דרוש מידע שאלה בשידוכים.

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
ואם היו דברים ולא הלכו אפי' פרטי כי פחדו משידוכים, אבל תכלס' יש בעיה?
זה שאלה טובה.
כי בסוף לפי הCHAT GPT
לפחות 10 אחוז מהאוכלוסיה סובלת מכל מיני בעיות...
וזה רק המאובחנים

אני מניח שמבגזר החרדי יש פחות מאובחנים ,כי מפחדים משידוכים....

ועדיין ,מבחינה סטטיסטית אנשים תמיד יעדיפו לא להיכנס למיטה שהיא בטוח חולה
ולקחת משהו שהוא ספק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
אם הם היו אצל רופא פרטי והוא נתן להם תרופה אז הם יכולים לקנות את התרופה בסופר פארם או בית מרקחת אחר שלא רשום בקופה והאדם מקבל את התרופה בלי השתתפות הקופה ובלי שהקופה יודעת,
לא יודעת מה להגיד, אם אין אמון כל כך בסיסי אז אולי השידוך לא מתאים?!?
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
אם הם היו אצל רופא פרטי והוא נתן להם תרופה אז הם יכולים לקנות את התרופה בסופר פארם או בית מרקחת אחר שלא רשום בקופה והאדם מקבל את התרופה בלי השתתפות הקופה ובלי שהקופה יודעת,
אבל השאלה היא האם זה לא נרשם במשרד הבריאות?
לא יודעת מה להגיד אם אין אמון כל כך בסיסי אז אולי השידוך לא מתאים?!?
קחי כלל לחיים :בשידוכים אין שום אמון ולא אמור להיות מיליגרם של אמון
לפני סגירת השידוך

הכל צריך להתברר!!! (בגדרי ההשתדלות כמובן)

וזה שצד מסויים מספר משהו ,זה לא אומר דבר וחצי דבר שזה נכון,נתקלתי במספר מקרים
של אנשים ששיקרו ,וכאשר ניסו לברר איתם למפרע את השקר ,הם טענו להגנתם
שהם בנו על כך שהמשודך יספר בפגישה המתקדמת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
שהם בנו על כך שהמשודך יספר בפגישה המתקדמת...
ויש רבנים שכך מדריכים מועמדים עם נסיון...
למה? לא יודעת!
אני חושבת שאם יש מידע שהוסתר ביודעין זה הונאה גמורה!!
חבל שלא אומרים להשליש סכום כסף לפיצוי אם משקרים, לפחות שיפחדו מהכסף אם לא מהשקר.
מכירה סיפורים על מידע קריטי שהוסתר בכוונה תחילה
וגרם לפירוק שידוכים בכאב עצום ועגמת נפש בלתי ניתנת לתאור של הצד המרומה...

במקרה של חשש לרקע נפשי - הדבר הכי נכון הוא לברר אצל חברות האם היתה חסרה בלימודים/בעבודה בתקופה שנראה לכם שהיתה התפרצות?
למצוא שכנים קרובים שידעו להגיד האם היה שינוי במצבה הנפשי או ההתנהגותי מתישהו. דברים כאלו בד"כ לא עוברים בשקט גמור גם אם מתאמצים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
אמון זה נחמד
לא על הגב של הילדים שלנו
ואם הייתי חוששת לא הייתי נותנת אמון אלא מורידה את השידוך.
שמענו לא סיפור אחד ולא שניים
זה בדיוק מה שהתכוונתי, אם יש חשש ולא רוצים לתת אימון תורידו זה לא שידוך מתאים
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
זה בדיוק מה שהתכוונתי, אם יש חשש ולא רוצים לתת אימון תורידו זה לא שידוך מתאים
יש מינימום של אמון שאמור להיות.
פשוט מתוכן ההודעה היה נשמע כאילו זה לא בסדר מצידם לא לתת אימון.
בעיני אם המשפחה נורמטיבית והיא חוששת אז מן הסתם החשש לא באויר
ודווקא לפני שידוך לא צריך להיות מינימום של אימון
כבוד כמובן תמיד, אבל גם חשד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
חבל שלא אומרים להשליש סכום כסף לפיצוי אם משקרים, לפחות שיפחדו מהכסף אם לא מהשקר.
אני דווקא שמעתי על מקרה שבו הצד המרומה דרש וקבל 200K האמא אמרה שהיא רוצה את זה ולו בשביל ההוכחה לפרק ב'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
במקרה של חשש לרקע נפשי - הדבר הכי נכון הוא לברר אצל חברות האם היתה חסרה בלימודים/בעבודה בתקופה שנראה לכם שהיתה התפרצות?
חברות לא אמינות בכלל.
חייבים למצוא מישהו שחייב לכם יותר מאשר לצד השני.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
ויש רבנים שכך מדריכים מועמדים עם נסיון...
למה? לא יודעת!
אני חושבת שאם יש מידע שהוסתר ביודעין זה הונאה גמורה!!
חבל שלא אומרים להשליש סכום כסף לפיצוי אם משקרים, לפחות שיפחדו מהכסף אם לא מהשקר.
מכירה סיפורים על מידע קריטי שהוסתר בכוונה תחילה
וגרם לפירוק שידוכים בכאב עצום ועגמת נפש בלתי ניתנת לתאור של הצד המרומה...

במקרה של חשש לרקע נפשי - הדבר הכי נכון הוא לברר אצל חברות האם היתה חסרה בלימודים/בעבודה בתקופה שנראה לכם שהיתה התפרצות?
למצוא שכנים קרובים שידעו להגיד האם היה שינוי במצבה הנפשי או ההתנהגותי מתישהו. דברים כאלו בד"כ לא עוברים בשקט גמור גם אם מתאמצים...
לדעתי,יש מקום להסתיר בדברים לא מהותיים
כאשר מתקיימים -3- תנאים
א.התייעצות עם רב ופוסק
ב.שהוא גם מבין בנפש האדם בצורה רחבה +מכיר את האדם באופן אישי
ג.שיש לו מוסריות בסיסית...

ובכל אופן ,גם אם מסתירים זה רק עד פגישה מסויימת
ולאחר מיכן חובה לספר...

אלא אם כן פסיכיאטר מקצועי אומר שמדובר בדבר שאינו רציני וכדומה
בצירוף הוראת רב...(אותו רב שדיברתי עליו לעיל עם שלשת התנאים...)

ועדיין הדברים חמקמקים...
כי זה גורם לאנשים לעשות לעצמם הוראות היתר במקום שאין כזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
חייבים למצוא מישהו שחייב לכם יותר מאשר לצד השני.
אכן!
ואם לא מוצאים אחד כזה תחפרו עד שתמצאו מישהו שרוצה בטובתכם שהשכנים חייבים לו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
בכלל כל הנושא הנפשי במגזר אצלינו והתפיסה שלו היא מעוותת מחוסר היכרות ....(אנשים לא יודעים
את הכמות אנשים שסובלים מבעיות כאלה ואחרות ובאחוזים מדובר על למעלה מ10 אחוז!!!!!)
האמת, אכתוב משו לא PC
אבל מהיכרות מאד קרובה עם העולם הזה (לא מקרה ולא שניים )
ודווקא לא של המשברים הכי קשים אלא היותר קלים מה שנקרא
זה לא פשוט בכלל בכלל בכלל לנהל זוגיות ככה.
ככה שזה לא סטיגמה סתם. לא.
מי שנכנס לזה ביודעין וברצון- כל הכבוד לו
אבל מי שלא רוצה- לא כזה בקלות אומ ר שהתפיסה שלו מעוותת
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
כמעט תמיד בקופת חולים ישנו רישום לתרופות.
כמעט תמיד אדם לא יקנה תמיד פרטי ובמיוחד לא על שם מישהו אחר.
אמר לי רופא:
"יש אנשים שמשלמים לרופאים בשביל להוציא מידע רפואי עבור שידוכים
אני לא עושה את זה. אבל זה קיים והרבה".
מה עושה אדם שחושש מחדירה? פשוט דואג שלא יהיו ראיות כלשהן
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #34
להלן תגובת הCHAT GPT

על פי סקרים ומחקרים, כ-6% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל פנו לטיפול נפשי במהלך השנה האחרונה עקב בעיות נפשיות או רגשיות. עם זאת, שיעור האנשים הסובלים מתסמינים של הפרעות רגשיות או חרדה עשוי להיות גבוה יותר, כאשר רק כ-24% מהסובלים אכן פונים לטיפול. בנוסף, נתונים מראים שכ-25% מהישראלים חווים מצוקות נפשיות במהלך חייהם, אך רבים אינם פונים לעזרה מקצועית בשל חששות או מחסומים חברתיים וכלכליים

Gov.il
ynet
CBS
.



במידה ואת/ה זקוק/ה למידע נוסף או סיוע בנושא, ניתן לפנות לשירותי בריאות הנפש בקהילה או לעמותות המספקות תמיכה נפשית בישראל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
להלן תגובת הCHAT GPT
מה זה?
אורים ותומים?

תסתכלו סביבכם ותראו שזה ממש ממש לא נכון ולא קרוב לנכון
אא"כ ההגדרה של בעיות נפשיות היא רחבה וכל מצב רוח ירוד נספר בהגדרה זו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
מה זה?
אורים ותומים?

תסתכלו סביבכם ותראו שזה ממש ממש לא נכון ולא קרוב לנכון
אא"כ ההגדרה של בעיות נפשיות היא רחבה וכל מצב רוח ירוד נספר בהגדרה זו...
זה בדיוק הבעיה.
שאדם עם בעיה נפשית יכול להיראות נורמלי לחלוטין ,ולא יהיה לכם לעולם דרך לדעת שהוא סובל מכך...

האמירה תסתכלו סביבכם :היא אמירה שמעידה על חוסר היכרות מוחלט עם תחום הנפש...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה