התייעצות גרים בקומה גבוהה בלי מעלית? אשמח לעצתכם

  • הוסף לסימניות
  • #41
תבדקו אבל שיש לכם איפה לשמור עגלות למטה,
לא בכל בניין יש, בד"כ בבנינים ישנים או עם חתולים פחות נוח...
אני מעלה את העגלה כל פעם מחדש, ממש סיוט!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
מומלץ לקחת כמה מזוודות, או קניות כבדות, או עגלת ילדים וכדו', להגיע לבניין מגורים ולהתחיל לנסות לעלות פעם פעמיים.
תספרו לנו אח"כ אם קניתם את הדירה!
מה הקשר?
הוא שואל אם אפשר להתרגל לזה וזה לא אחרי פעם פעמיים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
מה הקשר?
הוא שואל אם אפשר להתרגל לזה וזה לא אחרי פעם פעמיים...
אבל גם מישהו שרגיל למדרגות, יש גרמי מדרגות שיהיו לו יותר קשים (גובה מדרגה, חלוקה וכו'), אז זה כן יכול לעזור לנסות לעלות ולראות כמה זה גרוע, ויחד עם זה לקחת בחשבון שגם אם זה טיפה קשה יתרגלו לזה אח"כ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
אני גר בקומה רביעית בלי מעלית
תכלס ביום יום זה לא מורגש,
הקושי זה בקניות גדולות (פעם בשבוע/ שבועיים)
וחזרה בשעה מאוחרת עם ילדים רדומים (פעם בחודש בערך כשחוזרים שבת מההורים).

אגב קניות וילדים רדומים יכול להיות קשה גם למי שיש לו מעלית, רק אין לו רכב וגר רחוק מהתחנה או ברחוב עם עליה וכד' אז צריך לבדוק גם את זה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אני מתעניין על קניית דירה בקומה רביעית בלי מעלית , מנסיונכם זה מגביל? קשה? או שמתרגלים
אשמח לתגובות
אגב אני קניתי בקומה רביעית בלי מעלית בגלל שזה היה בשביל עוד חדר...
אם זה השיקול אז בהחלט משתלם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
לא קראתי את כל התגובות
מנסיון אישי גרתי בקומה רביעית בלי מעלית,
בשנה הראשונה היה נסבל לא נחמד אבל בסדר
אחרי זה בהריון עם ילד
זה להרגיש בתוך כלוב מזהב
נכון יש דירה אבל שהיא כלוב ממששש
מזעזעעעזזעע השכנה שלידי אמרה שלה אין בעיה עם זה
אבל בגלל זה לא יורדת לגינה עם הילדים
אםש רוצים שירדו לבד
עובדת מהבית
חזור משבת עם מזוודות ועגלות--- לא הגיוני
בעלי היה צריך לרדת ולעלות 3-4 פעמים וזה בלי נשימה---
בקיצור הכי לא מומלץ שיש
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
אני קומה רביעית בלי מעלית
המדרגות שיש לי בבנין הם מדרגות ישנות כך שהם די קלות.מדרגות נמוכות ממש
עכשיו אני עם עגלה,אז מגביל אותי יותר לצאת מהבית.
אני כן יוצאת מהבית פעם פעמיים ביום.
אבל יותר מזה זה כבר ממש מתיש וקשה
מזוודה וכו זה בעלי תמיד מעלה.
את העגלה גם הוא מעלה, אבל כשאני לבד אני מעלה אותו

אפשר לומר שזה לא הכי קל שיש.וגם לא הכי קשה שיש,
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
בלת"ק
כמעט עשוריים שאנו בקומה 4
בהתחלה לא מרגישים את הקושי.. עם השנים הילודה הקניות חזרה בלילות מאירועים ושבתות, הדבר פשוט סיוט אחד גדול.
ולא מדובר בבנין דירות חדש כך שהמדרגות מאוד נוחות. אבל זה ממש קשה.
כיום אם אני לא נח בין הקומות מגיע לא רק עם הלשון בחוץ אלא גם עם הלב ביד.. בקושי נושם!
ואני רזה ובריא ב"ה.
בעקבות הקושי שיש לי הלכתי לרופא ואמר לי שיש לי סיבולת לב ריאה יותר טוב משחקני כדורגל..
שורה תחתונה; מאוד קשה לנו.
למרות שיש נוף ופלוסים שאין בקומה תחתונה.
תחשוב מה זה לסחוב קניות.
למשל, להביא ספה לבית מחבר שהוציא... אמאל'ה.
לך תסתובב בחדר המדרגות ואם הוא לא רחב בכלל אין מה לדבר..
ובמחילה מכל הכתרי"ם דכאן.. לזרוק טיטול עם ריח בלתי נסבל כאן ועכשיו 🤔
בקיצור העליתי לך כל מיני נקודות למחשבה..
ישוב טוב והרבה הצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
בלת"ק
כמעט עשוריים שאנו בקומה 4
בהתחלה לא מרגישים את הקושי.. עם השנים הילודה הקניות חזרה בלילות מאירועים ושבתות, הדבר פשוט סיוט אחד גדול.
ולא מדובר בבנין דירות חדש כך שהמדרגות מאוד נוחות. אבל זה ממש קשה.
כיום אם אני לא נח בין הקומות מגיע לא רק עם הלשון בחוץ אלא גם עם הלב ביד.. בקושי נושם!
ואני רזה ובריא ב"ה.
בעקבות הקושי שיש לי הלכתי לרופא ואמר לי שיש לי סיבולת לב ריאה יותר טוב משחקני כדורגל..
שורה תחתונה; מאוד קשה לנו.
למרות שיש נוף ופלוסים שאין בקומה תחתונה.
תחשוב מה זה לסחוב קניות.
למשל, להביא ספה לבית מחבר שהוציא... אמאל'ה.
לך תסתובב בחדר המדרגות ואם הוא לא רחב בכלל אין מה לדבר..
ובמחילה מכל הכתרי"ם דכאן.. לזרוק טיטול עם ריח בלתי נסבל כאן ועכשיו 🤔
בקיצור העליתי לך כל מיני נקודות למחשבה..
ישוב טוב והרבה הצלחה!
אירועים וחזרה משבתות זה קורה בדרך כלל אחת ל..
להרים ספה לא יעזור מעלית...
טיטול עם ריח, זה לא בהכרח קשור, לדוגמא אצלי בדירה יש לי פח לטיטולים במרפסת שירות שזה מקום מאורר.
המדד הוא היום יום...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #52
קחו בחשבון את הגיל המתבגר/מזדקן
שכבר אין עזרה בקניות וכו'
ועליית המדרגות הופכת לקשה הרבה יותר
ובגיל הזה להתחיל לעבור דירה כבר מורכב יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
ממה שראיתי אצל הרבה
אלה ששואלים אם זה קשה -יהיה להם קשה
ואלה שאפילו לא חושבים אם יש בעיה - זה באמת פחות מטריד אותם ובקלות מוצאים פתרונות
דודה שלי גרה שניםם בקומה 4 עם מלא ילדים ומעולם זה לא עלה לשיח.
הכי נכון

אני לא מסוגלת לחשוב על הכיוון בכלל
ואחותי גרה בקומה רביעית ומעלה עוד את העגלה כל פעם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
כגרים הרבה שנים בקומה שלישית ללא מעלית לכל דבר יש מעלות וחסרונות
סחיבת קניות ומזוודות זה באמת יותר מאתגר מצד שני יש את האוויר ונוף לפעמים גם יותר פרטיות
ואפשר גם להתייחס לעלית מדרגות כספורט לכל דבר
אצלינו לא מוכנים להחליף את זה בקומה נמוכה עם כל הקושי
 
  • הוסף לסימניות
  • #55
מנסיון אישי
כל התשובות נכונות
זה גם מגביל גם קשה וגם מתרגלים
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
קנינו בקומה רביעית ומתעניינים במשהו בסגנון של המנוף...
אשמח אם תוכלו לפרט מה יש לכם וכמה מרוצים?
תודה.
כזה סגנון יש לנו
יש לפחות משקל ביותר זול
אנחנו מעלים איתו את כל הקניות
וכשנוסעים את כל המזוודות מורידים עם זה
משתמשים בו המון
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
כזה סגנון יש לנו
יש לפחות משקל ביותר זול
אנחנו מעלים איתו את כל הקניות
וכשנוסעים את כל המזוודות מורידים עם זה
משתמשים בו המון
אולי יש למישהו קישור למוצר כזה באלי אקספרס וכדו'?
@נתוש1212
אירועים וחזרה משבתות זה קורה בדרך כלל אחת ל..
נכון, ואתה רואה שהרבה כאן יחסו לכך חשיבות
להרים ספה לא יעזור מעלית...
לא דיברתי על מעלית אלא על דירה בקומה גבוהה
טיטול עם ריח, זה לא בהכרח קשור, לדוגמא אצלי בדירה יש לי פח לטיטולים במרפסת שירות שזה מקום מאורר.
גם לי
המדד הוא היום יום...
כתבתי נקודות שונות..
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
כזה סגנון יש לנו
יש לפחות משקל ביותר זול
אנחנו מעלים איתו את כל הקניות
וכשנוסעים את כל המזוודות מורידים עם זה
משתמשים בו המון
יש לכם שלט עם כבל או שלט רחוק?
מחפש עם שלט רחוק ולא מוצא
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
@גבר גבר
הקישור של הכננת פה הוא למשקל שלא צריך . צריך 125/250 זה מספיק לגמרי
חושבת ששלט רחוק זה רק להוסיף לבד יש מלא מדריכים ברשת
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

רקע: בשנתיים האחרונות השתנתה המציאות מחירי הדירות הרקיעו שחקים ואיתם עלו מחירי השכירות והריבית עלתה
פעם כל זוג ליטאי היה קונה דירה לפני החתונה היום זה לא כך כולם גרים בשכירות בשנים הראשונות
לא תמיד לעבור לפריפריה זה הפתרון (תעסוקה ומשפחה קהילה וכדו') וגם אם כן זה לוקח כמה שנים וגם שבשנים הקרובות הפריפריה מתפתתחת מאוד ויהיה קל לעבור אליה בעוד מס' שנים

אבל השינוי הגדול זה שפעם היה שווה לקנות דירה כי המשכנתא הייתה אחוז בודד והשכירות כ-3 % (באחוזים השכירות לא עלתה ואפי' ירדה)
היום לא שווה לקנות דירה מיד כי צריך לקחת משכנתא מטורפת בריבית גבוהה והחזרים חונקים ובעיקר שהשכירות פחות מהמשכנתא (שכירות 3% מקסי' וריבית משכנתא 5%- לשנה)

ולא רק הזוג הצעיר צריך לקחת משכנתא אלא גם הורי הכלה בדר"כ צריכים לקחת משכנתא על הנדוניא מה שבדר"כ אין להם את הכסף ואפי' להחזיר משכנתא בהחזר חודשי אין להם והדברים ידועים ואכמ"ל
והזוג הצעיר קורס ולוקח משכנתאות שלא יכול לעמוד בהם כשהיה לו הרבה ילדים וגם ההורים קורסים

לכן חשבתי שאולי כדאי לעבור לשכירות ויש בזה כמה רווחים וכמשנ"ת

רק אחד מהמניעים הגדולים זה שהזוג הצעיר משלם שכירות בלי לקבל שום תמורה ורווח כנגד הנדוניא שמובטחת לו כך שההורים הם בעיקר מרווחים ולא הזוג שברוב הפעמים מצבו גרוע מההורים ובעיקר הוא צעיר ולכן אפי' שעדיף שכירות הרבה מעדיפים בגלל זה לקנות דירה בפריפריה ולשכור ולהשכיר או בטאבו משותף שסכנותיו מרובות ואכמ"ל

לכן חשבתי שהפתרון זה להקל את השכירות מעל הזוג הצעיר ולהשתתף איתם עד שיקנו דירה כמה שנים וההורים מרווחים מזה כי רק הריבית שהם ישלמו על המשכנתא זה יותר מהשכירות (באחוזים מכל מחיר הדירה ולא רק מהנדוניא אבל גם שכירות הם ישלמו רק חלק) ויותר מזה מרוויחים את ההחזר החודשי שאין להם לשלם ומספיק שההורים ישתתפו רק את הריבית של הנדוניא שהיו משלמים לבנק ואפי' פחות מחצי מהשכירות

ויכולים לסכם את זה בתנאים שישתתפו מהשנה השניה בסכום מסוים עד שיקנו דירה או 5 שנים או עד שיתבססו וכפי המצב של הזוג וההורים וכפי ראות עיניהם

(ואם יכולים ללות מגמ"ח (המרכזי וכדו') שההורים ישימו את הכסף בקרן כספית בבנק שזה הכי בטוח בעולם וזמים מיד ותשואה של 4% בשנה שזה יותר משכירות -וצריך שאל"ח אם מותר )

וגם לכלל זה יעזור כי אם הציבור לא יהיה להוט קנות דירה בכל מחיר -המחירים ירדו וידוע שהיום שהשוק בקיפאון ובירידה וכל מה שצריך בשביל להמשיך לרדת זה לא להעיר את השוק מחדש בביקושים (והשוק היה יורד הרבה יותר וגם בריכוזים החרדים אם לא המשקיעים והלחוצים לקנות בכל מחיר ומרבית המשקיעים (ןהמפסידים) כיום זה בציבור החרדי כידוע)

רווח נוסף זה המחיר למשתכן שבכל מקום שתזכו (גם בפריפריה) זה רווח של חצי מליון (ושוב גםשם מטעים אותנו שבינתיים השכירות לפח זה היה נכון שהריבית הייתה נמוכה ולא היום שהריבית יותר משכירות)

ופרסמו בחצרות-סוכות בשם הגרמ"ה הירש שהיום עדיף לשכור
שלום וברכה לכל המומחים אשמח להתייעץ איתכם על ההצעה שחבר ( לא יועץ ) השיג לי אני כרגע במהלך משא ומתן עם בנקים אחרים להוריד את זה עוד טיפה אבל הבנתי שבכוחות עצמי זה לא ירד יותר מידי מעבר לזה
רק אציין שהדירה היא דירה ראשונה בשווי 1.5M ואנחנו רוצים לגור בה כרגע אבל יכול מאוד להיות שעוד 5-6 שנים נרצה למכור ולקנות אחרת
הדירוג אשראי מצויין ויש לנו הכנסות מוצהרות באזור ה 19,000 בחודש (מתוכם 9000 התווספו בחצי שנה האחרונה) ולמעשה יש לנו יכולת להחזיר עד 4500 - 5000 בחודש ולכן כנראה שבלי קשר נוריד את מספר השנים של המשכנתא בהמשך כחלק מתהליך המיקוח הסופי על הריביות וכן אציין שיש לנו עוד חודשיים עד שנצטרך לשלם את הכסף אבל תמיד יש לנו יכולת להקדים את התשלום ולגבות שכירות מוקדמת
השאלה היא
א. האם במסלול הקיים אפשר להשיג ריביות יותר טובות
ב. האם המסלול הזה הוא המסלול המומלץ ביותר או ששווה לשלב גם מסלול פריים
ג. האם שווה לשלב מסלול זכאות במקום הקל"ץ יש לנו זכאות ל - 155K או ששווה לשלב את הזכאות רק על סכום מינורי כדי לקבל הטבות בעמלות היוון / שמאות וכדו'
ד. אם באמת נבחר להוריד את השנים של ההלוואה האם עדיף להוריד אותם בעיקר מהקל"ץ או מהאג"ח או משתיהם בהתאמה
ה. האם שווה לחכות עם המשכנתא עכשיו עוד חודש ( ולהשאיר לעצמנו מרווח של חודש אחרון ) או שאין צפי להורדת ריביות בעתיד

סליחה מראש על כמות השאלות
ותודה רבה לכל העוזרים והמסייעיםהצעה למשכנתא.pngסל מוצע סופי.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה