דרוש מידע שאלה בשידוכים.

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #43
לדעתי הרוב הוא רגשיות.
בטח בציבור הכללי
טוב יכול להיות שהנתון 10 אחוז הוא מוגזם
איני יודע...
צריך מישהו שמבין שיאמר

מה שבטוח כמו שרשום שיש הרבה שבכלל לא מאובחנים....

ומה שבטוח גם שהאדם יכול להיראות כאחד האדם ממש ועדיין לסבול ממחלה נפשית

וזה הבעיה!!

הרעיון של הגרפולוג בהנחה שהוא טוב הוא כנראה יפתור את הבעיה ב80 אחוז

רק שגם פה ,צריך לדעת שזה בוודאות הכתב יד של הבחור/ה.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
טוב יכול להיות שהנתון 10 אחוז הוא מוגזם
איני יודע...
צריך מישהו שמבין שיאמר

מה שבטוח כמו שרשום שיש הרבה שבכלל לא מאובחנים....

ומה שבטוח גם שהאדם יכול להיראות כאחד האדם ממש ועדיין לסבול ממחלה נפשית

וזה הבעיה!!

הרעיון של הגרפולוג בהנחה שהוא טוב הוא כנראה יפתור את הבעיה ב80 אחוז

רק שגם פה ,צריך לדעת שזה בוודאות הכתב יד של הבחור/ה.....
בכנות, אם יש חשש כבד כמו שציינת קודם למה לקחת סיכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
האמירה תסתכלו סביבכם :היא אמירה שמעידה על חוסר היכרות מוחלט עם תחום הנפש...
חחח
לצערי מכירה היטב מקרוב כמה וכמה מקרים
עם כמה וכמה סוגי הפרעות
זה משהו שאי אפשר להסתיר מאנשים קרובים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
חחח
לצערי מכירה היטב מקרוב כמה וכמה מקרים
עם כמה וכמה סוגי הפרעות
זה משהו שאי אפשר להסתיר מאנשים קרובים!
את לא מכירה מקרוב הפרעות שאפשר להסתיר.
או שאותם מצליחים להסתיר ממך.
מידע על אחת שמסתירה- ורק מי שהיא משתפת- יודע
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
חחח
לצערי מכירה היטב מקרוב כמה וכמה מקרים
עם כמה וכמה סוגי הפרעות
זה משהו שאי אפשר להסתיר מאנשים קרובים!
מכירה מקרוב אנשים שנראים נורמטיבים לחלוטין ומתמודדים עם הפרעות נפשיות.
ויש כאלו שמצליחים להסתיר את ההתמודדות גם מהמשפחה הקרובה
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
לסיכום:
האם הפיתרון הטוב ביותר הוא גרפולוג
מישהו מכיר פיתרונות נוספים לעלות על בעיות של נפשי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
ישנה הצעת שידוך מורכבת הממתבררת כרגע ויש חשש להורי צד החתן לגבי הצד השני האם
הייתה לבחורה בעיה נפשית בעבר(וככל הנראה גם בהווה...)
והם רוצים לבקש וויתור סודיות

הנקודה היא שהצד המברר חושש שהם הלכו לפסיכיאטר פרטי
וכך בעצם התרופות שרכשה (אם רכשה)
לא תועדו בשום מקום

השאלה היא:במידה והיא קנתה תרופות מפרטי ,האם זה נרשם במשרד הבריאות(או בכל מערכת אחרת שיש דרך לברר על זה) ,ויש דרך להוציא אותם
כדי לתעד גם את הנקודה הזאת...

מישהו יודע משהו בעניין?
רוצים לברר לה מאחורי הגב?
אם זה נכון, באיזה זכות הם מסתירים? בושה!!!!
ויש כל מיני שיש להם בעיה נפשית רק לא מאובחנת (אולי לכן יש חשד בגלל כל מיני התנהגויות?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
המינימום הוא לשאול האם ישנם בעיות רפואיות ונפשיות,
למה? מכירה סיפור מכלי ראשון על בחורה שהתחתנה עם בחור עם בעיות נפשיות שלקח כדורים שאיזנו אותו, לאחר תקופה שכבר היה להם ילדים היא גילתה את זה, היא התגרשה
ההורים שביררו על הבחור אצל ראש ישיבה (אחד הישיבות הטובות) ולא אמר להם דבר, שאלו אותו למה הוא לא אמר להם, והוא ענה "כי לא שאלתם" אם הייתם שואלים הייתי מחויב לענות.

אני אישית נהלתי שידוך שהשאלה הראשונה שהמשודכת שאלה האם ישנם בעיות נפשיות ורפואיות.

כל שידוך בלי שיש סיבה לחשש אפשר לשאול בנימוס, וזה שאלה מתבקשת, כי כשאת שואלת כבר יותר קשה לטאטא את זה מתחת לפני השטח
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #53
לסיכום:
האם הפיתרון הטוב ביותר הוא גרפולוג
מישהו מכיר פיתרונות נוספים לעלות על בעיות של נפשי?
חד וחלק לא! - גרפולוגיה זה לא מדע מדויק,
הכי פשוט זה לפנות אל המשפחה המדוברת ולהציג בפניהם את החששות העיקריים,
לא מאמינה שכשאר יוטחו בפניהם דברים הם ימשיכו להסתיר,
אתם כותבים שגם הבחור לא משהו.. - אז אולי זה מתאים??!?
אבל השאלה היא האם זה לא נרשם במשרד הבריאות?

קחי כלל לחיים :בשידוכים אין שום אמון ולא אמור להיות מיליגרם של אמון
לפני סגירת השידוך
לשאלה הראשונה - יכול להיות שזה רשום, אבל ממש לא יודעת אם יהיה למישהו את הגישה למידע הזה - מכירה בחורה לא מהמגזר שלנו שטופלה בתרופות פסיכיאטריות (קלות אומנם,) וכשגויסה לצבא, ולצבא חובה למסור את הפרטים הללו, הצבא לא ידע מזה..
ולכלל השני: אם אין מיליגרם של אמון לפני סגירת השידוך אז לא מאמינה שאחרי פתאום יצמח ויופיע האמון הנכסף. - מותר לדבר, ומותר לשאול ישירות, חפירות מסביב לא יניבו שום דבר.. שיפגשו עם הצד השני ויגידו שמענו כאלו וכאלו דברים אנחנו מעוניינים לדעת מה המצב אנא הביאו לנו אישורים רפואיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
אתם מדברים כאילו אני הצד המחליט.
אני לא קשור לאירוע ,סך הכל אני מיודד עם האב,והוא שיתף אותי בספק הזה...

בקיצור אני מבין ,למסקנה שאין דרך לדעת ,כי
או שנעשה בפרטי וזה לא נרשם (לפי מה שאמרה לעיל ניקית אחת)
או שיכלו לעשות על שם מישהו אחר(ואז גם אם נרשם זה לא רלוונטי)
תגיד לאבא שאם יש בסיס לחשש לא משנה מאיזה סיבה שיילך לרב ויתייעץ
אני מכיר עכשיו זוג שהתחתן ולפני החתונה הם הלכו לגרפולוג מומחה ואמר שהכל תקין וכו בקיצער ועכשיו התפוצץ שהוא סובל מפיצול אישיות ואכמל לכן זהירות זה תמיד משתלם ועכשיו הטיפולים עולים הון בקיצור הזהירות תמיד משתלמת
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
להסתיר בעיות כאלו בשידוכים - זה פשע!
למה עלה החשד בעצם? או שזה מה שמחפשים כי גם הבחור בעייתי...
זה מגוכח ,הניסיון להשוות מקרה למקרה..
ככה זה לא עובד בשידוכים
זה שהבחור לא משהו...
זה לא אומר שהוא סובל מבעיה נפשית!!!
ויש הבדל גדול!!

וזה שהבחור מתקשה בשידוכים ולא פוסל כל הצעה על הסף ,
זה לא אומר שהוא מוכן ללכת על מקרי קיצון

והחשד עלה בגלל כמה סיפורים שהתגלו בעבר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אם יש להם חשש לפני, מצבם מצוין
כמויות של סיפורים של אנשים שאני מכירה שלא ידעו לפני, והיו בטוחים שזה השידוך המושלם ואחכ המציאות התנפצה להם בפרצוף.

אולי זה המקום להסביר לבחורים ובחורות שכשמבררים אצלם בשידוכים על כאלה שהם יודעים שהם בעיתיים, הם לא עושים שום מצווה שהם יוצאים מגדרם על האישיות המיוחדת של הבחור/הבחורה.
במקום שיירד ההצעה, בסוף זה נגמר בגירושין פלוס ילדים בתמונה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
הנקודה היא שהצד המברר חושש שהם הלכו לפסיכיאטר פרטי
וכך בעצם התרופות שרכשה (אם רכשה)
לא תועדו בשום מקום

השאלה היא:במידה והיא קנתה תרופות מפרטי ,האם זה נרשם במשרד הבריאות(או בכל מערכת אחרת שיש דרך לברר על זה) ,ויש דרך להוציא אותם
כדי לתעד גם את הנקודה הזאת...
לא, אין דרך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה