התייעצות גרים בקומה גבוהה בלי מעלית? אשמח לעצתכם

  • הוסף לסימניות
  • #61
אני מתעניין על קניית דירה בקומה רביעית בלי מעלית , מנסיונכם זה מגביל? קשה? או שמתרגלים
אשמח לתגובות
מתרגלים
אבל כיום עם מעלית לא בטוח שאפשר לחזור אחורה....
מבחינת בריאות ונוף זה מדהים
אבל בכל מיני מצבים בחיים [עגלות, תינוקות, מבוגרים] זה בהחלט שיקול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
בריאותתתתתתתתת - כמה זה תורם אין לכם מושג...
בשביל בריאות אפשר ללכת למכון כושר/פילאטיס..
מעניין אם נעשה מחקר על אנשים שגרים בקומה גבוה ללא לית
אם זה מקצר/מאריך חיים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
אם המחיר זול בבערך 100 אל"ש זה משמעותי? או שלדעתכם עדיף להתאמץ יותר ולקנות בקומה אחרת?
עדיף להתאמץ לקנות בקומה נמוכה. לקנות בקומה גבוהה זה סיוט מניסיון במיוחד עם ילדים תינוקות וקניות. זה לא שאתה עולה לבד!
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
בשביל בריאות אפשר ללכת למכון כושר/פילאטיס..
מעניין אם נעשה מחקר על אנשים שגרים בקומה גבוה ללא לית
אם זה מקצר/מאריך חיים..
לפני בערך שנה התפרסם בעיתון מחקר בריטי שאנשים שגרים בקומה שלישית בלי מעלית מפחיתים את הסיכוי למחלות לב.
ניתן לעיין גם כאן מחקר אחר
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
  • הוסף לסימניות
  • #72
לפי מה שהבנתי מכל התגובות ( ותודה עליהם...)
זה שכמו כל דבר גם זה - לא מושלם... עם מעלות וחסרונות... אבל מתרגלים
יש מישהו שהיה גר בקומה גבוהה ועזב בגלל זה או שבאמת מתרגלים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
ר
לפי מה שהבנתי מכל התגובות ( ותודה עליהם...)
זה שכמו כל דבר גם זה - לא מושלם... עם מעלות וחסרונות... אבל מתרגלים
יש מישהו שהיה גר בקומה גבוהה ועזב בגלל זה או שבאמת מתרגלים?
רק צריך לשים לב שזה לא דירה להשאר שם בגיל 78 וחצי או משהו כזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
לפי מה שהבנתי מכל התגובות ( ותודה עליהם...)
זה שכמו כל דבר גם זה - לא מושלם... עם מעלות וחסרונות... אבל מתרגלים
יש מישהו שהיה גר בקומה גבוהה ועזב בגלל זה או שבאמת מתרגלים?
אנחנו עזבנו
לא התרגלנו
לחזור במוצ"ש עם תינוק (רדום) על הידיים, מזוודה גדולה, עגלה, ובד"כ דברים נוספים- מטורף!
(זה אומר לעלות ולרדת פעמיים לפחות עם דברים כבדייייםםםםם)
להעלות קניות 3 נגלות שקיות עמוסות ולהגיע הביתה חצי מת- לא בא בחשבון!
לעלות בהריון בחודש/ חודשיים האחרונים- כמעט לא בא בחשבון...
לחשוב אלף פעמים לפני כל יציאה- מגביל.
לחשוב שבד"כ הגבר עושה הרבה יותר מנגלה אחת וזה ממש לא פשוט
עברנו לקומה ראשונה וזה פשוט איכות חיים, יוצאים בכיף, חוזרים רגועים ולא צריכים שעה התאוששות.
לא ממליצים
בכלל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
בלת"ק
כמעט עשוריים שאנו בקומה 4
בהתחלה לא מרגישים את הקושי.. עם השנים הילודה הקניות חזרה בלילות מאירועים ושבתות, הדבר פשוט סיוט אחד גדול.
ולא מדובר בבנין דירות חדש כך שהמדרגות מאוד נוחות. אבל זה ממש קשה.
כיום אם אני לא נח בין הקומות מגיע לא רק עם הלשון בחוץ אלא גם עם הלב ביד.. בקושי נושם!
ואני רזה ובריא ב"ה.
בעקבות הקושי שיש לי הלכתי לרופא ואמר לי שיש לי סיבולת לב ריאה יותר טוב משחקני כדורגל..
שורה תחתונה; מאוד קשה לנו.
למרות שיש נוף ופלוסים שאין בקומה תחתונה.
תחשוב מה זה לסחוב קניות.
למשל, להביא ספה לבית מחבר שהוציא... אמאל'ה.
לך תסתובב בחדר המדרגות ואם הוא לא רחב בכלל אין מה לדבר..
ובמחילה מכל הכתרי"ם דכאן.. לזרוק טיטול עם ריח בלתי נסבל כאן ועכשיו 🤔
בקיצור העליתי לך כל מיני נקודות למחשבה..
ישוב טוב והרבה הצלחה!
איך אתה אם הלשון בחוץ
אם יש לך כזה סיבולת
אתה מגזים לגמרי
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
הויכוח כאן מאוד מזכיר ויכוח על החזקת רכב
מי שיש לו רכב, לא מבין איך אפשר בלי...
ומי שאין לו רכב, לא מבין בשביל מה צריך רכב...

ההרגל זה כל ההבדל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אני גר בקומה 6 אומנם עם מעלית
אבל אני רואה בימים שאין שימוש במעלית כגון שבת קודש וחגים
כרגע לי זה באמת לא כל כך קשה
אבל צריך לקחת בחשבון שיש את הזמנים שיורדים עם הילדים לגינה וכדו' או שהאישה לבד צריכה/רוצה לרדת עם הילדים שזה באמת שיקול לעלות אח"כ 6 קומות עם שתי ילדים קטנים בלי עין הרע כ"י זה לא קל בכלל וגם לרדת לפעמים זה לא כזה קל כמו שזה נראה עם שתי ילדים בידיים ובדרך כלל עוד איזה שקית ותיק ובימבה לילד
אבל האמת שהיום אני לא מרגיש קושי באופן כללי בפרט שאני יורד לבד, אולי הרגל
אפשר להבין מי שמסתפק ובודאי שאין מעלית בכלל גם ביום יום
בשורות טובות
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
אני כותב גם מנסיון אישי בקומה רביעית, ואני לא רזה בכלל, ולא בכושר בכלל, ובסדר לא קרה כלום קצת התנשפויות
ובמיוחד שטוען שיש לו סיבולת לב ראה מטורפת
זה אדם בודד אבל מה עם ילדים תינוקות אישה חוזרת לבדה מהעבודה עם 2 תינוקות בקושי סוחבת את עצמה במדרגות איך תעלה עוד 2 תינוקות. ה ז ו י !!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

רקע: בשנתיים האחרונות השתנתה המציאות מחירי הדירות הרקיעו שחקים ואיתם עלו מחירי השכירות והריבית עלתה
פעם כל זוג ליטאי היה קונה דירה לפני החתונה היום זה לא כך כולם גרים בשכירות בשנים הראשונות
לא תמיד לעבור לפריפריה זה הפתרון (תעסוקה ומשפחה קהילה וכדו') וגם אם כן זה לוקח כמה שנים וגם שבשנים הקרובות הפריפריה מתפתתחת מאוד ויהיה קל לעבור אליה בעוד מס' שנים

אבל השינוי הגדול זה שפעם היה שווה לקנות דירה כי המשכנתא הייתה אחוז בודד והשכירות כ-3 % (באחוזים השכירות לא עלתה ואפי' ירדה)
היום לא שווה לקנות דירה מיד כי צריך לקחת משכנתא מטורפת בריבית גבוהה והחזרים חונקים ובעיקר שהשכירות פחות מהמשכנתא (שכירות 3% מקסי' וריבית משכנתא 5%- לשנה)

ולא רק הזוג הצעיר צריך לקחת משכנתא אלא גם הורי הכלה בדר"כ צריכים לקחת משכנתא על הנדוניא מה שבדר"כ אין להם את הכסף ואפי' להחזיר משכנתא בהחזר חודשי אין להם והדברים ידועים ואכמ"ל
והזוג הצעיר קורס ולוקח משכנתאות שלא יכול לעמוד בהם כשהיה לו הרבה ילדים וגם ההורים קורסים

לכן חשבתי שאולי כדאי לעבור לשכירות ויש בזה כמה רווחים וכמשנ"ת

רק אחד מהמניעים הגדולים זה שהזוג הצעיר משלם שכירות בלי לקבל שום תמורה ורווח כנגד הנדוניא שמובטחת לו כך שההורים הם בעיקר מרווחים ולא הזוג שברוב הפעמים מצבו גרוע מההורים ובעיקר הוא צעיר ולכן אפי' שעדיף שכירות הרבה מעדיפים בגלל זה לקנות דירה בפריפריה ולשכור ולהשכיר או בטאבו משותף שסכנותיו מרובות ואכמ"ל

לכן חשבתי שהפתרון זה להקל את השכירות מעל הזוג הצעיר ולהשתתף איתם עד שיקנו דירה כמה שנים וההורים מרווחים מזה כי רק הריבית שהם ישלמו על המשכנתא זה יותר מהשכירות (באחוזים מכל מחיר הדירה ולא רק מהנדוניא אבל גם שכירות הם ישלמו רק חלק) ויותר מזה מרוויחים את ההחזר החודשי שאין להם לשלם ומספיק שההורים ישתתפו רק את הריבית של הנדוניא שהיו משלמים לבנק ואפי' פחות מחצי מהשכירות

ויכולים לסכם את זה בתנאים שישתתפו מהשנה השניה בסכום מסוים עד שיקנו דירה או 5 שנים או עד שיתבססו וכפי המצב של הזוג וההורים וכפי ראות עיניהם

(ואם יכולים ללות מגמ"ח (המרכזי וכדו') שההורים ישימו את הכסף בקרן כספית בבנק שזה הכי בטוח בעולם וזמים מיד ותשואה של 4% בשנה שזה יותר משכירות -וצריך שאל"ח אם מותר )

וגם לכלל זה יעזור כי אם הציבור לא יהיה להוט קנות דירה בכל מחיר -המחירים ירדו וידוע שהיום שהשוק בקיפאון ובירידה וכל מה שצריך בשביל להמשיך לרדת זה לא להעיר את השוק מחדש בביקושים (והשוק היה יורד הרבה יותר וגם בריכוזים החרדים אם לא המשקיעים והלחוצים לקנות בכל מחיר ומרבית המשקיעים (ןהמפסידים) כיום זה בציבור החרדי כידוע)

רווח נוסף זה המחיר למשתכן שבכל מקום שתזכו (גם בפריפריה) זה רווח של חצי מליון (ושוב גםשם מטעים אותנו שבינתיים השכירות לפח זה היה נכון שהריבית הייתה נמוכה ולא היום שהריבית יותר משכירות)

ופרסמו בחצרות-סוכות בשם הגרמ"ה הירש שהיום עדיף לשכור
שלום וברכה לכל המומחים אשמח להתייעץ איתכם על ההצעה שחבר ( לא יועץ ) השיג לי אני כרגע במהלך משא ומתן עם בנקים אחרים להוריד את זה עוד טיפה אבל הבנתי שבכוחות עצמי זה לא ירד יותר מידי מעבר לזה
רק אציין שהדירה היא דירה ראשונה בשווי 1.5M ואנחנו רוצים לגור בה כרגע אבל יכול מאוד להיות שעוד 5-6 שנים נרצה למכור ולקנות אחרת
הדירוג אשראי מצויין ויש לנו הכנסות מוצהרות באזור ה 19,000 בחודש (מתוכם 9000 התווספו בחצי שנה האחרונה) ולמעשה יש לנו יכולת להחזיר עד 4500 - 5000 בחודש ולכן כנראה שבלי קשר נוריד את מספר השנים של המשכנתא בהמשך כחלק מתהליך המיקוח הסופי על הריביות וכן אציין שיש לנו עוד חודשיים עד שנצטרך לשלם את הכסף אבל תמיד יש לנו יכולת להקדים את התשלום ולגבות שכירות מוקדמת
השאלה היא
א. האם במסלול הקיים אפשר להשיג ריביות יותר טובות
ב. האם המסלול הזה הוא המסלול המומלץ ביותר או ששווה לשלב גם מסלול פריים
ג. האם שווה לשלב מסלול זכאות במקום הקל"ץ יש לנו זכאות ל - 155K או ששווה לשלב את הזכאות רק על סכום מינורי כדי לקבל הטבות בעמלות היוון / שמאות וכדו'
ד. אם באמת נבחר להוריד את השנים של ההלוואה האם עדיף להוריד אותם בעיקר מהקל"ץ או מהאג"ח או משתיהם בהתאמה
ה. האם שווה לחכות עם המשכנתא עכשיו עוד חודש ( ולהשאיר לעצמנו מרווח של חודש אחרון ) או שאין צפי להורדת ריביות בעתיד

סליחה מראש על כמות השאלות
ותודה רבה לכל העוזרים והמסייעיםהצעה למשכנתא.pngסל מוצע סופי.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה