חברות השכרה זהירות . *** ***. מצוה לפרסם

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
לכל השוכרים את רכבי "*** ***". דעו לכם שהחברה יכולה על פי החוזה שעליו אתם חתומים -לגבות מכם סכום גבוה ביותר באם קרה משהו

לרכב ואתם הייתם האחרונים שנסעתם בו, גם אם אתם יודעים שהכל היה תקין כשיצאתם מהרכב , הרי אם הרכב חונה ועבר אוטובוס ונתן מכה

לפנס והוא נשבר, נראה לכם שהחברה תספוג את הנזק ? מה פתאום! יש כספומט שיממן את הנזק, שזה הלקוח האחרון ששכר את הרכב .

הם ורק הם יחליטו מי עשה את הנזק ,"באוביקטיביות" כמובן, האם אתה -הלקוח האחרון שלקח את הרכב והכרטיס אשראי שלו אצלם,

או צד שלישי שנעלם ואיננו .כי למרות שכתוב על הרכבים וכן בחוזה שהרכבים מצולמים 24 שעות .בפועל כשאתה

מבקש מהם שיבדקו במצלמות הם אומרים שאין מצלמות ברכבים . המקרה הנ"ל קרה לי השבוע , ידע הציבור ויזהר

פניתי לעזרת "הפורום להגנת הצרכן החרדי " , הם ביקשו את תגובת *** *** שהחזירו תגובה לקונית עד כמה הם ישרים

וכו' ,החזרתי תגובה "לפורום להגנת הציבור החרדי" ולא קיבלתי מענה נכון לעכשיו . אם הם יעזרו נעדכן
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #5
  • הוסף לסימניות
  • #6
זה לא חלק מהתהליך שאתה שולח תמונות של האוטו לאחר סיום השימוש, כדי להוכיח שהחזרת אותו במצב תקין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
זה לא חלק מהתהליך שאתה שולח תמונות של האוטו לאחר סיום השימוש, כדי להוכיח שהחזרת אותו במצב תקין?
לא. החברה רצתה לעשות את זה יותר פשוט ולכן הכניסה את הסעיף הזה בחוזה, בשילוב עם מדבקות על זה שהרכב מצולם.
אני סבור שמבחינה משפטית החברה מכוסה, וגם מבחינה הלכתית השוכר חייב את עצמו בנזק הזה אם הוא הסכים לתנאי.
אך מבחינה צרכנית זה לא נכון, מה הפיתרון? לא יודע
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה לא חלק מהתהליך שאתה שולח תמונות של האוטו לאחר סיום השימוש, כדי להוכיח שהחזרת אותו במצב תקין
בדיוק זאת הנקודה .אין דבר כזה . לא נותנים לך להוכיח .כי מי יממן את הנזק אם יעבור רכב ויתן מכה לאוטו אחרי שסיימת את הנסיעה . רק הם יקבעו ממה נגרמה המכה .וממך הכי קל להוציא את הכסף
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בדיוק זאת הנקודה .אין דבר כזה . לא נותנים לך להוכיח .כי מי יממן את הנזק אם יעבור רכב ויתן מכה לאוטו. רק הם יקבעו ממה נגרמה המכה .וממך הכי קל להוציא את הכסף
זה נשמע הזיה
בעצם יש להם ביטוח לכל החיים על האוטו בלי להוציא שקל על ביטוח.
ומה עם הרכב ההוא ששלושה חודשים לא הוציאו אותו
מי שלקח אחרון משלם על בלאי ואבק ומכות של שלושה חודשים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
השאלה למה אנחנו כצרכנים (כולל אני) חתמנו על החוזה הזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
על מה הסערה?
בכל חברת השכרה זה כך.
אלבר וכו'
שבחברת השכרה זה עדין ברשותך
כאן מדובר שהחזרת את הרכב לחנייה שלהם
סימת את השכירות של הכרב
ובכ"ז אם משהו פגע ברכב בזמן שבין שוכר לשוכר השוכר הרשון ישלם את הנזק
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
שבחברת השכרה זה עדין ברשותך
כאן מדובר שהחזרת את הרכב לחנייה שלהם
סימת את השכירות של הכרב
ובכ"ז אם משהו פגע ברכב בזמן שבין שוכר לשוכר השוכר הרשון ישלם את הנזק
על זה לא שמעתי. הזיה.
אולי הפתרון הוא לצלם את הרכב בכל פעם שעוזבים אותו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
על זה לא שמעתי. הזיה.
אולי הפתרון הוא לצלם את הרכב בכל פעם שעוזבים אותו.
למיטב הבנתי לא כתוב שבמקרה של פגיעה נטל ההוכחה יהיה על השוכר להוכיח שזה לא קרה בזמן השכירות (ואז באמת יעזור לצלם את הרכב בסיום ולשלוח להם), אלא אחריות מלאה, כלומר גם אם אני יביא צילום של שיכור ש-4 שעות אח"כ שבר את החלון עם בקבוק זה באחריות שלי. וזה הזיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
למיטב הבנתי לא כתוב שבמקרה של פגיעה נטל ההוכחה יהיה על השוכר להוכיח שזה לא קרה בזמן השכירות (ואז באמת יעזור לצלם את הרכב בסיום ולשלוח להם), אלא אחריות מלאה, כלומר גם אם אני יביא צילום של שיכור ש-4 שעות אח"כ שבר את החלון עם בקבוק זה באחריות שלי. וזה הזיה.
ממש לא... הגזמתם עם ההתקרבנות
במקרה שמצלמים את הרכב מיד לאחר החזרה אין להם איך להוציא ממך שקל.
וזה הפתרון לכל אלה שבטוחים שגונבים אותם, תצלמו.
אומנם בציבור שלנו קצת יותר מורכב לצלם בלי סמארטפון
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לא. החברה רצתה לעשות את זה יותר פשוט ולכן הכניסה את הסעיף הזה בחוזה, בשילוב עם מדבקות על זה שהרכב מצולם.
אני סבור שמבחינה משפטית החברה מכוסה, וגם מבחינה הלכתית השוכר חייב את עצמו בנזק הזה אם הוא הסכים לתנאי.
אך מבחינה צרכנית זה לא נכון, מה הפיתרון? לא יודע
הם לא בהכרח מכוסים חוקית, אלא סומכים שרוב האנשים ישלמו וזהו.
כשיש סעיפים לא הוגנים בחוזים, לא תמיד בתי המשפט מתייחסים אליהם.
מבחינה הלכתית לא זה המקום, אבל יש מה לעשות שאלת רב (אולי זה נחשב אסמכתא)

אני אישית לא לוקח מהם רכבים, אם הייתי נצרך לזה באופן ממשי הייתי מעדיף לקנות איזה פחית ממונעת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ממש לא... הגזמתם עם ההתקרבנות
במקרה שמצלמים את הרכב מיד לאחר החזרה אין להם איך להוציא ממך שקל.
וזה הפתרון לכל אלה שבטוחים שגונבים אותם, תצלמו.
אומנם בציבור שלנו קצת יותר מורכב לצלם בלי סמארטפון
יש להם את הכרטיס אשראי שלך ויש להם את החתימה שלך על החוזה שאומר שרק הם קובעים איך הרכב ניזוק ואם תחויב או לא .ככה פשוט זאת המציאות
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש להם את הכרטיס אשראי שלך ויש להם את החתימה שלך על החוזה שאומר שרק הם קובעים איך הרכב ניזוק ואם תחויב או לא .ככה פשוט זאת המציאות
אין דבר כזה.. הם לא יכולים לקחת ממך כסף על נזק שמוכח שלא אתה גרמת,
גם עם חתמת על חוזה כזה, יש חוק שנקרא 'תנאי מקפח' שמבטל חוזים כאלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לי היה סיפור דומה שהחזרתי רכב בלילה
ולמחרת בבוקר התקשרו אלי להודיע לי שהלקוח שבא אחרי מצא את הגלגל מפונצ'ר
הלכתי לתחנה וראיתי שזה אכן ריק מאויר
אני כשנסעתי זה נסע מצוין ולא הרגשתי כלום ועשיתי נסיעה קצרה בתוך העיר ולא על אבנים וכו'
בכל אופן חייבו אותי על בערך 300 ש"ח
(כשנכנסתי לרכב ראיתי שהנורה שמתריעה על הלחץ אויר בגלגלים דולק, אבל ברוב הפעמים בחברות ההשכרה השיתופיות זה דולק ככה שלא טרחתי לעדכן אותם, ובכל אופן כשאמרתי את זה לנציג הוא אמר לי שגם אם הייתי מעדכן לפנ"ז כנראה שהיו מחייבים אותי)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה