התייעצות גזירת המעונות- הפיתרון?

מצב
הנושא נעול.
מוצג כאן כאילו הבעיה בממשלת שמאל זה רק עקירת הדת והתועבות בציבור החילוני,
וזה ממש לא נכון! ברגע שהם שונאי דת ממשלה בראשותם תנסה לעקור את הדת גם לציבור החרדי!
אפילו אם חוק גיוס הם יעבירו - מה שלא נראה ריאלי בכלל - כל שאר הדברים ההם פשוט יחריבו ויהרסו ואז נצעק ונזדעזע איך החרדים הקימו ממשלה כזאת.
זה היתרון בדעת תורה על פני דעת בעלי בתים, להבין שגם אם מבטיחים לך וכו' וכו' לדעת שעם אנשים כאלה יהיה רק חורבן לדת גם לציבור החרדי!
 
מוצג כאן כאילו הבעיה בממשלת שמאל זה רק עקירת הדת והתועבות בציבור החילוני,
וזה ממש לא נכון! ברגע שהם שונאי דת ממשלה בראשותם תנסה לעקור את הדת גם לציבור החרדי!
אפילו אם חוק גיוס הם יעבירו - מה שלא נראה ריאלי בכלל - כל שאר הדברים ההם פשוט יחריבו ויהרסו ואז נצעק ונזדעזע איך החרדים הקימו ממשלה כזאת.
זה היתרון בדעת תורה על פני דעת בעלי בתים, להבין שגם אם מבטיחים לך וכו' וכו' לדעת שעם אנשים כאלה יהיה רק חורבן לדת גם לציבור החרדי!
לצערנו, עקירת הדת היא גם ע"י הימין וגם ע"י השמאל.
 
הרבה רבנים
לדוגמא
הרב עובדיה יוסף שלמשל הושיב את שס פעם בממשלת שמאל מן הזן הזה.
זה לא דוגמה ממש ממש לא דוגמה זו ליבת הויכוח
הרב שך שלא יכל לאכול כל בוקר כי מיליון ילדים לא יודעים מה זה שמע ישראל
והרב עובדיה שהקים אז את מפעלותיה החינוכיים של ש"ס ולא יכל בלי תקציבים
[ואני כליטאי מסתכל על האנשים שהיו שם הרב עובדיה הרב אורי זוהר והרב אריה דרעי איש איש כמעלתו כקרובים בזוית מסוימת למדרגת אברהם אבינו הם העמידו דת על תילה]
אבל אל תשכח שכשהכניסו את דרעי לכלא הוא ביקש סליחה מהרב שך
כי גם הוא הבין שהמופע המבחיל בכיכר כשהמונים צועקים רק לא ש"ס
מחייב לייצר שינוי מהותי
וזהו אנחנו עכשיו בצוואר בקבוק של שינוי עומק מהותי
בכלל לא בטוח ששוה ללכת אחורה ואני ממש לא מקבל את ההגדרה חרדי כקבוצה לעצמה
זה תפיסה של מהי יהדות ואנחנו האנשים שמיצגים תפיסה ביחס לכל עמ"י
 

מוזמן לשבת בבוקר בשטיבלאך ישועות יעקב בשעה 11.30
לשמוע את אלה שחושבים כמוך ועושים מי שברך לחיילים
ודורשים מכולם לומר מזמור לתודה על הניסים
לא הבנתי מה הבעיה להגיד מזמור לתודה על הניסים
ודרך אגב יש קוגעל???
 
כולם פה מסכימים איתך שאי אפשר עם הפקידים היועמשי''ת ובגץ לעשות כלום בכנסת אז יאללה הביתה....
בשביל מה הצבענו?
לא צריך להצביע לכנסת בכלל אם אתה אומר שאין מה לעשות!
גם לא לשבת עם השמאל אסור בגלל שהם אלה שמפעילים את כל הנ''ל.
בקיצור חבל על הזמן!
לדעתי עצם זה שאנחנו מצביעים בכלל אנחנו רק מפסידים כי אז הם מנסים לדפוק אותנו כי אנחנו עם הימין אם לא היינו מצביעים בכלל לא היו מסתכלים לכיון שלנו בכלל!
@מנסור הבוס אתה שוב מנסה לדחוף לנו קואוליציה עם בנט?
 
מומלץ לכל מי שחושב אולי להשתכנע פה מהתזה של לא נצביע ושישרף לנו הכפר
והחשיבה המרעננת ש-באופוזיציה נקבל יותר או שלא קיבלנו כלום
לעבור קצת על החדשות וקולות הנהי של הציבור בממשלת לפיד ובזמנים שהיינו באופוזיציה
על מגוון הגזירות והקיצוצים למיניהם על חוקי האנטי דת למיניהם
ולזכור אח"כ אלו שוטים בדיוק שיכנעו אותנו לחזור למצב ההוא
 
מומלץ לכל מי שחושב אולי להשתכנע פה מהתזה של לא נצביע ושישרף לנו הכפר
והחשיבה המרעננת ש-באופוזיציה נקבל יותר או שלא קיבלנו כלום
לעבור קצת על החדשות וקולות הנהי של הציבור בממשלת לפיד ובזמנים שהיינו באופוזיציה
על מגוון הגזירות והקיצוצים למיניהם על חוקי האנטי דת למיניהם
ולזכור אח"כ אלו שוטים בדיוק שיכנעו אותנו לחזור למצב ההוא
צודק..
היה גזירת החד פעמי ה' ישמור...:LOL:.
תעשה לי טובה בממשלה הזאת הכל נהיה הרבה יותר גרוע!
בכל תחום!
 
קיבלתי למייל
1740660892541.png
 
הם יתנו יתנו.
מה שעושה תאוות שלטון.. ומשרות..
להיות ראש ממשלה..

הם פתאום ימצאו איזה חוק ולהקת העיתונאים והמלקקים
תסביר איך החוק הזה הוא הכי מוצלח ומושלם ויביא להכי הרבה גיוס...

עיתונאות משנה דעת קהל בקלות יתירה כשהיא רוצה.
לדעתי אתה טועה.
בכל אופן עכשיו לתת את המושכות לממשלת שמאל בפרט בעידן המבטיח של טראמפ זה לא יקרה כ"כ מהר
חבי כמעט רגע עד יעבור זעם
 
מומלץ לכל מי שחושב אולי להשתכנע פה מהתזה של לא נצביע ושישרף לנו הכפר
והחשיבה המרעננת ש-באופוזיציה נקבל יותר או שלא קיבלנו כלום
לעבור קצת על החדשות וקולות הנהי של הציבור בממשלת לפיד ובזמנים שהיינו באופוזיציה
על מגוון הגזירות והקיצוצים למיניהם על חוקי האנטי דת למיניהם
ולזכור אח"כ אלו שוטים בדיוק שיכנעו אותנו לחזור למצב ההוא
כי לא רצינו לקחת, כי העדפנו את הנאמנות לביבי...
[כולם יודעים שיכלנו לקבל הרבה יותר גם בחוק הגיוס ועוד... וגם היועמשי"ת לא היתה תוקעת מקלות..]
 
כמ"ש במקום אחר – אני הראשון להעריך את בנימין נתניהו ואת מהלכיו ההיסטוריים. מבחינת הנהגת המדינה כמדינה, אין ספק שהוא המנהיג המתאים והראוי ביותר.

אבל אם נדבר עלינו – כציבור החרדי – אולי הגיע הזמן שנצא מהתפיסה הזו? אולי הגיע הזמן שנשאל את עצמנו: האם נכון להמשיך להכתיר אותו ואת שלטונו ככתר לראשנו? נכון, לא כל הפגיעות (בנו וביהדות המדינה) מגיעות ישירות ממנו, לעיתים אלו גורמים במערכת המשפטית או פקידים שונים שמקדמים מהלכים נגדנו. אבל בסופו של דבר, האחריות היא על ראש הממשלה (שיכול לעשות מולם, המון), ובפועל, האינטרסים של הציבור החרדי וגם יהדותה של המדינה נשחקים בקדנציות שלו עוד ועוד – וביתר שאת בתקופה האחרונה, ואם יש אופציה שתהיה יותר טובה גם לציבור שלנו וגם ליהדות המדינה, אולי כדאי לבחון אותה בעיניים לא משוחדות בקמפיינים מבלבלים?

אפשר לטעון שבמישור ההצהרתי, במידה מסוימת, נתניהו יותר קרוב למסורת ויותר שומר על אופייה היהודי של המדינה. אבל כשבוחנים את המעשים בפועל – התמונה מורכבת הרבה יותר. עד שלראשונה הסכים להניח תפילין זה קרה רק בעקבות בקשת אמא שכולה, האיש סועד שרימפסים לתיאבון גם בחו"ל ובפרהסיה, ועוד כידוע. ולמרות כל ההצהרות על שמירת הסטטוס-קוו, תחת הנהגתו בוצעו עבודות ציבוריות בשבת באופן נרחב ומחריד גם בתוככי הערים החרדיות, ראשי ערים שלו הפעילו תחבורה ציבורית בשבת, משרדי ממשלה פועלים בשבת בפרהסיה, תקציבי ענק הולכים לפעילויות שה' ירחם, מוסדות ומשפחות חרדיות נפגעו קשות מסיבות "משפטיות" או "כלכליות", לומדי תורה מוגדרים כעבריינים, הצבא תחת הנהגתו לוקח חיילים לבקר בכנסיות ובמסגדים ומעביר להם הדרכות מ"רבנים" רפורמים, כותל רפורמי הוקם ובלי קול הציבור היה אף יותר חמור, לראשונה מונה יו"ר כנסת ה"י ובאופן הצהרתי בכוונה תחילה, ועוד ועוד.

דווקא אותם אנשים שמוצגים כאויבי הדת מגלים לא אחת מחויבות מעשית ליהדות הרבה יותר ממנו. למשל, בני גנץ מחזיק מקום קבוע בבית הכנסת והוא נמצא בו בשבתות ובחגים בדרך כלל, ובמשרדו מונחות תפילין דרך קבע עם שמו שלו רקום עליהן כמו יהודי טוב. יאיר לפיד, שמוצג כמוביל קו אנטי-דתי, יזם והוביל את הקמתו של בית כנסת בשכונתו עם הבהרות שלא יתכן שבמדינת ישראל תהיה שכונה בלי בית כנסת. בנט כראש ממשלה לא נתן העברת חוק תחבורה ציבורית בשבת, חוק הגיוס שכמעט ועבר בזמנו היה פי כמה וכמה מאותו חוק גיוס שמייחלים אליו כיום, במבט השוואתי על המציאות ולא על הקמפיינים רואים את העובדות וגם אותם צריך לזכור בכל הויכוח הזה.

אגב – לניחוש קטן - מי אמר: "מרגילים אוכלוסיות שלמות לא לעבוד! לא לעבוד! הם וילדיהם ואחר כך נכדיהם, לא לעבוד! כשהורים חילוניים מביאים ילדים הם בודקים מה היכולת הכלכלית שלהם, אבל אצלם עושים ילדים ומפילים את ההוצאות על המדינה" (האחרון לא הבאתי במילים מדוייקות, המקור יותר מזעזע).


בגדול, השאלות המרכזיות שעולות בדיון הזה מתרכזות בשלוש סוגיות:

א. למה אנחנו עם הימין?

הרב שך הבהיר בעבר הסיבה היחידה היא מפני שהעם הקרוב יותר ליהדות נמצא בימין. לא משום שהימין כשלעצמו מיטיב יותר עם הדת או עם הציבור החרדי. כלומר, הברית עם הימין אינה כי הוא נותן יותר והשמאל ייתן פחות, אלא כי העם נמצא איתו ואנחנו רוצים לקרב את העם החם.

ב. האם הצהרות בעייתיות חמורות יותר ממעשים בעייתיים?
הרב עובדיה הכריע בעבר במקרה דומה (שולמית אלוני) כי עדיפות הצהרות חמורות על פני מעשים חמורים בפועל. במילים אחרות – איום מעשי הוא חמור יותר מהצהרה שנאמרת, גם אם היא צורמת.

ג. האם ממשלת "שמאל" תזיק יותר מהנהגת נתניהו או פחות?
מבחינה עובדתית, הניסיון מוכיח כי דווקא ממשלות שמאל – גם כשהציבור החרדי היה באופוזיציה – פגעו פחות בציבור החרדי ופגעו פחות בנושאי דת, בהשוואה לממשלות בראשות נתניהו. יתרה מכך, אם ניכנס לקואליציה בראשות גורמים מהמרכז-שמאל או ננהל איתם שיתוף פעולה מבחוץ, ייתכן מאוד שנוכל לשמור ואף לקדם את האינטרסים החרדיים בצורה טובה ויעילה יותר גם לנו וגם לאופי היהודי של המדינה.



כדי להבין טוב יותר את המציאות, אפשר לערוך השוואה פשוטה:
כמה הממשלה הקודמת נתנה לציבור החרדי מול כמה היא הזיקה לו, ולעומת זאת – מה קורה בממשלה הנוכחית? אם נבחן זאת בצורה עניינית, נוכל להגיע למסקנות מעניינות..


הערת אגב, כל הדיון פה הוא כמובן רק לצורך דיון ולא למעשה ב"ה יש לנו את גדולי ישראל שמורים לנו מה להצביע ומורים לנציגים מה לפעול ואיך.

הערת אגב נוספת, אם זה המצב אז למה יש מי שבציבור עדיין להוט אחריו ואחרי הימין? זה נושא למאמר אחר.. אם יהיה ביקוש נביא.


עוד הערה אחרונה, משתמשים פה במונח "שמאל" שלדעתי לא מדוייק, וגם על זה צריך אשכול דומה..
 
מומלץ לכל מי שחושב אולי להשתכנע פה מהתזה של לא נצביע ושישרף לנו הכפר
והחשיבה המרעננת ש-באופוזיציה נקבל יותר או שלא קיבלנו כלום
לעבור קצת על החדשות וקולות הנהי של הציבור בממשלת לפיד ובזמנים שהיינו באופוזיציה
על מגוון הגזירות והקיצוצים למיניהם על חוקי האנטי דת למיניהם
ולזכור אח"כ אלו שוטים בדיוק שיכנעו אותנו לחזור למצב ההוא
אגב זה כבר לא קשור לרבנים ...
זה שהחרדים לא יודעים לשחק קשים להשגה אלא כאוטומטית מגוש הימין
ולאבד את האלו על לשון המואזנים זה האסון הגדול!
 
חברים אתם נסחפים
הפיתרון לא יבוא מהח"כים,
אנחנו האימהות צריכות לדאוג לארגון שידאג לזכויות שלנו הבסיסיות לא יכול להיות שיפלו אותנו ואת ילדינו בגלל הבחירות של הבעלים שלנו - כמו שנשים ערביות מקבלות את ההנחות בלי קשר לגיוס של הבעלים שלהם כך גם אנחנו.
בשביל זה צריך להקים ארגון מעוגן בחוק שדואג לנשים חרדיות,
מי מרים את הכפפה?
 
א. למה אנחנו עם הימין?
הרב שך הבהיר בעבר הסיבה היחידה היא מפני שהעם הקרוב יותר ליהדות נמצא בימין. לא משום שהימין כשלעצמו מיטיב יותר עם הדת או עם הציבור החרדי. כלומר, הברית עם הימין אינה כי הוא נותן יותר והשמאל ייתן פחות, אלא כי העם נמצא איתו ואנחנו רוצים לקרב את העם החם.

ב. האם הצהרות בעייתיות חמורות יותר ממעשים בעייתיים?
הרב עובדיה הכריע בעבר במקרה דומה (שולמית אלוני) כי עדיפות הצהרות חמורות על פני מעשים חמורים בפועל. במילים אחרות – איום מעשי הוא חמור יותר מהצהרה שנאמרת, גם אם היא צורמת.
להביא את הרב שך בסעיף א ואז בסעיף ב את הרב עובדיה זה יצירה מחודשת ומענינת
ויכוח הוא ויכוח
מקסימום אתה יכול לשאול למה ש"ס עם הימין ולא עם השמאל

אבל הכי חשוב שתיהם דנו את זה בראי מה טוב ליהדות ולא מה יעשה טוב למגזר החרדי
 
לא כל הפגיעות (באנו וביהדות המדינה) מגיעות ישירות ממנו,
תקציבי ילדים ביטו"ל מי פגע???
ובכלל מה זה משנה מי יותר דתי גנץ או ביבי.. הכל אינטרסים... וצריך לדאוג לאינטרס שלנו ברוחניות ובגשמיות.
גם שדואגים לתקציבי חינוך לא דואגים שזה יגיע לגננת החרדית או יוזיל משהו להורים [לא לשכוח שיש שר שמחזיק בהרבה גנים... אה וגם בהרבה דירות ולא בא לו (ששר השיכון) יוריד לו את מחירי הדירות שלו]

ואם יש אופציה שתהיה יותר טובה גם לציבור שלנו וגם ליהדות המדינה, אולי כדאי לבחון אותה בעיניים לא משוחדות בקמפיינים מבלבלים?
הערת אגב, כל הדיון פה הוא כמובן רק לצורך דיון ולא למעשה ב"ה יש לנו את גדולי ישראל שמורים לנו מה להצביע ומורים לנציגים מה לפעול ואיך.
זה בדיוק הקמפיין... [יעוין ערך קמפין בבחירות למונציפלי]
 
נערך לאחרונה ב:
תקציבי ילדים ביטו"ל מי פגע???
כתבתי לא כל, חלק בוודאי הוא.
ובכלל מה זה משנה מי יותר דתי גנץ או ביבי.. הכל אינטרסים...
יש ערך גם ליהדות האישית של ראש הממשלה. מעבר לכך שבהמשך פירטתי את המישור הציבור שלהם.
גם שדואגים לתקציבי חינוך לא דואגים שזה יגיע לגננת החרדית או יוזיל משהו להורים [לא לשכוח שיש שר שמחזיק בהרבה גנים... אה וגם בהרבה דירות ולא בא לו (ששר השיכון) יוריד לו את מחירי הדירות שלו]
...
זה בדיוק הקמפיין... [יעוין ערך קמפין בבחירות למונציפלי]
לא בדיוק.
 
יש פה הרבה באשכול את הקטע הטיפשי הזה של האשמה המיידית והמוחלטת על חברי הכנסת שלנו בכל נושא גזירת המעונות וכדומה עם המסקנה הגאונית של "מהיום לא נצביע ושישרף לנו הכפר"
כל מיני ניקים שלפני דקה לא ידעו מה זה עסק זעיר ולא מה זה הצעת חוק מחרטטים בביטחון על הצורך המיידי
להביא סיבסוד למעונות כאילו יש לחכי"ם שלנו כפתור סודי שלוחצים אליו ונשפך כסף
אין על להוציא קיטור ,זה נחמד ,זה משחרר ובפרט שלא צריך להוכיח כלום ,
כאילו ואנחנו לא מבינים באיזה סיטואציה אנחנו נמצאים במלחמה וכמה פופולאריות יש לנו ברחוב
ברור לכל מי שקצת חושב שמול היועצת המשפטית שלנו אין לנו שום כלים לא חוק ולא תקציב
ואין שום הייתכנות לחוק המעונות לעבור אחרי שחברינו מהציונות הדתית והליכוד הודיעו שלא יתמכו
אז זהו זה , חברים, יש דברים שגם השלוחים שלנו לא יכולים לעשות .פשוט כי הם לא מלאכים
(גם למפלגת השלטון ישנם המון דברים שהם לא מצליחים להעביר בגלל הייעוץ המשפטי)
אז בפעם הבאה שאתם שומעים את אותם חכמולוגים תשאלו אותם מה הם היו עושים כעת בסיטואציה הזאת
ותתפלאו לשמוע שפשוט אין להם רעיון חילופי חוץ מלחזור ולהאשים אותם גם שלא מנעו את הסגר בפורים ולא ביטלו להם את הקנס ברכב
היום אנחנו באמת במלחמה ובבעיה
אבל הממשלה קמה יותר מחצי שנה לפני פרוץ המלחמה,
ואז במקום להעביר חוק גיוס- ביטלו את המס על שתיה מתוקה,
יש פה בפירוש רשלנות חמורה
ולא להתעלם מהעובדות בגלל המצב הנוכחי...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה