה בעשור האחרון.
או במקרה גרוע יותר תחדול מלהיות מובילה, אגב מי שרוצה יכול לעיין ערך קריסת המדדים ביפן
למה אותו עקרון שאנחנו מבינים שצריך להשקיע בכל החברות במשק, לא מביא אותנו למסקנה שאנחנו גם צריכים להשקיע בכל המדינות בעולם.
כבר היו כאן כמה דיונים על כך, אבל לצורך המחשה עשיתי בדיקה קצרה בגוגל והשוואתי בין הS&P500 (צהוב) לשאר העולם (כחול) (למתחילים ששמעו רק על הראשון: תחשבו שיש לכל העולם ביחד גם S&P משלו...).
והאמת שדי הופתעתי...
אז הנה להנאתכם.
רק לסיום אומר "ההבדל בין משקיע חובבן למשקיע המקצוען הוא, שהמשקיע החובבן שואל איפה יש הכי הרבה תשואה, והמשקיע המקצוען שואל איפה יש קצת פחות תשואה והרבה פחות סיכון"
1770925873089.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה