דיון הקמת רשת מתחרה למשנת יוסף

עבד אצלינו פועל ערבי שסיפר לי לתומו שעולה אצלם בכפר 500 גר' גבינה צהובה של תנובה בהשגחת הבד"ץ 10 ש"ח זאת אומרת שלתנובה משתלם למכור גם במחירים שכביכול לנו נשמעים אפסיים...
ואתם מאמינים לו?
שמעתי לא מעט מערבים על מחירים אצלם (גם באיזורים המסוכנים), והפער הזה נשמע מוגזם...
(אני גם לא מכיר גבנ"ץ של תנובה 500 גרם)
 
אם הייתה לי אפשרות וכסף
הייתי ממשיכה את הקונספט של משנת יוסף
הזמנות מהבית
וחלוקה בנקודות
אבל הייתי משנה שכל אחד מקבל ארגז/ים עם כל מה שהזמין ולא צריך להצטופף ולחפש ולאסוף את כל המוצרים בקור/גשם/שרב
 
אם הייתה לי אפשרות וכסף
הייתי ממשיכה את הקונספט של משנת יוסף
הזמנות מהבית
וחלוקה בנקודות
אבל הייתי משנה שכל אחד מקבל ארגז/ים עם כל מה שהזמין ולא צריך להצטופף ולחפש ולאסוף את כל המוצרים בקור/גשם/שרב
מאמינה שייקר בהמון וכבר לא יהיה כזה זול
 
רשת משנת יוסף בהשוואה לחנויות האחרות עדיין זולה יותר
אולי שמישו יקים רשת מתחרה ואז המחירים יהיו זולים עוד יותר?
ונגיע למחירים של אירופה?
אבל זה הבעיה של הציבור שלנו
שכבר יש מישהו שדואג ועוזר לאחרים (ועל הדרך אולי מרוויח)
גם אותו מנסים להקריס
כאילו בואו נמצוץ עד הסוף
ואם הוא הצליח לשרוד אז סימן שהוא מנצל אותנו
ולא פלא שפועלי החסד מתמעטים בדורינו
 
מכל הרעיונות פה
הרעיון שהכי קסם לי זה לעשות קניה מרוכזת לפי שכונה
כל שכונה תפתח איזו אפלקציה נוחה (שכמובן תפתח בנטפרי)
שבה כל משפחה תוכל להזין כמה קמח\ביצים\לחם היא רוצה

ובעצם כל קניה תעשה רכישה סיטונאית מרוכזת
המשאית תכנס לרחוב, כל משפחה תיקח את הארגז שלה

וואו
 
אם הייתה לי אפשרות וכסף
הייתי ממשיכה את הקונספט של משנת יוסף
הזמנות מהבית
וחלוקה בנקודות
אבל הייתי משנה שכל אחד מקבל ארגז/ים עם כל מה שהזמין ולא צריך להצטופף ולחפש ולאסוף את כל המוצרים בקור/גשם/שרב

מאמינה שייקר בהמון וכבר לא יהיה כזה זול
יחסוך המוןן גניבות שלצערינו יש...
או אולי טעיות, מעדיפה לחשוב ככה.
 
תחרות היא דבר טוב לצרכנים (כלומר לכולם חוץ מבעלי הרשת).
ומתחרה למשנת יוסף זה בוודאי מבורך לצרכנים.
אלא שלהקים מתחרה משמעותי קשה מאד.
כמו בכל דבר כאשר יש מישהו ששולט על השוק קשה לכוחות חלשים להיכנס אליו.
היחידים שיכולים זה גופים חזקים עם כיסים גדולים ויכולות להתמודד.
ואלו לא מסתובבים כאן בפרוג..

מה שאולי כן אפשר לעשות.
אולי לנסות להתמקד במה שמשנת יוסף לא עושה.
לדוגמה שתיה מתוקה או טיטולים או תחליפי מזון לתינוקות, וכן על זה הדרך.
 
מה שהכי מבורך זה שסוף סוף משנת פונים לציבור באתר שלהם בשאלה מה לייעל ולשנות
והכל בזכותכם....
 
אבל זה הבעיה של הציבור שלנו
שכבר יש מישהו שדואג ועוזר לאחרים (ועל הדרך אולי מרוויח)
גם אותו מנסים להקריס
כאילו בואו נמצוץ עד הסוף
ואם הוא הצליח לשרוד אז סימן שהוא מנצל אותנו
ולא פלא שפועלי החסד מתמעטים בדורינו
יש מישהו שמרוויח ועל הדרך אולי דואג ועוזר לאחרים
אין לי דבר נגד משנת יוסף אבל יש לדייק בעובדות
זה לא מפעל חסד והמנהלים אינם "פועלי חסד"
 
אם הייתה לי אפשרות וכסף
הייתי ממשיכה את הקונספט של משנת יוסף
הזמנות מהבית
וחלוקה בנקודות
אבל הייתי משנה שכל אחד מקבל ארגז/ים עם כל מה שהזמין ולא צריך להצטופף ולחפש ולאסוף את כל המוצרים בקור/גשם/שרב
קצת מאוד הרבה מורכב...
ההזמנות שלהם מגיעות מהספק ישירות אל תחנת החלוקה.
בשביל לעשות ארגזים לכל אחד באופן אישי צריך או שבתחנת חלוקה להעסיק כמה וכמה וכמה עובדים שיארזו את הכל לפי שמות וכדו' שזה חתיכת עבודה
או שכל המוצרים יגיעו לאיזה מקום אחר יום יומיים קודם ושם יארזו את זה
אממה יש מוצרי חלב שלא יכולים להגיע אלא רק ביום המכירה כך שזה פחות ריאלי
 
מכל הרעיונות פה
הרעיון שהכי קסם לי זה לעשות קניה מרוכזת לפי שכונה
כל שכונה תפתח איזו אפלקציה נוחה (שכמובן תפתח בנטפרי)
שבה כל משפחה תוכל להזין כמה קמח\ביצים\לחם היא רוצה

ובעצם כל קניה תעשה רכישה סיטונאית מרוכזת
המשאית תכנס לרחוב, כל משפחה תיקח את הארגז שלה

וואו
למה צריך אפליקציה נפרדת לכל שכונה?
מספיקה אפליקציה אחת לכולם יחד, עם חלוקה לקבוצות לפי אזור ומס' נפשות/ משפחות בכל קבוצה
 
יש מישהו שמרוויח ועל הדרך אולי דואג ועוזר לאחרים
אין לי דבר נגד משנת יוסף אבל יש לדייק בעובדות
זה לא מפעל חסד והמנהלים אינם "פועלי חסד"
זה בדיוק מה שאני מתכוון אבל בסדר
בסוף מי שניזוק מזה זה הציבור
אז תמשיך ותהנה
 
קַטֶרֶת מְצוּיָיה...

לא מבין כלום ממה שכותבים פה,
אנשים רוצים מחירים זולים יותר ממשנת יוסף
עם תנאים טובים יותר מהסופר היקר ביותר
אנשים תבינו: זה המחיר של המחיר הזול

גילוי נאות: אני ממש נהנה ממשנת יוסף, ההזמנה נוחה מאוד, האתר החדש נוח במיוחד
התחנה אצלינו טובה ונעימה, עם מנהלים אנושיים
ובסוף מה שחשוב והכי חשוב אלו המחירים הזולים!

אז נכון לפעמים מוצרים אוזלים, אז מה? בסופר תמיד יש הכל?
אז קצת צפוף לפעמים באיסוף בתחנה? ובמכולת תמיד נוח לעמוד בתור?

דבר אחד ברור לי, האשכול בפרוג שהקים את נטפרי לא קיטר,
האשכול הורכב ברובו מאנשי מקצוע, דיונים עמוקים ומקצועיים לתוך הלילה,

מאשכול הנוכחי אין סיכוי שייצא משהו.
 
נראה לכם שמשנת יוסף מרוויחים פחות מאושר עד ויש ? הם מרוויחים הרבה הרבה יותר
1. אין להם תשלומי ארנונה של מאות אלפי שקלים על חנויות
2. אין להם תשלום של מליוני שקלים שכירויות של חנויות
3. אין להם הוצאות תחזוקה ניקיון מיזוג תאורה בלאי של החנויות וכו'
4. אין להם הוצאות של אלפי עובדים סדרנים קופאים וכו'
5. רוב המוצרים היום במשנת יוסף הם ממותג KT שזה בעצם חברה פרטית שלהם חיסכון של פערי תיווך
6. אין כמעט בלאי הכל לפי הזמנות מדויקות
7. אין הוצאות של פרסום ושיווק (פעם ראיתם אותם מפרסמים לציבור?)
ולא שאני לא מפרגן להם אני מפרגן להם מאדדד אבל לדעתי המחירים יכולים להיות הרבה יותר זולים והבעלים ירוויח עדיין לא פחות ואפילו יותר מאושר עד ויש חסד
וכן זה הגיוני מאד מאד לדרוש תנאים יותר טובים מאשר תנאים של חלוקת קמחא דפסחא שכונתית במאה שערים בירושלים
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

תורה וגדולה במקום אחד

מזל טוב מזל טוב מזל טוב

מוצאי השבע ברכות האחרון נראה כמו מוצאי שבת כזה. אני מסתובב בעיר לבד, בלי מלווה, עם בגדי שבת, אני כבר לא חתן. שקט באוויר. אוירה משונה כזו.

וזה הזמן לספור את הצ'קים שקיבלתי לחתונה. יש את הכסף מהבנדוד של סבא מצ'ילה - 1000 דולר. יש את הגרפיקאית של בוטיק השמלות של אמא - 3000 ש"ח. הבוס של אבא 1000 ש"ח [לא ידעתי, אבל אבא מגלם על הצ'ק הזה בתלוש שלו מס הכנסה, אז דה פקטו חצי מהכסף מכיסו]. השכן המזרוחניק 300. ועוד כמה דודות 200. (את המחבתות המיותרות מכרתי במחילה ברבי עקיבא 6).

ס"ה 9500 ש"ח.

==

כולל עטרת יצחק. מה אגיד לכם - מעין עולם הבא. אוירה מדהימה של תורה וגדולה במקום אחד. בזמן הסדר, אוכלי המן - לחם מן השמים. בבין הסדרים? אוכלי ניסים כלכליים!

לחם והשקעות מן השמים. הכל רותח. פינדרלה, בסדנו, SP500. 90/10. יאכטות במונקו. כימיכלים לבואש של משטרה. פלנטיר עדיפה על רפאל ורפאל עדיפה על לוקהיד מרטין. הכל מהכל. ואני לאט לאט מתחיל להבין מה אני צריך לעשות עם ה-9500 ש"ח.

אני קורא, מקשיב, מתווכח, ולדעתי אני כבר מומחה שוק ההון. בתחילה מהדסק הכלכלי של יתד. בהמשך גיליתי שיש פח כתום בהבנים גבול רמת-גן עם מבוגר שזורק לתוכו את עיתוני הגלובס הכתומים שלו. אני מרחיב אופקים.

הזאב מעטרת יצחק

עוברים כמה חודשים, ואני רוצה להיות עצמאי. לרכוש ולמכור בעצמי את המניות. סוחר עצמאי בבין הסדרים!

מתוך כל החומרים שקראתי - ואני עדיין קורא ולומד, רקחתי את המתכון שלדעתי ינצח: ארכוש ואמכור מניות בול לפי המלצות האנליסטים.

למי שלא מכיר - גופי ההשקעות הגדולים בעולם [וגם בישראל] מוציאים מדי פעם המלצות שלהם על מניה. המלצות למשל כמו "קניה חזקה", "החזק" "מכירה" וכו' .

תראו - הרי האנשים האלו בבנקים הגדולים, גולדמן זקס וג'יי.פי מורגן, הם כמו ה'מועצת' של עולם הכסף. אם הם אומרים 'קנייה' (Buy), מי אני שאחלוק עליהם? ואם הם אומרים 'מכירה' (Sell), אני בורח כמו מאש.

דז'לובסקי אומר תמיד: "תתעייצו עם מומחים". האם יש מומחים גדולים יותר מגולמן זקס וג'יי פי מורגן? או מהכלכלנים של מזרחי פועלים ומיטב? לאורן ניסע ונלך.

אבחר חמש מניות, כולן עם המלצות "קנייה חזקה": ברגע שלאחת מהן יש פקודת "מכירה" אני מוכר מיד ורוכש תחתיה מניה עם פקודת "קניה חזקה".

בלי שאלות, בלי סברות – "נעשה ונשמע".

וכמובן - פיזור. זה גם היה כתוב בטור של אלטשולר שחם במגזין המסחרי של המודיע. "פיזור," אמרתי לגיטי, בזמן שארגנתי שוב את הצ'קים מהחתונה, "זה הסוד". "אם חס וחלילה מניה אחת נופלת, הארבע האחרות הן כמו 'ערי מקלט'. אם יבא עשו אל המחנה האחת והכהו - והיה המחנה הנשאר לפלטה".


ותשואה ברוב יועץ. אבל אין צורך לקבל דבריו כתורה מסיני

בספסל בצד הכולל, יושב ר' חיים לוינסקי. אותו מקום כבר 40 שנה, מהחתונה. ללא שטעלע וללא כבוד. אבל לפי השמועה, הוא איש שוק ההון. ביום לומד גמרא, בלילה לוחש למניות הנכונות.

החברים אומרים עליו שיש לו את החוש הנכון. ידע בדיוק מתי לצאת מטאואר סמי קונדקטור. הוא קלע את הרגע הנכון לכניסה לנקסט-אקשן וכרית תעשייה (חברות שמכרו מרעומים לאקדחים והתפוצצו בעידן המלחמות החדש). מגע הזהב.

רואים אותו גם עומד הרבה בכספומטים של דיסקונט ומסתכל על גרפים. זה האיש.

לקח לי זמן להתקרב לר' חיים.

בהתחלה ניגשתי אליו והתחלתי לדבר איתו על העניין אם ספיקא דאורייתא לחומרא - מדאורייתא או מדרבנן. דיברנו גם על איזה ר"ש בכלאיים שמתנגש עם מהרי"ט אלגאזי בהלכות חלה.

אחרי כמה שיחות כאלו, כבר הרגשתי יותר נעים לדבר איתו על השקעות. התביישתי להציג לו שאני בעצמי המצאתי מודל - אז סיפרתי לו שזה מודל של הבוס של רעייתי מהעבודה [אשתי במוקד שירות לקוחות של פייכלר בחנוכה מבטחים], ושאני רוצה לשאול מה דעתו על המודל הזה. הוא דווקא הקשיב לי יפה, אבל עשה לי חתכת "וימאן".

"לא. אין לך שום סיכוי לסחור בעצמך. אני לא סוחר בעצמי, וכל מה שמדברים עלי זה שטויות. אתה אולי תרוויח פעם אחת מאיזה עליה של השוק, אבל אין לך סיכוי לנצח את בתי ההשקעות - אין אף בית השקעות מוסדי בכדור הארץ שהציג בהסטוריה תשואה של מעל 10 אחוז לשנה באופן קבוע.לבתי ההשקעות יש את הסוחרים הכי טובים, יש להם "מסוירת" של דורי דורות של השקעות, ויש להם תוכנות חכמות, וכולי וכולי. לכן, אם אתה רוצה לעשות "גורל" על הכסף שלך, תעשה את זה. אבל אם אתה רוצה לבנות לך פרנסה או עושר מהכסף, תעזוב".

לא אשמע בקולו. כבר בהבנה שלו על הספיקא דאורייתא ראיתי שהוא ראש בקיר. משהו שבו "מְשַׁמְרֵן אותו". אם רק היה מבין לעומק את התכנית המהפכנית הסודית שלי, היה מבין שהוא לא בכיוון.

אומר ועושה

אני נכנס לבנק. הפקיד מפנה אותי לקומה העליונה (איפה שאנשי העסקיים הרציניים נמצאים). אוויר פסגות. ניגש ליועץ ההשקעות. מבוגר, משופם, נראה לי היה פעיל מפד"ל בתקופת זבולון המר. דביר שמו.
"תשמע, אני לא חושב כדאי לך להיות סוחר עצמאי. אתה לא תנצח את המדדים לבד, למה שלא תקנה פשוט מדדים או תיתן לבתי ההשקעות לעבוד במקומך"?
"דביר, אני יודע מה אני עושה, תפתח לי בבקשה חשבון מסחר עצמאי. אני מכיר את הכל והתייעצתי".
הנה תחתום כאן, הרשאות גם באינטרנט. אתה יכול בכספומט בקומה הראשונה לרכוש ולמכור בעצמך את המניות. בהצלחה.

מדביר ירדתי ישר ללובי הכניסה בבנק. חדר כספומטים שלם! בדיוק לסוחרים עצמאיים כמוני! דחפתי את כרטיס האשראי שלי, נכנסתי למערכת. איזו תחושה חלומית. אוף, מסתבר שמניות בארה"ב זה רק בשעה 16:30. הלכתי הביתה מהורהר כולי, וחזרתי אחרי שעתיים. אלו היו שעתיים של הרהורי נפץ.

ואלו המניות שבחרתי:

מיקרוסופט (MSFT): כי מיקרוסופט. פייזר (PFE): כי אנשים תמיד יהיו חולים, השם ירחם, ותמיד יצטרכו תרופות. דיסני (DIS): כי בני הדודים החולצות הכחולות מפתח תקווה אמרו שהילדים מכורים לזה. אינטל (INTC): "טוב, אינטל זו חברה של 70 שנה. חזקה כמו המעבדים שלה. בנק אוף אמריקה (BAC): בנק זה כמו כספת. מי ששם כסף בכספת, הכסף נשמר.

מניה של מיקרוסופט עלתה $320. תוך חודשיים המניה טסה ל-$400. "גיטי!" אני צעק במטבח, "האנליסטים האלה הם צדיקים נסתרים! כל מילה שלהם – פנינה. אנחנו בדרך לדירה בבני ברק בלי משכנתא!"

גם באינטל זה התחיל על רגל ימין. פתאום, המניה זינקה ל-$40 בגלל איזה סובסידיה ממשלתית והבנה שTSMC לא מצליחה להקים מפעל שבבים מחוץ לטאייואן.

"נו, הנה זה קורה שוב!" בדיוק כמו במיקרוסופט. האמת חשבתי כבר שאם אשים פה עוד כסף עכשיו, אכפיל את הכל. אבל לא. אני לא זז מהעקרונות שקבעתי לי במודל. פיזור זה פיזור. ויציבות היא יציבות.

אבל משהו מוזר מתרחש באינטל: במשך חודשים אחרי הקניה, האנליסטים אמרו עדיין "קנייה" אבל בפועל המניה ירדה מ-$40 ל-$35, ואז ל-$30. החזקתי חזק. "אם הם עדיין אומרים Buy (קניה) - הם יודעים משהו שאני לא יודע".

ואז, בוקר אחד, המניה צנחה ל-$22 בעקבות דוחות קטסטרופליים. רק באותו רגע, בשעה 16:30 שעון ישראל, יצא העדכון: "הורדת דירוג ל-Sell [מכירה]".

אני פועל לפי ה"הלכה" שלי. מכרתי מיד ב-$22. הפסד נקי של כמעט 50%.

"לפחות הצלתי את מה שנשאר" ניחמתי את עצמי. יומיים לאחר מכן, המניה זינקה ל-$26 כי משקיעים חשבו שהיא "זולה מדי". הבטתי בכספומט ברעד - והלב נשרף. "האנליסט אמר 'מכירה' בקרקעית, ואני, כמו חסיד שוטה, הקשבתי לו"

גם פייזר גילתה שהעולם הפסיק לפחד ממגפות, והמניה התחילה לנזול למטה כמו נר של חנוכה בסוף הערב.

בדיסני נכנסה למלחמות תרבות ואיבדה מנויים. היה שם איזה חבר דירקטוריון שהחליט שמהיום כל המשחקים והסרטים של דיסני יהיו בדמויות של כהי עור כדי להפוך את דיסני לשיוויונית. השוק בעידן טראמפ לא אהב את זה. $2,000 שלי הפכו ל-$1,400.

"לא נורא, מיקרוסופט בטח מחזיקה את הכל" אבל מיקרוסופט באותה שנה פשוט "עמדה במקום". היא לא עלתה, היא רק התנדנדה כמו שאני עומד בשמונה עשרה.

הסיכום היה מחריד:

אינטל: 40%-

פייזר: 25%-

דיסני: 15%-

בנק אוף אמריקה: 5%+ (הנחת היחידה)

מיקרוסופט: 2%+

במקום 9,500 ש"ח, היו לי ביד בערך ש"ח 6,800.

כנראה שהמודל שלי לא היה נכון.

שבתי לר' חיים

סיפרתי לו על מה שקרה עם הבוס של אשתי. אבל הוא הבין במי מדובר.

ר' חיים הביט בי במבט ששמור לאלו שמנסים להסביר למה הם איחרו לסדר ב'. "תבין," הוא אמר והניח את ידו על כתפי, "האנליסטים האלו לא עובדים אצלך, והם בטח לא עובדים בשביל ה-9,500 ש"ח שלך. כשהם מוציאים 'המלצת קנייה', זה אחרי שהלקוחות הגדולים שלהם כבר קנו. כשהם מוציאים 'מכירה', זה אחרי שהם כבר הספיקו לצאת מהפוזיציה ולהשאיר אותך לסגור את האור. הטלפון הכשר שלך, הוא האחרון שמקבל את השיחה מגולדמן זקס"

יצאתי מהכולל. השמש של צהריים הכתה ברחוב בן זכאי. נכנסתי שוב לסניף הבנק, אבל הפעם לא עליתי לקומה של "אנשי העסקים הרציניים". עצרתי ליד דביר המשופם בקומה הראשונה.

"דביר," אמרתי בשקט, "תמכור הכל. את הכל."

הוא לא שאל שאלות. הוא רק הקיש כמה פעמים על המקלדת. "נשארו לך 6,800 ש"ח. מה לעשות איתם? להעביר לעו"ש?"

"לא," עניתי, ונזכרתי במילים של דביר מהפגישה הראשונה ובחיוך של ר' חיים. "תקנה לי בזה קרן סל. מדד S&P 500. או שתביא לי פה המלצה על גוף מוסדי שיעשה משהו עם הכסף הזה לחתונה של הילד הראשון שלי. וזהו. תנעל את המסך."

חזרתי הביתה. גיטי הסתכלה עליי. היא לא הייתה צריכה לשאול, היא ראתה את הפנים שלי. "נו? מה עם הדירה בבני ברק?"

"היא תבוא, אבל לא מה9500 ש"ח" אמרתי והתיישבתי ליד השולחן, "אבל היא תבוא כמו שלומדים תוספות. לאט, בהתמדה, ובלי לנסות להמציא את הגלגל מחדש. האנליסטים מגולדמן זקס יכולים להמשיך להמליץ, אני חוזר לסדר א'."

===

והזאב מעטרת יצחק? הוא פרש בשיא. היום הוא סתם אברך עם 6,800 ש"ח שצומחים לאט במדד, והרבה יותר שקט נפשי כשהוא פותח את הגמרא. לפחות עכשיו, כשהוא לומד על "המפקיד מעות אצל חברו", הוא כבר יודע בדיוק למי כדאי להפקיד אותן – ולמי ממש לא.

(מנהלים פליז, אל תהפכו את הפוסט למאמר. אני מעדיף אולו כאן בפורום כשרשור רגיל. תודה)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה