דרוש מידע הכשר 'כדתיא' אפשר לסמוך?

  • הוסף לסימניות
  • #41
  • הוסף לסימניות
  • #42
הויכוח על קוקה קולה נראה לי על קוקה קולה בלי הכשר בכלל שזה הרב לנדאו אוסר לגבי כדיתא בלונדון כולם סומכים על זה לכתחילה גם לטאים
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
אשמח אם תציין מקום מפורש ולא רכילות באויר יתכן שיש אי הבנה ופשוט לא היית במקום של כדתיא
רכילות באויר זה לא, אני הייתי שם ואיתי היה הסיפור. תאמת מולי באופן אישי
לצערי הייתי עד לסיפור שהגעתי לאיזשהו מקום במזרח אירופה עם כשרות "כדתיא" ולאחר שכמה דברים נראו מוזר הגוי הודה שהמשגיח טס לכמה ימים לביתו ואין משגיח...
אם תרצה אוכל לפרט לך בפרטי, לא באופן פומבי, מקום מוכר עם ההכשר (ותעודה).
לא אמרתי שזה התנהלות, זה קרה פעם אחת ויחידה (שאני יודע).
רק אמרתי, שכשנמצאים בקבר"צים בחו"ל, במקומות בלי קהילות יהודיות גדולות..., תמיד טוב לפקוח עין על הנעשה (ויתכן שבמקרה בדומה לזה צריך פשוט לדווח לגוף הכשרות.)
היחיד בכשרות כדתיא זה בית רבי ישעי' בהנהלת נכדיו
?
באחד יש משגיח רציני מבוגר וגם שם נפלתי בשבוע שהוא נסע לחתונה והעסק נוהל בידי חרדק צעיר ונחמד!!
לא דיברתי על חרדק צעיר ונחמד, דיברתי על סיפור שבכל המתחם לא היה יהודי אחד לרפואה (חוץ מהקבוצה שלי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אני שמעתי בעבר שהוא הכשר די טוב, אבל בהחלט לא ברמה של העד"ח והרב לנדא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
מישהו כאן יודע לומר איך נראה סמל הכשרות?
זה K וכ' לידו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
  • הוסף לסימניות
  • #50
1731441368513.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
אני חושב שזה שאלה ממש לא נכונה, ברור שאפשר לסמוך, כל השאלה היא מי אתה, האם אתה מקפיד על ההלכה ברמה גבוהה או פחות, השאלה שצריכה להישאל לאיזה רמת כשרות דומה ההכשר כדתיא.

מקווה שעזרתי:sneaky:
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
מעלה שאלה- אשמח לתשובה
יש לי בבית מוצר שאני יודעת שהוא גם שיך לכדתיא, והוא כשר גלאט וכולם אוכלים אותו באנגליה אבל אני לא רואה שמופיע הכשרות עצמה על המוצר.
אותו מוצר מיוצר גם בקייפטאון ובו אני יודעת שאסור לגעת...

יכול להיות שזה בגלל שהוא מיובא? (הקרטון שלו עם הדפסה עברית) או שיש מוצרים או פסי יצור ממסוימים שידועה שהיא בסדר?
אשמח לדיוק מהמתמצאים בתחום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
באנגליה חוץ מההכשר יש משהו שנקרא ''רשימה'' וזה רשימה של מאכלים כשרים - לאו דווקא בהכשר כתדיה - אבל לכדתיה צריך הכשר על החבילה
יש פה לינק לרשימה - אבל האוכל פה רק KLBD וזה ממש לא מתקרב לכדתיה https://www.kosher.org.uk/koshersearch
וזה הכשר מעולה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
יש לך מושג באיזה רמה הוא?
גיליתי פתאום שמייפל שקניתי (ליטר!)
הוא עם ההכשר הזה....
נחשב הרבה פחות, יש להם גם מוצרים חלב נוכרי וכדו'
אין לי מושג לגבי השוואה לרמות כשרות של הארץ
(אגב במייפל טבעי פעם השתמשו בקצת שומן מן החי בתהליך הבישול של הסירופ, ולכן היה חובה הכשר טוב. אולי היום מכינים בצורה שונה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
בעקרון מיפל זה בסדר כל עוד כשר
כל מה שברשימה זה כשר - הרבה טיבעי
אנחנו רק אוכלים כדתיה ובדץ ירושלים אבל מוצרים טבעיים מהרשימה KLBD (לא חלבי ובשרי) אנחנו אוכלים
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
מעלה שאלה- אשמח לתשובה
יש לי בבית מוצר שאני יודעת שהוא גם שיך לכדתיא, והוא כשר גלאט וכולם אוכלים אותו באנגליה אבל אני לא רואה שמופיע הכשרות עצמה על המוצר.
אותו מוצר מיוצר גם בקייפטאון ובו אני יודעת שאסור לגעת...

יכול להיות שזה בגלל שהוא מיובא? (הקרטון שלו עם הדפסה עברית) או שיש מוצרים או פסי יצור ממסוימים שידועה שהיא בסדר?
אשמח לדיוק מהמתמצאים בתחום...
כתבו כאן באשכול את המייל של הרב מיכאל שארף (דוד שלי)

טל n: 44 20 8809 7092
scharf*kedassia.org.uk
הרב מיכאל שארף

להמיר כוכבית בשטרודל


אפשר לשלוח לו במייל / להתקשר אליו את התמונה של המוצר ואת הברקוד וכו'
הוא יכול להגיד אם זה פס ייצור של כדתיא או לא.
בהצלחה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה