התייעצות גרים בקומה גבוהה בלי מעלית? אשמח לעצתכם

  • הוסף לסימניות
  • #81
למה 2?
ברוב המקרים זה ילד אחד שצריך שירימו אותו, וגם זה כשהוא נהיה כבד הוא כבר יודע ללכת...
כל השאר עולים לבד, בלי להתלונן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
אני גרה קומה רביעית בלי מעלית, דיי סיוט.
נגיד קניות, זה סיפור...
להוריד זבל (אולי הסיוטטט)
עגלות, ילדים קטנים (נגיד כשחוזרים מאוחר מכל מיני מקומות והילדים כבר ישנים וכו')
ולא רק זה, הרבה דברים....

אבל יש גם פלוסים, נגיד כיווני אוויר (בפרט כשיש כמה כיוונים לבית...)...
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
זה קשה חד משמעית

קניות כשיוצאים עם מזוודות וצריך לרדת כמה וכמה פעמים

אני רואה זוג צעיר בבנין שלנו שהאישה בהריון היא בקושי עולה ויורדת
בחנוכה הם הדליקו נרות למטה כשהיא חזרה מהעבודה היא לא עלתה וירדה
הבעל חוזר עם תפילין ב7 מהכולל למרות שהביכנס מול הבית

מי שרוצה לעלות עגלה כל פעם זה פחות באופציה
ויש תינוקים שרגועים בעגלה או נרדמים שם
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
אני גרה בקומה רביעית.
מתרגלים.
לי אישית לא קשה בהריון בכלל. כיום עם ילדון בן שנתים שמתעקש שירימו אותו (בעלייה) - זה ממש קשה.
קניות מעלים בנגלות (משאירים בפגז' הרכב)
עגלה משאירה בכניסה.
לא יוצאת פחות בגלל זה...
הרבה עניין של הרגל ושל אופי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אני גרה בקומה רביעית עם שישים מדרגות
ולגמרי ענין של הרגל
חודש חודשיים ראשונים היה קשה
והיום עולה בריצה את המדרגות עם תינוק/ילד על הידיים + שקית (וכן עברתי כמה הריונות בדרך)
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
ההורים שלי גרים בקומה רביעית. עכשיו כשהם מבוגרים- קשה להם. אמא שלי חושבת 8 פעמים לפני שהיא יוצאת. קניות עושים רק משלוחים.
לסבתא שלי קשה מאוד לבקר אותם.
כשאני באה אליהם עם עגלה- זה לא נעים, אבל לא נורא. המדרגות מאוד נוחות.
אצל חמי וחמותי- קומה שלישית בלי מעלית- המדרגות צרות וצפופות, אין לעגלה איפה להתעקל שם, אני מסיימת את המדרגות מתנשפת.
זה באמת תלוי בסגנון מדרגות

גם לאשתי לא קשה בכלל בהריון לעלות!
משפט כזה עם סימן קריאה?
אני הייתי שואלת אותה אם באמת לא קשה לה או שהיא רק לא מתלוננת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
הכי סיוט זה לגלות למטה בבנין ששכחת ארנק / פל', ואת עם כמה קטנטנים,
אח"כ כשיש גם ילדים גדולים זה נהיה קצת יותר קל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
למשפחה בראשית החיים זה מאד מאד קשה.
אחרי עשור זה מתחיל להיות יותר אפשרי.
חושבני שאצל הרוב המוחץ שהגיבו כאן זה בדיוק הפוך.
אבל בהחלט יש כאלה שזה היטיב איתם. שיהיו בריאים.
איך אתה אם הלשון בחוץ
אם יש לך כזה סיבולת
אתה מגזים לגמרי
שאלת השאלות. אין לי תשובה!
אשתי משתגעת ממני.. למה אני לא עוצר בכל קומה?
לוידע זה יותר קשה לי..
כשאנחנו עולים יחד היא חוסמת לי את המעבר שאמתין איתה, צדיקה!
לא חושב שהוא מגזים כלל!!
אני כותב גם מנסיון אישי בקומה רביעית, ואני לא רזה בכלל, ולא בכושר בכלל, ובסדר לא קרה כלום קצת התנשפויות
ובמיוחד שטוען שיש לו סיבולת לב ראה מטורפת
בואנ'ה בלעה"ר.
טפו טפו טפו
דפקתי על השולחן, זהו!!
😄😜😂
למה 2?
ברוב המקרים זה ילד אחד שצריך שירימו אותו, וגם זה כשהוא נהיה כבד הוא כבר יודע ללכת...
כל השאר עולים לבד, בלי להתלונן.
בא נראה את הילדון החמוד ב-1 בלילה עושה טיפוס הרים בלי להתלונן, ובלי להעיר את השכנים..

אני רואה את המשפחות שחוזרות ב-1/2/3 בלילה וצועדות כרבע שעה עד לשכונתם (!) עם ילדים שקמו משינה אחרי נסיעה של שעתיים +, בוכיים נודניקים עלוקתיים משהו 🙈 מה לעשות מסכנים ההורים. אני שומע את השיחות ביניהם.
וההורים דוחפים מזוודות עגלות.

אה, והילדים יודעים לרוץ לא רק ללכת..
ולא פעם הצעתי להם שיעלו לרכב שלי..
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
גרנו בקומה 5 עם מעלית
שבת זה יחסית קליל לעלות ולרדת - לא נורא ולדעתי לא שיקול.
יום יום עם מעלית, אם היה צריך לחכות עלינו ברגל (אבל לא עם קניות וילדים נשמע לי קשוח)
הנוף, האויר, הפרטיות, ואו היה מדהים.
ואגב לכל מי שכתב כושר - לא בטוח שזה יתרון בריאותי
יש מצב שזה שוחק את הסחוס בברכיים.
יש התעמלויות בריאות מלעלות מדרגות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
לליטאים יותר קשה ...
אין שלשידעס בבית כנסת
וזה קשוח לרדת לשחרית ולעלות ולמנחה ולעלות חזרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
בעבר עבדתי במשרד בקומה גבוהה
עשיתי לעצמי תרגיל
עליתי את 8 קומות שלהם בלי מעלית בכוונה
גם בגלל שלא רציתי לחקות אבל לא רק בגלל זה
תכלס זה ממש לא היה מסובך זה היה משהו אפשרי
לא אומרת שקיות וכאלו זה קשה אבל סתםן לעלות זה היה ממש בסדר
עם ילדים זה גם קשה יותר אבל כנראה גם לזה מתרגלים
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
ההורים שלי גרים בקומה רביעית. עכשיו כשהם מבוגרים- קשה להם. אמא שלי חושבת 8 פעמים לפני שהיא יוצאת. קניות עושים רק משלוחים.
לסבתא שלי קשה מאוד לבקר אותם.
כשאני באה אליהם עם עגלה- זה לא נעים, אבל לא נורא. המדרגות מאוד נוחות.
אצל חמי וחמותי- קומה שלישית בלי מעלית- המדרגות צרות וצפופות, אין לעגלה איפה להתעקל שם, אני מסיימת את המדרגות מתנשפת.
זה באמת תלוי בסגנון מדרגות


משפט כזה עם סימן קריאה?
אני הייתי שואלת אותה אם באמת לא קשה לה או שהיא רק לא מתלוננת.
שאלתי אותה
אמרה שלא קשה בכלל
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
אם הדירה לא זולה משמעותית/ שיש לה מעלות אחרות - לא יודעת כמה זה שווה.
כי קומה רביעית זה סופר סופר לא קל, נכון שמתרגלים אבל צריך לקחת בחשבון- שיש הרבה ילדים קטנים- צריך להעלות אותם, ילדים ישנים אחרי נסיעה באוטובוס, מזוודות, קניות וכו'
וגם לסחוב את הקניות כל שבוע ממש לא קל ואם יש הרבה דברים אז צריך לרדת 3 4 פעמים+ לסחוב את העגלה של התינוק.. בלילה את עייף וחזרת משבת אצל השוייגר ב1 בלילה ותתחיל לסחוף מזוודה + עגלה + שקיות + עוד דברים קטנים שלא שוקל אבל לא היה לך מספיק מקום ביד!!! וזה חוץ מזה שתחשוב כל פעם לפני שתצא מהבית אם שווב בגלל זה לעלות את כל המדרגות מבחנתי לא שווה כלל!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
@Chanae
אשמח לשמוע אם המנוף שיש לכם
זה מהקישור ששמתם פה של אמיר?
ואתם סוחבים איתו גם קניות ממש כבדות כגון שישיות שתיה וכו'
עלה לכם יותר מ2000?
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
זה קשה אני יכולה לומר מנסיון (הבית של ההורים שלי)
כל יציאה זה לחשוב טוב לפני כן.
ומרגישים את זה. בטח עם קניות ועם ילדים ועגלות...
אבל אני יכולה לומר שאם המדרגות נוחות ורחבות זה מקל משמעותית...
ולכל דבר מתרגלים בסוף.
בקיצור, אם זאת ההתפשרות היחידה אז שווה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
@Chanae
אשמח לשמוע אם המנוף שיש לכם
זה מהקישור ששמתם פה של אמיר?
ואתם סוחבים איתו גם קניות ממש כבדות כגון שישיות שתיה וכו'
עלה לכם יותר מ2000?
ככה נראה המנוף שיש לנו,
לא יודעת אם זה מאותה חנות אבל זה אותה חברה,
אנחנו סוחבים איתו קניות חודשיות
שישיות מעלים בכיף.
יש את המוט ויש את הכננת
שניהם מגיעים בנפרד
שניהם ביחד עולים באזור ה 600 שקל
לגבי התקנה, זה לא כולל התקנה, אתם צריכים לדבר עם מתקין שיתקין לכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
בלת"ק
תחשבנו שמאוד מאוד קשה למכור דירה בקומה גבוהה
מוכרי הדירות נשארים תקועים זמן רב עד שמוצאים קונים שמעוניינים בכל המעלות שנרשמו עד כה
 
בלת"ק
שמעתי ממישהי, ואין לי מקור מוסמך
על חתן שהגיע לרב שך להתייעץ איתו האם לקנות דירה בקומה גבוהה{3} ללא מעלית, והרב אמר לו: שהוא צריך לחשוב על הכלה שלו כשתהיה במצבים מיוחדים איך היא תצליח לעלות.....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

רקע: בשנתיים האחרונות השתנתה המציאות מחירי הדירות הרקיעו שחקים ואיתם עלו מחירי השכירות והריבית עלתה
פעם כל זוג ליטאי היה קונה דירה לפני החתונה היום זה לא כך כולם גרים בשכירות בשנים הראשונות
לא תמיד לעבור לפריפריה זה הפתרון (תעסוקה ומשפחה קהילה וכדו') וגם אם כן זה לוקח כמה שנים וגם שבשנים הקרובות הפריפריה מתפתתחת מאוד ויהיה קל לעבור אליה בעוד מס' שנים

אבל השינוי הגדול זה שפעם היה שווה לקנות דירה כי המשכנתא הייתה אחוז בודד והשכירות כ-3 % (באחוזים השכירות לא עלתה ואפי' ירדה)
היום לא שווה לקנות דירה מיד כי צריך לקחת משכנתא מטורפת בריבית גבוהה והחזרים חונקים ובעיקר שהשכירות פחות מהמשכנתא (שכירות 3% מקסי' וריבית משכנתא 5%- לשנה)

ולא רק הזוג הצעיר צריך לקחת משכנתא אלא גם הורי הכלה בדר"כ צריכים לקחת משכנתא על הנדוניא מה שבדר"כ אין להם את הכסף ואפי' להחזיר משכנתא בהחזר חודשי אין להם והדברים ידועים ואכמ"ל
והזוג הצעיר קורס ולוקח משכנתאות שלא יכול לעמוד בהם כשהיה לו הרבה ילדים וגם ההורים קורסים

לכן חשבתי שאולי כדאי לעבור לשכירות ויש בזה כמה רווחים וכמשנ"ת

רק אחד מהמניעים הגדולים זה שהזוג הצעיר משלם שכירות בלי לקבל שום תמורה ורווח כנגד הנדוניא שמובטחת לו כך שההורים הם בעיקר מרווחים ולא הזוג שברוב הפעמים מצבו גרוע מההורים ובעיקר הוא צעיר ולכן אפי' שעדיף שכירות הרבה מעדיפים בגלל זה לקנות דירה בפריפריה ולשכור ולהשכיר או בטאבו משותף שסכנותיו מרובות ואכמ"ל

לכן חשבתי שהפתרון זה להקל את השכירות מעל הזוג הצעיר ולהשתתף איתם עד שיקנו דירה כמה שנים וההורים מרווחים מזה כי רק הריבית שהם ישלמו על המשכנתא זה יותר מהשכירות (באחוזים מכל מחיר הדירה ולא רק מהנדוניא אבל גם שכירות הם ישלמו רק חלק) ויותר מזה מרוויחים את ההחזר החודשי שאין להם לשלם ומספיק שההורים ישתתפו רק את הריבית של הנדוניא שהיו משלמים לבנק ואפי' פחות מחצי מהשכירות

ויכולים לסכם את זה בתנאים שישתתפו מהשנה השניה בסכום מסוים עד שיקנו דירה או 5 שנים או עד שיתבססו וכפי המצב של הזוג וההורים וכפי ראות עיניהם

(ואם יכולים ללות מגמ"ח (המרכזי וכדו') שההורים ישימו את הכסף בקרן כספית בבנק שזה הכי בטוח בעולם וזמים מיד ותשואה של 4% בשנה שזה יותר משכירות -וצריך שאל"ח אם מותר )

וגם לכלל זה יעזור כי אם הציבור לא יהיה להוט קנות דירה בכל מחיר -המחירים ירדו וידוע שהיום שהשוק בקיפאון ובירידה וכל מה שצריך בשביל להמשיך לרדת זה לא להעיר את השוק מחדש בביקושים (והשוק היה יורד הרבה יותר וגם בריכוזים החרדים אם לא המשקיעים והלחוצים לקנות בכל מחיר ומרבית המשקיעים (ןהמפסידים) כיום זה בציבור החרדי כידוע)

רווח נוסף זה המחיר למשתכן שבכל מקום שתזכו (גם בפריפריה) זה רווח של חצי מליון (ושוב גםשם מטעים אותנו שבינתיים השכירות לפח זה היה נכון שהריבית הייתה נמוכה ולא היום שהריבית יותר משכירות)

ופרסמו בחצרות-סוכות בשם הגרמ"ה הירש שהיום עדיף לשכור
שלום וברכה לכל המומחים אשמח להתייעץ איתכם על ההצעה שחבר ( לא יועץ ) השיג לי אני כרגע במהלך משא ומתן עם בנקים אחרים להוריד את זה עוד טיפה אבל הבנתי שבכוחות עצמי זה לא ירד יותר מידי מעבר לזה
רק אציין שהדירה היא דירה ראשונה בשווי 1.5M ואנחנו רוצים לגור בה כרגע אבל יכול מאוד להיות שעוד 5-6 שנים נרצה למכור ולקנות אחרת
הדירוג אשראי מצויין ויש לנו הכנסות מוצהרות באזור ה 19,000 בחודש (מתוכם 9000 התווספו בחצי שנה האחרונה) ולמעשה יש לנו יכולת להחזיר עד 4500 - 5000 בחודש ולכן כנראה שבלי קשר נוריד את מספר השנים של המשכנתא בהמשך כחלק מתהליך המיקוח הסופי על הריביות וכן אציין שיש לנו עוד חודשיים עד שנצטרך לשלם את הכסף אבל תמיד יש לנו יכולת להקדים את התשלום ולגבות שכירות מוקדמת
השאלה היא
א. האם במסלול הקיים אפשר להשיג ריביות יותר טובות
ב. האם המסלול הזה הוא המסלול המומלץ ביותר או ששווה לשלב גם מסלול פריים
ג. האם שווה לשלב מסלול זכאות במקום הקל"ץ יש לנו זכאות ל - 155K או ששווה לשלב את הזכאות רק על סכום מינורי כדי לקבל הטבות בעמלות היוון / שמאות וכדו'
ד. אם באמת נבחר להוריד את השנים של ההלוואה האם עדיף להוריד אותם בעיקר מהקל"ץ או מהאג"ח או משתיהם בהתאמה
ה. האם שווה לחכות עם המשכנתא עכשיו עוד חודש ( ולהשאיר לעצמנו מרווח של חודש אחרון ) או שאין צפי להורדת ריביות בעתיד

סליחה מראש על כמות השאלות
ותודה רבה לכל העוזרים והמסייעיםהצעה למשכנתא.pngסל מוצע סופי.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה