התייעצות נכות כללית ושר"מ - התייעצות כללית

יש לביטוח לאומי אפשרות להפיק תיק רפואי מקופת חולים-בתי חולים
אך בפרקטיקה בנכות כללית-ילד נכה
נדיר מאוד שביטוח לאומי פונה להפיק תיק רפואי מקופ"ח והם עושים את זה בד"כ רק כשהתיק הולך לחקירה או שיש להם חשדות.
בנכות מעבודה, הם מפיקים תיק רפואי קמופ"ח במקרים רבים מאוד (שם החוק מסדיר זאת והם יכולים לקבל את החומר מקופ"ח בקלות וללא תשלום)
תוכל להגיד לי מה זה אומר
1740127159350.png
 
לא מכיר את המסמך המדובר
על פניו כנראה הגשתם בקשה לנכות על אלרגיה שאין בה מסמכים מפורטים מספיק כלומר של רופא מקצועי/אלרגולוג?!
 
@אוצרי שים לב שבטיפים שכתבת באשכול של ילד נכה, כמדומני שלא נתת דגש מספק לעניין הזה, והוא הוזכר בקושי בדרך אגב.
אולי כדאי שתדגיש יותר.
להלן ציטוטים מתוך הטיפים
טיפ שמיני:

בניית תיק - ארגון

ארגון החומר הוא חלק חשוב בהכנת תביעה משום שכך אפשר לבדוק שיש את כל מה שצריך ולהשתמש במסמכים כאשר הם נדרשים.

לדעתי כדאי לארגן את החומר בצורה כפולה - פיזית, וגם דיגיטלית וכדלהלן.

מומלץ שכל מסמך יהיה מודפס וגם סרוק. הסיבה לכך היא שכמובן מה שסרוק נשמר ותמיד אפשר להדפיסו או לשלוח אותו במקרה שמתבקש כך, ומצד שני יש מקומות - כגון בוועדה שמסמך מודפס יכול להועיל מאוד אפי' שכבר שלחתם (מניסיון - יש משמעות גדולה יותר למסמכים המוצגים בוועדה לעומת מסמכים שנשלחו מראש אפילו שמבקשים לשלוח הכל מראש משום שטכנית יותר קשה לשים לב למסמכים רלוונטיים מתוך המון מסמכים דיגיטליים. לעומת זאת במסמך מודפס זה הרבה יותר מודגש ומתקבל! לכן בוודאי את המסמכים העיקריים כדאי לקחת פיזית לוועדה כך שאם תשאלו שאלות הנוגעות בעניין המסמך תוכלו להציגו מיד, לטובתכם. עוד בנושא זה אשתדל לכתוב בטיפ שאני מתכנן לכתוב בנושא השתתפות בוועדות)
מודה שבטיפ על הועדה זה פחות בולט כדלהלן:
הכנת המסמכים בידכם בצורה מסודרת ונגישה למקרה הצורך (המסמכים החשובים ביותר למעלה).
בכל אופן תודה רבה!
 
להלן ציטוטים מתוך הטיפים

מודה שבטיפ על הועדה זה פחות בולט כדלהלן:

בכל אופן תודה רבה!
צודק, לא שמתי לב שזה מופיע בטיפ של בניית תיק, אני הסתכלתי בטיפ על הוועדות
 
שלום וברכה לכולם!
שואל בשביל בן משפחה שאושר לו בימים האחרונים קצבת נכות עם 100% אובדן כושר עבודה: בוועדה הרופא התרשם שבעקבות הבעיה הנפשית כנראה אינו אחראי מספיק לקבל את הקצבה לחשבון הבנק שלו ואינו מסוגל להשתמש בקצבה באופן יעיל ואחראי, ולכן כתוב בפרוטוקול:
אנו מביאים לידיעתך כי לפי סעיף 304 לחוק הביטוח הלאומי )נוסח משולב(, התשנ"ה-1995,
בכוונתנו למנות עבורך מקבל עבור קצבת נכות.
ויש אופצייה לערער על זה.
רציתי לשאול האם אשתו כן תהיה רשאית לקבל את הקצבה עבורו? (היא מרוויחה מעל 57% מהשכר הממוצע, כלומר יותר מ-7000 ומשהו... ולכן הוא לא מקבל תוספת עליה)
ובמקרה שכן האם חשבון משותף זה אפשרי?
ואם לא? מהי הדרך שיהיה אפשר לערער על זה? מה לכתוב להם?

תודה רבה מראש לכל המסייעים.
 
ועוד שאלה: יש לו ילד במשפחתון שקיבל בשנה הנוכחית דרגה 7, האם יש דרגה יותר טובה מזו שנכים זכאים לה? והאם הקצבה נחשבת כהכנסה לעניין זה?
 
שלום וברכה לכולם!
שואל בשביל בן משפחה שאושר לו בימים האחרונים קצבת נכות עם 100% אובדן כושר עבודה: בוועדה הרופא התרשם שבעקבות הבעיה הנפשית כנראה אינו אחראי מספיק לקבל את הקצבה לחשבון הבנק שלו ואינו מסוגל להשתמש בקצבה באופן יעיל ואחראי, ולכן כתוב בפרוטוקול:
אנו מביאים לידיעתך כי לפי סעיף 304 לחוק הביטוח הלאומי )נוסח משולב(, התשנ"ה-1995,
בכוונתנו למנות עבורך מקבל עבור קצבת נכות.
ויש אופצייה לערער על זה.
רציתי לשאול האם אשתו כן תהיה רשאית לקבל את הקצבה עבורו? (היא מרוויחה מעל 57% מהשכר הממוצע, כלומר יותר מ-7000 ומשהו... ולכן הוא לא מקבל תוספת עליה)
ובמקרה שכן האם חשבון משותף זה אפשרי?
ואם לא? מהי הדרך שיהיה אפשר לערער על זה? מה לכתוב להם?

תודה רבה מראש לכל המסייעים.
בד"כ אשתו יכולה לקבל עבורו, וזה הפתרון הטוב והפשוט ביותר,
מדוע לערר על זה, מה אתם רוצים לטוען שהוא כן כשיר?
 
האם נכה מבוגר שמקבל שרמ זכאי לטיפולי שיניים?
ככל וזכרוני אינו מטעה אותי הזכאות לטיפולי שינים היא לאלו שזכאים לקבלת סל שיקום למתמודדי נפש של משרד הבריאות
כמו כן כל נכה יתכן ויוכל לקבל סיוע ממחלקת הרווחה בעירייה, אבל אלו דברים שבכל עיר זה עולם אחר
 
בד"כ אשתו יכולה לקבל עבורו, וזה הפתרון הטוב והפשוט ביותר,
מדוע לערר על זה, מה אתם רוצים לטוען שהוא כן כשיר?
קראתי איפהשהוא באתר של ביטוח לאומי שרק אם היא לא מרוויחה יותר מ- 57 אחוז מהמשכורת הממוצעת בישראל היא יכולה לקבל עבורו את הקצבה (יוצא בערך 7000 ומשהו ש"ח), ובמקרה שלנו היא מרוויחה יותר...
 
ועוד שאלה: יש לו ילד במשפחתון שקיבל בשנה הנוכחית דרגה 7, האם יש דרגה יותר טובה מזו שנכים זכאים לה? והאם הקצבה נחשבת כהכנסה לעניין זה?
קצבה אכן נחשבת כהכנסה ברוב המקומות מצד שני עצם הנכות מוריד דרגות אבל לפרטים מדויקים כדאי לשאול במעון
 
קראתי איפהשהוא באתר של ביטוח לאומי שרק אם היא לא מרוויחה יותר מ- 57 אחוז מהמשכורת הממוצעת בישראל היא יכולה לקבל עבורו את הקצבה (יוצא בערך 7000 ומשהו ש"ח), ובמקרה שלנו היא מרוויחה יותר...
נראה לי בלבול בין מושגים
 
קראתי איפהשהוא באתר של ביטוח לאומי שרק אם היא לא מרוויחה יותר מ- 57 אחוז מהמשכורת הממוצעת בישראל היא יכולה לקבל עבורו את הקצבה (יוצא בערך 7000 ומשהו ש"ח), ובמקרה שלנו היא מרוויחה יותר...
האשה אינה זכאית לקצבת תלויים [הוספה של 1,468 ש"ח] כשהיא מרויחה הרבה.
אבל ברור שהיא יכולה לקבל עבורו את הקצבה.
היא כאילו 'אפוטרופסית' עליו לגבי הקצבה, שתשמש לצרכיו.
 
האשה אינה זכאית לקצבת תלויים [הוספה של 1,468 ש"ח] כשהיא מרויחה הרבה.
אבל ברור שהיא יכולה לקבל עבורו את הקצבה.
היא כאילו 'אפוטרופסית' עליו לגבי הקצבה, שתשמש לצרכיו.
ואם יש להם חשבון משותף, היא גם תוכל לקבל את זה לשם?
 
מה משמעות המשפט באתר הביטוח לאומי "תביעתך הועברה לפקיד לקבלת החלטה סופית"
עדיין ההחלטה יכולה להשתנות ?
או שרק הועבר לביצוע סופי.
 
מה משמעות המשפט באתר הביטוח לאומי "תביעתך הועברה לפקיד לקבלת החלטה סופית"
עדיין ההחלטה יכולה להשתנות ?
או שרק הועבר לביצוע סופי.
עקרונית מי שקובע סופית לגבי אכ”ע הוא פקיד תביעות
מהנוסח הנ”ל אפשר להניח לדעתי שסיכוי טוב שהתביעה תתקבל אבל זה לא מובטח
 
קראתי איפהשהוא באתר של ביטוח לאומי שרק אם היא לא מרוויחה יותר מ- 57 אחוז מהמשכורת הממוצעת בישראל היא יכולה לקבל עבורו את הקצבה (יוצא בערך 7000 ומשהו ש"ח), ובמקרה שלנו היא מרוויחה יותר...
כמו שכתב אוצרי מדובר בלבלול בין מושגים
זה נוגע לתוספת תלויים, לא קשור למינוי האשה כמקבלת קצבה עבור הבעל
שלא אמור להיות שום בעיה עם זה
 
מה משמעות המשפט באתר הביטוח לאומי "תביעתך הועברה לפקיד לקבלת החלטה סופית"
עדיין ההחלטה יכולה להשתנות ?
או שרק הועבר לביצוע סופי.
זה נוסח סטנדרטי שמופיע כמעט בכל תביעה לכמה ימים
אחרי הוועדה הרפואית ועד שהפקיד גומר לטפל בתיק (גם כשהרופא מאשר את הבקשה וגם כשהוא דוחה אותה)

באופן עקרוני מי שמאשר את הזכאות סופית זה הפקיד, אך אם הרופא קבע 100% אי כושר היכולת שלו להשפיע היא מינורית.
במקרה שהרופא לא קבע 100% אי כושר (אלא קבע שאין כושר או שיש אי כושר חלקי) שם ההחלטה נתונה אכן בידי פקיד התביעות לאחר שמקבל את החוו"ד של פקיד השיקום.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שחקני הכדורגל שקיבלו קצבת נכות על בסיס מסמכים מזויפים ידרשו להחזיר מיליונים

פרשת הונאת הכדורגלנים: קצבאות הנכות שלהם יבוטלו​


הביטוח הלאומי הודיע כי 49 כדורגלנים, בהם שחקנים בליגת העל, יעמדו בפני ועדה רפואית חוזרת בעקבות חקירת החשדות לנכויות פיקטיביות. מי שיימצא שזייף את הנכות – ישלם מיליונים בחזרה​


49 שחקני כדורגל, בהם שחקנים בליגת העל, שנחקרו בחשד בפרשת ההונאה על נכויות פיקטיביות יעמדו בפני ועדה רפואית חוזרת וקצבאות הנכות שנקבעו להם יבוטלו. כך הודיע היום המוסד לביטוח לאומי.
בביטוח הלאומי הדגישו כי כל מי שיימצא שלקח כספים שלא כדין ייאלץ להחזיר את הכספים, סכומים המוערכים במיליוני שקלים.
בחודש מאי הפכה החקירה לגלויה על ידי חוקרי הביטוח הלאומי והיחידה לפשעים במרחב ציון במשטרה, שבה נעצרו שחקני כדורגל מליגת העל וליגות נוספות ואף עורכי דין. כעת עולה כי גם שופטי כדורגל ומבקרי שופטים נחקרו ואף הודו במיוחס להם.
3 מנהלי קבוצות נחקרו: הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה – חלק מהכספים ששילם הביטוח הלאומי הועברו ישירות לקבוצה שהתחייבה להשיב את הכספים שנלקחו שלא כדין.
בקבוצה אחרת, גם היא בליגת העל – נמצא כי היא מעסיקה "רופא" שנכשל כמה פעמים בבחינות ההסמכה של משרד הבריאות והתחזה לרופא בקבוצה והנפיק אישורים רפואיים לשחקנים על מנת שיגישו אותם לביטוח הלאומי. חוקרי הביטוח הלאומי ויל"פ ציון מצאו שהוא עשה שימוש בחותמות של רופאים אחרים מוסמכים.
במסגרת החקירות הוטחו בפני שחקני הכדורגל התכתבויות שלהם עם עורך דין המצביעות על מודעות של חלקם לקשר השוחד בין עורך עורך הדין שמייצג אותם לבין הרופא.
באחת ההתכתבויות כתב עורך הדין לשחקן משפט כמו: "אם לא החרדים והערבים, אנחנו נפיל את הביטוח הלאומי" והשחקן השיב לו: "צודק".
בהתכתבות אחרת כתב עורך הדין: "עד שלא יהיו לו (לשחקן) שלושה בתים שביטוח לאומי שילם עליהם, אני לא עוצר. בעזרת השם, גם אצלך".
הורים לילדים המקבלים קצבת ילד נכה, הילד חוגג 18 במזל טוב?
שימו לב! המעבר לקצבת מבוגר היא האתגר האמיתי בביטוח הלאומי! קבלו את המדריך המעשי איך לא לאבד את הקצבה.


שלום לכולם כאן עוה״ד שרונה תגר :)
בעקבות ההצלחה של מיזם "חודש הזכויות" בשיתוף מערכת פרוג – החלטנו החודש להכין לכם מדריך מעשי קצר העוסק במעבר מקצבת ילד נכה לקצבת מבוגר.

ממה צריך להיזהר?, אילו מסמכים צריך להכין? מתי כדאי לגשת לוועדה? ועוד ועוד.

כעו״ד המתמחה בתביעות ביטוח לאומי למעלה מעשרים שנה, אני לצערי מודעת לעובדה שמשפחות רבות מאבדות את הקצבה לה הם זכאים כאשר הילד מגיע לגיל 18 , מתוך חוסר מודעות לשוני בבחינת הנכות בין גיל הילדות לגיל הבגרות.

התוצאה היא שמשפחות רבות, שגם ככה קשה להן, מפסידות עזרה כלכלית קריטית שמגיעה להן על פי חוק! במקרים רבים ההפסד משמעותי משום שבקטגוריית המבוגרים מדובר בסכומים הרבה יותר גבוהים שיכולים להגיע לאלפי שקלים לחודש.

הורים רבים בטוחים שאם הילד קיבל קצבת ילד נכה לאורך השנים- המעבר לקצבת נכות כללית היא אוטומטית והאמת היא שזה לא ממש כך. בגיל 18 החוקים משתנים לא מסתכלים רק על האבחנה, אלא על היכולות של הילד שלכם לעבוד ולהשתכר.

הזהרו!! אל תגיעו לוועדה בידיים ריקות: ודאו שיש לכם מסמכים עדכניים שמאשררים אבחנה וטיפול תרופתי וכוללים התייחסות ספציפית להשפעה על התפקוד.

חשוב מאוד!!
הוועדה בודקת החל מגיל 18 את כושר ההשתכרות. יש להראות איך הנכות משפיעה על היכולת להחזיק עבודה, להבין סיטואציות חברתיות, לעמוד בזמנים, לקבל הוראות, לעבוד בצוות, וכו.


ידע שווה המון, במקרה הזה הוא שווה כסף. המון כסף.

המטרה שלי היא לעשות סדר ולתת מענה אמיתי ומקצועי.
אני מזמינה אתכם לשאול ולהתייעץ איתי כאן בשרשור על כל מקרה ולברר סוגיות בנושא המעבר מקצבת ילד נכה לקצבת מבוגר בביטוח הלאומי.
אני וצוות המשרד שלי נשתדל לענות בהקדם ובמקצועיות כדי לתת לכם את התשובות הכי מדויקות. כדי שלא תלכו את המסע הזה לבד.

מעדיפים לשאול ולהתייעץ בצורה ישירה ודיסקרטית?

שלחו לי הודעה פרטית ל
וואטסאפ , אפשר גם להתקשר לנייד: 058-7314000
ואפשר גם לשלוח: לשלוח: למייל

לשימושכם :
כדי שלא תפספסו חידושים בחוק ובתקנות שיכולים לזכות או להגדיל את הקצבה שלכם, אני ממליצה להירשם לרשימת העדכונים שלי. זה לוקח דקה ויכול להשתלם לכם מאוד בעתיד.
להרשמה: לחצו כאן

1770698368153.png
בס"ד

הורים לילד נכה – אתם בטוחים שאתם מקבלים מקסימום קצבה? המדריך המלא לזכאות בביטוח הלאומי
שלום לכולם כאן עוה״ד שרונה תגר :)

בעקבות ההצלחה של מיזם "חודש הזכויות" בשיתוף מערכת פרוג – אנחנו ממשיכים להביא לכם מידע שימושי והפעם איך אפשר להביא את קצבת ילד נכה למקסימום.

כעו״ד המתמחה בתביעות ביטוח לאומי למעלה מעשרים שנה, אני לצערי מודעת לעובדה שמשפחות רבות לא מקבלות את המקסימום. אצל רוב ההורים קיים חוסר מודעות לכל מה שמסתתר בתקנות ילד נכה, שהן עולם ומלואו, ולשינויים התכופים בתקנות ובפרשנות הפסיקה של בתי הדין.

גם כאן התוצאה היא שמשפחות רבות מפסידות עזרה כלכלית קריטית שמגיעה להן על פי חוק! במקרים רבים מדובר בסכומים הרבה יותר גבוהים שיכולים להגיע לאלפי שקלים לחודש.

אז כמו שכבר אמרנו ידע שווה המון, במקרה הזה הוא שווה כסף. המון כסף.

המטרה שלי היא לעשות סדר ולתת מענה אמיתי ומקצועי.

אני מזמינה אתכם לשאול ולהתייעץ איתי כאן בשרשור על כל מקרה ולברר סוגיות בנושאים של קבלת והגדלת קצבת ילד נכה בביטוח הלאומי.

אני וצוות המשרד שלי נשתדל לענות בהקדם ובמקצועיות כדי לתת לכם את התשובות הכי מדויקות. כדי שלא תלכו את המסע הזה לבד.

מעדיפים לשאול ולהתייעץ בצורה ישירה ודיסקרטית?
שלחו לי הודעה פרטית ל
וואטסאפ , אפשר גם להתקשר לנייד: 058-7314000
ואפשר גם לשלוח: לשלוח: למייל

לשימושכם :
כדי שלא תפספסו חידושים בחוק ובתקנות שיכולים לזכות או להגדיל את הקצבה שלכם, אני ממליצה להירשם לרשימת העדכונים שלי. זה לוקח דקה ויכול להשתלם לכם מאוד בעתיד.
להרשמה: לחצו כאן
מידע המופיע במאמר/עמוד זה אינו מהווה ייעוץ משפטי/רפואי ו/או תחליף לייעוץ משפטי/רפואי ו/או לכל ייעוץ מסוג שהוא, וכן אינו מהווה טיפול משפטי/רפואי ו/או תחליף לטיפול משפטי/רפואי מקצועי או אחר.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה