התייעצות האם זה סביר לבקש משכנים?

  • הוסף לסימניות
  • #61
ממש לא נראה לי שצריך ללכת כ"כ רחוק....
גם לי זה לא נראה נפוץ במיוחד אבל לא חושבת שזה איזה מצב נפשי לא תקין או משהו, היא פשוט מהאנשים שרגילים להיות בצד הנעזר ולא חושבים שלצד השני זה מפריע (האלו שמלווים מטאטא ובלנדר יד כל שלוש שעות ואין להם בעיה כספית לקנות, סתם חושבים שלמה לא אם לשכנה יש והיא נותנת בשמחה אז בשביל מה לבזבז כסף?.. זה נהנה וזה אינו חסר...) זה באמת בעיה אבל לא הפרעה נפשית...

יש גם אנשים חוסרי טקט שלא עובר אליהם כלום
וזה מתבטא רק בבקשה לייבוש כביסה בבוקר? חסר עוד פרטים על ההתנהגות הכללית
אם לשפוט רק לפי זה כנראה יש דברים בגו

אני אחת שאוהבת לחשוב טוב על עם ישראל- זה אצלנו בגנים
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
וזה מתבטא רק בבקשה לייבוש כביסה בבוקר? חסר עוד פרטים על ההתנהגות הכללית
אם לשפוט רק לפי זה כנראה יש דברים בגו

אני אחת שאוהבת לחשוב טוב על עם ישראל- זה אצלנו בגנים
חשוב לציין שמדובר בשכנה שיש לה המון בקשות ומרוב בקשות אני כבר לא יודעת מה חסד ומה לא.
לדוגמא: היה להם מפגש משפחתי לזוגות אז ביקשה להשכיב את הילדים לישון אצלי עד הבוקר(שאני אשכיב4 ילדים קטנים אצלי עד הבוקר).הסכמתי כי חשבתי שזה קריטי והיא לא מצאה בייביסיטר וכו' ,רק בדיעבד הסתבר שזה היה מפגש.
שבוע וחצי אחרי זה היה אירוסין ושוב אותה בקשה......(בסוף לא הסכמתי)
כנל מבקשת בערב כשהיא יוצאת עם בעלה לעיתים קרובות מאוד שאני אגיע כל כמה דקות(לרדת 3 קומות ברגל) לבדוק את ילדיה כי השאירה אותם לבד ישנים(גדולה בת 7) ופעם מצאתי ילד בן 3 בוכה בשירותים כולו מלוכלך באמצע הלילה(שעת ערב מאוחרת) כשבדקתי אותם. ויש עוד בקשות רבות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
אולי אני הזויה אבל אף פעם לא התלבטתי על הכסף לפני שהדלקתי מייבש,
גם שהייתי צריכה פריט אחד הפעלתי מייבש.
וגם אם יבקשו ממני בשמחה אכניס למייבש. ואני לא פזרנית.
אבל זה נשמע שאצלך הבעיה היא שונה יש פה ניצול .
וניצול זה לא דווקא ניצול כספי.
אבל שכנים יקרים שימו לב לקחתם משהו אפילו אם השכנה אמרה שלא צריך להחזיר
תחזירו , ולא בגלל הכסף בשביל שיהיה חשק לתת לכם פעם הבאה בשמחה ולא נרגיש מנוצלים .
מחוויה אישית :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
הייתם מפעילים מכונת כביסה לפריט אחד?
ולי אמרו שזה כ5 ש"ח לשעה(מייבש).
פריט אחד יכול להתייבש המון זמן.
בשאלתי פחות התכוונתי לחשמל אלא זה רק תוספת לשאלה.
התכוונתי לעיקרון.
(וגם 2 שח ביום מצטבר לסכום בתרומה לשכנה....)
1740555343171.png
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
כל אחד יכול לחשבן איך שנוח לו...
אמת אפשר להכניס למחשבון לבד כמה אמפר שרוצים.
אך היות ואינני יודע כמה אמפר זה לוקח.
לקחתי את הברירת מחדל שחברת החשמל נותנת
וזה רחוק מ5 ש"ח לשעה
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אמת אפשר להכניס למחשבון לבד כמה אמפר שרוצים.
אך היות ואינני יודע כמה אמפר זה לוקח.
לקחתי את הברירת מחדל שחברת החשמל נותנת
וזה רחוק מ5 ש"ח לשעה
גם 2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח +2 ש"ח = המון
אבל הבעיה כאן היא לא הכסף.....
לשמור על ילדים לא עולה כסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
בלתק חלקי
נכון שלפעמים יש ניצול... וצריך להיזהר.
אבל צריך לדון לכף זכות, 2 מיקרים שהיו לי לאחרונה.
אני לא מאפשרת לחברים של ילדי להיות אצלי אחרי 6 בערב. ופעם אחת כמעט הראיתי לחבר את הדלת כי הוא לא הבין שום רמז.. ואז התברר שאמא שלו הלכה מהבוקר עם האח לביה"ח ולא היה לו איפה להיות
סיפור שני על שני אחים שכל יום באו לשחק עם ילדי במשך שבועיים(בשמחה הילדים שלי נהנו) והתברר שלאמא היה כאבי ראש חזקים וגילו לה את המחלה..
אי אפשר לדעת.. לדוגמא: אולי אין לה בגדים והיא מלבישה מהלילה ואז הילד פספס ואז היא נתקעת כל בוקר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
בלתק חלקי
נכון שלפעמים יש ניצול... וצריך להיזהר.
אבל צריך לדון לכף זכות, 2 מיקרים שהיו לי לאחרונה.
אני לא מאפשרת לחברים של ילדי להיות אצלי אחרי 6 בערב. ופעם אחת כמעט הראיתי לחבר את הדלת כי הוא לא הבין שום רמז.. ואז התברר שאמא שלו הלכה מהבוקר עם האח לביה"ח ולא היה לו איפה להיות
סיפור שני על שני אחים שכל יום באו לשחק עם ילדי במשך שבועיים(בשמחה הילדים שלי נהנו) והתברר שלאמא היה כאבי ראש חזקים וגילו לה את המחלה..
אי אפשר לדעת.. לדוגמא: אולי אין לה בגדים והיא מלבישה מהלילה ואז הילד פספס ואז היא נתקעת כל בוקר...
מסכימה לגמרי
וכמה פעמים לא יוצא המון כסף !
מתנצלת ממי שאצלו 20 שקל זה המוווןןן כסף.
ובחורף לא יודעת איך אפשר להסתדר בלי מייבש.
ובאמת לי לא מפריע.
מה שכן היא כותבת שיש התנהלולת של ניצול מצד השכנה .
וזה מעצבן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
בלתק חלקי
נכון שלפעמים יש ניצול... וצריך להיזהר.
אבל צריך לדון לכף זכות, 2 מיקרים שהיו לי לאחרונה.
אני לא מאפשרת לחברים של ילדי להיות אצלי אחרי 6 בערב. ופעם אחת כמעט הראיתי לחבר את הדלת כי הוא לא הבין שום רמז.. ואז התברר שאמא שלו הלכה מהבוקר עם האח לביה"ח ולא היה לו איפה להיות
סיפור שני על שני אחים שכל יום באו לשחק עם ילדי במשך שבועיים(בשמחה הילדים שלי נהנו) והתברר שלאמא היה כאבי ראש חזקים וגילו לה את המחלה..
אי אפשר לדעת.. לדוגמא: אולי אין לה בגדים והיא מלבישה מהלילה ואז הילד פספס ואז היא נתקעת כל בוקר...
כתבת בלת"ק חלקי- היא כתבה אח"כ עוד סיטואציות שמצביעות על ניצול. כנראה לא ראית אותם.
אני מאד נהנית מה'לדון לכף זכות שלך' אבל-
אמא שהולכת לביה"ח- שתגיד. אם היית יודעת מזה היית אולי אפילו מציעה שישאר לישון.
בתור אמא לילדים שאופציונליים לפספס אני לא מלבישה מהערב כדי לא להתקע - אא"כ יש לי את כל הבגדים מכובסים שלא יהיה מצב שאתקע (ויש לי מייבש).

ועכשיו סתם- לאלו שנעזרות- כולנו בני אדם ולכולנו קורה שצריכים עזרה. יש בעיה-תסבירו. תתנו למי שעוזר לכם הרגשה טובה שהוא עושה עזרה גדולה ולא שירגיש מנוצל.
בשנה וחצי האחרונות הייתי פעמיים (עדיין) בשמירה מורכבת ואני צריכה הרבה את עזרת הסביבה. גם בשלב ממש התחלתי- לפני שבכלל מישהו ידע שאני לפני לידה הסברתי לכל שכנה שביקשתי ממנה משהו (בלי לפרט לפרטי פרטים) ואז כשהן יכלו לשמור על ילד הן הציעו עזרה מעצמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
אי אפשר לדעת.. לדוגמא: אולי אין לה בגדים והיא מלבישה מהלילה ואז הילד פספס ואז היא נתקעת כל בוקר...
הילדים לבושים יחסית מגוון. זה לא אותו פריט בכל פעם. במצב כזה קונים מייבש .או מייבשים עצמאית כמו שהציעו כאן.בכל מקרה כשירדתי לבדוק את ילדיה כמו שסיפרתי- הם היו מפוג'מים.
תודה רבה לכל העונים, עזרתם לי מאוד לגבש את דעתי.
ולמי ששאלה למה דווקא אני 3 קומות- כי רק לי יש מייבש לכאורה.
פעם שכנה אחרת שהתקלקלה לה המכונה ביקשה להפעיל מכונה אחת עד שהמכונה החדשה תגיע.מעצמי הפעלתי לה 4 מכונות ומייבשים(משפחה של 11 נפשות) והצעתי עוד אם תצטרך. יש פעמים שחייבים והעזרה היא חסד של ממש!
(מסכימה עם מי שכתבו שלא ניתן לדעת מה באמת קורה שם בפנים למרות שנראה רגיל.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
לי היו שכנים שניסו להלוות - איגלויים, לחם, כסף , חלב, חצי כוס פפריקה. ומעולם לא החזירו...
אבל מכיון וגרתי במקום שהיו הרבה דירות של עמידר וגרו בהן הרבה משפחות מצוקה.
לקח לי זמן להבין כיצד לנהוג.

רק אבל רק בדברים שלא אכפת לי , הלוויתי ( נתתי)
הרבה פעמים כשלא נתתי , ( והיה לי קשה! כי אני ממש נשפכת מנתינה... ) הרגשתי שיותר נתתי.
כי כך הם למדו להסתדר, לא להתעלק על אחרים, ולהתבגר.

הרבה פעמים מבקשים מאיתנו אנשים טובות, אבל למעשה הם מתרגלים שאחרים ישלימו להם את החסר.
מה לי לא חסר לפעמים? כן! אבל אני לומדת להתמודד עם זה.

לרוב, הבקשות הלא שגרתיות הללו מגיעות ממשפחות / אנשים במצוקה שלא צריכים שישלימו להן את ההכנסה/ החסר אלא ילמדו אותם איך להיות יציבים בעבודה , בחיים, להתרפא ולחיות חיים של התמודדות כמו כולם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
איזה קטע שכמעט אף אחד לא התייחס לזה שהיא ביקשה ממנה להשכיב בבית שלה ארבעה ילדים!!! זה לא נורמלי בשום צורה, נשמע מהדברים שהמייבש הוא חלק קטן מהתנהגות בלי מודעות, אנשים כאלה לא מבינים רמזים, אם תבקשי ממנה להשכיב את הילדים שלך אצלה, או שאם היה לה מייבש אז לייבש אצלה על הבוקר פריט אחד או עשר פריטים היא כנראה הייתה אומרת כן, כי היא כזאת והיא לא רואה שום בעיה בהתנהגות הזאת של עצמה, ולכן זה גם נורמלי בעיניה לבקש ממך
אבל נשמע חוסר מודעות ענקקקק
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
מה שקופץ באוטומט זה, "השכנה צריכה מייבש", אז מה עושים עכשיו?
יש מקומות שאפשר לקנות אפילו 500 שקל חדש, כמו אושר עד וכדומה.
אבל מה שאני הייתי עושה, הייתי משיג לה מכונה הובלה וסחיבה עליי וזהו.
כלומר אפילו יד שניה.
לזה נראה לי הפורום הזה קיים, חוכמת ההמונים, כלומר אין לי מושג איפה אתם גרים, אבל יש פורומים בפייסבוק, וביד שניה, ובאגורה, וארגוני חסד,
לפעמים בעל חנות שומע על סיפור כזה ומחליט לתרום חדש בשקט או ברעש....
ובדרך כלל מקרים כאלה אם זה מגיע לעסקנים, הם לא יגידו לך אם זה נורמלי או לא, אם זה מקובל או לא, אם להמשיך או לא, כמה זה עולה שקל שתיים....
למעשה צריך להביא לשכנה מכונה, וצריך להתעסק בזה, כלומר להשיג את המכונה ולהעביר לה.
ושלום על ישראל.
התחברתי במיוחד כדי להגיב את זה, כי תכלס אין לי גם איך לעזור, אני לא יודע איזה אזור אתם בארץ, אבל צריך פשוט להשיג לשכנה מכונה, זה מה שזה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
מה שקופץ באוטומט זה, "השכנה צריכה מייבש", אז מה עושים עכשיו?
יש מקומות שאפשר לקנות אפילו 500 שקל חדש, כמו אושר עד וכדומה.
אבל מה שאני הייתי עושה, הייתי משיג לה מכונה הובלה וסחיבה עליי וזהו.
כלומר אפילו יד שניה.
לזה נראה לי הפורום הזה קיים, חוכמת ההמונים, כלומר אין לי מושג איפה אתם גרים, אבל יש פורומים בפייסבוק, וביד שניה, ובאגורה, וארגוני חסד,
לפעמים בעל חנות שומע על סיפור כזה ומחליט לתרום חדש בשקט או ברעש....
ובדרך כלל מקרים כאלה אם זה מגיע לעסקנים, הם לא יגידו לך אם זה נורמלי או לא, אם זה מקובל או לא, אם להמשיך או לא, כמה זה עולה שקל שתיים....
למעשה צריך להביא לשכנה מכונה, וצריך להתעסק בזה, כלומר להשיג את המכונה ולהעביר לה.
ושלום על ישראל.
התחברתי במיוחד כדי להגיב את זה, כי תכלס אין לי גם איך לעזור, אני לא יודע איזה אזור אתם בארץ, אבל צריך פשוט להשיג לשכנה מכונה, זה מה שזה.
זה נשמע עמוק יותר מחוסר מכונת ייבוש.
פתרת נושא אחד אבל מה עם שאר הבקשות כמו להשכיב אצלך ילדים, או לבקש לרדת 3 קומות כל 10 דקות לראות מה עם הילדים וכו'?
ומאמינה שיש ויהיו עוד בקשות בסגנון..
כי זה אופי וסגנון של אנשים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה