דרוש מידע מטריד אתכם היום, איפה הילדים שלכם יגורו?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #23
הרבה יותר הגיוני כי הרי אצל הלטאים במקום שידאגו לדירה אחת צריך לדאוג לכמה דירות והרי שום עול לא יורד מהילדים כי אחרי החתונה גם הם צריכים לעבוד קשה
אבא שלי טוען שהוא מעדיף לתת לילדים כסף לדירה כי הוא יותר יכול להסתדר מאשר זוג בן 20
יש לי חברה ספרדיה שאבא שלה עובד שנים בהייטק והוא נותן לילדים 100K לחתונה והיא לא מבינה איך אבא שלי יכול ואבא שלה לא
א. אבא שלי אברך
ב. ההורים שלי חיים בפשטות ככה יכלו לחסוך כל החיים והתמורה שלהם על זה שרואים איך הילדים מסודרים בדירות ולא עוברים דירה כל שנה וחיים בלחץ אינסופי
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
מקווה שעד אז ישברו כמה מוסכמות, ויוכלו לגרו בקראווילות, במכולות, בבניה קלה, ואולי אפילו באהלים...
אמרו את המשפט הזה גם לפני 20 שנה ומאז הדרישות ומחירי הדירות רק עלו, המוסכמויות- לא
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
אבא שלי טוען שהוא מעדיף לתת לילדים כסף לדירה כי הוא יותר יכול להסתדר מאשר זוג בן 20
יש לי חברה ספרדיה שאבא שלה עובד שנים בהייטק והוא נותן לילדים 100K לחתונה והיא לא מבינה איך אבא שלי יכול ואבא שלה לא
א. אבא שלי אברך
ב. ההורים שלי חיים בפשטות ככה יכלו לחסוך כל החיים והתמורה שלהם על זה שרואים איך הילדים מסודרים בדירות ולא עוברים דירה כל שנה וחיים בלחץ אינסופי
גם עם נחסוך הכי הרבה שאפשר,
לא רואה איך קונים דירות לכל הילדים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
לדעתי, כל אחד צריך לעשות את ההשתדלות שלו, בנוגע לחתונות ילדים, הרי זו הוצאה שאנחנו מודעים אליה ובסוף היא תגיע, השאלה איך אנחנו מתכוננים.
אם שמים 100 שקלים בחודש עם תשואה ממוצעת של 10% בשנה למשך 18 שנים בדמי ניהול של 0.6% בשנה, הסכום שיתקבל בסוף לאחר ניקוי המיסים הוא כ47,000, אבל צריך לקחת בחשבון שכל סכום שנגיע איתו לחתונה עדיף מאשר כלום.
 
  • תודה
Reactions: liv
  • הוסף לסימניות
  • #31
ב. ההורים שלי חיים בפשטות ככה יכלו לחסוך כל החיים והתמורה שלהם על זה שרואים איך הילדים מסודרים בדירות ולא עוברים דירה כל שנה וחיים בלחץ אינסופי
והם עבדים קשה בשביל הילדים שלהם ופי10 קשה
אז ההורים כן רואים אותם עובדים קשה
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
  • הוסף לסימניות
  • #33
אמרו את המשפט הזה גם לפני 20 שנה ומאז הדרישות ומחירי הדירות רק עלו, המוסכמויות- לא
גם המוסכמות עלו.
רמת הכסף שמשקיעים בפגישות, הוצאות מאורסים, מתנות, חתונות, רמת שבתות שבע ברכות, מה לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
עתידה ירושלים שתגיע עד דמשק,
אז כנראה הנכדים שלי כבר יגורו בירושלים רבתי,

אתה באמת חושב שיקח כל כך הרבה זמן עד שיגיע המשיח?
בוודאי שיגיע.
גם את זה אמרו לפני עשרים וארבעים ושישים שנה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
  • הוסף לסימניות
  • #37
אף אחד באמת לא יודע מה יהיה אני גרה בפריפריה
לא מזמן עברו לידי כמה זוגות מבוגרים (לטאים) שכבר חיתנו ילדים נעבאך היו צריכים למכור את הדירה שלהם בשביל לשלם את המשכנתא שלקחו לילדים שלהם (גם לא חשבו לפני 20 שנה שזה מה שיהיה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכון אין עליהם
לכן הם גרים בשכירות שנים
? במאה חמישים מכל צד אתה קונה דירה בפריפריה (מאה חמישים מכל צד מקובל, לא מאה חמישים רק הכלה.)
אגב מיליון באמת השתגעו! גם 700 -800 זה המון! אבא צריך להרוג את עצמו בשביל שלבנות שלו יהיו דירות במרכז וחס וחלילה לא בפריפריה? זה כמעט מחיר של דירה חדשה שלמה 4 חדרים בפריפריה! (עמנואל מיליון 200, כנ"ל צפת, טבריה, אופקים אין לי מושג אבל נראה לי גם הכיוון)
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
? במאה חמישים מכל צד אתה קונה דירה בפריפריה (מאה חמישים מכל צד מקובל, לא מאה חמישים רק הכלה.)
אגב מיליון באמת השתגעו! גם 700 -800 זה המון! אבא צריך להרוג את עצמו בשביל שלבנות שלו יהיו דירות במרכז וחס וחלילה לא בפריפריה? זה כמעט מחיר של דירה חדשה שלמה 4 חדרים בפריפריה! (עמנואל מיליון 200, כנ"ל צפת, טבריה, אופקים אין לי מושג אבל נראה לי גם הכיוון)
דירות נורמליות בפריפריה עולות באזור מליון ומעלה
לא כל זוג יכול לקחת משכנתא מטורפת
חסידים הכי לא גרים בפריפריה אלא גרים בשכירות במרכז- תבדקי
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

עד איפה נגיע בשביל "כבוד"?
כמה אנחנו משלמים על "מה יגידו"?

מאמר מטלטל שפורסם ע"י הרב אהרן זלץ ב-Rהון (
כאן).
על אחד הנושאים הכואבים בדורנו,
ממליץ מאוד לקרוא עד הסוף.

"משכנתי את המיטות שלהם"
הטלפון צלצל. בצד השני היה אברך יקר, בן 45, יהודי שכל חייו הם תורה וצניעות. הוא לא התקשר לבקש כסף, הוא התקשר לבקש מוצא מהסבך.
"אני כבר בן 45," הוא אמר לי, "הפרנסה מעולם לא הייתה ברווח, אני אברך ואשתי גננת ויש לנו שמונה ילדים בבית, אבל תמיד הסתדרנו איכשהו ו"אפילו היה לנו קצת חובות". והנה בתי, יהודית שלי, הגיעה לפרקה – ילדה מושלמת, כלילת המעלה.
עד כאן הכל היה מושלם. עד שהגיע הטלפון ששינה את כל התמונה…

השיחה ששינתה הכל

הוא סיפר לי איך הכל התהפך בגלל שיחת טלפון אחת מהמורה של הבת. היא הציעה את אחיה, 'בחור משכמו ומעלה', אבל מיד עברה לטון העסקי והקר: "ב-500 אלף ש"ח זה פשוט 'לא ילך'". היא אפילו נתנה לה 'טיפ' ידידותי, כזה ששורף את הנשמה: "בשביל בת איכותית כמו יהודית שלך, יהיה קשה למצוא חתן בסכומים כאלה. אתם רק תתעכבו, וחבל. בסוף תבינו שתצטרכו להוסיף".
"אשתי ניתקה את השיחה" הוא סיפר לי בטלפון. "והיא התייעצה איתי מה עושים? אין לנו כסף, מאיפה נביא את זה?".
הלכתי להתייעץ, ואמרו לי שאין ברירה, חייבים ליישר קו עם מה שנותנים בשוק.
אז נתתי.
חתמתי על 550,000 ש"ח. כסף שאין לי ולא יהיה לי.
פשוט משכנתי את הבית. משכנתי את המבצר של שמונת הילדים שלי. זהו, אני מכונה מותשת… עסוק בלנסות להביא כספים שלא יזרקו אותנו לרחוב…"

חשבון נפש מול דף הגמרא

הוא חיפש אצלי "השקעת חלומות", פתרון קסם שיניב לו בנס 550,000 ש"ח משום מקום.
לא היה לי איך לעזור לו. ניתקתי את השיחה והרגשתי שהחדר מסתחרר סביבי.
אדם שיוצא לגלות בתוך הבית שלו. הוא עוזב את הכולל. הוא עוזב את אהבת חייו, את התורה, כדי ללמוד עריכה תורנית או לבדוק תפילין בלילות. הוא יעבוד לילות כימים, יבקש נדבות, יתרוצץ בין גמחי"ם רק כדי לשלם על כבוד.
כבוד שאין לו כיסוי.

המתמטיקה של הטירוף

היד שלי רועדת כשאני כותב את “המתמטיקה” הזאת:
אם ההכנסות שלך הן 10,000 בחודש,
כדי שתצליח להגיע לסכום המפלצתי הזה תצטרך לעבוד ארבע וחצי שנים רצופות מבלי להוציא שקל אחד על לחם ועל חשמל. ארבע וחצי שנים של צום מוחלט.
אם לבת הראשונה נתת 550 אלף ממשכון הבית, מה תיתן לבת השנייה? את הכליות שלך? לילד השמיני תיתן קופסת קרטון מתחת לגשר?
זו לא מצווה, זו התאבדות מרצון.

על חשבון מי הכבוד הזה?

ידידי היקר, הלב שלי בוער מכאב עליך!
נכנעת לטירוף וקנית שקט של רגע בשידוכים תמורת גיהנום של חיים שלמים.
ידידי, איך התחייבת על מה שאין לך? איך נתת למורה אחת להרוס לך את הבית ב"טיפ" אחד? באיזו סמכות נתת לבת אחת לבנות בית על חורבותיהם של שבעה אחים אחרים? מי אישר תעלול מסוכן כזה, בשביל קצת כבוד מדומה, בשביל "מה יאמרו"?
הותרת לילדיך ולרעייתך להתמודד עם אב טרוד שמתקמצן על עגבנייה בארוחת ערב.
והבת שלך ה"כלה המאושרת" איך היא תישן בלילה כשחיי הנישואין שלה נבנו על הגב השפוף של אביה ועל חשבון המטרנה של אחיה הקטן?
תגיד, מה עשית?
אתה אמיתי שלקחת כזאת התחייבות על עצמך?
חתמת על שטר של חצי מיליון ש"ח כאילו אתה גביר העיירה, כשבמציאות אתה אברך שמגרד את החודש. איפה האחריות שלך? מי ייעץ לך עצות אכזריות כל כך, שגרמו לך למכור את חייך וחיי משפחתך?

היו אמיצים!

הורים יקרים, תנו לילדים שלכם כל מה שיש לכם, תנו אהבה ללא גבול והקשיבו לרצונותיהם ללא תנאי, תנו חינוך ליראת שמים, תנו עצות טובות, תנו את הזמן שלכם, תנו את כל הכסף שיש לכם.
אל תתנו את מה שאין לכם!!!
זאת היא מלכודת דבש המושתתת על טיפשות צרופה.
צאו מהסחרור הטיפשי הזה!
תסתכלו לילדים שלכם בעיניים ותגידו מילה אחת פשוטה, אמיתית: אין לי!
בתי היקרה, לא נפסול שידוכים כי ההורים מתגוררים בעיר מרוחקת ולא כי הם גרושים. אין לנו את הכסף "לקנות" לך חתן מישיבה מובחרת. אין, פשוט אין.
רק כנות חסרת פשרות, תציל אתכם מהטירוף הזה. תהיו כנים מול עצמכם, מול השדכנים ומול הצד השני. הגדירו סכום ריאלי, שפוי, כזה שמאפשר לכם להמשיך לחייך אל הילדים האחרים בבית, והצהירו עליו בגאווה. זו לא קמצנות – זו אחריות משפחתית!
זכרו: הבית שבתכם בונה חייב לעמוד על יסודות של אמת ושלווה, לא על חורבות הבית שבו גדלה. היכולת לומר 'זה מה שיש לנו ועם זה נבנה בית' היא המתנה הכי גדולה שאתם יכולים לתת לזוג צעיר שמתחיל את חייו.
אתה לא עני. אתה אחראי. אתה אמיץ. אתה אבא אמיתי!

עד כאן מאמר הזהב.

ועכשיו אני שואל:
האם לא הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה?
אם להתחייב סכומי עתק תחת הכיסוי של "השתדלות" ו- "בטחון בקב"ה" שיהיה בסדר - זה בסדר,
למה להתחייב סכומים ריאליים מתוך בטחון בקב"ה,
שהקב"ה הוא זה שמזווג זיווגים והשידוך הנכון והאמיתי יגיע בכל מצב - למה זה פחות בסדר?

אני כמובן לא מדבר על מקרים מאוד ספציפיים שיש הנחייה אישית וברורה מרב גדול לנהוג אחרת,
שאז יש סייעתא דשמייא מיוחדת, בפרט אם זה מגיע ממקום טהור שלא לשם "כבוד" וד"ל,
אני מדבר על הלך הרוח הכללי.
לאן הגענו?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה