דרוש מידע לד בסלון לא עובד + מי צריך לשלם

  • הוסף לסימניות
  • #1
שתי שאלות לי יש, תן לי תשובות,
חשמל בבית נפל, זה לא נעים, זה לא נוחות.
סידרתי את זה, אבל מה קרה?
התאורה בסלון, כמו רפאים, נעלמה!

ושאלה שנייה, תן לי להבין,
נכנסתי לבית, זה לא היה קל, זה לא היה חינני.
מי משלם על התיקון, תגיד לי בבקשה,
האם זה אני או אולי בעל הבית, מה אתה אומר, מה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מה שמקובל זה ש אם זה מנורת לד פרלוסנט של מחיר כמו 15,20 ש''ח זה על השוכר,

ולגבי העבודה שהשקעת, למרות שזה לא נעים, אם עשית זאת על דעת עצמך, אכלת אותה,

(אני שאלתי את בעה''ב שלי, האם יוכל להשתתף ברשתות נגד יתושים לבית,
אמר לי שיחשוב ע''ז, ובטעותי סמכתי ע''ז, ואחרי שתוקן ושילמתי לבעל מלאכה 700 ש''ח,
הוא לא רצה להשתתף איתי אפי' לא ב-50 ש''ח !,
למרות שהטעה אותי ,והבנתי ממנו שאולי מסתבר שישתתף איתי ...)

אלא אם אולי קיבלת בעה''ב בנאדם טוב לב והגון,

ותמיד מומלץ לך, לעדכן אותו לפני, ולסגור איתו הכל לפני !

בהצלחה, ובשורות טובות !
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
שתי שאלות לי יש, תן לי תשובות,
חשמל בבית נפל, זה לא נעים, זה לא נוחות.
סידרתי את זה, אבל מה קרה?
התאורה בסלון, כמו רפאים, נעלמה!

ושאלה שנייה, תן לי להבין,
נכנסתי לבית, זה לא היה קל, זה לא היה חינני.
מי משלם על התיקון, תגיד לי בבקשה,
האם זה אני או אולי בעל הבית, מה אתה אומר, מה?
מנסיון על כל ציוץ קראנו לבעל הבית וכמובן גם על פלורסנט וכו'
שקל לא הוצאנו על התחזוקה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
השאלה למה הפל החשמל ולמה הלד לא עובד? אולי הוא בעצם קיצר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מנסיון על כל ציוץ קראנו לבעל הבית וכמובן גם על פלורסנט וכו'
שקל לא הוצאנו על התחזוקה.
שאלה- גם על סתימת ביוב קוראים לבעל הבית? מה מקובל?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לפי מה שכתוב בחוזה.
ברוב החוזים כתוב שזה על בעל הבית במקרה של שימוש סביר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מנסיון על כל ציוץ קראנו לבעל הבית וכמובן גם על פלורסנט וכו'
שקל לא הוצאנו על התחזוקה.
היו לי שוכרים כאלו, הם חשבו שהם לא משלמים שקל על תחזוקה.
בפועל, לא פספסתי שום הזדמנות להעלות להם שכירות.
לא בא לדון מי צודק אבל למשכיר שצריך להגיע מחוץ לעיר או להזמין בע"מ ב 300 ש"ח כדי לתקן משהו שהיה לוקח לשוכר 2 דקות לסדר יש פחות אמפטיה למצב הכלכלי של השוכרים.

שאלה- גם על סתימת ביוב קוראים לבעל הבית? מה מקובל?
מאוד תלוי מה הסיבה לסתימה.
בגדול הכלל הוא שתקלות כתוצאה מבלאי סביר ע"ח בעל הדירה, מגבונים בשירותים הם לא בלאי סביר, כנ"ל אלו שחשוב להם להתקלח בלי מסננת והשערות סותמות את ניקוז האמבטיה, או כאלו שמורידים את השאריות מהשטיפת כלים לכיור במטבח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
  • הוסף לסימניות
  • #11
היו לי שוכרים כאלו, הם חשבו שהם לא משלמים שקל על תחזוקה.
בפועל, לא פספסתי שום הזדמנות להעלות להם שכירות.
לא בא לדון מי צודק אבל למשכיר שצריך להגיע מחוץ לעיר או להזמין בע"מ ב 300 ש"ח כדי לתקן משהו שהיה לוקח לשוכר 2 דקות לסדר יש פחות אמפטיה למצב הכלכלי של השוכרים
אנשים לא קולטים את זה שלהיות שוכרים נוחים שווה להם יותר מהתיקון שהם התעצלו לבצע.
לקרוב משפחה יש דירה באזור שהיינו גרים בו בעבר והיינו עוזרים לו בתחזוקה. היה לו שם שוכר נח שלא שמעו ממנו כלום ובאמת למרות שמחירי השכירות קפצו באותו אזור בצורה דרסטית, בקושי העלו לו את השכירות וגם אם כן בלי פרופורציה.
שוכר נח שווה מאד למשכיר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אנשים לא קולטים את זה שלהיות שוכרים נוחים שווה להם יותר מהתיקון שהם התעצלו לבצע.
לקרוב משפחה יש דירה באזור שהיינו גרים בו בעבר והיינו עוזרים לו בתחזוקה. היה לו שם שוכר נח שלא שמעו ממנו כלום ובאמת למרות שמחירי השכירות קפצו באותו אזור בצורה דרסטית, בקושי העלו לו את השכירות וגם אם כן בלי פרופורציה.
שוכר נח שווה מאד למשכיר...
אנחנו היינו שוכרים נוחים עד שבעה"ב אפי' כבר התקשר ותמהה לא אנחנו לא מתקשרים בכלל...
ושלא נעים לו (כי היה כמה תיקונים קטנים שאנחנו עשינו)
שבאנו לעזוב הוא התחנן אלנו שנשאר ואפי' שכנע ע"י הורדת המחיר ..
ב"ה משמים מדדו לי מידה כנגד מידה והשוכר שלי היה גם מאוד נוח
בקיצור
להיות שוכר נוח חוץ מהמענצ'יות זה גם משתלם!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא היה מספיק ברור
רכשתי את הדירה ובקבלת מפתח ראיתי שהתאורת לד בסלון שבקה חיים לכל חי הי"ד
שאלתי
א. מי צריך לשלם זאת ע"פ הלכה
ב. שנכנסתי לדירה היה קצר ושהדלקתי את החשמל ראיתי שהלד לא עובד שאלתי לחשמלאים האם זה תקלה בלד או בחשמל הבית
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא היה מספיק ברור
רכשתי את הדירה ובקבלת מפתח ראיתי שהתאורת לד בסלון שבקה חיים לכל חי הי"ד
שאלתי
א. מי צריך לשלם זאת ע"פ הלכה
ב. שנכנסתי לדירה היה קצר ושהדלקתי את החשמל ראיתי שהלד לא עובד שאלתי לחשמלאים האם זה תקלה בלד או בחשמל הבית
כאן זה לא ממש המקום לשאלות הלכתיות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
  • הוסף לסימניות
  • #18
חסר בתי/קוי הוראה?

סתם, אתה יכול לדון כאן בנושאים הלכתיים בלי סוף, יהיו לך תשובות מגוונות ותוכל לבחור מהם כבקשתך, אבל אם אתה רוצה תשובה קצת מוסמכת תלך ל -
אולי במכולת?:unsure:
אולי בדיוק הרב נמצא שם ויוכל לענות לך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לא היה מספיק ברור
רכשתי את הדירה ובקבלת מפתח ראיתי שהתאורת לד בסלון שבקה חיים לכל חי הי"ד
שאלתי
א. מי צריך לשלם זאת ע"פ הלכה
ב. שנכנסתי לדירה היה קצר ושהדלקתי את החשמל ראיתי שהלד לא עובד שאלתי לחשמלאים האם זה תקלה בלד או בחשמל הבית
תחליף מונרה במידה וזה לא עובד זה אומר שיש בעיה בחיבורים/לוח חשמל ואז כדאי שהקבלן/מוכר יטפל בזה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

ביקשתי מג'מיני שיסביר לי איך לצבוע דירה (היה לי רטיבות בבית והיא התייבשה), האם זה נכון מה שהוא אומר?

שלב 1: קילוף וניקוי (הכנת השטח)​

  • הכלל: מקלפים עד שמגיעים לתשתית יציבה. אם השפכטל נכנס מתחת לצבע – להמשיך לקלף.
  • הבדלי גובה: משייפים את "שפתי" הקילוף עם נייר זכוכית (80-100) כדי ליצור שיפוע עדין ולא מדרגה.
  • ניקוי: חובה להסיר אבק עם מברשת יבשה או שואב.
  • בונדרול (פעם 1): מריחה על האזור החשוף כדי לנעול אבק ולחזק את התשתית.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול.

שלב 2: מילוי והחלקה (שפכטל אמריקאי)​

  • שכבה ראשונה: מילוי השקע עד גובה הקיר.
  • שכבה שנייה: מריחה רחבה יותר (10 ס"מ לכל צד) כדי לטשטש את התיקון.
  • פינות: אם יש פינה שבורה, השתמש בקלסימו (חזק יותר) ובשני שפכטלים ליצירת זווית ישרה.
  • שיוף סופי: עם נייר זכוכית עדין (180) בתנועות מעגליות עד שהמעבר נעלם למגע יד (בדיקה בעיניים עצומות).
  • זמן המתנה: 4-8 שעות בין השכבות (עד שהחומר לבן לגמרי). לפני הצבע: לפחות 6 שעות לייבוש סופי של השפכטל.

שלב 3: צביעה (הפיניש)​

  • בונדרול (פעם 2): מריחה על השפכטל היבש כדי שהצבע לא ייספג וייראה מט.
  • צביעת כל הקיר: מפינה לפינה כדי למנוע הבדלי גוון.
  • שיטת ה-W: צביעה ברצועות מהתקרה לרצפה בשיטת ה-W לכיסוי אחיד.
  • חיתוכים: קודם מברשת בפינות ובשקעים, אחר כך רולר על השאר.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול. בין שכבות הצבע: שעתיים-שלוש.



ריכוז זמני המתנה (סיכום מהיר):​

  1. אחרי בונדרול (לפני שפכטל): שעה.
  2. בין שכבות שפכטל: 4-8 שעות (עד שזה לבן).
  3. אחרי שפכטל סופי (לפני בונדרול): 6 שעות לפחות.
  4. אחרי בונדרול (לפני צבע): שעה.
  5. בין שכבות צבע: שעתיים-שלוש.



3 טיפים של מקצוענים לסיום:​

  1. הסרת מסקינטייפ: תמיד כשהצבע עוד מעט רטוב, כדי לא לקרוע חתיכות מהצבע היבש.
  2. שמירת כלים: עטוף את הרולר בניילון נצמד בין השכבות – חוסך שטיפה ומונע התייבשות.
  3. בדיקת תאורה: שים פנס מהצד בזמן השפכטל ובזמן הצבע – זה חושף את כל הפגמים בשנייה.
האם זה נכון? יש לכם המלצות נוספות?
שאלה נוספת - האם כדאי לי לצבוע חדר של ילדים בצבע שהוא לא לבן או שזה לא ייצא יפה?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה