התייעצות עזרה בבקשת מנגינות והלחמות

  • הוסף לסימניות
  • #1
ליטאי,
אמור לגשת בשבת הקרובה שחרית,
שבת אויפרוף שלפני חתונה
חשוב לי להרשים
שובר את הראש כבר הרבה זמן איזה מנגינות אפשר לממקומך וק-ל אדון שמתאימות לחתונה וחתן מצד אחד, אבל לא כבד כמו מנגינה של חופה שמתאים יותר רק אחרי קריאת התורה, אחרי שכבר החתן עלה ויש 'מצב' בבית כנסת
אם מישהו יודע רעיונות, וגם סתם כך רעיונות מעניינים לשאר קטעי התפילה
אשמח מאוד
תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
יש את המנגינה שנוהגים ללוות חתנים [גם חתני בר מצוה] אחרי התפילה, אני עשיתי את זה בקל אדון - והיה פצצה! [זה מתאים לקל אדון כי זה מנגינה סוחפת ורצה..]
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
קל אדון במנגינה של עוד ישמע זה רץ ממש יפה.
עושים את זה לאט לאט וזה פצצה.
ממקומך אפשר לעשות במנגינת חופה השניה - ארבע בבות - זה מאד מאד מרגש ויפה.
מנגינת חופה רגילה גם הולך טוב, אבל קצת שחוק וכבד....
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
ממקומך אפשר לעשות במנגינת חופה השניה - ארבע בבות - זה מאד מאד מרגש ויפה.
מנגינת חופה רגילה גם הולך טוב, אבל קצת שחוק וכבד....
לא כל כך הבנתי
המנגינה השניה שאני מכיר, דהיינו מה שעושים בהקפות של החופה היא לא ארבע בבות
ואם כוונתך לארבע בבות ממש, איזה בבות אתה עושה? כי מבדיקה שלי זה ממש ממש ארוך, אלא אם כן אתה מוסיף סתם מנגינה באמצע וזה לא ממש יושב על המילים...
חוץ מזה שנראה לי שמנגינת חופה ממש בשחרית, לפני קריאת התורה, כשהציבור עדיין מתעורר מהשינה ולא אחז עדיין מה חתן, מי חתן.. זה רק מעיק ומטריח
אני רוצה מנגינה שקשורה לחתונה, אבל לא מהחופה ממש


ואגב
עיקר הבעיה שרוב שירי חתונה השקטים בנויים על סולם מז'ורי, ומי שישיר ממקומך בסולם מז'ורי - כמעט אין סיכוי שזה ישמע בסדר, גם בגלל שזה לא תואם את רוח התפילה של ממקומך וגם בגלל שהסולם הזה פחות סוחף קהל להתחבר אליו
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
לא כל כך הבנתי
המנגינה השניה שאני מכיר, דהיינו מה שעושים בהקפות של החופה היא לא ארבע בבות
ואם כוונתך לארבע בבות ממש, איזה בבות אתה עושה? כי מבדיקה שלי זה ממש ממש ארוך, אלא אם כן אתה מוסיף סתם מנגינה באמצע וזה לא ממש יושב על המילים...
חוץ מזה שנראה לי שמנגינת חופה ממש בשחרית, לפני קריאת התורה, כשהציבור עדיין מתעורר מהשינה ולא אחז עדיין מה חתן, מי חתן.. זה רק מעיק ומטריח
אני רוצה מנגינה שקשורה לחתונה, אבל לא מהחופה ממש


ואגב
עיקר הבעיה שרוב שירי חתונה השקטים בנויים על סולם מז'ורי, ומי שישיר ממקומך בסולם מז'ורי - כמעט אין סיכוי שזה ישמע בסדר, גם בגלל שזה לא תואם את רוח התפילה של ממקומך וגם בגלל שהסולם הזה פחות סוחף קהל להתחבר אליו
לא יודע מה זה מז'ורי....
סליחה.

לארבע בבות יש שלוש קטעים נמוך בינוני וגבוה.
קטע ראשון ממקומך עד מחכים אנחנו לך.
קטע אמצעי עד לעולם ועד תשכון.
הקטע הגבוה תתגדל ותתקדש.
ויורד חזרה לאמצעי בוענינו תראינה מלכותך עד הסוף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
קטע אמצעי עד לעולם ועד תשכון.
אי אפשר לעשות את כולו בשלמות בלי לנגן באמצע, אא"כ אתה מנגן. הקטע הבינוני מורכב משני חלקים (או אם תרצה החלק הראשון מורכב משני קטעים) כלומר, יש נמוך, בינוני, בינוני גבוה, נמוך, גבוה, ואז חוזרים לנמוך, אני טועה? אא"כ אתה משפץ ולוקח רק קטעים נבחרים
הקטע הגבוה תתגדל ותתקדש.
כוונתך שעושים את הקטע הגבוה רק פעם אחת?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כוונתך שעושים את הקטע הגבוה רק פעם אחת?
כן
אי אפשר לעשות את כולו בשלמות בלי לנגן באמצע, אא"כ אתה מנגן. הקטע הבינוני מורכב משני חלקים (או אם תרצה החלק הראשון מורכב משני קטעים) כלומר, יש נמוך, בינוני, בינוני גבוה, נמוך, גבוה, ואז חוזרים לנמוך, אני טועה? אא"כ אתה משפץ ולוקח רק קטעים נבחרים
כל קטע עושים פעם אחת בלבד.
אני עושה זאת ללא ניגון בכלל, תנסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כל קטע עושים פעם אחת בלבד.
אני עושה זאת ללא ניגון בכלל, תנסה.
האמת שלא ממש הבנתי למה אתה מתכוון
יש לי שלוש אפשרויות
הקלטתי אותם
אשמח אם תפנה מזמנך להקשיב ולשפוט
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
פשוט מרגש לשמוע את הנגינה שלך! וגם את הקול החזני, מושלם!
לעצם העניין, לדעתי ברור שהאפשרות הראשונה הכי מתאימה לשירה עם קהל בתוך התפילה, בלי לסבך אותם יותר מידי.
בכל אופן שיהיה לך הרבה הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
יש את המנגינה שנוהגים ללוות חתנים [גם חתני בר מצוה] אחרי התפילה, אני עשיתי את זה בקל אדון - והיה פצצה! [זה מתאים לקל אדון כי זה מנגינה סוחפת ורצה..]
ניסיתי לעשות את זה,
אם אתה שר את זה בקצב מהיר טיפה זה לא מסתבך עם המילים, שזה לדחוף הרבה במקטע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אם אתה שר את זה בקצב מהיר טיפה זה לא מסתבך עם המילים, שזה לדחוף הרבה במקטע?
יכול להיות שבחלק מהקטעים זה יוצא ככה, אבל לטעמי זה בסדר בשביל כזה סוג מנגינה [בפרט שזה לא כל השיר, אלא קטעים מסוימים שמיד אחריהם אתה חוזר להדגיש יותר את המילים].
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
האמת שלא ממש הבנתי למה אתה מתכוון
יש לי שלוש אפשרויות
הקלטתי אותם
אשמח אם תפנה מזמנך להקשיב ולשפוט
צפה בקובץ המצורף 1833023
וואו....
רק עכשיו אני רואה ושומע...
אתה ממש מדהים...
יש לך יכולות נפלאות...
סורי שלא הספקתי לעזור עוד לפני שבת...

אולי תספר איך היה,
ושיהיה המון המון מזל טוב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
וואו....
רק עכשיו אני רואה ושומע...
אתה ממש מדהים...
יש לך יכולות נפלאות...
סורי שלא הספקתי לעזור עוד לפני שבת...

אולי תספר איך היה,
ושיהיה המון המון מזל טוב...
תודה
היה נהדר ב"ה

בתחילת קדושה 'נקדש את שמך' עשיתי ניגון חופה הקלאסי
ב'אז בקול רעש גדול' עשיתי א הניגון הקלאסי של ההקפות בחופה
וב'ממקומך' עשיתי את ד' בבות

הציבור ברובו נהנה, ב"ה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
תודה
היה נהדר ב"ה

בתחילת קדושה 'נקדש את שמך' עשיתי ניגון חופה הקלאסי
ב'אז בקול רעש גדול' עשיתי א הניגון הקלאסי של ההקפות בחופה
וב'ממקומך' עשיתי את ד' בבות

הציבור ברובו נהנה, ב"ה
וואו...
שידרגת לגמרי....
יפה מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
שאלה נוספת יש לי, ברשותכם

בתחילה דובר שאגש מוסף ותכננתי לעשות את השיר חיים ארוכים בברכת החודש
לאחמ"כ לא הסתייע, אבל סיפרתי לחבר והוא אמר לי שנס שלא עשיתי כי הציבור לא היה מתחבר,
ומכיון שאני מתכנן לעשות את זה בהמשך, שואל לדעת הציבור מה חושבים על הענין. @מ הלוי @אוהב ישראל
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
שאלה נוספת יש לי, ברשותכם

בתחילה דובר שאגש מוסף ותכננתי לעשות את השיר חיים ארוכים בברכת החודש
לאחמ"כ לא הסתייע, אבל סיפרתי לחבר והוא אמר לי שנס שלא עשיתי כי הציבור לא היה מתחבר,
ומכיון שאני מתכנן לעשות את זה בהמשך, שואל לדעת הציבור מה חושבים על הענין. @מ הלוי @אוהב ישראל
לא ילך.
זה שיר מידי נמוך ומונוטוני עם מעברים לא חדים מספיק בשביל שירה בציבור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
שאלה נוספת יש לי, ברשותכם

בתחילה דובר שאגש מוסף ותכננתי לעשות את השיר חיים ארוכים בברכת החודש
לאחמ"כ לא הסתייע, אבל סיפרתי לחבר והוא אמר לי שנס שלא עשיתי כי הציבור לא היה מתחבר,
ומכיון שאני מתכנן לעשות את זה בהמשך, שואל לדעת הציבור מה חושבים על הענין. @מ הלוי @אוהב ישראל
לא עובד.
שומרי מצוותיה מאד מאד הולך
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה