עזרה ראשונה! תינוק בן חודש עם חום 38.3

  • הוסף לסימניות
  • #21
בכלל לא בטוח שיעשו את הבדיקה הזאת, הם בודקים בבית חולים אם יש חשש לדלקת, יש להם את הסימנים שלהם, [ע"פ בדיקות דם מהירות וכדו'] אבל אסור להתעכב סתם בבית
תלוי גם בגיל אני יודעת שעושים בפחות מחודש. אז חודש זה הגבול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
מיון ולהערך ליומיים אישפוז
על פי הפרוטוקול של משרד הבריאות מאשפזים ל48 שעות גם אם כל הבדיקות תקינות
לקבל אנטיביוטיקה בוריד- למקרה שזו דלקת קרום המוח.
אכן למיון. אם את מאזור ירושלים ממליצה על שעצ
סבירות גבוהה שיאשפזו אלא אם ימצאו שהכל לחלוטין ויראלי
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
יכול להיות שזה מה שאת מדברת?
יכול להיות, זה בד"כ מתחיל ככה
המלצה שלי תשימי לו מי מלח כל היום
בכל מקרה גם בבית חולים אין לזה תרופה הוא היה שם נטו בשביל מעקב אחרי הסטורציה ואם ח"ו צריך חמצן ולקבל את האנטיביוטיקה שלא היה צריך בכלל
הם אומרים בעצמם שאין לזה תרופה, יש רק טיפול תומך
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
יכול להיות, זה בד"כ מתחיל ככה
המלצה שלי תשימי לו מי מלח כל היום
בכל מקרה גם בבית חולים אין לזה תרופה הוא היה שם נטו בשביל מעקב אחרי הסטורציה ואם ח"ו צריך חמצן ולקבל את האנטיביוטיקה שלא היה צריך בכלל
הם אומרים בעצמם שאין לזה תרופה, יש רק טיפול תומך
אם הוא משתעל אז הגיוני בהחלט שזה הוירוס המדובר - שמו RSV. מעקב אחר סיטורציה וקבלת חמצן הם לא "רק"... ובמיוחד לא בגיל הזה.
ממליצה ללכת להבדק. מניסיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אין מה ללכת לרופא ילדים או לטרם, הם ישלחו אתכם למיון.
בגיל הזה לוקחים את כל נוזלי הגוף שאפשר ומחפשים סימנים לדלקת, כי בדיקות דם לבד לא מספיק אמינות (בגלל הגיל הצעיר). זה כולל בדיקות דם, נוזלי שדרה (מה שנקרא ניקור מותני) ובדיקת שתן. זה נכון שזה לא נעים, אבל החשש של דלקת קרום המוח הוא חמור הרבה יותר. אישית, כשלתינוק שלי כואבת הבטן הוא צורח יותר ממה שהיה בשעת הבדיקה הזו. לפעול מהשכל ולא מהרגש.
אם המדדים תקינים ברף מסוים- נותנים מנת אנטיביוטיקה ומשחררים.
אם יש חריגה כלשהיא- מאשפזים ל48 שעות השגחה עם אנטיביוטיקה כללית בוריד.

רק בריאות. ותזכרי שאת עדיין יולדת, ותשדלי לנוח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אין מה ללכת לרופא ילדים או לטרם, הם ישלחו אתכם למיון.
בגיל הזה לוקחים את כל נוזלי הגוף שאפשר ומחפשים סימנים לדלקת, כי בדיקות דם לבד לא מספיק אמינות (בגלל הגיל הצעיר). זה כולל בדיקות דם, נוזלי שדרה (מה שנקרא ניקור מותני) ובדיקת שתן. זה נכון שזה לא נעים, אבל החשש של דלקת קרום המוח הוא חמור הרבה יותר. אישית, כשלתינוק שלי כואבת הבטן הוא צורח יותר ממה שהיה בשעת הבדיקה הזו. לפעול מהשכל ולא מהרגש.
אם המדדים תקינים ברף מסוים- נותנים מנת אנטיביוטיקה ומשחררים.
אם יש חריגה כלשהיא- מאשפזים ל48 שעות השגחה עם אנטיביוטיקה כללית בוריד.

רק בריאות. ותזכרי שאת עדיין יולדת, ותשדלי לנוח.
לפי מה שידוע לי עד חודש- בכל מקרה מאשפזים, בין חודש לחודשיים- תלוי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מניסיון של הימים האחרונים בשעצ. בעקרון לפי הנוהל אכן בדיקות דם שתן ודיקור מהגב לשלילת שלקת קרום המח. אשפוז למשך 48 שעות וקבלת אנטיביוטיקה דרך הוריד למקרה שיש דלקת...
אצלנו ראו תסמיני צינון ולא היו סימני דלקת בבדיקות ולכן בניגוד לנוהל רופא בכיר חתם על שחרור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
מאד לא רגוע לא אוכל מסודר
מיון!
לא לחכות לבוקר!

אין מה להילחץ!
אבל לטובת התינוק לכו למיון לבדיקות

 
  • הוסף לסימניות
  • #31
לפי מה שידוע לי עד חודש- בכל מקרה מאשפזים, בין חודש לחודשיים- תלוי.
אנחנו היינו בגיל 21 יום ואמרו לנו שזה תלוי בתוצאות. היה ערב שבת אז אולי זה קשור. (בסוף היתה חריגה אז נשארנו לאשפוז)

ועוד המלצה - אם הגעתם לאשפוז ויש לכם תינוק מצונן שמתקשה לנשום - תבקשו שיעזו לו סקשן. אצלנו מאז הסקשן הסיטורציה עלתה פלאים ולילד רווח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
כמובן לגשת למיון אבל לא חייב להיות אישפוז
היתיי אם תינוק בן חודש וחצי לפני שבועיים במיון בגלל חום 39
עשו לו רק בדיקות דם ושתן לשלול דלקת ושיחררו אם המלצות למעקב בקופ"ח
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מאד לא רגוע לא אוכל מסודר
למדוד שוב חום
אם מעל 38 להזמין אמבולנס וליסוע לבית חולים (אם אין לכם רכב)

לא משחקים עם תינוקות בגיל הזה
ואין לכם כלים לדעת מה מצבו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
מי מלח לקנות ולא להכין לבד, המינון במיוחד לתינוק צריך להיות מאוד מדויק.
פעם הכנו לבד לפי הוראות של רופא ויצא לתינוק קטן קצף מהאף והפה וזה היה מפחיד.
וגם הכמות, להתחיל עם מעט ואם צריך להעלות לאט לאט, לראות שזה לא מידי הרבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
לפי מה שידוע לי עד חודש- בכל מקרה מאשפזים, בין חודש לחודשיים- תלוי.
אנחנו היינו לא מזמן עם תינוק בן שלושה שבועות עם חום 38.6, לקחו בדיקות, ב"ה הכל יצא תקין, ושחררו אותנו מיד.
אבל הבנתי שזה באמת חריג. עד גיל חודש זה לרוב אשפוז של יומיים.
לתינוק עד חודשיים לא צריכים הפנייה מרופא
וטרם גם לא מקבל ושולח מיד למיון
אנחנו הבנו מהרופא שרק בחום מעל 38.5 לא צריך הפנייה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
אנחנו היינו לא מזמן עם תינוק בן שלושה שבועות עם חום 38.6, לקחו בדיקות, ב"ה הכל יצא תקין, ושחררו אותנו מיד.
אבל הבנתי שזה באמת חריג. עד גיל חודש זה לרוב אשפוז של יומיים.

אנחנו הבנו מהרופא שרק בחום מעל 38.5 לא צריך הפנייה.
38.2
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
אנחנו היינו לא מזמן עם תינוק בן שלושה שבועות עם חום 38.6, לקחו בדיקות, ב"ה הכל יצא תקין, ושחררו אותנו מיד.
אבל הבנתי שזה באמת חריג. עד גיל חודש זה לרוב אשפוז של יומיים.

אנחנו הבנו מהרופא שרק בחום מעל 38.5 לא צריך הפנייה.
עם תינוק בן 4 שבועות אשפזו אותנו ומיד עשו ניקור מותני
והתחילו 3 סוגי אנטיביוטיקות לדלקת קרום המוח
ועד שלא קיבלו תשובות שבוודאות אין חיידק (3 ימים) לא שחררו אותנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
יכול להיות, זה בד"כ מתחיל ככה
המלצה שלי תשימי לו מי מלח כל היום
בכל מקרה גם בבית חולים אין לזה תרופה הוא היה שם נטו בשביל מעקב אחרי הסטורציה ואם ח"ו צריך חמצן ולקבל את האנטיביוטיקה שלא היה צריך בכלל
הם אומרים בעצמם שאין לזה תרופה, יש רק טיפול תומך
@סשה
איזה מי מלח את שמה ללא הגבלה?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מה עושים?
איך אני עולה על הגורם לזה?
מדי שבוע הוא מעלה חום למשך יומיים-שלושה, נשאר איתי בבית עוד יום כי כמובן אי אפשר לחזור למטפלת לפני 24 שעות בלי חום,
שלושה ימים נוספים שקט, ואז- שוב! ואנחנו בסרט הזה כבר חמישה שבועות.
הייתי אצל שלושה רופאים שונים בקופה, כל פעם מחדש אני שומעת את האבחנה ה'מפתיעה'- וירוס, חכו בבית יומיים עד שהחום יירד.
בפעם האחרונה דרשתי בדיקות דם, נשמע לא הגיוני שילד נדבק בתדירות כזו בווירוסים ויותר סביר שיש פה משהו שלא מטופל ומתפרץ שוב ושוב.
הרופא הואיל בטובו לתת הפניה לבדיקה, אבל אמר מראש שגם אם יראו מדדי דלקת זה לא אומר כלום מבחינתו, ולפני חמישה ימי חום אין מה לבדוק אם מדובר בחיידק. אז ב"ה לא הגענו לחמישה ימים, ואחרי יומיים הילד חזר לעצמו.
היום הוא קם שוב עם חום גבוה, ערכנו בדיקה ובתוצאות אני רואה שה-PCR עומד על 28.1, ובנוסף יש עוד ערכים חריגים:

1766585415488.png
1766585452130.png

יכול להיות שבאמת מדובר רק בווירוסים חולפים?
או שיש כאן משהו שמחייב בדיקה יותר מעמיקה?
מציינת שהילד מעט משתעל, לא בצורה חריגה, ומאד מנוזל ומלא ליחה כבר תקופה ארוכה.
אשמח מאד לעזרה מהמנוסים, תודה מראש!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה