דרוש מידע שאלה בשידוכים.

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #62
מעדיף לא להיכנס יותר מדאי.
זה פחות הנושא.
דעתי היא, אם יש ספק- אין ספק
כל מה שמפריע בבעיה נפשית זה לא האבחנה עצמה - אלא מה שהביא לאבחנה... ואין ספק שהאבחנה הרבה מאוד משפילה [עולם השקר]
ואם מצאו דברים שדומים בהתנהגות חריגה- אז גם אם אין אבחנה - "יש עילה"
אפשר לחפש מורה לא מאוד מתוחכמת שמכירה את הבחורה...ולהחליט לפי איך שהתשובה נשמעת- לא מה התשובה שהיא אומרת... (לשאול ספציפית על ההתנהגויות שהעלו את החדש...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
דעתי היא, אם יש ספק- אין ספק
כל מה שמפריע בבעיה נפשית זה לא האבחנה עצמה - אלא מה שהביא לאבחנה...
ואם מצאו דברים שדומים בהתנהגות חריגה- אז גם אם אין אבחנה - "יש עילה"
אפשר לחפש מורה לא מאוד מתוחכמת שמכירה את הבחורה...ולהחליט לפי איך שהתשובה נשמעת- לא מה התשובה שהיא אומרת... (לשאול ספציפית על ההתנהגויות שהעלו את החדש...)
נכון.
אמת מוחלטת.

ועדיין השאלה ,האם יש דרך לברר ,כי זה יכול לתת טווח יותר גדול של שידוכים
ובעיקר לבחור מתקשה.

אני התחברתי עד עכשיו רק לפיתרון אחד,והוא הגרפולוג...
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
ולכן אני לא מבינה את ההגיון של בקשת תיק רפואי.
כשזה מקובל, זה הופך להיות לא אמין כי מתחילים להסתיר עם פרטי וכו'.
סתם סקרנות...
מה העניין בלהסתיר? מה המטרה?
העיקר להתחתן וזהו?? כ"כ מגוחך....
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
סתם סקרנות...
מה העניין בלהסתיר? מה המטרה?
העיקר להתחתן וזהו?? כ"כ מגוחך....
את מדברת בתמימות ותסלחי לי על הבוטות.

מסתירים ,כדי שלא יהיה בושות מהמשפחה..
ושהילד יקבל שידוך טוב...
ושלא יתקע עם .....

ברמה המוסרית -מתרצים לעצמם שהמצב לא נורא...
ואפילו הפסיכולוג (שלמד 5 שיעורים בלבד...)
אמר שהכל בסדר

וכן הלאה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
נכון.
אמת מוחלטת.

ועדיין השאלה ,האם יש דרך לברר ,כי זה יכול לתת טווח יותר גדול של שידוכים
ובעיקר לבחור מתקשה.

אני התחברתי עד עכשיו רק לפיתרון אחד,והוא הגרפולוג...
לחפש קושי מקביל....
לא בעיה נפשית/רגשית
יש בחורות מדהימות ובריאות בנפשן, מתקשרות מעולה - רק שבמבחן במתמטיקה קיבלו 0
במבחן החיים קיבלו 100% - ויש להן עבודה טובה ומסודרת, והרבה חברות
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
סתם סקרנות...
מה העניין בלהסתיר? מה המטרה?
העיקר להתחתן וזהו?? כ"כ מגוחך....
להתחתן ולהתגרש.
או להתחתן ולסבול.
או להתחתן ולשלם את כל המשכורת של הבעל והאישה על טיפולים ותוך כדי לסבול.

העיקר להתחתן. הרי עד החתונה זה יעבור...
תתחתנו, הכל יסתדר.

אחת הבעיות הגדולות בשידוכים בציבור ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
בהחלט מומלץ ללכת לגרפולוג טוב
להראות לו את הכתב ובשלב הראשון לא לשאול על העניין הנפשי.
והיה ויאמר זאת מעצמו, הרי שקיבלתם אישור שהוא קרוב מאד לוודאי.
והיה ולא היה אזכור מצידו על כך, נסו לברר אצלו אם רואה משהו.
בכל מקרה ללכת לגרפולוג נוסף ולהשוות.
זו הדרך הקלה לשלב הזה שאתם עומדים בו.
אם השידוך הזה נראה טוב מלבד הבירור הזה אז אולי הוא שווה את העלויות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
להתחתן ולהתגרש.
או להתחתן ולסבול.
או להתחתן ולשלם את כל המשכורת של הבעל והאישה על טיפולים ותוך כדי לסבול.

העיקר להתחתן. הרי עד החתונה זה יעבור...
תתחתנו, הכל יסתדר.

אחת הבעיות הגדולות בשידוכים בציבור ...
כ"כ טיפשי
אולי השאלה היא למה הם מתחתנים? (אילו שמסתירים ומשקרים..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
נכון.
הסיפור מורכב במקרה הזה ,כי לא מדובר סתם בחשד שהם התחילו לחשוד
אלא זה יותר בגלל מקרי עבר שקרו שמעלים חשש כבד לעניין...

לכן ,הנושא מורכב,אין משהו חד משמעי...

בגלל מקרי עבר שקרו לאנשים אחרים - בלי קשר להצעה המסוימת הזאת?

פרנויה.

להמשיך להפגש,
לשים לב טוב טוב להתנהגות,
לנתח אחרי זה בבית עם אנשים שמבינים בזה.

מעבר לזה - אם יש שום יסוד סביר של ראיה להניח רקע נפשי -
אין מה לעשות ולא צריך לעשות.
אולי כן -
לשלוח את הורי הבחור לטיפול לניהול לחצים.
ההורים שביררו על הבחור אצל ראש ישיבה (אחד הישיבות הטובות) ולא אמר להם דבר, שאלו אותו למה הוא לא אמר להם, והוא ענה "כי לא שאלתם" אם הייתם שואלים הייתי מחויב לענות.
מתחת לפני השטח

זו ההלכה במקרים כאלו
אני התחברתי עד עכשיו רק לפיתרון אחד,והוא הגרפולוג...

בתור גרפולוגית מוסמכת
אין אפשרות לאבחן הפרעות נפשיות.
אפשר לדבר על הגינות ויושר,
על רוגע ונהול עצמי מעולה מול לחצים וחרדות,
על שמחה ואופטימיות מול עצבות וחוסר תקווה
על התנגדויות או שיתוף פעולה, זרמה עם החיים או מלחמה על כל פרט.

אבל לא לאבחן.

גם אם יש סימנים להפרעות אישיות
זה רק סימנים
זה יכול להיות אדם בריא בנפשו עם נטיה שלא התפרצה ולא תתפרץ.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #73
מישהו כאן חושב שיש סיכוי לאמון וקשר תקין בין בני זוג שהתברר שאחד מהם שיקר במצח נחושה??
לא מאמינה!
זה בסך הכל לסבך את המצב יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
מישהו כאן חושב שיש סיכוי לאמון וקשר תקין בין בני זוג שהתברר שאחד מהם שיקר במצח נחושה??
לא מאמינה!
זה בסך הכל לסבך את המצב יותר
זה בדיוק הבעיה ,שאת מסבירה בהיגיון
למה לא כדאי לשקר
אבל את מפספסת ש
כשאדם משקר.
הוא משקר כדי להרוויח משהו...
הוא נמצא בעמדה חלשה...
והוא לא מוצא דרך לפתור את המצוקה של עצמו

אז הוא מתרץ לעצמו תירוצים
שהמצב לא גרוע...
והוא בסדר בסך הכל...
ויהיה בסדר...
והכל משמים...
ועוד כל מיני תירוצים מגוכחים...

ולכן מדי פעם שומעים סיפורים....
סיפורים נוראיים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אם יש להם חשש לפני, מצבם מצוין
כמויות של סיפורים של אנשים שאני מכירה שלא ידעו לפני, והיו בטוחים שזה השידוך המושלם ואחכ המציאות התנפצה להם בפרצוף.

אולי זה המקום להסביר לבחורים ובחורות שכשמבררים אצלם בשידוכים על כאלה שהם יודעים שהם בעיתיים, הם לא עושים שום מצווה שהם יוצאים מגדרם על האישיות המיוחדת של הבחור/הבחורה.
במקום שיירד ההצעה, בסוף זה נגמר בגירושין פלוס ילדים בתמונה.
ישנם דברים שאדם [שמבררים אצלו] צריך לומר מעצמו וישנם שרק אם הוא נשאל במפורש.
זה שאלה לתלמיד חכם.

פעם שמעתי ראיון הרה"ג ר' דוד כהן ראש ישיבת חברון שעונה בצורה כללית על הנושא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
ב1גלל מקרי עבר שקרו לאנשים אחרים - בלי קשר להצעה המסוימת הזאת?
לא.
בגלל מקרי עבר ששמעו על ההצעה הספיצפית הזאת.
פרנויה.

להמשיך להפגש,
לשים לב טוב טוב להתנהגות,
לנתח אחרי זה בבית עם אנשים שמבינים בזה.

מעבר לזה - אם יש שום יסוד סביר של ראיה להניח רקע נפשי -
אין מה לעשות ולא צריך לעשות.
אולי כן -
לשלוח את הורי הבחור לטיפול לניהול לחצים.


זו ההלכה במקרים כאלו


בתור גרפולוגית מוסמכת
אין אפשרות לאבחן הפרעות נפשיות
בטוח?
לעיל רשמו כמה ניקים אחרת

האם זה דבר ששנוי במחלוקת בין הגרפולוגים
או שזה מוסכם חד משמעית שאין דרך לאבחן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
האם זה דבר ששנוי במחלוקת בין הגרפולוגים
או שזה מוסכם חד משמעית שאין דרך לאבחן?

אני אשמח לשמוע שם של גרפולוג שאבחן
ולאיזו אגודת גרפולוגים בארץ הוא משתייך.
וממי קיבל הסמכה.

וכמובן, אם רופאים תמכו בממצאים שלו.

אני יודעת על מקרה של חברת האגודה הישראלית לגרפולוגיה
שלקחה מנשים אחרי אשפוז פסיכיטארי כתבי יד (בהסכמה)
כדי לבדוק אם היא יכולה לאבחן בדיוק מה קרה לכל אחת
היא מעידה על עצמה שלא הצליחה.

אולי יש טובים ממנה.
לכן מענין אותי מי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
סיפור דומה שיש לי הכרות איתו
ביקשו לקחת את הכתב יד לגרפולג מומחה.
בדרך כלל אם יש משהו הוא יכול לראות.

אני אשמח לשמוע שם של גרפולוג שאבחן
ולאיזו אדוגה גרםולוגים בארץ הוא משתייך.
וממי קיבל הסמכה.

וכמובן, אם רופאים תמכו בממצאים שלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
כל סיפורמהגרפולגיה בשידוכים קיים רק אצל החסידים שאין באמת פגישות ומתחתנים על עיוור
ובעיקר בגור של עניין הגרפולוגיה איבד פרופורציות ומתייחסים לזה כאיל רוח הקודש
סה״כ חשוב לזכור שגרפולוגיה זה פסאודו מדע
ובעיקר שרלטנות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה