התייעצות גרים בקומה גבוהה בלי מעלית? אשמח לעצתכם

  • הוסף לסימניות
  • #2
עוקבת
צריכה לשכור דירה, ומצאתי בקומה רביעית, ומסתפקת בגלל הקומה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני מתעניין על קניית דירה בקומה רביעית בלי מעלית , מנסיונכם זה מגביל? קשה? או שמתרגלים
אשמח לתגובות
אם הדירה לא זולה משמעותית/ שיש לה מעלות אחרות - לא יודעת כמה זה שווה.
כי קומה רביעית זה סופר סופר לא קל, נכון שמתרגלים אבל צריך לקחת בחשבון- שיש הרבה ילדים קטנים- צריך להעלות אותם, ילדים ישנים אחרי נסיעה באוטובוס, מזוודות, קניות וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
  • הוסף לסימניות
  • #6
גרתי בקומה שלישית.
זה היה יחסית נסבל בלי ילדים, עשינו קניות שבועיות עם משלוח לעיתים וכדו'.
ברגע שיש ילדים ויש עגלות זה נהיה הרבה יותר מורכב.
כיום אנחנו גרים בקומה שישית, עם מעלית.
בשבתות אשתי לא יוצאת יותר מפעם אחת (טיול שבת עם הילדים) וזה לא קל. מאידך אם מתרגלים לזה ביום יום אולי שבת זה לא פקטור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אם המחיר זול בבערך 100 אל"ש זה משמעותי? או שלדעתכם עדיף להתאמץ יותר ולקנות בקומה אחרת?
תלוי בנתונים, תחשוב בעיקר על קניות כבדות ועל ילדים ועגלות. זה יכול להיות סיוט ששווה עוד כמה מאות ש"ח במשכנתא
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
פשוט סיוט.
גרתי מעל קומה 4 (על הגג) בלי מעלית בכלל, ויש זמנים בחיים שבקושי סחבתי את עצמי. קל וחומר לא לעלות ככ הרבה מדרגות-פשוט סבל מתמשך,גרם לנו לעבור דירה
עם ילדים? אין על מה לדבר, גרתי בבנין חדש-חדש קומה 5 עם מעלית, שאמנם תיפקדה אבל התקלקלה אחת ל3 חודשים ולהרים 2 זאטוטים עם מעילים/מטריות או להיפך קניות זה המון המון מאמץ.
אבל מצד שני יש אנשים שפשוט בנויים לזה - המטפלת של הבן שלי גרה בקומה 4 בלי מעלית כבר שניםם , היא מאוד מבוגרת ופשוט מדלגת את המדרגות 2-2. זה בהחלט עניין של אופי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
זה תלוי גם במדרגות עצמם, יש מדרגות שאחרי 2 קומות כבר נהיה קשה ויש מקומות שאפילו 5 קומות זה לא נורא.
לכאורה זה תלוי בחלוקה לגרמים בכל קומה, חלוקה לשלוש או גרם אחד ארוך קשה יותר מאשר חלוקה לשני גרמים, פשוט תנסו לעלות ולראות כמה פעמים ולראות כמה זה נורא
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אם צעירים, לא כ"כ משמעותי.
אם זו דירה שאתם מתכוונים לגור בה ואין תוכניות באופק לדירה אחרת, עדיף קומה נמוכה יותר.
(אם זו קומה אחרונה תדאגו לאיטום).
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
גרתי כמה שנים טובות בקומה ארבע וחצי עם שבעים ושתיים מדרגות עם הריונות וילדים
דבר ראשון יש המון מעלות בקומה גבוהה
דבר שני מאוד משנה איזה סוג מדרגות. יש סוג מדרגות שמאוד קל לעלות אותן בדרך כלל בבניה ישנה יותר, מדובר במדרגות די נמוכות שהפלטה העליונה עליה דורכים היא המשך מעוגל של האנך. במדרגות יותר חדשות הפלטה עליה דורכים, יוצאת מעט מעל האנך ואז הרגל צריכה הרבה יותר להתאמץ כדי לעלות עליה. כדאי ללכת לשם ולעלות כמה פעמים ולראות אם זה אפשרי או שזה להגיע הביתה עם הנשמה ביד ולשון בחוץ.
דבר שלישי, אם ראיתם שהמדרגות נוחות, מהרגע שהפעוט התורן למד לזחול לימדתי אותו לרדת מדרגות לבד בשכיבה על הבטן וזה מאוד מקל (כמובן גם לעלות לבד)
דבר רביעי מגורים בקומה גבוהה גורמים להעשות מאוד מחושבים כי אם שוכחים משהו כשמגיעים למטה זה לא נחמד ובטח לא כששוכחים בפעם השניה
בסך הכל מאוד נהנינו מהקומה הגבוהה
בונוס נוסף: על המקרר היה תלוי באופן קבוע גזיר עיתון שהבהיר שמחקרים רפואיים קבעו שמגורים בקומה גבוהה בלי מעלית טובים מאוד לבריאות ומשביחים מאוד את הסיבולת לב - ריאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
דבר שלישי, אם ראיתם שהמדרגות נוחות, מהרגע שהפעוט התורן למד לזחול לימדתי אותו לרדת מדרגות לבד בשכיבה על הבטן וזה מאוד מקל (כמובן גם לעלות לבד)
אני אישית הייתי מפחדת לנסות אבל מעניין....

בכל אופן, מוסיפה שזה גם תלוי אם הבניין יוצא ממש לרחוב - או שיש עוד מדרגות להגיע לכניסה לבניין, זה יכול להיות משמעותי כמו עוד קומה...
לדעתי, זה דבר שמתרגלים אליו בסוף (אני הייתי אומרת הפוך ממה שאמרו פה לגבי אם זה דירה קבועה או זמנית, אם זה זמני - עד שתתרגלו כבר תעברו אז סתם יהיה לכם קשה... אם זה קבוע - שווה לקחת את הזמן להתרגל ובסוף כבר לא תרגישו, חור בכיס של עוד מאה אל"ש נראה לי משהו שהרבה יותר קשה להתמודד איתו...) ויש לזה מעלה מאוד גדולה בריאותית...
לגבי קניות וילדים - אתם פשוט צריכים לקחת בחשבון מראש שיש לכם הרבה מדרגות לדירה, זה אומר לקנות עגלה שטובה למדרגות, ואותו דבר עם עגלת קניות, אפשר למצוא משהו שהגיוני להעלות אותו מדרגות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
ראיתי הרגע עגלת קניות במיוחד למדרגות...
1739390819466.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני גרה בקומה רביעית ללא מעלית כבר למעלה מ 10 שנים,
בהתחלה זה באמת לא קל, אבל מתרגלים
ומקסימום לוקחים הפסקה של כמה נשימות בין קומה לקומה
יש לנו מנוף למשאות קטנים ואת הקניות הגדולות שאנחנו עושים אנחנו מעלים במנוף וזה הרבה יותר קל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לדעתי זה נסבל במידה ואתה מתוגמל מכיוון אחר.
אנחנו גרים בשכירות בקומה רביעית+, ודירה כזו בקומה ראשונה היתה עולה לנו הרבה יותר אם בכלל.
מה אנחנו מרוויחים? מחיר, נוף, ושטח - מה הפסדנו? איכות חיים של קומה נגישה.
אבל גם כאן התרגלנו ואנחנו מסתדרים.
קניות מעלים מה שאפשר וכשהילדים חוזרים כל אחד מעלה קצת.
אפשר לעשות מנופית להרמת הקניות, אבל אפשר במקביל להרוויח כושר - הלכנו על כושר.
לילדים זה פחות קשה, הם עולים ויורדים ללא הפסקה.
להוריד זבל - על הדרך כשיוצאים.
בהריונות לא יוצאים מהבית
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לדעתי, לא תצאו מכאן עם תשובה על שאלתכם, ואסביר -
אני גר בקומה רביעית בלי מעלית, ואיני מתקשה בזה כלל, ותוך מספר שבועות התרגלתי לזה, וכיום אני כמעט ולא מרגיש את טיפוס המדרגות.
לעומת זאת שכני שדר בדירה הסמוכה קובל על כך יום ולילה...
כך שכל אדם יאמר לפי רמת חייו ולפי הרגליו במשך השנים, וכן לפי רמת החיי נוחות ללא התאמצות...
הרבה הצלחה...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

רקע: בשנתיים האחרונות השתנתה המציאות מחירי הדירות הרקיעו שחקים ואיתם עלו מחירי השכירות והריבית עלתה
פעם כל זוג ליטאי היה קונה דירה לפני החתונה היום זה לא כך כולם גרים בשכירות בשנים הראשונות
לא תמיד לעבור לפריפריה זה הפתרון (תעסוקה ומשפחה קהילה וכדו') וגם אם כן זה לוקח כמה שנים וגם שבשנים הקרובות הפריפריה מתפתתחת מאוד ויהיה קל לעבור אליה בעוד מס' שנים

אבל השינוי הגדול זה שפעם היה שווה לקנות דירה כי המשכנתא הייתה אחוז בודד והשכירות כ-3 % (באחוזים השכירות לא עלתה ואפי' ירדה)
היום לא שווה לקנות דירה מיד כי צריך לקחת משכנתא מטורפת בריבית גבוהה והחזרים חונקים ובעיקר שהשכירות פחות מהמשכנתא (שכירות 3% מקסי' וריבית משכנתא 5%- לשנה)

ולא רק הזוג הצעיר צריך לקחת משכנתא אלא גם הורי הכלה בדר"כ צריכים לקחת משכנתא על הנדוניא מה שבדר"כ אין להם את הכסף ואפי' להחזיר משכנתא בהחזר חודשי אין להם והדברים ידועים ואכמ"ל
והזוג הצעיר קורס ולוקח משכנתאות שלא יכול לעמוד בהם כשהיה לו הרבה ילדים וגם ההורים קורסים

לכן חשבתי שאולי כדאי לעבור לשכירות ויש בזה כמה רווחים וכמשנ"ת

רק אחד מהמניעים הגדולים זה שהזוג הצעיר משלם שכירות בלי לקבל שום תמורה ורווח כנגד הנדוניא שמובטחת לו כך שההורים הם בעיקר מרווחים ולא הזוג שברוב הפעמים מצבו גרוע מההורים ובעיקר הוא צעיר ולכן אפי' שעדיף שכירות הרבה מעדיפים בגלל זה לקנות דירה בפריפריה ולשכור ולהשכיר או בטאבו משותף שסכנותיו מרובות ואכמ"ל

לכן חשבתי שהפתרון זה להקל את השכירות מעל הזוג הצעיר ולהשתתף איתם עד שיקנו דירה כמה שנים וההורים מרווחים מזה כי רק הריבית שהם ישלמו על המשכנתא זה יותר מהשכירות (באחוזים מכל מחיר הדירה ולא רק מהנדוניא אבל גם שכירות הם ישלמו רק חלק) ויותר מזה מרוויחים את ההחזר החודשי שאין להם לשלם ומספיק שההורים ישתתפו רק את הריבית של הנדוניא שהיו משלמים לבנק ואפי' פחות מחצי מהשכירות

ויכולים לסכם את זה בתנאים שישתתפו מהשנה השניה בסכום מסוים עד שיקנו דירה או 5 שנים או עד שיתבססו וכפי המצב של הזוג וההורים וכפי ראות עיניהם

(ואם יכולים ללות מגמ"ח (המרכזי וכדו') שההורים ישימו את הכסף בקרן כספית בבנק שזה הכי בטוח בעולם וזמים מיד ותשואה של 4% בשנה שזה יותר משכירות -וצריך שאל"ח אם מותר )

וגם לכלל זה יעזור כי אם הציבור לא יהיה להוט קנות דירה בכל מחיר -המחירים ירדו וידוע שהיום שהשוק בקיפאון ובירידה וכל מה שצריך בשביל להמשיך לרדת זה לא להעיר את השוק מחדש בביקושים (והשוק היה יורד הרבה יותר וגם בריכוזים החרדים אם לא המשקיעים והלחוצים לקנות בכל מחיר ומרבית המשקיעים (ןהמפסידים) כיום זה בציבור החרדי כידוע)

רווח נוסף זה המחיר למשתכן שבכל מקום שתזכו (גם בפריפריה) זה רווח של חצי מליון (ושוב גםשם מטעים אותנו שבינתיים השכירות לפח זה היה נכון שהריבית הייתה נמוכה ולא היום שהריבית יותר משכירות)

ופרסמו בחצרות-סוכות בשם הגרמ"ה הירש שהיום עדיף לשכור
שלום וברכה לכל המומחים אשמח להתייעץ איתכם על ההצעה שחבר ( לא יועץ ) השיג לי אני כרגע במהלך משא ומתן עם בנקים אחרים להוריד את זה עוד טיפה אבל הבנתי שבכוחות עצמי זה לא ירד יותר מידי מעבר לזה
רק אציין שהדירה היא דירה ראשונה בשווי 1.5M ואנחנו רוצים לגור בה כרגע אבל יכול מאוד להיות שעוד 5-6 שנים נרצה למכור ולקנות אחרת
הדירוג אשראי מצויין ויש לנו הכנסות מוצהרות באזור ה 19,000 בחודש (מתוכם 9000 התווספו בחצי שנה האחרונה) ולמעשה יש לנו יכולת להחזיר עד 4500 - 5000 בחודש ולכן כנראה שבלי קשר נוריד את מספר השנים של המשכנתא בהמשך כחלק מתהליך המיקוח הסופי על הריביות וכן אציין שיש לנו עוד חודשיים עד שנצטרך לשלם את הכסף אבל תמיד יש לנו יכולת להקדים את התשלום ולגבות שכירות מוקדמת
השאלה היא
א. האם במסלול הקיים אפשר להשיג ריביות יותר טובות
ב. האם המסלול הזה הוא המסלול המומלץ ביותר או ששווה לשלב גם מסלול פריים
ג. האם שווה לשלב מסלול זכאות במקום הקל"ץ יש לנו זכאות ל - 155K או ששווה לשלב את הזכאות רק על סכום מינורי כדי לקבל הטבות בעמלות היוון / שמאות וכדו'
ד. אם באמת נבחר להוריד את השנים של ההלוואה האם עדיף להוריד אותם בעיקר מהקל"ץ או מהאג"ח או משתיהם בהתאמה
ה. האם שווה לחכות עם המשכנתא עכשיו עוד חודש ( ולהשאיר לעצמנו מרווח של חודש אחרון ) או שאין צפי להורדת ריביות בעתיד

סליחה מראש על כמות השאלות
ותודה רבה לכל העוזרים והמסייעיםהצעה למשכנתא.pngסל מוצע סופי.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה