כבישים פוחדת לשבת ברכב שמישהו אחר נוהג בו

  • הוסף לסימניות
  • #1
תמיד פחדתי להיות ברכב שמישהו אחר נוהג בו
אבל מאז שיש לי רישיון (שנה וחצי) אני ממששש פוחדת

בתחילה כולם צחקו על זה והיה נחמד, אבל שבוע שעבר הייתי ברכב שהנהג בו נסע בזהירות, (מנוסה 40 שנה +) וכמעט נכנסתי להיסטריה, (עצמתי עיניים והחזקתי את הראש בחרדה)
היום נסיעתי באוטובוס עשר דקות וירדתי ממנו עם ידיים רועדות... (כל הנסיעה בטוחה שהנה הוא מתהפך, ושהנהג ייכנס לכל הרכבים מסביב)
יש מה לעשות? זה נורמלי? הגיוני?

(יש לציין שבדרך כלל אני נוהגת בעצמי ואז אני ממש רגועה ונינוחה. הבעיה היא רק כשאני ברכב שאני לא הנהגת בו).

אם יש למישהו עצה מעשית או שמכיר את התופעה אשמח לשמוע!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נשמע שיש לך חרדה מנסיעה, ומהרגע שיש לך רשיון -יש לך אופציה כביכול לשלוט במצב (כי את הנהגת) -שאז את רגועה, ומנגד- תחושת החרדה התגברה במצבים בהם מישהו אחר נוהג.
איך התמודדת עד הוצאת הרשיון? מה עזר לך במצבים שנאלצת לנסוע?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
תמיד פחדתי להיות ברכב שמישהו אחר נוהג בו
אבל מאז שיש לי רישיון (שנה וחצי) אני ממששש פוחדת

בתחילה כולם צחקו על זה והיה נחמד, אבל שבוע שעבר הייתי ברכב שהנהג בו נסע בזהירות, (מנוסה 40 שנה +) וכמעט נכנסתי להיסטריה, (עצמתי עיניים והחזקתי את הראש בחרדה)
היום נסיעתי באוטובוס עשר דקות וירדתי ממנו עם ידיים רועדות... (כל הנסיעה בטוחה שהנה הוא מתהפך, ושהנהג ייכנס לכל הרכבים מסביב)
יש מה לעשות? זה נורמלי? הגיוני?

(יש לציין שבדרך כלל אני נוהגת בעצמי ואז אני ממש רגועה ונינוחה. הבעיה היא רק כשאני ברכב שאני לא הנהגת בו).

אם יש למישהו עצה מעשית או שמכיר את התופעה אשמח לשמוע!
אולי פשוט להחליף את הנהג... ;)


מקווה שתמצאו עיצה באמת נשמע סיוט....:cry:
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נשמע שיש לך חרדה מנסיעה, ומהרגע שיש לך רשיון -יש לך אופציה כביכול לשלוט במצב (כי את הנהגת) -שאז את רגועה, ומנגד- תחושת החרדה התגברה במצבים בהם מישהו אחר נוהג.
איך התמודדת עד הוצאת הרשיון? מה עזר לך במצבים שנאלצת לנסוע?
אני ממש סובלת מחרדת נסיעות ומזדהה עם הכותבת
רק שאני לא יודעת לנהוג
הפסקתי לנסוע באוטובוסים
רק ברכב וגם אז אני לא נושמת על הנסיעה
מה אפשר לעשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
תמיד פחדתי להיות ברכב שמישהו אחר נוהג בו
אבל מאז שיש לי רישיון (שנה וחצי) אני ממששש פוחדת

בתחילה כולם צחקו על זה והיה נחמד, אבל שבוע שעבר הייתי ברכב שהנהג בו נסע בזהירות, (מנוסה 40 שנה +) וכמעט נכנסתי להיסטריה, (עצמתי עיניים והחזקתי את הראש בחרדה)
היום נסיעתי באוטובוס עשר דקות וירדתי ממנו עם ידיים רועדות... (כל הנסיעה בטוחה שהנה הוא מתהפך, ושהנהג ייכנס לכל הרכבים מסביב)
יש מה לעשות? זה נורמלי? הגיוני?

(יש לציין שבדרך כלל אני נוהגת בעצמי ואז אני ממש רגועה ונינוחה. הבעיה היא רק כשאני ברכב שאני לא הנהגת בו).

אם יש למישהו עצה מעשית או שמכיר את התופעה אשמח לשמוע!
גם אני מתחבר לחרדה כזו מה עושים?
שאני נוהג הכל טוב ורגוע?
שמישהוא אחר אני כל הזמן על הכביש איך הו אנוסע ורועד מפחד!
מה עושים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
קודם כל אני כבר רואה פה שיש עוד כאילו שיש להם את זה, אפילו זה לבד קצת מרגיע (חשבתי שאני היחידה)

איך התמודדת עד הוצאת הרשיון? מה עזר לך במצבים שנאלצת לנסוע?
לפני שהיה לי רישיון לא פחדתי עד כדי כך...
בתור ילדה ונערה אפילו ממש ממש אהבתי לנסוע (בפרט באוטובוסים)
בכמה שנים האחרונות זה התפתח ובאמת היה לי קשה לנסוע (כמובן נמנעתי תמיד מהמושב הקדמי ובאוטובוס ניסיתי לדבר עם מישהו או בטלפון ולא לחשוב בשום אופן על הנסיעה...)

אם מישהו מכיר פיתרון או הסחת דעת שיכולים לעזור כל רעיון יתקבל בברכה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אולי... פחות לראות סרטונים של תאונות וכאלו?
(יכול להיות שזה לא הכיוון,
אבל אצלי זה ממש הגביר חרדה מנסיעות)

ואם זה מצב שיוצא משליטה, לטפל לטפל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
קודם כל אני כבר רואה פה שיש עוד כאילו שיש להם את זה, אפילו זה לבד קצת מרגיע (חשבתי שאני היחידה)


לפני שהיה לי רישיון לא פחדתי עד כדי כך...
בתור ילדה ונערה אפילו ממש ממש אהבתי לנסוע (בפרט באוטובוסים)
בכמה שנים האחרונות זה התפתח ובאמת היה לי קשה לנסוע (כמובן נמנעתי תמיד מהמושב הקדמי ובאוטובוס ניסיתי לדבר עם מישהו או בטלפון ולא לחשוב בשום אופן על הנסיעה...)

אם מישהו מכיר פיתרון או הסחת דעת שיכולים לעזור כל רעיון יתקבל בברכה!!
מענין מה קרה שהפעיל את החרדה הזו.

באופן כללי לחרדות ספציפיות טיפול CBT הוכח כיעיל, ולרוב הוא קצר מועד (כמובן- ללכת למטפל באמת מוסמך, עדיף עם תואר טיפולי, ולא למישהו שלמד קורסים קצרים).
במידה וידוע על טראומה אפשר ללכת לEMDR שהוא נקרא עוד יותר קצר מועד. יש מטפלים שלמדו ועוסקים ב2 השיטות (ועוד...).
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מזדהה עם התופעה שנמצאת גם אצלי אם כי הרבה פחות ממה שמתואר בפתיחת האשכול
אסכם זאת כך: יותר סיכוי שארדם כשאני על ההגה מאשר כשאני צריך 'לשמור' על הנהג...
כנראה שזו תופעה די נפוצה, אבל נראה לי שמה שתואר בפתיחת האשכול - כזה שגורם להפרעה עד כדי הימנעות מנסיעות או ירידה באמצע נסיעת אוטובוס - כדאי לטפל, אפילו טיפול קצר של כמה שיחות יכול לעזור
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נשמע שיש לך חרדה מנסיעה, ומהרגע שיש לך רשיון -יש לך אופציה כביכול לשלוט במצב (כי את הנהגת) -שאז את רגועה, ומנגד- תחושת החרדה התגברה במצבים בהם מישהו אחר נוהג.
איך התמודדת עד הוצאת הרשיון? מה עזר לך במצבים שנאלצת לנסוע?
גם אני, אמנם לא רועד מפחד אבל מאז שעברתי רישיון אני הרבה יותר נלחץ בנסיעות וממש מפחד כשהאוטובוס מתקרב לאוטובוס אחר שאני חייב להסתכל לכיוון אחר כדי שלא לראות את התאונה הקרבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני מזדהה קצת
כאילו לא ברמת החרדות האלו
אבל אני פתאום קולטת יותר את כל הסכנות שיש
ומודעת יותר

אין לי משהו להציע לך כרגע
אבל מובן מאד החרדה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אני לא יודע עם זה קשור, אבל לי יש בחילה נוראית עם אני לא הנהג.
זה נובע בגלל שמה שרואים בעין ומה שמרגישים בפועל זה לא שציפנו לו.
כלומר בעין אנו מודדים מרחק שנראה משהו מסוים, ובפועל הוא נסע מהר או עצר בפתאומיות.
דהיינו אולי החרדה קשורה לאי מודעות ולשילוב הלא ברור בין הראיה לתפיסה המרחבית.

אם זה קשור, אז רק להיות מודע לזה, זה עוזר! פשוט לשבת בנוח ולא לתת לחושים לבלבל ולהתבלבל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אני לא יודע עם זה קשור, אבל לי יש בחילה נוראית עם אני לא הנהג.
זה נובע בגלל שמה שרואים בעין ומה שמרגישים בפועל זה לא שציפנו לו.
כלומר בעין אנו מודדים מרחק שנראה משהו מסוים, ובפועל הוא נסע מהר או עצר בפתאומיות.
דהיינו אולי החרדה קשורה לאי מודעות ולשילוב הלא ברור בין הראיה לתפיסה המרחבית.

אם זה קשור, אז רק להיות מודע לזה, זה עוזר! פשוט לשבת בנוח ולא לתת לחושים לבלבל ולהתבלבל.
מסכים לגמרי!
לי מאד עוזר המודעות הזאת לשוני בתפיסה המרחבית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
את יושבת ליד הנהג?
תנסי לשבת מאחורה זה תמיד מרגיש יותר בטוח
זה מאד נכון.
את רגילה לשבת בצד שמאל, וכשיושבים בימין זה פשוט מרגיש כאילו הולכים להתנגש.
ממליצה לשבת מאחורה או במרכז או מאחורי הנהג.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה