שוק ההון 500K ש"ח ב - S&P 500 במינוף הגבוה ביותר

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה המינוף (וכמובן הסיכון) הגבוה ביותר שאפשר לעשות עם חצי מיליון ש"ח ב - S&P 500 ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
  • הוסף לסימניות
  • #4
לטעמי יש הגיון להגביל את המינוף בכ 80%.
בהנחה ואתה ממנף פי 5
בירידה של 20% מחקת את הקרן

והיו שנים עם כאלו ירידות..
ובכלל במינוף יש את האשליה הידועה
כי גם אם בשנה המדד עלה אם בתוך השנה היו הרבה תזוזות זה אוכל את הקרן בלי להרגיש...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אוקיי, איך אפשר למנף?
מהשאלה היה נשמע לי שאתם לאחר הבנה מקיפה
ורק מנסים לגבש את אסטרטגיה הכי קיצונית.
אני מבין שטעיתי
חוזר בי מהתשובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
בהנחה ואתה ממנף פי 5
בירידה של 20% מחקת את הקרן

והיו שנים עם כאלו ירידות..
ובכלל במינוף יש את האשליה הידועה
כי גם אם בשנה המדד עלה אם בתוך השנה היו הרבה תזוזות זה אוכל את הקרן בלי להרגיש...
אם בשנה מסוימת המדד עלה ב - 20%, ועשיתי מינוף פי 5, אני לא יקבל 100% תשואה באותה שנה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם בשנה מסוימת המדד עלה ב - 20%, ועשיתי מינוף פי 5, אני לא יקבל 100% תשואה באותה שנה?
ממש לא
תלוי כמה תזוזות היו במהלך השנה
אם היו ירידות חדות במהלך השנה יכול להיות שאפילו תצא בהפסדים גם אם היה תיקון
שים לב-במינוף מרוויחים כפול בעליה ומפסידים כפול בירידה
רק שאחרי שמפסידים כפול בירידה -העליה היא כבר מהחלק הקטן שנשאר, ואז גם הרווח הכפול הוא לא באמת כפול
כך שכל ירידה במהלך השנה זה עוד מכה לתיק
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
  • הוסף לסימניות
  • #10
איך עושים מינוף פי 5?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
ממש לא
תלוי כמה תזוזות היו במהלך השנה
אם היו ירידות חדות במהלך השנה יכול להיות שאפילו תצא בהפסדים גם אם היה תיקון
שים לב-במינוף מרוויחים כפול בעליה ומפסידים כפול בירידה
רק שאחרי שמפסידים כפול בירידה -העליה היא כבר מהחלק הקטן שנשאר, ואז גם הרווח הכפול הוא לא באמת כפול
כך שכל ירידה במהלך השנה זה עוד מכה לתיק
זה תלוי כמובן גם איך מבצעים את המינוף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
  • הוסף לסימניות
  • #15
מהשאלה היה נשמע לי שאתם לאחר הבנה מקיפה
ורק מנסים לגבש את אסטרטגיה הכי קיצונית.
אני מבין שטעיתי
חוזר בי מהתשובה.
לענ"ד, כדאי מאוד שתערוך את ההודעה הראשונה שלך.
כמעט חשבתי שהשתלטו לך האקרים על המחשב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מה המינוף (וכמובן הסיכון) הגבוה ביותר שאפשר לעשות עם חצי מיליון ש"ח ב - S&P 500 ?
שאפשר או שכדאי? על פני איזה תקופה?

את המינוף שאפשר - אין לו גבול.

עם אופציות אתה יכול למנף גם פי 1000 מהסכום שיש לך.
רק תחשוב שבעוד חודש יש לך חצי מיליארד ש״ח בחשבון...
אתה קונה דירות לכל הנכדים, שם לכל אחד תיק השקעות סולידי, קונה...
רגע... וצדקה!!! אתה בונה ישיבות למצוינים, פותח כוללים...

רק אל תחשוב שיש סיכוי לא רע לאבד את כל הכסף, זה ממש הורס את החוויה!

למה 99% ממי ששומע שאני עוסק באופציות מיד מדברים על מינוף עם שפתיים דולקות וכו׳

קצת שפיות, אנשים, קצת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
  • הוסף לסימניות
  • #20
עם אופציות אתה יכול למנף גם פי 1000 מהסכום שיש לך.
דרך אגב, בלי אירוניה, זה כלי באמת יעיל וגמיש כשעושים בו שימוש נכון
ואם תחליט לעשות משהו (וגם למנף) רק שם תקבל תמהיל הכי טוב של סיכון מול סיכוי.
רק צריך להבין היטב מה אתה עושה ולא להתלהב מהמינופים המטורפים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

יש ברשותי 800 אלף ש"ח שמיועדים להשקעה ארוכת טווח.

400 אלף מתוכם להשקעה בנדל"ן.

עומדות בפניי שתי אפשרויות:

א) 400 אלף להשקיע בנדל"ן ו400 אלף נוספים להשקיע בשוק ההון דרך חשבון מסחר עצמאי. באופן זה אני יהנה מדמי הניהול נמוכים, ואני יוכל לבחור איזה קרן סל שאני רוצה בפיזור הרחב ביותר.

ב) להשקיע את כל ה800 אלף בשוק ההון דרך קרן השתלמות\ קופגל"ה \ פוליסת חיסכון, וכנגד זה לקחת הלואה של 400 אלף (בריבית פריים מינוס חצי) לצורך ההשקעה בנדל"ן.

לכאורה האפשרות השנייה רווחית פי כמה (גם לאחר קיזוז דמי הניהול שגבוהים יחסית), הסיכון הקלאסי של מינוף כנגד השקעה בשוק ההון כמעט ואינו קיים משתי סיבות: 1) אני משתמש בכסף הממונף להשקעה אחרת (בשונה משאר הדיונים באשכולות הסמוכים ובפורמים אחרים שם מדובר לחזור ולהשקיע בשוק ההון). ב) אני ממנף רק 50 אחוז, מה שאומר שהחשש יהיה קיים רק אם השוק ירד ביותר מחמישים אחוז, וגם זה רק אם הנפילה תהיה באופן מיידי, אם לפני כן יהיה רווח - הסיכון קטן בהתאמה.

האם עדיין ישנה סיבה למה לא לבחור באופציה ב'?

אשמח לחוות דעת של כל המומחים


@מקצועי בלבד @השקעות R הון @ה. שלמה @דניאל נבון @חיסכון והשקעות
ה-S&P 500 הוא מדד מצליח, אולי המצליח בעולם. הוא עלה לאורך רוב שנות קיומו, שרד מלחמות, מיתון, ובועות פיננסיות ותמיד, בסוף, המשיך קדימה. לכן, משקיעים רבים אימצו הנחה פשוטה: מה שעלה הרבה זמן, ימשיך לעלות גם בהמשך.

מדד הוא לא הבטחה, הוא תמונת מצב. הוא מספר מי החברות החזקות ביותר בכלכלה האמריקאית היום, אבל לא מי יהיו החברות, או הסקטורים שיובילו מחר. מי שהיה ענק לפני עשרים שנה בנקים, נפט, תעשייה כבדה כבר לא זה שמכתיב את הקצב. ומעצמה שמובילה עכשיו לא בהכרח תוביל בעתיד.

התרנגול שלא ידע שהוא חלק מסטטיסטיקה

כדי להבין את האבסורד שבהסתמכות על העבר, כדאי להתעכב על משל שמדגים את שבריריותן של תחזיות ליניאריות:

בחצר רחבת ידיים, מגודרת בגדר עץ לבנה, חי לו תרנגול אדמוני עם כרבולת גאה. בכל בוקר, עוד לפני שקרני השמש מטפסות מעל הגבעה, הוא שומע את צעדיו של בעל החווה מתקרבים. האיש פוסע בשביל האבנים, דלי מתכת בידו, והתרנגול יודע בדיוק מה עומד לקרות: גרעינים יפוזרו לרגליו, מים טריים ימלאו את השוקת, ולו עצמו לא יחסר דבר.

יום אחר יום זה קורה. גם כשעננים כבדים מכסים את השמיים, גם כשחמסין מייבש את האדמה, גם כשהחורף מקפיא את קצות הנוצות בעל החווה מגיע, מדויק כמו שעון עתיק. התרנגול מתחיל לזהות דפוס: האדם הזה הוא מקור של שפע, יציבות והמשכיות. אם היו נותנים לו לרשום את תצפיותיו בטבלה, הגרף שהיה מצייר היה קו ישר וברור של "דאגה מתמשכת".

ככל שעובר הזמן, הביטחון שלו גדל. הרי המציאות מוכיחה זאת: כל יום שעבר היה טוב, ולכן אין סיבה שהבא יהיה שונה. אבל אז מגיע ערב חג אחד. החווה שקטה מהרגיל. השמיים ורודים, האוויר עומד, וריח עשן עדין עולה מאזור הבית. האיש מתקרב שוב, אבל הפעם בלי דלי. צעדיו איטיים יותר. בידו חפץ אחר, כזה שהתרנגול לא פגש בנתוני העבר שלו והדפוס, שנראה כל כך מובהק, מתגלה לפתע כטעות טראגית של מי שלא ידע שהסטטיסטיקה שלו חלקית, צרה ועיוורת למה שאינו חוזר על עצמו.

הבעיה לא הייתה בניתוח של התרנגול אלא בזה שהניתוח נשען על מידע חלקי בלבד, כזה שלא הכיל את התרחיש החשוב מכולם.

ומה זה אומר על המדד?

ה-S&P 500 אינו תרנגול, אבל לפעמים משקיעים מתנהגים כמוהו.

כשאומרים "המדד תמיד יעלה בטווח הארוך", זה משפט שמסתיר הנחה מסוכנת: שהעתיד ימשיך בדיוק כמו העבר. בפועל:
כלכלות משתנות, טכנולוגיות מחליפות עולמות, מנהיגים, חוקים, וכוחות גלובליים נעים לכיוונים חדשים
ומה שנראה יציב, עלול להיות יציב רק עד לנקודה שבה הוא כבר לא, מדד שעלה שנים לא חייב לעלות באותו קצב, או בכלל.

לתכנן חתונות ילדים לפי ביצועי העבר של מדד הS&P 500, זה כמו לבדוק תחזית מזג אוויר מהשנה שעברה, ולהזמין אולם פתוח.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה