דרוש מידע עשיתם פדיון הבן? יש לכם נסיון?

  • הוסף לסימניות
  • #61
חשוב לדאוג למטבעות (בד"כ הכהן מביא אבל צריך לאמת את זה מולו) ולבדוק מול הרב במה נוהגים לפדות (מטבעות או פרורים)
ושהאבא ידאג להיות רגוע קודם (אני זוכר את הפדיון לא מספיק חוויתי כי זה היה בזמן הכי לא נוח שיש כמעט אם הרבה לחץ ברגעים האחרונים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
ממליצה לך לחפשחומר על המהות הרוחנית של הפדיון ולשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
טעות ביום השלושים ואחד, ואחרי שעבר כ"ט יום 12 וחצי שעות (מעט יותר), [לפעמים מתקיימים התנאים רק ביום הל"א לפני השקיעה]
סתם עיצה פרקטית זה תמיד יוצא היום בשבוע שהוא יומיים אחרי יום הברית. לדוג' ברית בשלישי פדיון בחמישי. ברית בראשון פדיון בשלישי וכו'..
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
ודבר חשוב- לא לשכוח להביא מיץ ענבים
אנחנו כמעט שכחנו- עד שהתינוק קצת יילל, אז מישהו אמר תנו לו מיץ ענבים, ואז נזכרנו שצריך גם לפדיון עצמו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
ראיתי גם אשכנזים ששאלו בקול לפני כולם
שאלתי ת"ח כהן חשוב והוא אמר לי שאין בזה כללים ולא מנהגי עדות
צריך לדעת בברור שהילד בכור ללא הפלה לפני ושהאמא לא כהנת או לויה
יש כהנים שמסתפקים בברור מול הבעל ודי להם בזה
יש כהנים (לרוב המבוגרים יותר) שחוששים טפי לברכה לבטלה ומעדיפים לברר באופן ישיר ולא אמצעי עם האמא
ויש שאף עושים זאת סמוך ממש לפדיון שהציבור מתכנס וכך יוצא שיש כאלו ששומעים
אבל פשיטא שלכל העדות והשיטות אין זה חלק מנוסח הפדיון אלא רק בירור בעלמא
לצורך קיום המצווה בוודאות ובהידור
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אותי שאלו (ליטאי), הצד ההונגרי אמר לי שישאלו והכהן היה בכלל צ'אלמער והוא שאל, כך שזה 2 קצוות הליטאיוּת
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
עוד דבר חמוד שאבי שליט"א ארגן בפדיון הבן של בני:
הוא סידר שכל הגברים יעמדו כחצי גורן עגולה בקשת רחבה מסביב לכהן, כך שהכיוון הפונה לנשים היה פתוח והם יכלו לצפות בזווית נוחה,
במקביל הורה לי אבי לעמוד במקביל לכהן, ולא ממולו, כך שאני לא אסתיר לנשים הצופות,
המשוב שקיבלנו מעזרת הנשים היה אדיר!
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
פדיון זה אחרי 30 יום ו12 שעות מלאים. זה תלוי בשעת הלידה. לשים לב.
לא נכון בכלל. אין שום משמעות לשעה בה הוא נולד, אלא למספר הימים
(אגב, לנו הפדיון היה אמור להיות ביום שישי ערב שבת הגדול, וידענו שאנשים לא יבואו בכזה יום לחוץ, אז עשינו את זה בליל שישי, מיד אחרי השקיעה של היום ה30)
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
מה שאמרו פה להרים את התינוק מיד אחרי הטקס- עד שראיתי לא האמנתי... כמעט העיפו לי את התינוק:eek:
להכין מלאאאא שקיות שום וסוכר. וחמוד להכניס בפנים מזכרת (במידה ואין משהו גדול) לנו גיסתי עיצבה כרטיס קטן עם תמונה של הבייבי מצד אחד וכיתוב מהצד השני וכך הכנסנו לתוך השקיות והיה ממש מתוק
עוד דבר חמוד שאבי שליט"א ארגן בפדיון הבן של בני:
הוא סידר שכל הגברים יעמדו כחצי גורן עגולה בקשת רחבה מסביב לכהן, כך שהכיוון הפונה לנשים היה פתוח והם יכלו לצפות בזווית נוחה,
במקביל הורה לי אבי לעמוד במקביל לכהן, ולא ממולו, כך שאני לא אסתיר לנשים הצופות,
המשוב שקיבלנו מעזרת הנשים היה אדיר!
אהבתי. חבל שלא ידעתי קודם....
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
ואוו,
יצא הדרכה מעולה
כמעט גומרת אותה...
מעלה כשיהיה מוכן
ותודה לכל אחד ששיתף!!!(y)

זה חסד עצום, היו לי כבר הרבה פניות
וגם באישי אנשים כתבו לי- אין שום הדרכה...
תזכו למצוות ורק בשמחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
לפני שלוקחים מגמ"ח קערה, לוודא איזה קערה יש להם.
ספרדים נוהגים לשים את התינוק על מגש עגול ואשכנזים בתוך קערה כזאת מכסף.
אני לקחתי ערב קודם הפדיון מגמ"ח מגש ובבוקר בעלי רץ לגמ"ח אחר לקחת משם קערה.
מצטרפת להמלצה להכין כמות גדולה מאוד של שקיות שום וסוכר
ולדאוג שמישהו ירים את התינוק לפני שמתחילים להתנפל על השקיות האלו - חשוב מאוד מאוד!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
@מאמימוש מומלץ גם להוסיף כתובות ומספרי טלפון של גמחים לקערה/מגש
וכן סופרים שמוכרים את הקוביות סוכר לא לכל החנויות יש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
לזכור שבשונה מברית, בפדיון הבן קודם נוטלים ידיים לסעודה (אגב, מישהו יודע מה הסיבה, כי אני לא יודע) לכן מומלץ לערוך את הפדיון בצד השולחן/על שולחן אחר שאח"כ מזיזים אותו
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
לזכור שבשונה מברית, בפדיון הבן קודם נוטלים ידיים לסעודה (אגב, מישהו יודע מה הסיבה, כי אני לא יודע) לכן מומלץ לערוך את הפדיון בצד השולחן/על שולחן אחר שאח"כ מזיזים אותו
בחמשת הפדיונים שהייתי בשנים האחרונות היה קודם פדיון ואז נטלו ידיים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה