עזרה עזרה דחופה לגבי פיטורין בזמן הריון

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני בהריון ועובדת אצל לקוח דרך חברת כ"א במשך שנה בתחום המיחשוב.
לפני שלוש חודשים הלקוח הודיע לי שהוא רוצה לפטר אותי, אמרתי להם שאני בהריון - לפי מה שביררתי אז וכך גם העברתי להם אסור גם לחברת כ"א וגם ללקוח לפטר אותי.

אתמול החברת כ"א זמנו אותי לשימוע מולם, הם הודיעו לי שהלקוח מבקש לסיים את ההתקשרות איתם לגבי, מה שאומר שהוא מפסיק להעסיק אותי.
כשנסיתי להגיד להם שאסור ללקוח לפטר אותי הם אמרו לי שהלקוח לא מפטר אותי, אלא הם פשוט מסיימים את ההתקשרות מולם ולפי החוזה בינהם הם חייבים להענות לבקשה.
כרגע הבנתי מהם שאחרי השימוע אני אשאר עובדת שלהם(של החברת כ"א) כי להם אסור לפטר אותי, אבל אין לקוח שמשלם, כך שאני לא אקבל משכורת, בעצם מפילים אותי בין הכסאות.
רציתי לדעת האם יש מישהו שמבין בנושא שיכול לייעץ לי? או אם תוכלו להכיר לי עו"ד שיוכל לסייע לי? וכן איך להתנהג בשימוע ומה לעשות באופן כללי.

תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני בהריון ועובדת אצל לקוח דרך חברת כ"א במשך שנה בתחום המיחשוב.
לפני שלוש חודשים הלקוח הודיע לי שהוא רוצה לפטר אותי, אמרתי להם שאני בהריון - לפי מה שביררתי אז וכך גם העברתי להם אסור גם לחברת כ"א וגם ללקוח לפטר אותי.

אתמול החברת כ"א זמנו אותי לשימוע מולם, הם הודיעו לי שהלקוח מבקש לסיים את ההתקשרות איתם לגבי, מה שאומר שהוא מפסיק להעסיק אותי.
כשנסיתי להגיד להם שאסור ללקוח לפטר אותי הם אמרו לי שהלקוח לא מפטר אותי, אלא הם פשוט מסיימים את ההתקשרות מולם ולפי החוזה בינהם הם חייבים להענות לבקשה.
כרגע הבנתי מהם שאחרי השימוע אני אשאר עובדת שלהם(של החברת כ"א) כי להם אסור לפטר אותי, אבל אין לקוח שמשלם, כך שאני לא אקבל משכורת, בעצם מפילים אותי בין הכסאות.
רציתי לדעת האם יש מישהו שמבין בנושא שיכול לייעץ לי? או אם תוכלו להכיר לי עו"ד שיוכל לסייע לי? וכן איך להתנהג בשימוע ומה לעשות באופן כללי.

תודה.
ברור שחייבים לשלם לך שכר
זה שאין להם לקוח שהם יתמודדו עם זה (זה אחד מהסיבות שיש חברות שלוקחות חברת כ"א....)
אי תשלום זה בדיוק כמו פיטורים ופגיעה בעובדת שנמצאת בתקופה מוגנת
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אני חושבת שאם חתמת בתחילת העבודה על טופס 101 בין עובד ומעביד, ונחתם שם בצורה חוקית, אוטומטית האדם שחתם על הטופס הופך למעסיק שלך ואסור לו לפטר אותך, אך תבררי שוב טוב מה הפירוש "סיום התקשרות". והאם נחשב כמו פיטורין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
השאלה אם יש להם פה דרך כן להפיל אותי בין הכסאות, כי תכלס כרגע אין לקוח שמשלם עלי ואין לי על מה לדווח שעות..
גם בנוגע לשימוע, רשום שמה בטענות - הלקוח מבקש לסיים התקשרות, מה אני יכולה לטעון מנגד על כזה דבר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
השאלה אם יש להם פה דרך כן להפיל אותי בין הכסאות, כי תכלס כרגע אין לקוח שמשלם עלי ואין לי על מה לדווח שעות..
גם בנוגע לשימוע, רשום שמה בטענות - הלקוח מבקש לסיים התקשרות, מה אני יכולה לטעון מנגד על כזה דבר?
בעקרון הם יכולים לבקש אישור של משרד העבודה
יכול להיות שיאשרו
אבל אז הם צריכים לפטר אותך
הם לא יכולים להשאיר אותך עובדת אבל לא לתת לך שעות
(אז את יכולה לתבוע, ולקבל את כל השעות המגיעות לך בלי לעבוד...)
תדאגי שאת מקבלת את זכויותייך
שווה לשכור עו"ד למכתב (200-300 ש"ח) ולוודא שעושים הכל בצורה חוקית
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
את צריכה לחתום על המכתב שימוע לפי החוק
תרשמי להם במייל חוזר או שיהיה הוכחה אחרת שזה לא נכון שזה בא מצידך ההתפטרות
כדאי לך להתייעץ עם עורכת דין
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
את לא עובדת של הלקוח.
את עובדת של חברת כ"א, שנותנת שרותי מיחשוב ללקוח באמצעותך.

איך הם ימלאו לך את הזמן עכשיו זה לגמרי ענין שלהם, את לא בסיטואציה שהם יכולים לפטר אותך או להרע לך את התנאים (קיצוץ שעות, שכר , תנאים סוציאלים) ללא היתר מהממונה שזה תהליך שגם את תעורבי בו אם הם יחליטו ללכת עליו.

ז"א שעד שהם לא נוקטים צעד אקטיבי, אין שינוי בתנאי ההעסקה שלך, גם אם תפסיקי לקבל משימות מלקוח X.

רק תהיי לגמרי ברורה בשימוע, שאת מאד מצטערת שלקוח X כבר לא מעוניין בשרותייך, כי מאד תרמת שם וכו', אבל בלי שום קשר , את לא נמצאת במצב שאפשר לפטר אותך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תודה רבה על כל התגובות!
עזרתם לי מאוד!
אני בעז"ה אעדכן מה יצא בסוף...
יש לך חדש?
מעניין אותי, אני גם במצב כזה שיתכן שהלקוח מעוניין לפטר.
רציתי לדעת מה קורה במצב כזה מבחינת חברת כ"א, האם הם יכולים לפטר אותי ג"כ? או שהם צריכים להמשיך ולשלם לי עד ללידה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש לך חדש?
מעניין אותי, אני גם במצב כזה שיתכן שהלקוח מעוניין לפטר.
רציתי לדעת מה קורה במצב כזה מבחינת חברת כ"א, האם הם יכולים לפטר אותי ג"כ? או שהם צריכים להמשיך ולשלם לי עד ללידה?
תודה רבה על כל התגובות!
עזרתם לי מאוד!
אני בעז"ה אעדכן מה יצא בסוף...
יש עו"ד מומחית לדיני תעסוקת נשים קוראים לה רבקה מקובר
ויש לה גמח שהיא עונה בטלפון לכל שאלה בדינים אלו
היא תשמח מאוד לעזור לכן
0506240547
בהצלחה ובשורות טובות
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
פעם חברתי פוטרה בהריון ובשימוע טען המעסיק שזה לא קשור לעובדת אלא לעסק שלו שמצומצם - ומשרד העבודה אישר כי הבין שזה לא קשור להריון.
כדאי לבדוק לפני קצת חוקים.
לפחות שיתנו לה שכר עד הם מקבלים אישור (זה יכול לקחת חודש חודשיים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
פעם חברתי פוטרה בהריון ובשימוע טען המעסיק שזה לא קשור לעובדת אלא לעסק שלו שמצומצם - ומשרד העבודה אישר כי הבין שזה לא קשור להריון.
כדאי לבדוק לפני קצת חוקים.
יש מצבים שמשרד העבודה מאשר - אבל אין סיכוי שזה יקרה בלי שהעובדת תהיה מודעת לתהליך, כי לפני שהם מאשרים הם חייבים לשוחח עם העובדת לשמוע את הצד שלה.
לכן אם לא יצרו קשר ממשרד העבודה, לא יתכן שהיה לו אישור לפטר אותה, אחרי שהוא מקבל אישור ממשרד העבודה שזה תהליך של חודש-חודשיים הוא רק רשאי להודיע לעובדת ואז יש עוד חודש שהיא אמורה לקבל משכורת.

בכל אופן הסוף אצלי הוא שהלקוח והחברת כוח אדם הגיעו לפשרה שאני אעבוד שמה עד הלידה.
מה יהיה אחרי זה? אני לא יודעת.
מקווה שיהיה טוב..
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
יש מצבים שמשרד העבודה מאשר - אבל אין סיכוי שזה יקרה בלי שהעובדת תהיה מודעת לתהליך, כי לפני שהם מאשרים הם חייבים לשוחח עם העובדת לשמוע את הצד שלה.
לכן אם לא יצרו קשר ממשרד העבודה, לא יתכן שהיה לו אישור לפטר אותה, אחרי שהוא מקבל אישור ממשרד העבודה שזה תהליך של חודש-חודשיים הוא רק רשאי להודיע לעובדת ואז יש עוד חודש שהיא אמורה לקבל משכורת.

בכל אופן הסוף אצלי הוא שהלקוח והחברת כוח אדם הגיעו לפשרה שאני אעבוד שמה עד הלידה.
מה יהיה אחרי זה? אני לא יודעת.
מקווה שיהיה טוב..
יהיה טוב זה בטוח אל תדאגי
לידה מביאה איתה שפע וברכה
תאמיני פרנסה משמים יבוא לך עבודה יותר טובה
בהצלחה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני בהריון ועובדת אצל לקוח דרך חברת כ"א במשך שנה בתחום המיחשוב.
לפני שלוש חודשים הלקוח הודיע לי שהוא רוצה לפטר אותי, אמרתי להם שאני בהריון - לפי מה שביררתי אז וכך גם העברתי להם אסור גם לחברת כ"א וגם ללקוח לפטר אותי.

אתמול החברת כ"א זמנו אותי לשימוע מולם, הם הודיעו לי שהלקוח מבקש לסיים את ההתקשרות איתם לגבי, מה שאומר שהוא מפסיק להעסיק אותי.
כשנסיתי להגיד להם שאסור ללקוח לפטר אותי הם אמרו לי שהלקוח לא מפטר אותי, אלא הם פשוט מסיימים את ההתקשרות מולם ולפי החוזה בינהם הם חייבים להענות לבקשה.
כרגע הבנתי מהם שאחרי השימוע אני אשאר עובדת שלהם(של החברת כ"א) כי להם אסור לפטר אותי, אבל אין לקוח שמשלם, כך שאני לא אקבל משכורת, בעצם מפילים אותי בין הכסאות.
רציתי לדעת האם יש מישהו שמבין בנושא שיכול לייעץ לי? או אם תוכלו להכיר לי עו"ד שיוכל לסייע לי? וכן איך להתנהג בשימוע ומה לעשות באופן כללי.

תודה.
לא מבינה בחוקים אבל אולי בגלל שהודעת להם שאת בהריון אחרי הודעת הפיטורין זה שונה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני בהריון ועובדת אצל לקוח דרך חברת כ"א במשך שנה בתחום המיחשוב.
לפני שלוש חודשים הלקוח הודיע לי שהוא רוצה לפטר אותי, אמרתי להם שאני בהריון - לפי מה שביררתי אז וכך גם העברתי להם אסור גם לחברת כ"א וגם ללקוח לפטר אותי.

אתמול החברת כ"א זמנו אותי לשימוע מולם, הם הודיעו לי שהלקוח מבקש לסיים את ההתקשרות איתם לגבי, מה שאומר שהוא מפסיק להעסיק אותי.
כשנסיתי להגיד להם שאסור ללקוח לפטר אותי הם אמרו לי שהלקוח לא מפטר אותי, אלא הם פשוט מסיימים את ההתקשרות מולם ולפי החוזה בינהם הם חייבים להענות לבקשה.
כרגע הבנתי מהם שאחרי השימוע אני אשאר עובדת שלהם(של החברת כ"א) כי להם אסור לפטר אותי, אבל אין לקוח שמשלם, כך שאני לא אקבל משכורת, בעצם מפילים אותי בין הכסאות.
רציתי לדעת האם יש מישהו שמבין בנושא שיכול לייעץ לי? או אם תוכלו להכיר לי עו"ד שיוכל לסייע לי? וכן איך להתנהג בשימוע ומה לעשות באופן כללי.

תודה.
היי,
מקווה שהסתדרת ואם לא, אז בעיקרון אם את בהריון אסור לו לפטר אותך את צריכה לראות אם לגבי מה שהוא אמר לך זה לא סתם שהוא מנסה לסובב אותך תבדקי מולו.
ואם הוא רוצה לפטר אותך לא בגלל שאת בהריון, אלא בגלל משהו אחר שלא קשור להריון, הוא צריך אישור של משרד העבודה,
אם זה בגלל ההריון תגידי לו שאת יכולה לתבוע אותו...

אם יש עוד שאלות את יכולה לנסות מקווה שאוכל לעזור לך...
בהצלחה!!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
בכל אופן הסוף אצלי הוא שהלקוח והחברת כוח אדם הגיעו לפשרה שאני אעבוד שמה עד הלידה.
גם אחרי לידה אסור לפטר (ללא אישור מיוחד) עד חצי שנה מהלידה, ואז יש חודש הודעה מוקדמת.

נ.ב. רק מציין שלצערי נחשפתי למקרים בהם עובדות גרועות מנצלות את החוק הזה והמעסיק המסכן שאין לו כח להסתבך עם משרד העבודה, מעסיק שנים רבות (הריון לידה הריון לידה וכו') עובדות גרועות יחסית ללא יכולת להיפטר מהן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
גם אחרי לידה אסור לפטר (ללא אישור מיוחד) עד חצי שנה מהלידה, ואז יש חודש הודעה מוקדמת.
עד חודשיים מחזרה מחל"ד
וגם אז יש חודש הודעה מוקדמת
נ.ב. רק מציין שלצערי נחשפתי למקרים בהם עובדות גרועות מנצלות את החוק הזה והמעסיק המסכן שאין לו כח להסתבך עם משרד העבודה, מעסיק שנים רבות (הריון לידה הריון לידה וכו') עובדות גרועות יחסית ללא יכולת להיפטר מהן.
ממש כך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה