דרוש מידע לד בסלון לא עובד + מי צריך לשלם

  • הוסף לסימניות
  • #62
לא היה מספיק ברור
רכשתי את הדירה ובקבלת מפתח ראיתי שהתאורת לד בסלון שבקה חיים לכל חי הי"ד
שאלתי
א. מי צריך לשלם זאת ע"פ הלכה
ב. שנכנסתי לדירה היה קצר ושהדלקתי את החשמל ראיתי שהלד לא עובד שאלתי לחשמלאים האם זה תקלה בלד או בחשמל הבית
לפעמים רק השנאי נשרף ולא צריך להחליף את כל הפס
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
אני יסביר את השאלה שלי יותר טוב
איך יכול להיות שהחשמל נפל בבית כשהמתגים היו כבויים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #64

אולי במכולת?:unsure:

חסר בתי/קוי הוראה?

סתם, אתה יכול לדון כאן בנושאים הלכתיים בלי סוף, יהיו לך תשובות מגוונות ותוכל לבחור מהם כבקשתך, אבל אם אתה רוצה תשובה קצת מוסמכת תלך ל -

אולי בדיוק הרב נמצא שם ויוכל לענות לך.

מה זה התגובות הציניות האלה ???
מישהו שאל שאלה , נגיד והשאלה טיפשית בעיניכם (בעיני ממש לא )
יש לכם אופציה להתעלם ולא להגיב !!!
תזכרו שמאחורי כל ניק יש בן אדם , וזה ממש לא תקין לענות תשובות כאלה !!!
ותחשבו גם אם הייתם עונים ככה לבן אדם שעומד מולכם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
סתימה בביוב במטבח - קראנו לאיש מקצוע ( לא הייתה אפשרות קודם לשאול את המשכיר כי היה ערב חג וזה היה קריטי) קראנו לבעל מקצוע שפתח את הסתימה ואמר שהסתימה לא קשורה אלינו , אלא זה שומנים שמצברים ואחת לכמה שנים צריך לפתוח .
מי אמור לשלם ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
מה זה התגובות הציניות האלה ???
מישהו שאל שאלה , נגיד והשאלה טיפשית בעיניכם (בעיני ממש לא )
יש לכם אופציה להתעלם ולא להגיב !!!
תזכרו שמאחורי כל ניק יש בן אדם , וזה ממש לא תקין לענות תשובות כאלה !!!
ותחשבו גם אם הייתם עונים ככה לבן אדם שעומד מולכם...
משמדגדגים לאנשים על הכסף שלהם מתגלה האדם האמיתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
מה זה התגובות הציניות האלה ???
מישהו שאל שאלה , נגיד והשאלה טיפשית בעיניכם (בעיני ממש לא )
יש לכם אופציה להתעלם ולא להגיב !!!
תזכרו שמאחורי כל ניק יש בן אדם , וזה ממש לא תקין לענות תשובות כאלה !!!
ותחשבו גם אם הייתם עונים ככה לבן אדם שעומד מולכם...
ח"ו לא היה כוונה לפגוע!
אני באמת חושב שעניינים הלכתיים לא נכון לשאול אותם בפורום
הגם שזה נוגד את כללי האתר!
אם משהו נפגע אני מתנצל!! רק שלא מהתגובה שלכם הונצחה הפגיעה.....
בהצלחה!
משמדגדגים לאנשים על הכסף שלהם מתגלה האדם האמיתי...
לא הבנתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
ח"ו לא היה כוונה לפגוע!
אני באמת חושב שעניינים הלכתיים לא נכון לשאול אותם בפורום
הגם שזה נוגד את כללי האתר!
אם משהו נפגע אני מתנצל!! רק שלא מהתגובה שלכם הונצחה הפגיעה.....
בהצלחה!

לא הבנתי...

וואו וואו , איזה כישרון להפוך את הדברים :rolleyes:
 
  • הוסף לסימניות
  • #70

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

ביקשתי מג'מיני שיסביר לי איך לצבוע דירה (היה לי רטיבות בבית והיא התייבשה), האם זה נכון מה שהוא אומר?

שלב 1: קילוף וניקוי (הכנת השטח)​

  • הכלל: מקלפים עד שמגיעים לתשתית יציבה. אם השפכטל נכנס מתחת לצבע – להמשיך לקלף.
  • הבדלי גובה: משייפים את "שפתי" הקילוף עם נייר זכוכית (80-100) כדי ליצור שיפוע עדין ולא מדרגה.
  • ניקוי: חובה להסיר אבק עם מברשת יבשה או שואב.
  • בונדרול (פעם 1): מריחה על האזור החשוף כדי לנעול אבק ולחזק את התשתית.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול.

שלב 2: מילוי והחלקה (שפכטל אמריקאי)​

  • שכבה ראשונה: מילוי השקע עד גובה הקיר.
  • שכבה שנייה: מריחה רחבה יותר (10 ס"מ לכל צד) כדי לטשטש את התיקון.
  • פינות: אם יש פינה שבורה, השתמש בקלסימו (חזק יותר) ובשני שפכטלים ליצירת זווית ישרה.
  • שיוף סופי: עם נייר זכוכית עדין (180) בתנועות מעגליות עד שהמעבר נעלם למגע יד (בדיקה בעיניים עצומות).
  • זמן המתנה: 4-8 שעות בין השכבות (עד שהחומר לבן לגמרי). לפני הצבע: לפחות 6 שעות לייבוש סופי של השפכטל.

שלב 3: צביעה (הפיניש)​

  • בונדרול (פעם 2): מריחה על השפכטל היבש כדי שהצבע לא ייספג וייראה מט.
  • צביעת כל הקיר: מפינה לפינה כדי למנוע הבדלי גוון.
  • שיטת ה-W: צביעה ברצועות מהתקרה לרצפה בשיטת ה-W לכיסוי אחיד.
  • חיתוכים: קודם מברשת בפינות ובשקעים, אחר כך רולר על השאר.
  • זמן המתנה: כשעה לייבוש הבונדרול. בין שכבות הצבע: שעתיים-שלוש.



ריכוז זמני המתנה (סיכום מהיר):​

  1. אחרי בונדרול (לפני שפכטל): שעה.
  2. בין שכבות שפכטל: 4-8 שעות (עד שזה לבן).
  3. אחרי שפכטל סופי (לפני בונדרול): 6 שעות לפחות.
  4. אחרי בונדרול (לפני צבע): שעה.
  5. בין שכבות צבע: שעתיים-שלוש.



3 טיפים של מקצוענים לסיום:​

  1. הסרת מסקינטייפ: תמיד כשהצבע עוד מעט רטוב, כדי לא לקרוע חתיכות מהצבע היבש.
  2. שמירת כלים: עטוף את הרולר בניילון נצמד בין השכבות – חוסך שטיפה ומונע התייבשות.
  3. בדיקת תאורה: שים פנס מהצד בזמן השפכטל ובזמן הצבע – זה חושף את כל הפגמים בשנייה.
האם זה נכון? יש לכם המלצות נוספות?
שאלה נוספת - האם כדאי לי לצבוע חדר של ילדים בצבע שהוא לא לבן או שזה לא ייצא יפה?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה