התייעצות האם זה סביר לבקש משכנים?

  • הוסף לסימניות
  • #81
ומה יקרה אם את תבקשי ממנה להשכיב אצלה את הילדים? או לרדת ו-לעלות לראות מה איתם כל 10 דק' וכו'?
אם היא תסכים - כנראה מדובר באישה שחושבת שזה הנורמלי ואין שום דרך ל"חנך" אותה כי זה הנורמה בשבילה
אם היא לא תסכים או תתחמק אז כנראה שזה גובל במשהו לא תקין
אולי שווה לבדוק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
עולם חסד יבנה וחובה לבדוק כל מצב לגופו ולהפעיל חיישנים ומשנה זהירות
אבל פה זה לא נשמע עניין ספציפי של מייבש או עזרה במקרה חרום
לפי התאורים זה בדיוק טיפוס 'נצלן', ולטיפוס כזה יש גם חיישנים את מי לנצל כמו אחת טובת-לב כמוך
מנסיון קרוב שהחסד=ניצול וגורם מועקה תאלצי להתחמק או לסרב עד שתשתחררי ממנה
זה חסדים שאת אוכלת את הלב ואת העצבים שעשית כי הם כ"כ לא באים בכייף וכ"כ תובעניים
תמיד תזכרי שחסד הוא קודם כל עם עצמך ומשפחתך, כשיישאר לך ספייר תחלקי מתי ובצורה שטוב לך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
אולי שווה לבדוק...
רק שהבדיקה הזו תעלה ביוקר
לא משנה מה תהיה התוצאה.....
כי אם היא תסכים אז נו מה הבעיה תמשיך לבקש
ואם לא תסכים היא לחות תחשוב שאצל @תהילתית זה נורמה אז תמשיך לבקש....
בקיצור כל אחד יעה מה שנוח לו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
תחשבו רגע מה גורם לה לעשות את זה
היא נתקעת בלי פריט לבוש לילד
והוא מאחר לחיידר/לבית ספר
ואז היא מעמידה כביסה מהירה, ואין לה מייבש - אז שולחת אליך לייבוש...
לא?

לא יודעת מה הייתי עושה במקומך
אבל תנסי רגע להעמיד את עצמך במקום שלה ומשם תשקלי את הדילמה.

אם מפריע לך ההוצאה- את יכולה לבקש לשלם את עלות החשמל (או לחשב את זה מהמעשרות שלכם)
אם מפריע לך עצם הבקשה - את יכולה לענות שאי אפשר כרגע
אם מפריע לך הריח - תגידי בכנות שזה מפריע לך...

בקיצור, תהיי כנה עם עצמך מה הגבולות שאותם את לא עוברת
אבל- כל החלטה - תעמדי מאחוריה בלב שלם!
בעיקרון מה שמאוד מהותי בעיני בדברים מהסוג הזה
אם זה קורה פעם אחת, או אפילו פעם בכמה חודשים
או באופן קבוע

זה 2 דברים שונים
לא "נתקעים" באופן קבוע
זה כבר משהו אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
לא "נתקעים" באופן קבוע
יש אנשים שהם לא מאורגנים בטבעם
והם כן נתקעים גם כמה פעמים בשבוע

זה לא אומר שהשכנה אמורה לחלץ אותם מהמצב גם אם זה דורש ממנה מאמץ ועצבים
אבל הסיטואציה נשארת מצב חרום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
לא רוצה לערער מוסכמות רק מנסה להבין
אם ביקשתי טובה משכן כגחמה ולא הכרחי וגרמתי לו צער ואי נעימות
אני חוששת שמשהו פה לא מסתדר...
כתוב "עולם חסד יבנה
וכאן מקלקלם ומחריבים בדרישות מפוקפקות
מותר לבקש
אין שום בעיה
כל אחד מרגיש בעצמו מהם הגבולות שנכונים לו
מ2 הצדדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
יש אנשים שהם לא מאורגנים בטבעם
והם כן נתקעים גם כמה פעמים בשבוע

זה לא אומר שהשכנה אמורה לחלץ אותם מהמצב גם אם זה דורש ממנה מאמץ ועצבים
אבל הסיטואציה נשארת מצב חרום...
עדיין קשה לקרא לזה תקועים
כלומר אולי נגדיר את זה כמצב לא מפתיע
אז יש להם זמן מתי שהוא לחשוב מה נכון להם ומה נכון בכלל לעשות כשחוסר הארגון שלהם פוגש אותם בבקרים

זה לא כמו פעם ראשונה שזה קורה וכו
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
תקנו לה פן לשערות.. אני נעזרת בזה ליבוש פריטים בודדים... ויהיה לך שקט:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
@תהילתית רפרפתי על האשכול
קודם כל, הייתי פשוט בהלם. לא מכירה דברים כאלו
ורציתי להביא כאן בזהירות גדולה זווית אחרת-
לפי סגנון הבקשות המתוארות, ושוב בזהירות- משהו כאן נשמע ממש בעייתי. אם זו בעיה בהתארגנות או בטקט או לא משנה
מהכיוון שלך- התעלקות של מישהו אחר זה דבר מאד מציק, וגם לו היה זה חסד איתה- (וחסד הוא דבר עצום בעיני, אך כשהוא נעשה באופן הנכון!) את צריכה לבדוק את עצמך ואת הגבולות שלך. האם את נותנת ברצון או שלוקחים ממך בלית ברירה.
אבל מה שאני בעיקר רוצה לומר, בכללי ולאו דווקא כאן כי שוב- אינני מכירה ורק קראתי את התאורים על כל הבקשות זה שכלל לא בטוח שלעזור לבנאדם תלותי להישאר כזה זה חסד נכון כלפיו. לפעמים, חסד גדול יותר הוא לתת להתמודד, לא לאפשר לו להישען כי בעצם זה מונע ממנו ללכת...
ובהקשר הזה, אם היא לא תמצא איך לייבש את הבגדים, ותבין ממך שבשעת בוקר אפשר להיעזר רק במקרי חירום היסטריים,
היא פשוט תלמד להסתדר. אולי תמצא שכנה אחרת, אבל הלוואי שפשוט תלמד להתנהל נורמלי. או תקנה מייבש.
החיים שלה בטח יהיו טובים יותר כך.
ושוב פעם רביעית אדגיש את עניין הזהירות הנדרשת במילותי... זה רק את יודעת בדיוק את הנתונים ויכולה להחליט מה מתאים ואיך
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
פעם ניגש אל רבינו ניסים קרליץ זצוק"ל אחד משכניו ודרש ממנו לשלם לו סך 300 ש"ח הואיל והסיד והצבע שרבי ניסים שפך לביוב עשה אצלו סתימה.
רבי ניסים שילם לו במקום.
אח"כ רבי ניסים סיפר לאשתו, שיש שלוש סיבות למה הוא לא צריך לשלם: 1. סיד לא עושה סתימה - הוא נשטף. 2. מערכת הצינורות שלנו נפרדת ממערכת הצינורות של השכן. 3. בכלל לא סיידנו ולא שפכנו שום סיד לביוב.
שאלה אותו אשתו: אז למה שילמת?
אמר לה רבי ניסים: בשביל השלום שווה לי לשלם 300 ש"ח!

כמובן שזה לא בא לעודד נצלנות, ולכן לדעתי לא כדאי לעדות מזה עסק, אבל כן לעשות לזה סוף! (חובה!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
פעם ניגש אל רבינו ניסים קרליץ זצוק"ל אחד משכניו ודרש ממנו לשלם לו סך 300 ש"ח הואיל והסיד והצבע שרבי ניסים שפך לביוב עשה אצלו סתימה.
רבי ניסים שילם לו במקום.
אח"כ רבי ניסים סיפר לאשתו, שיש שלוש סיבות למה הוא לא צריך לשלם: 1. סיד לא עושה סתימה - הוא נשטף. 2. מערכת הצינורות שלנו נפרדת ממערכת הצינורות של השכן. 3. בכלל לא סיידנו ולא שפכנו שום סיד לביוב.
שאלה אותו אשתו: אז למה שילמת?
אמר לה רבי ניסים: בשביל השלום שווה לי לשלם 300 ש"ח!
שאלה מסקרנת
אם הסיפור הזה היה קורה עם @זה שמי לעולם ושכן היה מבקש ממך 300 ש"ח על שום כלום, הייתה משלם?
אם התשובה היא לא, למה אתה מספר את הסיפור? לא הבנתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
פעם ניגש אל רבינו ניסים קרליץ זצוק"ל אחד משכניו ודרש ממנו לשלם לו סך 300 ש"ח הואיל והסיד והצבע שרבי ניסים שפך לביוב עשה אצלו סתימה.
רבי ניסים שילם לו במקום.
אח"כ רבי ניסים סיפר לאשתו, שיש שלוש סיבות למה הוא לא צריך לשלם: 1. סיד לא עושה סתימה - הוא נשטף. 2. מערכת הצינורות שלנו נפרדת ממערכת הצינורות של השכן. 3. בכלל לא סיידנו ולא שפכנו שום סיד לביוב.
שאלה אותו אשתו: אז למה שילמת?
אמר לה רבי ניסים: בשביל השלום שווה לי לשלם 300 ש"ח!

כמובן שזה לא בא לעודד נצלנות, ולכן לדעתי לא כדאי לעדות מזה עסק, אבל כן לעשות לזה סוף! (חובה!)
סיפור מאד יפה אבל אין קשר בין המקרים סורי
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
בלת"ק חלקי

השכנה הזאת לא כ"כ תקינה
והחסד הכי גדול שאפשר לעשות איתה זה ללמד אותה יחסי שכנות תקינים
מה לענין לבקש ומה פשוט לא..
לאט לאט בסוף היא תקלוט בעז"ה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #98
ואם השכנה הזו גם נכנסת לפרוג לפעמים?
 
את צריכה להגדיר לפי הW של המכשיר
1740734366468.png


זה מה שהמייבש שלי צורך והוא דיי חדיש בלי צינור אז גם לוקח לו יותר זמן לייבש מהמייבשים של פעם
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה