התייעצות גזירת המעונות- הפיתרון?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
השלב הבא יהיה מה?
זה באמת משהו שרק הולך ומחמיר
כבר התחילו לדבר על שלילת הנחה בארנונה ושלילת זכאות בתוכניות לדיור של משרד השיכון
חייבים לעצור את זה עכשיו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
חייבים שביתה! אין לנו ברירה אחרת!
אין הרי הבדל משמעותי בין סבסוד מעונות, לחינוך חינם. מחר יבטלו את חינוך חינם! למה לא?
והבטחת הכנסה – זה כן נשמע לכם הגיוני לבטל? סיוע רווחה בסיסי. גם על זה מדברים לבטל
הכי מרתיח שזה לא מזיז לאף אחד. לא לימין, לא לדת"ל. אפילו לא לחרדים
יש לנו כלי ביד, צריך להשתמש בו!
שביתה ביום ראשון!
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
חייבים לעשות שביתה והפגנה מטורפת!
עם כל התינוקים והילדים כמובן!
אני לא מאמינה ששביתה תעזור, יש לי חברות שהגזרה לא נוגעת אליהן בכלל, הן אצל פרטיות והבעיה הזאת לא מעניינת אותן. לא מדובר במספיק משפחות ולכן גם לא ראינו שלמשהו אכפת עד עתה.
מה שכן אני מאמינה שלהפגנה עם תינוקות יש כח. רק לא יודעת איפה בדיוק המקום הנכון לעשות אותה. אם משהו מארגן הסעות אני לוקחת את שתי התינוקות שלי ונוסעת לאן שיגידו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
אנשים עוד לא קלטו את האירוע
מדברים פה על שנאה מהחילונים וכו'

שלב הבא זה הנחה בארנונה... מחיר למשתכן... עוד מעט גם שא"א להוציא רישיון
כי הרי אנחנו כבר בדיקטטורה במיטבה אז הכל מותר!
ומה הבעיה זה רק נוגע לקומץ בתוך החרדים
הינה אפי' את החרדים עצמם הם לא מעניינים .....
תנסו לחשוב ביחס לעולם המערבי יש עוד מדינה שככה רודה ושוללת זכויות ואזרחיה???
אח"כ כועסים על מי שאומר שטוב לחרדים לגור בחו"ל....
חותם אבא כאוב שאחרי שקיסחו לו דתות עכשיו שללו לו הנחה.....
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
תנסו לחשוב ביחס לעולם המערבי יש עוד מדינה שככה רודה ושוללת זכויות ואזרחיה???
המדינה הזאת באמת הופכת לדיקטטורית,
גם ברוסיה אסרו על היהודים לקיים קסי דת והם לא יצאו להפגנה,
יש פה במדינה כוח חזק מידי של שונאי ישראל שתפסו עמדות מפתח בממשלה,
ברגע שרק היועמשית יכולה לבטל את הגזירה,
הפגנה לא תעזור כי אותה זה לא ירגש!
אולי אולי רק אם החרדים יצאו מהממשלה זה יכול לעזור אבל גם לא בטוח,
לא מבינה למה הח"כים החרדיים עדיין בממשלה אחרי כזה סיפור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
אסור למעסיק לפטר עובד בשל השתתפותו בשביתה.
אם עובד פוטר בשל השתתפותו בשביתה, הוא יכול להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה נגד המעסיק. בית הדין רשאי להורות למעסיק להחזיר את העובד לעבודה או לפסוק לו פיצויים.

כל זכות

אולי זה יהיה הזמן להקים את ארגון העובדים החרדים בישראל שיכריז על סכסוך עבודה רשמי
זה רק בתנאי שהשביתה מוגדרת שביתה כלכלית ולא פוליטית.
אמנם המטרה כאן היא מטרה כלכלית, אבל היא לא נוגעת לתנאי העבודה אלא להוות מנוע לחץ על החלטות ממשלה.
אם זה יגיע לבית משפט- איך לדעתכם הם יגדירו את זה?


אני יודעת. לא מזמן בהסתדרות שבתו כמחאה על הרפורמה המשפטית וזה עבר בשקט, ואף אחד לא פוטר.
יש כאן מישהי שמוכנה לקחת את הסיכון ולהניח שתקבל יחס דומה ליחס שהם קיבלו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
שימו לב
מההודעה שפורסמה באתר משרד העבודה והרווחה
נראה לכאורה כי גם גם חייבי גיוס שיש להם תלוש שכר או עסק עצמאי או קצבת נכות לא יוכלו לקבל סבסוד
זאת לאחר הרעיונות שפורסמו בתקופה האחרונה במקומות רבים איך אברכים יוכלו להמשיך ולקבל סבסוד
להלן נוסח ההודעה
עדכון לגבי הזכאות לקבלת סבסוד למעונות היום והמשפחתונים
משרד העבודה מודיע כי בהתאם להנחיית משרד המשפטים והיועצת המשפטית לממשלה, החל מ 1.3.25, הזכאות לקבלת סבסוד בשכר הלימוד של הורים לפעוטות במעונות היום המסובסדים,
תותנה בעמידת ההורה באחד מהתבחינים הבאים:

  • מי שנולד ביום 16.7.1997 או לפניו (מבוסס על גיל הפטור לחוק שירות ביטחון התשמ״ו - 1986)
  • מי שהשלים שירות ביטחון סדיר, וגם הורים המצויים במהלך שירותם הצבאי - זכאים לסבסוד
  • מי שקיבל פטור באופן פרטני משירות ביטחון
שימו לב - העומדים בתנאים אלו, לא צריכים להגיש טפסים או לפנות לסבסוד מחדש.

לכאורה אין כל מקור חוקי שמאפשר דבר כזה
אך בעידן של היום קשה לדעת מה תחליט היועמ"ש גם ללא סמכות חוקית
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
שימו לב
מההודעה שפורסמה באתר משרד העבודה והרווחה
נראה לכאורה כי גם גם חייבי גיוס שיש להם תלוש שכר או עסק עצמאי או קצבת נכות לא יוכלו לקבל סבסוד
זאת לאחר הרעיונות שפורסמו בתקופה האחרונה במקומות רבים איך אברכים יוכלו להמשיך ולקבל סבסוד
להלן נוסח ההודעה
עדכון לגבי הזכאות לקבלת סבסוד למעונות היום והמשפחתונים
משרד העבודה מודיע כי בהתאם להנחיית משרד המשפטים והיועצת המשפטית לממשלה, החל מ 1.3.25, הזכאות לקבלת סבסוד בשכר הלימוד של הורים לפעוטות במעונות היום המסובסדים,
תותנה בעמידת ההורה באחד מהתבחינים הבאים:

  • מי שנולד ביום 16.7.1997 או לפניו (מבוסס על גיל הפטור לחוק שירות ביטחון התשמ״ו - 1986)
  • מי שהשלים שירות ביטחון סדיר, וגם הורים המצויים במהלך שירותם הצבאי - זכאים לסבסוד
  • מי שקיבל פטור באופן פרטני משירות ביטחון
שימו לב - העומדים בתנאים אלו, לא צריכים להגיש טפסים או לפנות לסבסוד מחדש.

לכאורה אין כל מקור חוקי שמאפשר דבר כזה
אך בעידן של היום קשה לדעת מה תחליט היועמ"ש גם ללא סמכות חוקית
נקווה שבסך הכל ההודעה לא נוסחה כיאות והכוונה הייתה רק למי שמעוניין לקבל סבסוד בתוך אברך
אף שמנוסח ההודעה לא נראה כך, נאלץ להמתין להבהרות.
עריכה: אפשר להרגע ראו עדכון בהמשך
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #52
חסימת מהפורום
שאלה והצעה
אולי העלו את הרעיון הזה אולי לא
הרי בכל רחוב כנגד הכמות של משפחות שיש להם ילד או תינוק בצהרון ואינם יכולים לקבל סבסוד
כנגדם יש משפחות שברעיון יכולים לקבל סבסוד אך אינם נצרכים או שאינם מעונינים להשתמש בשירותי מעונות או משפחתונים
אז למה לא מקימים גמ"ח כזה שיספסר בין המשפחות,
המשפחה הזכאית תרשום את ילדיה והמשפחה שאינה זכאית תשלח את ילדיה למעון או המשפחתון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
צפירת הרגעה?
שוחחתי כעת עם הרב ישראל גפנר מעמותת אמת ליעקב
לדבריו לפי גורמים עמם שוחח במשרד העבודה
אברכי כולל יוכלו לקבל סבסוד באמצעות הפתרונות שפורסמו (עוסק זעיר/בן זוג עוזר/לימודי מקצוע/נכות)
אך ידרשו להגיש את המסמכים מחדש
בעוד אלו שיש להם פטור או שהם מעל גיל גיוס לא ידרשו להגיש מחדש.

אם כי מנוסח ההודעה לא משמע כך, אני מקווה שאכן זו האמת, ושימצא הפתרון לאברכי הכוללים, אך כמובן לא ניתן להתחייב על כך.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #54
אני חושבת שהגיע הזמן להקים ארגון נשים עובדות חרדיות - מקפחים אותנו על ימין ועל שמאל בכל המדדים, (שכר, השכלה, זכויות וכו')
אנחנו והתינוקות הקטנים לא אמורים לשלם את מחיר הפוליטיקה הזה
קיצוץ כזה הוא פגיעה דרמטית בזכויות נשים עובדות ופגיעה בבטחונם של תינוקות וילדים
אנחנו צריכות לעתור לבג"ץ על השוואתינו לנשים ערביות (שאף אחת מהן לא עומדת בסיטואציה דומה לשלנו) ולהשוות את לימודי הגברים ללימודי פילוסופיה לצורך מחקר. לצורך קבלת הזכויות או להתארגן חוקית ולערוך שביתה מוסדרת,
די כבר לסמוך על הח"כים שלנו שמזמן שכחו מה זה לגדל ילדים ובכלל לא מבינים למה אנחנו לא שומרות על הילדים שלנו בבית. הגיע הזמן לדאוג לעצמינו בלי להיות תלויות בכמה ח"כים זקנים שלא מבינים את הסיטואציה שנקלעו אליה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
  • הוסף לסימניות
  • #57
שלב הבא זה הנחה בארנונה... מחיר למשתכן... עוד מעט גם שא"א להוציא רישיון
תנסו לחשוב ביחס לעולם המערבי יש עוד מדינה שככה רודה ושוללת זכויות ואזרחיה???
סביר להניח ששלילת רישיון לא תעמוד במבחן בג"ץ.
ולידיעתך בשוויץ יש חובת גיוס, שכל המשתמט ממנה מחוייב בכופר של 3% מהכנסותיו. וכל זה במדינה שלא חוותה מלחמה מאות שנים.
כך שלא בטוח ששלילת ההנחות במדינה שנמצאת בלחימה על בסיס קבוע, באמת כל כך חריגה ביחס למדינות מערביות בעלי חוק גיוס חובה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
חבל שאלו שלומדים ליבה לא יודעים לנסח כנדרש את ההודעות הרשמיות
משיחה שקימתי כעת עם גורמים בכירים בהנהלת אגף המעונות מתברר כי אכן חייבי גיוס שזכאים להנחה במעון מסיבה אחרת מלבד היותם אברכים (תלוש שכר/עסק/לימודי מקצוע/נכות) ימשיכו להיות זכאים גם מכאן ואילך.
והם פשוט לא טרחו לציין זאת בהודעה.

כמובן שצפוי שהם יבצעו בדיקות מעמיקות יותר לאלו שעד כה היו זכאים רק כאברכים ומכאן ואילך יהיו להם זכאות מסיבה אחרת.
בהמשך בעז"ה נעלה את ההדרכה המפורטת של עמותת 'אמת ליעקב' עם פתרונות אפשריים לאברכים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
אני רק מנסה להבין , למה לא מתארגנת שביתה? של נשים עובדות במשק.
הרי אם הנשים החרדיות שרבות מתוכן נמצאות במשרות שהן חיוניות מאד למשק. ישבתו,
כל המדינה תרגיש את זה תוך שבוע.
למה לא העלו הצעה כזו עד כה? זה הכי פרקטי הכי מורגש, ופתאום הם יבינו שאין טעם לשחק משחקים,
ציבור הנשים יוצא לעבודה כי העבודה שלהן חשובה לכלל תושבי המדינה. וללא סבסוד, זה לא יקרה.
זה יעזור שיפטרו אותן....
ואז הם יהיו בבית ולא יצטרכו מעון...

אבל מה קשור שביתה? מה הבוסים אשמים??
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
חבל שאלו שלומדים ליבה לא יודעים לנסח כנדרש את ההודעות הרשמיות
משיחה שקימתי כעת עם גורמים בכירים בהנהלת אגף המעונות מתברר כי אכן חייבי גיוס שזכאים להנחה במעון מסיבה אחרת מלבד היותם אברכים (תלוש שכר/עסק/לימודי מקצוע/נכות) ימשיכו להיות זכאים גם מכאן ואילך.
והם פשוט לא טרחו לציין זאת בהודעה.

כמובן שצפוי שהם יבצעו בדיקות מעמיקות יותר לאלו שעד כה היו זכאים רק כאברכים ומכאן ואילך יהיו להם זכאות מסיבה אחרת.
בהמשך בעז"ה נעלה את ההדרכה המפורטת של עמותת 'אמת ליעקב' עם פתרונות אפשריים לאברכים.
כח אחד יבדוק את עצמו,
אבל יכול להיות שהמעון יסגר כי לא יהיו ילדים?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה