דרוש מידע באיזה גיל ילדים אמורים להתחיל לדבר?

  • הוסף לסימניות
  • #21
קרוב משפחה שלי רק בגיל 4.5 התחיל לדבר יותר שוטף אבל לא לגמרי אבל הוא מתקדם.
אבל אין לו בעיה בשמיעה. אבל הוא נולד עם שפה שקועה מאוד!!!
בעז"ה שיהיה לו כבר שיניי בשר הוא בכלל ידבר טוב בעז"ה.
והוא חכם גדול ופיקח חבל על הזמן תודה להשם יתברך!!!!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #22
  • הוסף לסימניות
  • #23
קופצת על האשכול
תינוקת בת שנה ו 8 מברברת כבר למעלה מחצי שנה, מדברת מספר מילים בודדות,
ומסבירה את עצמה בתנועות ידיים ובהברות שיחסית דומות למילים,
מבינה הוראות כבר מגיל שנה לפחות (כולל הכל, מביאה טיטול ומגבונים, אוספת מהרצפה, זורקת לפח, הולכת לקחת נעליים מהארון וכו)
הייתן ממליצות לקבוע תור לבדיקת שמיעה?
בשבועות האחרונים התחלתי קצת להלחץ... (היא דו שפתית)
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
הי, קודם כל ברור לקבוע תור יש תורות המתנה ארוכים מקסימום תבטלי,
במקביל ללכת לאא"ג (וגם רופא משפחה יכול לראות מלמעלה) לבדוק שאין נוזלים,
וכן זה נכון שילדים דו לשוניים יכולים לפתח שפה מעט יותר מאוחר , אבל יכול להיות גם עוד סיבות שווה לבדוק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
קופצת על האשכול
תינוקת בת שנה ו 8 מברברת כבר למעלה מחצי שנה, מדברת מספר מילים בודדות,
ומסבירה את עצמה בתנועות ידיים ובהברות שיחסית דומות למילים,
מבינה הוראות כבר מגיל שנה לפחות (כולל הכל, מביאה טיטול ומגבונים, אוספת מהרצפה, זורקת לפח, הולכת לקחת נעליים מהארון וכו)
הייתן ממליצות לקבוע תור לבדיקת שמיעה?
בשבועות האחרונים התחלתי קצת להלחץ... (היא דו שפתית)
יש לה את המילים שלה שאת מצליחה להבין אותה? בגיל הזה צריך שיהיה אוצר מילים של איזה 20 מילים לפחות
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
קופצת על האשכול
תינוקת בת שנה ו 8 מברברת כבר למעלה מחצי שנה, מדברת מספר מילים בודדות,
ומסבירה את עצמה בתנועות ידיים ובהברות שיחסית דומות למילים,
מבינה הוראות כבר מגיל שנה לפחות (כולל הכל, מביאה טיטול ומגבונים, אוספת מהרצפה, זורקת לפח, הולכת לקחת נעליים מהארון וכו)
הייתן ממליצות לקבוע תור לבדיקת שמיעה?
בשבועות האחרונים התחלתי קצת להלחץ... (היא דו שפתית)
בדיוק שבוע שעבר, בעלת מקצוע הסבירה לי שאם חוזרים על הברה אחת קבוע בהקשר למילה ספציפית (da- daddy ba- bath) זה נחשב למילה (בגיל שנה ושמונה - שנה ועשר, על גיל בוגר יותר היא לא דיברה) והיא אמורה לומר 15-20 מילים - כולל מילים שהיא אומרת רק הברה אחת קבועה ובשתי השפות יחד.

בדיקת שמיעה ממליצה לך לקבוע לגיל שנה ומקסימום לבטל אם את רואה שאין צורך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
בדיוק שבוע שעבר, בעלת מקצוע הסבירה לי שאם חוזרים על הברה אחת קבוע בהקשר למילה ספציפית (da- daddy ba- bath) זה נחשב למילה (בגיל שנה ושמונה - שנה ועשר, על גיל בוגר יותר היא לא דיברה) והיא אמורה לומר 15-20 מילים - כולל מילים שהיא אומרת רק הברה אחת קבועה ובשתי השפות יחד.

בדיקת שמיעה ממליצה לך לקבוע לגיל שנה ומקסימום לבטל אם את רואה שאין צורך.
אם ההברות האלה נחשבות למילים, אז כן יש לה מעל 20 כאלה ממה שאני זוכרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
במקביל ללכת לאא"ג (וגם רופא משפחה יכול לראות מלמעלה) לבדוק שאין נוזלים,
זה קבעתי לשבוע הבא בעז"ה, בדיקת שמיעה עוד לא הצלחתי לקבוע, שואלת את עצמי אם אכן הבעיה בשמיעה, כי היא לומדת דברים חדשים בצורה מושלמת - כמו איברי הגוף שלמדה בגן עכשיו - היא ידעה אותם בשפת האם ועכשיו למדה בגן בעברית, וכמזכירים את המילים משני השפות היא מבינה ומצביעה על האיבר הנכון.
אני באמת לא מבינה בזה וכשהתחלתי ככה לרחרח מסביב זה הדבר הראשון שאמרו לי, מנסה להבין את הרציונל...
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אם ההברות האלה נחשבות למילים, אז כן יש לה מעל 20 כאלה ממה שאני זוכרת
עד גיל שנתיים פלוס לא מתייחסים למובנות של הדיבור אלא רק ל'אוצר המילים' וליכולת השפתית.
הברה בודדת גם נחשבת למילה אם יש לה משמעות ועקביות. גם הברה כמו 'המ' לאוכל, 'אנ' לאוטו ו'האו' לכלב.
20 מילים זה מעט לגיל, אבל סביר להניח שאם יש 20 מילים שאת יכולה לספור - כנראה יש באמת יותר רק שאנחנו לא שמים לב.
חשוב לשים לב שיש התקדמות, ממש כל יום בגיל הזה שומעים מילה חדשה.

לגבי בדיקת שמיעה - היה רצוי שכל הילדים יעברו אחת כזו, ליתר ביטחון. בדיקת ראיה עושים לכל הילדים בטיפת חלב, והאמת היא שרופאי העיניים מנחים להגיע לבדיקת ראיה בגיל חצי שנה, שלוש ולפני כיתה א'. כי ילדים לא יודעים שהם מקבלים פחות מידע לעומת האחרים, והם לא מתלוננים על זה...
אלא שאם ילד מתפתח במהירות ברכישת השפה, ככל הנראה השמיעה שלו טובה מאוד. אם ילד קצת מאחור, כדאי לוודא שאין נוזלים באוזניים שמקשים עליו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
לגבי בדיקת שמיעה - היה רצוי שכל הילדים יעברו אחת כזו, ליתר ביטחון. בדיקת ראיה עושים לכל הילדים בטיפת חלב, והאמת היא שרופאי העיניים מנחים להגיע לבדיקת ראיה בגיל חצי שנה, שלוש ולפני כיתה א'. כי ילדים לא יודעים שהם מקבלים פחות מידע לעומת האחרים, והם לא מתלוננים על זה...
מסכימה איתך, הבעיה היא שבדיקות ראיה עושים דרך הקופה ולא דרך מכונים למיניהם שהתורים אליהם הם לעוד שנה במקרה הטוב :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
מסכימה איתך, הבעיה היא שבדיקות ראיה עושים דרך הקופה ולא דרך מכונים למיניהם שהתורים אליהם הם לעוד שנה במקרה הטוב :(
לכן לא שולחים את כל הילדים... אבל אם יש חשש, אפשר לקבוע תור ומקסימום לבטל אותו כשמתקרבים יותר. (ויש מקומות שיש תורים קרובים הרבה יותר, אפשר לחפש)
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
זה קבעתי לשבוע הבא בעז"ה, בדיקת שמיעה עוד לא הצלחתי לקבוע, שואלת את עצמי אם אכן הבעיה בשמיעה, כי היא לומדת דברים חדשים בצורה מושלמת - כמו איברי הגוף שלמדה בגן עכשיו - היא ידעה אותם בשפת האם ועכשיו למדה בגן בעברית, וכמזכירים את המילים משני השפות היא מבינה ומצביעה על האיבר הנכון.
אני באמת לא מבינה בזה וכשהתחלתי ככה לרחרח מסביב זה הדבר הראשון שאמרו לי, מנסה להבין את הרציונל...
כדאי לשלול ירידה בשמיעה.
כי ילד שאינו שומע לא לומד לעבד מידע מהסביבה וזה ישפיע על הרבה תחומים בעתיד.

בנוסף,
לא קשור לתגובה של רוחי ב, אבל רץ כאן גם מידע מטעה וחבל.
מי שאינו איש מקצוע בתחום שימנע מלהגיב כי אף אחד לא לוקח אחריות על העתיד.
לא הכל עובר לבד ולא הכל תקין לגיל, חבל לכתוב סתם כי בד"כ צצים קשיים בגילאים גדולים יותר.
אני לא רוצה לציין תגובות כדי לא לפגוע..

אבל לכל מי שיש ספק לאיחור נא לפנות להתפתחות הילד, לקבוע תור לבדיקת שמיעה וראיה או להתייעץ עם פרא רפואי שמכיר ולא כאן בפורום שאת לא יודעת מי מגיב ומה נכון מכל התגובות.

רק רציתי לעזור כדי למנוע עוגמת נפש גדולה בעתיד.
הצלחה ובריאות לכולנו.

נ.ב. מבחינתי כדאי לסגור את האשכול כדי לא להמשיך להטעות אנשים.
אפשר לפתוח אשכול נפרד לשיתוף חוויות בהתפתחות הילדים לכל גיל כל אחד ממה שקורה אצלו:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
ככה! לא! בודקים! שמיעה!
נכון.

מצד שני -
אין הצדקה להליכה הגורפת לבדיקות שמיעה, אם ילד לא עומד בסטנדרט של רכישת שפה.
ככה נח למערכת להתנהל.

לילד ולהורים זה לא נותן עזרה נכונה.
מה אחוז הילדים הנבדקים כל שנה בבדיקות שמיעה ומקבלים תוצאה תקינה?
מה אחוז הילדים שחייבים בדיקות שמיעה ולא מקבלים אותם בגלל עומס הזוי על המערכת?

אני בעד לתת מידע והדרכה להורים איך לעקוב ולעודד שפה מגיל אפס.
אמא קשובה עם כלים מסוגלת לשים לב לקשיים של ילד, אם קיימים. מסוגלת למנוע או לשפר מצבים גם אם קיימת בעיה אמיתית ברקע.
אותה אמא גם תשער ותרגיש את הבעיה, ותהיה נכונה לטפל בה הרבה יותר.

אני יודעת שאין היום כלים והדרכה מתאימים. לצערי.

זה בקצרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
האמירה שלי היא לעקוב אחרי הילד מגיל אפס ולאפשר לו סביבה תומכת ללמידה טבעית
וכן להסתכל עליו במבט הוליסטי (כולל הפן הרגשי שדי מוזנח בתהליכים לצערי)

רופאים בכירים בדר"כ יתנו משקל כבד ומשמעותי למה שהאמא רואה ואומרת (מניסיון)
הבעיה שהמערכת באופן התנהלותה מורידה מהבטחון העצמי והאינטואיציה הטבעית שיש לאמהות.
ועם ידע נוסף והכוונה להורים מראש - הרבה בעיות וקשיים היו נעלמים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אי אפשר לטפל בבעיית שפה בלי לשלול קודם בעיית שמיעה. אבחון נכון הוא קריטי לטיפול נכון.
בעית שמיעה ניתן לשלול אך ורק בבדיקת שמיעה.
אין ברירה אלא לשלוח באופן "גורף" את כל מי שלא עומד בנורמה של רכישת שפה, כלומר יש לגביו חשש לבעיה.
לעודד מודעות להקניית שפה זה טוב ויפה ומומלץ (וזה גם רוב מה שעושים בטיפולי קל"ת כשמתחילים בגיל צעיר), אבל לא מחליף בשום אופן בדיקת שמיעה כשיש חשש לבעיה. לא חסרים ילדים שאצלם מתגלה רקע של בעיית שמיעה, זה לא איזה חשש נדיר. אמא קשובה יכולה לקדם ילד המון, אבל אם הוא לא שומע זה פול גז בניוטרל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
זה קבעתי לשבוע הבא בעז"ה, בדיקת שמיעה עוד לא הצלחתי לקבוע, שואלת את עצמי אם אכן הבעיה בשמיעה, כי היא לומדת דברים חדשים בצורה מושלמת - כמו איברי הגוף שלמדה בגן עכשיו - היא ידעה אותם בשפת האם ועכשיו למדה בגן בעברית, וכמזכירים את המילים משני השפות היא מבינה ומצביעה על האיבר הנכון.
אני באמת לא מבינה בזה וכשהתחלתי ככה לרחרח מסביב זה הדבר הראשון שאמרו לי, מנסה להבין את הרציונל...
שאלה תיאורטית - אין יחס אחר לילד דו שפתי בנושא הזה? הגיונית נשמע לי שהוא יתחיל לדבר קצת יותר מאוחר מהרגיל בגלל הבלבול, לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
זה קבעתי לשבוע הבא בעז"ה, בדיקת שמיעה עוד לא הצלחתי לקבוע, שואלת את עצמי אם אכן הבעיה בשמיעה, כי היא לומדת דברים חדשים בצורה מושלמת - כמו איברי הגוף שלמדה בגן עכשיו - היא ידעה אותם בשפת האם ועכשיו למדה בגן בעברית, וכמזכירים את המילים משני השפות היא מבינה ומצביעה על האיבר הנכון.
אני באמת לא מבינה בזה וכשהתחלתי ככה לרחרח מסביב זה הדבר הראשון שאמרו לי, מנסה להבין את הרציונל...
לבדוק דבר ראשון שמיעה לילד דו שפתי (שזה גורם מרכזי בקושי לרכוש שפה)
במיוחד שאת מתארת רכישת אוצר מילים חדש ב"צורה מושלמת"
זה טעות.

לא שוללת בדיקת שמיעה.
שוללת את אופן הטיפול וסדר הדברים.
ללמוד 2 שפות ביחד זה דבר שיכשיל בערך 30% (אם אני זוכרת נכון) מהילדים שמסוגלים לרכוש שפה אחת בצורה תקינה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
ללמוד 2 שפות ביחד זה דבר שיכשיל בערך 30% (אם אני זוכרת נכון) מהילדים שמסוגלים לרכוש שפה אחת בצורה תקינה.
איך אפשר למנוע בעיות שפה לילדים האלו?
אם הם שומעים כמעט רק שפה אחת עד גיל 3-4 (גם במוסדות וגם בבית) ורק אח"כ נחשפים לשפה השניה, יש יותר סיכוי שזה ילך?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה