דיון הקמת רשת מתחרה למשנת יוסף

נראה לכם שמשנת יוסף מרוויחים פחות מאושר עד ויש ? הם מרוויחים הרבה הרבה יותר
1. אין להם תשלומי ארנונה של מאות אלפי שקלים על חנויות
2. אין להם תשלום של מליוני שקלים שכירויות של חנויות
3. אין להם הוצאות תחזוקה ניקיון מיזוג תאורה בלאי של החנויות וכו'
4. אין להם הוצאות של אלפי עובדים סדרנים קופאים וכו'
5. רוב המוצרים היום במשנת יוסף הם ממותג KT שזה בעצם חברה פרטית שלהם חיסכון של פערי תיווך
6. אין כמעט בלאי הכל לפי הזמנות מדויקות
7. אין הוצאות של פרסום ושיווק (פעם ראיתם אותם מפרסמים לציבור?)
ולא שאני לא מפרגן להם אני מפרגן להם מאדדד אבל לדעתי המחירים יכולים להיות הרבה יותר זולים והבעלים ירוויח עדיין לא פחות ואפילו יותר מאושר עד ויש חסד
וכן זה הגיוני מאד מאד לדרוש תנאים יותר טובים מאשר תנאים של חלוקת קמחא דפסחא שכונתית במאה שערים בירושלים
עם כל הכבוד לכוח הקניה של הציבור החרדי, אל תזלזלו ברשת בעלת 20 סניפים גדולים,
מחזור שנתי משוער של 4.9 מילארד שקל, רשת שעובדת 6 ימים בשבוע, עם תנועת לקוחות קצת יותר גדולה ממשנת יוסף.
 
אני חושב שהדרך היחידה באמת להתחרות במשנת יוסף, היא להביא ספקים חיצוניים גדולים למגזר, דוגמת דאבח שנחשב לאחד הקמוענאים הגדולים בארץ, שמוכר במחירים מאד זולים, בעיקר בערים מעורבות, אם היו מציעים לו שיתוף פעולה, לפיו הוא צריך רק להביא ארגזים ארוזים למתחם מסוים ממנו יאספו הרוכשים בהזמנה מראש את הארגזים שלהם, ללא צורך במתחם/בעובדים חדשים/ או ביצירת קשרים חדשים, זה הכח היחיד שיכול להתחרות במשנת יוסף.

כמובן שיהיה צורך בבנית קשר עם ספקים כשרים בפרט למחלקת הירקות והבשרים, זה דורש הרבה מאד עבודה אבל אפשרי וכדאי לכל הצדדים.
ואז יהיה לך פה אשכול מזועזע על התמיכה במחללי השם ומחללי שבתות.
ואז זה יתפשט לקמפיין מושקע, מתודלק בכסף רב, שיקרא להחרים אותך.
(נסעת ברכבלית לאחרונה? ראית סופר ענק וחדש עם שלט ענק "פתוח בשבת"? זה דבאח בחיפה.)

לפי שמועות למיניהן, מי שמימן את הקמפיין המושקע (והמוצדק!) נגד "שפע שוק", היו "זול פה" שהפכה ל"אלף".
 
קצת מאוד הרבה מורכב...
ההזמנות שלהם מגיעות מהספק ישירות אל תחנת החלוקה.
בשביל לעשות ארגזים לכל אחד באופן אישי צריך או שבתחנת חלוקה להעסיק כמה וכמה וכמה עובדים שיארזו את הכל לפי שמות וכדו' שזה חתיכת עבודה
או שכל המוצרים יגיעו לאיזה מקום אחר יום יומיים קודם ושם יארזו את זה
אממה יש מוצרי חלב שלא יכולים להגיע אלא רק ביום המכירה כך שזה פחות ריאלי
חוץ מהלחם (ויתכן שגם זה כבר לא) הכל מגיע מהמחסנים שלהם אורזים משטחים לכל תחנה לפי ההזמנות!
 
נראה לכם שמשנת יוסף מרוויחים פחות מאושר עד ויש ? הם מרוויחים הרבה הרבה יותר
1. אין להם תשלומי ארנונה של מאות אלפי שקלים על חנויות
2. אין להם תשלום של מליוני שקלים שכירויות של חנויות
3. אין להם הוצאות תחזוקה ניקיון מיזוג תאורה בלאי של החנויות וכו'
4. אין להם הוצאות של אלפי עובדים סדרנים קופאים וכו'
5. רוב המוצרים היום במשנת יוסף הם ממותג KT שזה בעצם חברה פרטית שלהם חיסכון של פערי תיווך
6. אין כמעט בלאי הכל לפי הזמנות מדויקות
7. אין הוצאות של פרסום ושיווק (פעם ראיתם אותם מפרסמים לציבור?)
ולא שאני לא מפרגן להם אני מפרגן להם מאדדד אבל לדעתי המחירים יכולים להיות הרבה יותר זולים והבעלים ירוויח עדיין לא פחות ואפילו יותר מאושר עד ויש חסד
וכן זה הגיוני מאד מאד לדרוש תנאים יותר טובים מאשר תנאים של חלוקת קמחא דפסחא שכונתית במאה שערים בירושלים
1. על המרל"ג משלמים.
2. כנ"ל פלוס צי משאיות,
3. כנ"ל,
4. יש להם עובדים במרל"ג ונהגי משאיות כמו"כ עובדי משרד לרכז את כל ההזמנות,
5. כמו כל רשתות השיווק שיש להם מותג פרטי,
6. אתה צודק בנקדות החלוקה, אבל במרל"ג יש ויש בלאי,
7. הם מפרסמים קצת לפני חגים, וגם רמי לוי כמעט שלא מפרסם.
 
ואז יהיה לך פה אשכול מזועזע על התמיכה במחללי השם ומחללי שבתות.
ואז זה יתפשט לקמפיין מושקע, מתודלק בכסף רב, שיקרא להחרים אותך.
(נסעת ברכבלית לאחרונה? ראית סופר ענק וחדש עם שלט ענק "פתוח בשבת"? זה דבאח בחיפה.)

לפי שמועות למיניהן, מי שמימן את הקמפיין המושקע (והמוצדק!) נגד "שפע שוק", היו "זול פה" שהפכה ל"אלף".
הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל. גם אם אתה מדבר עם עובדות (גם אם), זה לא משנה מעצם זה שבהחלט יש מקום להעדיף שומרי שבת ולו בשביל הלב היהודי וכבוד שמיים.
נכון.
וזה לא יעזור.
לא יעזור למה? הוא הגיב לזה שטען שדבאח מחלל שבת
1. על המרל"ג משלמים.
2. כנ"ל פלוס צי משאיות,
3. כנ"ל,
4. יש להם עובדים במרל"ג ונהגי משאיות כמו"כ עובדי משרד לרכז את כל ההזמנות,
5. כמו כל רשתות השיווק שיש להם מותג פרטי,
6. אתה צודק בנקדות החלוקה, אבל במרל"ג יש ויש בלאי,
וכל אלו יש לכולם, פלוס הרשימה שהייתה לעיל שאותה אין למשנת.
7. הם מפרסמים קצת לפני חגים, וגם רמי לוי כמעט שלא מפרסם.
רמי דווקא מפרסם פה ושם.
 
7. הם מפרסמים קצת לפני חגים, וגם רמי לוי כמעט שלא מפרסם.
הם לא מפרסמים
הם מוציאים קטלוגים ומחלקים אותם בתחנות החלוקה
כך שיש להם הוצאות גרפיקה+ הדפסה
(בעבר היה גם חלוקה)
אל דאגה, זה כסף פצפון באופן יחסי לפרסום...
 
הם לא מפרסמים
סבלנות. להלן.
הם מוציאים קטלוגים ומחלקים אותם בתחנות החלוקה
ובתיבות הדואר (בחלק מהערים לפחות)
כך שיש להם הוצאות גרפיקה+ הדפסה
(בעבר היה גם חלוקה)
שאלו הוצאות פרסום. כל אחד והפרסום שלו.
אל דאגה, זה כסף פצפון באופן יחסי לפרסום...
הכל בעולם יחסי, ועדיין זה הוצאת פרסום.
 
רק לי מרגיש שכל שני וחמישי מישהי פותח/ת אשכול נגד משנת יוסף
אין לי משהו לא נגד ולא בעד
לפעמים מזמינה דברים שווים
מרגישה שזה חוסך ריצות לחנויות כמו מקס סטוק וכו' כי אני מאוד אוהבת בחורף יצירות וכו' לילדים כשהם לא יכולים לצאת.
התחלתי לקנות ברוקולי כרובית רק בזכות משנת
ברוקלי 22 במכולת לידי 37.9
ולא אכפת לי לשלם זול ולאסוף את זה מהרצפה!!!!!!!!!!!!!

עכשיו אין לי אושר עד, יש, רמי לוי, שערי רווחה בהשג יד(לא משנה שגם שם זה יותר יקר)

ועוד הרבה מוצרים לדעתי שווים וזולים
אם זה היה כ"כ קל לפתוח רשת מתחרה כבר היה קם אלפים אז כנראה שזה לא כ"כ קל כמו שחושבים.
 
בקיצור מכל האשכול כאן יש רק חילוקי דעות וסתירות שונות.
מסקנה:
1. כל אחד יקנה היכן שרוצה.
2. אין כאן מישהו שיכול להרים את הכפפה
3. לא כל אחד יכול להכניס את הכפפה הגדולה הזו בידיו הגרומות.
אבל זה הבעיה של הציבור שלנו
שכבר יש מישהו שדואג ועוזר לאחרים (ועל הדרך אולי מרוויח)
גם אותו מנסים להקריס
כאילו בואו נמצוץ עד הסוף
ואם הוא הצליח לשרוד אז סימן שהוא מנצל אותנו
ולא פלא שפועלי החסד מתמעטים בדורינו
כמה שאתה צודק ידידי @המוכשר !!! .
כך היה עוד קודם יציאת מצרים הם קיטרו וקיטרו ועד היום. ולכן אין גאולה - שמעתי שיעור שלם מהרב ארוש שליט"א על עיכוב גאולת ישראל מאז היותם לעם עובר לתקופת מרדכי ואסתר ועד היום הזה.
גם כשעלה הרעיון של נטפרי בפרוג זה היה נשמע דמיוני...
דבר אחד ברור לי, האשכול בפרוג שהקים את נטפרי לא קיטר,
אפשר הסבר לזה?
נטפרי קם מפרוג, יש קישור לאשכול המדובר?
 
בקיצור מכל האשכול כאן יש רק חילוקי דעות וסתירות שונות.
מסקנה:
1. כל אחד יקנה היכן שרוצה.
2. אין כאן מישהו שיכול להרים את הכפפה
3. לא כל אחד יכול להכניס את הכפפה הגדולה הזו בידיו הגרומות.

כמה שאתה צודק ידידי @המוכשר !!! .
כך היה עוד קודם יציאת מצרים הם קיטרו וקיטרו ועד היום. ולכן אין גאולה - שמעתי שיעור שלם מהרב ארוש שליט"א על עיכוב גאולת ישראל מאז היותם לעם עובר לתקופת מרדכי ואסתר ועד היום הזה.

גם כשעלה הרעיון של נטפרי בפרוג זה היה נשמע דמיוני...


אפשר הסבר לזה?
נטפרי קם מפרוג, יש קישור לאשכול המדובר?
כל היזמים קמו מתוך עשיה ולא מתוך קיטור
יש אנשים שמסתכלים אחורה ויש אנשים שמסתכלים קדימה !!!
 
כל היזמים קמו מתוך עשיה ולא מתוך קיטור
יש אנשים שמסתכלים אחורה ויש אנשים שמסתכלים קדימה !!!
איתך לגמרי.
סתם מעצבן כל הקיטורים כאן וזה לא רק על משנת יוסף גם על רשתות כמו יש חסד ועוד.
כאילו זה יעזור.. המחירים עלו לצערנו גם בגמ"ח של יש חסד וזהו.
 
נטפרי קם מפרוג, יש קישור לאשכול המדובר?
אחד מהאשכולות.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

תורה וגדולה במקום אחד

מזל טוב מזל טוב מזל טוב

מוצאי השבע ברכות האחרון נראה כמו מוצאי שבת כזה. אני מסתובב בעיר לבד, בלי מלווה, עם בגדי שבת, אני כבר לא חתן. שקט באוויר. אוירה משונה כזו.

וזה הזמן לספור את הצ'קים שקיבלתי לחתונה. יש את הכסף מהבנדוד של סבא מצ'ילה - 1000 דולר. יש את הגרפיקאית של בוטיק השמלות של אמא - 3000 ש"ח. הבוס של אבא 1000 ש"ח [לא ידעתי, אבל אבא מגלם על הצ'ק הזה בתלוש שלו מס הכנסה, אז דה פקטו חצי מהכסף מכיסו]. השכן המזרוחניק 300. ועוד כמה דודות 200. (את המחבתות המיותרות מכרתי במחילה ברבי עקיבא 6).

ס"ה 9500 ש"ח.

==

כולל עטרת יצחק. מה אגיד לכם - מעין עולם הבא. אוירה מדהימה של תורה וגדולה במקום אחד. בזמן הסדר, אוכלי המן - לחם מן השמים. בבין הסדרים? אוכלי ניסים כלכליים!

לחם והשקעות מן השמים. הכל רותח. פינדרלה, בסדנו, SP500. 90/10. יאכטות במונקו. כימיכלים לבואש של משטרה. פלנטיר עדיפה על רפאל ורפאל עדיפה על לוקהיד מרטין. הכל מהכל. ואני לאט לאט מתחיל להבין מה אני צריך לעשות עם ה-9500 ש"ח.

אני קורא, מקשיב, מתווכח, ולדעתי אני כבר מומחה שוק ההון. בתחילה מהדסק הכלכלי של יתד. בהמשך גיליתי שיש פח כתום בהבנים גבול רמת-גן עם מבוגר שזורק לתוכו את עיתוני הגלובס הכתומים שלו. אני מרחיב אופקים.

הזאב מעטרת יצחק

עוברים כמה חודשים, ואני רוצה להיות עצמאי. לרכוש ולמכור בעצמי את המניות. סוחר עצמאי בבין הסדרים!

מתוך כל החומרים שקראתי - ואני עדיין קורא ולומד, רקחתי את המתכון שלדעתי ינצח: ארכוש ואמכור מניות בול לפי המלצות האנליסטים.

למי שלא מכיר - גופי ההשקעות הגדולים בעולם [וגם בישראל] מוציאים מדי פעם המלצות שלהם על מניה. המלצות למשל כמו "קניה חזקה", "החזק" "מכירה" וכו' .

תראו - הרי האנשים האלו בבנקים הגדולים, גולדמן זקס וג'יי.פי מורגן, הם כמו ה'מועצת' של עולם הכסף. אם הם אומרים 'קנייה' (Buy), מי אני שאחלוק עליהם? ואם הם אומרים 'מכירה' (Sell), אני בורח כמו מאש.

דז'לובסקי אומר תמיד: "תתעייצו עם מומחים". האם יש מומחים גדולים יותר מגולמן זקס וג'יי פי מורגן? או מהכלכלנים של מזרחי פועלים ומיטב? לאורן ניסע ונלך.

אבחר חמש מניות, כולן עם המלצות "קנייה חזקה": ברגע שלאחת מהן יש פקודת "מכירה" אני מוכר מיד ורוכש תחתיה מניה עם פקודת "קניה חזקה".

בלי שאלות, בלי סברות – "נעשה ונשמע".

וכמובן - פיזור. זה גם היה כתוב בטור של אלטשולר שחם במגזין המסחרי של המודיע. "פיזור," אמרתי לגיטי, בזמן שארגנתי שוב את הצ'קים מהחתונה, "זה הסוד". "אם חס וחלילה מניה אחת נופלת, הארבע האחרות הן כמו 'ערי מקלט'. אם יבא עשו אל המחנה האחת והכהו - והיה המחנה הנשאר לפלטה".


ותשואה ברוב יועץ. אבל אין צורך לקבל דבריו כתורה מסיני

בספסל בצד הכולל, יושב ר' חיים לוינסקי. אותו מקום כבר 40 שנה, מהחתונה. ללא שטעלע וללא כבוד. אבל לפי השמועה, הוא איש שוק ההון. ביום לומד גמרא, בלילה לוחש למניות הנכונות.

החברים אומרים עליו שיש לו את החוש הנכון. ידע בדיוק מתי לצאת מטאואר סמי קונדקטור. הוא קלע את הרגע הנכון לכניסה לנקסט-אקשן וכרית תעשייה (חברות שמכרו מרעומים לאקדחים והתפוצצו בעידן המלחמות החדש). מגע הזהב.

רואים אותו גם עומד הרבה בכספומטים של דיסקונט ומסתכל על גרפים. זה האיש.

לקח לי זמן להתקרב לר' חיים.

בהתחלה ניגשתי אליו והתחלתי לדבר איתו על העניין אם ספיקא דאורייתא לחומרא - מדאורייתא או מדרבנן. דיברנו גם על איזה ר"ש בכלאיים שמתנגש עם מהרי"ט אלגאזי בהלכות חלה.

אחרי כמה שיחות כאלו, כבר הרגשתי יותר נעים לדבר איתו על השקעות. התביישתי להציג לו שאני בעצמי המצאתי מודל - אז סיפרתי לו שזה מודל של הבוס של רעייתי מהעבודה [אשתי במוקד שירות לקוחות של פייכלר בחנוכה מבטחים], ושאני רוצה לשאול מה דעתו על המודל הזה. הוא דווקא הקשיב לי יפה, אבל עשה לי חתכת "וימאן".

"לא. אין לך שום סיכוי לסחור בעצמך. אני לא סוחר בעצמי, וכל מה שמדברים עלי זה שטויות. אתה אולי תרוויח פעם אחת מאיזה עליה של השוק, אבל אין לך סיכוי לנצח את בתי ההשקעות - אין אף בית השקעות מוסדי בכדור הארץ שהציג בהסטוריה תשואה של מעל 10 אחוז לשנה באופן קבוע.לבתי ההשקעות יש את הסוחרים הכי טובים, יש להם "מסוירת" של דורי דורות של השקעות, ויש להם תוכנות חכמות, וכולי וכולי. לכן, אם אתה רוצה לעשות "גורל" על הכסף שלך, תעשה את זה. אבל אם אתה רוצה לבנות לך פרנסה או עושר מהכסף, תעזוב".

לא אשמע בקולו. כבר בהבנה שלו על הספיקא דאורייתא ראיתי שהוא ראש בקיר. משהו שבו "מְשַׁמְרֵן אותו". אם רק היה מבין לעומק את התכנית המהפכנית הסודית שלי, היה מבין שהוא לא בכיוון.

אומר ועושה

אני נכנס לבנק. הפקיד מפנה אותי לקומה העליונה (איפה שאנשי העסקיים הרציניים נמצאים). אוויר פסגות. ניגש ליועץ ההשקעות. מבוגר, משופם, נראה לי היה פעיל מפד"ל בתקופת זבולון המר. דביר שמו.
"תשמע, אני לא חושב כדאי לך להיות סוחר עצמאי. אתה לא תנצח את המדדים לבד, למה שלא תקנה פשוט מדדים או תיתן לבתי ההשקעות לעבוד במקומך"?
"דביר, אני יודע מה אני עושה, תפתח לי בבקשה חשבון מסחר עצמאי. אני מכיר את הכל והתייעצתי".
הנה תחתום כאן, הרשאות גם באינטרנט. אתה יכול בכספומט בקומה הראשונה לרכוש ולמכור בעצמך את המניות. בהצלחה.

מדביר ירדתי ישר ללובי הכניסה בבנק. חדר כספומטים שלם! בדיוק לסוחרים עצמאיים כמוני! דחפתי את כרטיס האשראי שלי, נכנסתי למערכת. איזו תחושה חלומית. אוף, מסתבר שמניות בארה"ב זה רק בשעה 16:30. הלכתי הביתה מהורהר כולי, וחזרתי אחרי שעתיים. אלו היו שעתיים של הרהורי נפץ.

ואלו המניות שבחרתי:

מיקרוסופט (MSFT): כי מיקרוסופט. פייזר (PFE): כי אנשים תמיד יהיו חולים, השם ירחם, ותמיד יצטרכו תרופות. דיסני (DIS): כי בני הדודים החולצות הכחולות מפתח תקווה אמרו שהילדים מכורים לזה. אינטל (INTC): "טוב, אינטל זו חברה של 70 שנה. חזקה כמו המעבדים שלה. בנק אוף אמריקה (BAC): בנק זה כמו כספת. מי ששם כסף בכספת, הכסף נשמר.

מניה של מיקרוסופט עלתה $320. תוך חודשיים המניה טסה ל-$400. "גיטי!" אני צעק במטבח, "האנליסטים האלה הם צדיקים נסתרים! כל מילה שלהם – פנינה. אנחנו בדרך לדירה בבני ברק בלי משכנתא!"

גם באינטל זה התחיל על רגל ימין. פתאום, המניה זינקה ל-$40 בגלל איזה סובסידיה ממשלתית והבנה שTSMC לא מצליחה להקים מפעל שבבים מחוץ לטאייואן.

"נו, הנה זה קורה שוב!" בדיוק כמו במיקרוסופט. האמת חשבתי כבר שאם אשים פה עוד כסף עכשיו, אכפיל את הכל. אבל לא. אני לא זז מהעקרונות שקבעתי לי במודל. פיזור זה פיזור. ויציבות היא יציבות.

אבל משהו מוזר מתרחש באינטל: במשך חודשים אחרי הקניה, האנליסטים אמרו עדיין "קנייה" אבל בפועל המניה ירדה מ-$40 ל-$35, ואז ל-$30. החזקתי חזק. "אם הם עדיין אומרים Buy (קניה) - הם יודעים משהו שאני לא יודע".

ואז, בוקר אחד, המניה צנחה ל-$22 בעקבות דוחות קטסטרופליים. רק באותו רגע, בשעה 16:30 שעון ישראל, יצא העדכון: "הורדת דירוג ל-Sell [מכירה]".

אני פועל לפי ה"הלכה" שלי. מכרתי מיד ב-$22. הפסד נקי של כמעט 50%.

"לפחות הצלתי את מה שנשאר" ניחמתי את עצמי. יומיים לאחר מכן, המניה זינקה ל-$26 כי משקיעים חשבו שהיא "זולה מדי". הבטתי בכספומט ברעד - והלב נשרף. "האנליסט אמר 'מכירה' בקרקעית, ואני, כמו חסיד שוטה, הקשבתי לו"

גם פייזר גילתה שהעולם הפסיק לפחד ממגפות, והמניה התחילה לנזול למטה כמו נר של חנוכה בסוף הערב.

בדיסני נכנסה למלחמות תרבות ואיבדה מנויים. היה שם איזה חבר דירקטוריון שהחליט שמהיום כל המשחקים והסרטים של דיסני יהיו בדמויות של כהי עור כדי להפוך את דיסני לשיוויונית. השוק בעידן טראמפ לא אהב את זה. $2,000 שלי הפכו ל-$1,400.

"לא נורא, מיקרוסופט בטח מחזיקה את הכל" אבל מיקרוסופט באותה שנה פשוט "עמדה במקום". היא לא עלתה, היא רק התנדנדה כמו שאני עומד בשמונה עשרה.

הסיכום היה מחריד:

אינטל: 40%-

פייזר: 25%-

דיסני: 15%-

בנק אוף אמריקה: 5%+ (הנחת היחידה)

מיקרוסופט: 2%+

במקום 9,500 ש"ח, היו לי ביד בערך ש"ח 6,800.

כנראה שהמודל שלי לא היה נכון.

שבתי לר' חיים

סיפרתי לו על מה שקרה עם הבוס של אשתי. אבל הוא הבין במי מדובר.

ר' חיים הביט בי במבט ששמור לאלו שמנסים להסביר למה הם איחרו לסדר ב'. "תבין," הוא אמר והניח את ידו על כתפי, "האנליסטים האלו לא עובדים אצלך, והם בטח לא עובדים בשביל ה-9,500 ש"ח שלך. כשהם מוציאים 'המלצת קנייה', זה אחרי שהלקוחות הגדולים שלהם כבר קנו. כשהם מוציאים 'מכירה', זה אחרי שהם כבר הספיקו לצאת מהפוזיציה ולהשאיר אותך לסגור את האור. הטלפון הכשר שלך, הוא האחרון שמקבל את השיחה מגולדמן זקס"

יצאתי מהכולל. השמש של צהריים הכתה ברחוב בן זכאי. נכנסתי שוב לסניף הבנק, אבל הפעם לא עליתי לקומה של "אנשי העסקים הרציניים". עצרתי ליד דביר המשופם בקומה הראשונה.

"דביר," אמרתי בשקט, "תמכור הכל. את הכל."

הוא לא שאל שאלות. הוא רק הקיש כמה פעמים על המקלדת. "נשארו לך 6,800 ש"ח. מה לעשות איתם? להעביר לעו"ש?"

"לא," עניתי, ונזכרתי במילים של דביר מהפגישה הראשונה ובחיוך של ר' חיים. "תקנה לי בזה קרן סל. מדד S&P 500. או שתביא לי פה המלצה על גוף מוסדי שיעשה משהו עם הכסף הזה לחתונה של הילד הראשון שלי. וזהו. תנעל את המסך."

חזרתי הביתה. גיטי הסתכלה עליי. היא לא הייתה צריכה לשאול, היא ראתה את הפנים שלי. "נו? מה עם הדירה בבני ברק?"

"היא תבוא, אבל לא מה9500 ש"ח" אמרתי והתיישבתי ליד השולחן, "אבל היא תבוא כמו שלומדים תוספות. לאט, בהתמדה, ובלי לנסות להמציא את הגלגל מחדש. האנליסטים מגולדמן זקס יכולים להמשיך להמליץ, אני חוזר לסדר א'."

===

והזאב מעטרת יצחק? הוא פרש בשיא. היום הוא סתם אברך עם 6,800 ש"ח שצומחים לאט במדד, והרבה יותר שקט נפשי כשהוא פותח את הגמרא. לפחות עכשיו, כשהוא לומד על "המפקיד מעות אצל חברו", הוא כבר יודע בדיוק למי כדאי להפקיד אותן – ולמי ממש לא.

(מנהלים פליז, אל תהפכו את הפוסט למאמר. אני מעדיף אולו כאן בפורום כשרשור רגיל. תודה)

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה