מידע שימושי עבודה בסביבה מאתגרת מבחינה רוחנית

  • הוסף לסימניות
  • #1
מצאתם את פרנסתכם במקום שאינו שומר תורה ומצוות או לכל הפחות לא כפי החינוך התורני שגדלתם על פיו ואתם אמונים עליו.
אולי אף קבלתם היתר לשעה ממורה הוראה..

איך אתם מתמודדים עם זה מבחינת:

▪ חשיפה לתכנים שאינם ראויים.
▪ שמירה על צביון חרדי/תורני.
▪ אסיפות צוות.
▪ מגדר גברים/נשים.
▪ אוכל - הכנה במקום (כלי המטבחון), מפגשים, וימי גיבוש.
▪ שימוש במכשיר סלולר חכם - כי אין ברירה ויש צורך לתת את המענה דרך הרשת.
▪ עבודה תחת בוס/ית שאינו שומר תו"צ.
▪ עמידה על עקרונות הדת וההלכה.
▪ חופשות וימי חופש בחגים ומועדי השנה.

וכמובן יש עוד הרבה..

כאן תוכלו לתת את עצותיכם המחכימות מנסיונכם האישי.
גם חיזוקים ועמידה בתנאים קשוחים יתקבלו בברכה.

כמו כן, על ידי העלאת המודעות והמורכבות שקיימת בעבודה מסוג זה, תינתן פורפורציה לכאלה שחושבים ומסתפקים אם להכנס למקום עבודה כזה.

נא לשמור על אשכול מכובד ומכבד את המשתמשים בו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מצאתם את פרנסתכם במקום שאינו שומר תורה ומצוות או לכל הפחות לא כפי החינוך התורני שגדלתם על פיו ואתם אמונים עליו.
אולי אף קבלתם היתר לשעה ממורה הוראה..

איך אתם מתמודדים עם זה מבחינת:

◾ חשיפה לתכנים שאינם ראויים.
◾ שמירה על צביון חרדי/תורני.
◾ אסיפות צוות.
◾ מגדר גברים/נשים.
◾ אוכל - הכנה במקום (כלי המטבחון), מפגשים, וימי גיבוש.
◾ שימוש במכשיר סלולר חכם - כי אין ברירה ויש צורך לתת את המענה דרך הרשת.
◾ עבודה תחת בוס/ית שאינו שומר תו"צ.
◾ עמידה על עקרונות הדת וההלכה.
◾ חופשות וימי חופש בחגים ומועדי השנה.

וכמובן יש עוד הרבה..

כאן תוכלו לתת את עצותיכם המחכימות מנסיונכם האישי.
גם חיזוקים ועמידה בתנאים קשוחים יתקבלו בברכה.

כמו כן, על ידי העלאת המודעות והמורכבות שקיימת בעבודה מסוג זה, תינתן פורפורציה לכאלה שחושבים ומסתפקים אם להכנס למקום עבודה כזה.

נא לשמור על אשכול מכובד ומכבד את המשתמשים בו.
להתחבר לקהילת שמורה במבול
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
תוספת לנכתב
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כדאי גם ללמוד את ההלכות הקשורות למקום העבודה - צורת פניה לגברים, חששות ייחוד, שימוש בכיורים וכו'.
אישית אני אף פעם לא קוראת לגברים בשמם וגם לא פותחת בשלום או היי אלא אומרת בוקר טוב / צהריים טובים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
כדאי גם ללמוד את ההלכות הקשורות למקום העבודה - צורת פניה לגברים, חששות ייחוד, שימוש בכיורים וכו'.
אישית אני אף פעם לא קוראת לגברים בשמם וגם לא פותחת בשלום או היי אלא אומרת בוקר טוב / צהריים טובים.
כך צריך לנהוג ובמשך הזמן צריך גם הרבה עוצמה לדבר כך, לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תשאלו את המורה הוראה איך להתמודד ואם יש שנויים תשאלו עוד הפעם
כאן אנו מחפשים את העובדות וההנהגה הנכונה הנדרשת בשטח, לאחר שהעובד/ת כבר מועסק/ת שם וקיבל או לא היתר מרב לעבוד במקום כזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בעבודה שלי יש הבדל בין החרדיות. ש כאלו שצוחקות עם החילונים וזה ממש צורם לי...
לא יכולה לחנך אותן, כן יכולה להמליץ כאן - תפתחו רגישות ולמי שאין אותה, אפשר לרכוש ע"י לימוד ההלכות.
מקווה שהועלתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
בעבודה שלי יש הבדל בין החרדיות. ש כאלו שצוחקות עם החילונים וזה ממש צורם לי...
לא יכולה לחנך אותן, כן יכולה להמליץ כאן - תפתחו רגישות ולמי שאין אותה, אפשר לרכוש ע"י לימוד ההלכות.
מקווה שהועלתי.
בד"כ אלה שצוחקות אולי פחות בענין הלכות?
מן הסתם כל חרדי/ת מודע לאיפוק שאמור להיות בין גבר לאשה בכלל ובטח אל כאלה לא שומרי תו"צ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני מחוברת להלכה יומית במייל של דעהו
שומר עלי לשים לב בכל יום מחדש לא להתחספס בנושא הזה.
תודה על האשכול!

להרשמה-
subscribe @ doeihu.org
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לפנות לגברים בלשון רבים
אולי נשמע מגוחך לפעמים
אבל אם מקפידים על זה זה יוצר מרחק.
(כשממש לא מתאים לפנות כך אני משתדלת להפוך את הפעולה לשם פעולה או לפעולה סבילה. למשל: במקום "מתי שלחתם את המייל?" אני שואלת "מתי המייל נשלח?" או "מתי היתה שליחת המייל?")
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לפנות לגברים בלשון רבים
אולי נשמע מגוחך לפעמים
אבל אם מקפידים על זה זה יוצר מרחק.
(כשממש לא מתאים לפנות כך אני משתדלת להפוך את הפעולה לשם פעולה או לפעולה סבילה. למשל: במקום "מתי שלחתם את המייל?" אני שואלת "מתי המייל נשלח?" או "מתי היתה שליחת המייל?")
חזק!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
עבדתי בעבר במקום חילוני אבל העסיקו בכיף חרדים/דתיים, אז לא הייתי עוף זר.
מה שכן, לא היה קל וכיף, כי מי שלא מבין את הניואנסים בכיף פונה בשמות חיבה וגם אין בעיה לדבר על נושאים מחוץ לעבודה.
אני חושבת שהדבר היחיד שבגללו עברתי את זה בשלום, זה בגלל שפשוט הייתי ממש קשוחה ועניינית. לא זרמתי עם אף אחד.
הצוות שלי היה ברובו בנות אז היה לי יותר קל בערבי חברה של הצוות, אבל כשזה היה לכל המחלקות- מה שהייתי יכולה הייתי מנסה למצוא סיבות להתחמק.
לא הייתי צריכה להחזיק סמארטפון, אם כי היה לנו תוכנת צ'אט שיכולנו להתכתב עם עובדים אחרים וכמובן תמיד נשמרתי מלהתכתב מעבר לדברים עניינים.
המחשבים היו חסומים לכל העובדים לרוב אתרי הגלישה, כך שלא נזקקתי לבקש סינון אישי.
בקיצור, תמיד ידעתי שזו תהיה עבודה זמנית, כי הבנתי ששם אני לא אוכל להתקדם בתפקידים ולהשאר מרוחקת מהעובדים.
כמו כן, יש לציין שלמרות שהמנהלת שלי היתה חמודה והכל, אני לא יכולה לומר שזו היתה עבודה הכי כייפית בעולם או שהייתי שורדת בה לאורך שנים, כי באיזשהו שלב הייתי מחפשת שיהיה לי עם מי לדבר בכייף, וליצור קשרי ידידות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה