דרוש מידע מה לעשות עם בעל שלא מוצא את עצמו בעולם.

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
אני יודעת שאולי נושא רגיש אשמח לעזרה הכוונה או יעוץ ברגישות.
אני נשואה שנתיים מצליחה ומתקדמת במקצועי.
בעלי היה תלמיד ישיבה ותכנן להמשיך בכולל.
מהר מאד התברר שהוא לא מוצא את עצמו והתחיל מסע חיפושים אחרי עבודה ללא ניסיון וללא מקצוע.. הוא מנסה ללמוד ולא מצליח אחרת היה כבר בכולל.
אני כל בוקר יוצאת לפניו והוא ישי נמרח ולא עושה כלום.. יש לציין שאת תפקידיו כבעל ואבא הוא עושה בהצטיינות. ושהוא אדם מקסים עם המון תכונות חיוביות. אני כל כך מתוסכלת מולו. יש ימים שאני לא יכולה לסבול אותו. כשאני חוזרת גמורה ב4 והוא מצפה שאני יעסיק אותו עכשיו אחרי שהשתעמם כל היום.
הוא כל הזמן חולם חלומות גדולים אבל לא עושה כלום כדי לקדם את עצמו.
וגם מבחינת המצב הכלכלי שהוא מזעזע וכל פעם שאני אומרת לו אין לי כסף לזה ולזה הוא מתחיל לנאום לי שאני לא מאמינה מספיק. נמאס לי נמאס לי נמאס לי. נב אנחנו בטיפול.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
להאמין בו.
לתת לו תחושה שאת מכבדת אותו, בלי קשר למה שהוא עושה (גם אם זה לא נכון)
להציע לו מתוך שותפות, ולא מפטרונות, להתחיל בדברים קטנים, לא להתחייב, אלא כל פעם לעשות משהו חד פעמי כן כדאי בתחום אחד שהוא מחבר אליו יותר, בלי לחשוב על העתיד יותר מידי (זה נראה גדול מידי ומאד קשה להתחיל מאפס, משימות ענקיות), לדעתי העתיד כבר יתברר ויתחוור מאליו.
זו דעתי, דעת עניה ולא מקצועית כלל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נב אנחנו בטיפול.
ראשית כל הכבוד שלא הזנחתם את עצמכם, שנית, אם זה טיפול רציני ומקצועי וניכרת התקדמות צריך רק לחשוק שיניים ולהתגבר לבינתיים אפשר גם לפרוק ולקבל עידוד וחיזוק מדי פעם בצורה אנונימית בפרוג, אבל ודאי לא לסמוך על הרעיונות שיכתבו כאן אלא על האיש מקצוע איתו אתם בקשר, אם אין התקדמות ראוי לברר עם איש מקצוע נוסף.
אגב אני חושב שבאמת אחד הדברים החשובים לדעת הוא שזו בעיה מצויה ומוכרת בימינו ואכמ"ל בסיבותיה, וחשוב שלא להיות בהרגשה שרק אצלו יש משהו דפוק (נכון, זה לא פותר את הבעיה, אבל אפשר ככה להתייחס לזה כאתגר לתחילת החיים ולא ככשלון).
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #9
בעיה מוכרת
לרוב זה יושב על משהו נפשי לפעמים לא מודע
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
שולחת חיבוק וחיזוק מרחוק.
בדקתם את נושא הקשב והריכוז?
אם זה זה, כדור פשוט ואימון יוכל לעזור לו ללמוד מה שרוצה.
זה חד משמעית הקשב שלו.. רציני מאוד.
לא מוכן בשום פנים ואופן כדורים בגלל תופעות הלוואי. לגבי אימון אשמח לשמוע יותר...
הבעיה היא שנמאס לי להיום שם בשבילו. אני בוכה עכשיו. בא לי פשוט לזרוק אותו עד שימאס לו מעצמו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
זה חד משמעית הקשב שלו.. רציני מאוד.
לא מוכן בשום פנים ואופן כדורים בגלל תופעות הלוואי. לגבי אימון אשמח לשמוע יותר...
הבעיה היא שנמאס לי להיום שם בשבילו. אני בוכה עכשיו. בא לי פשוט לזרוק אותו עד שימאס לו מעצמו...
אין לי שום עצה או רעיון, אבל כן שולחת לך חיבוק גדול ומתפללת עליך שד’ יתן לך כוחות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא יועצת, לא מטפלת ולא בעלת תעודות ותארים.
כן אישה עם לב.
מחזיקה לך אצבעות!!
יש לציין שאת תפקידיו כבעל ואבא הוא עושה בהצטיינות. ושהוא אדם מקסים עם המון תכונות חיוביות.
מעצם ההתבטאות נשמע שאת יודעת לתת הערכה על מה שיש בו, ולשים דגש על נקודות החוזק.

מה הוא אוהב כן לעשות?
אני מאמינה שהוא גם מתוסכל מאוד
הבטלה הזו יכולה להוציא מהדעת!!
הוא אוהב להכין ארוחת צהריים? ללהוציא את הילד/ים בבוקר למוסדות? תני לו!!
אולי לעשות הסעות לחיידר לילדים? זה לא דורש ריכוז.
אפילו דברים בהתנדבות- אם יש לו ידיים טובות, אפשר לעשות גמ"ח תיקונים קטנים לאברכים או משהו ברעיון----
המון הצלחה!!
ה' יאיר את דרכך הלאה---
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #15
זה חד משמעית הקשב שלו.. רציני מאוד.
לא מוכן בשום פנים ואופן כדורים בגלל תופעות הלוואי. לגבי אימון אשמח לשמוע יותר...
הבעיה היא שנמאס לי להיום שם בשבילו. אני בוכה עכשיו. בא לי פשוט לזרוק אותו עד שימאס לו מעצמו...
ואווו איזה תסכול. אלופה שכך שרדת עד עכשיו...שד' ישלח לך כוחות כל הכבוד לך!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הוא כנראה מאוד שבור ומבולבל ממצבו,
הוא רוצה להצליח ולא יודע איך
יש לו מצפון על כך שהוא לא אברך "מתמיד"
והוא גם מבואס שהוא מאכזב אותך
ועוד משהו חשוב-
הוא מקנא שאת מצליחה כ"כ בעבודה -והוא לא.
זה מצב מאוד שברירי ורגיש,

אין לזה פתרון קסם,
הוא בעיקר צריך ריפוי לעצמו,
להתנקות מכל המחשבות השליליות שלו,
מהאכזבות שלו,
ולהתחיל להצליח מחדש
אימון אישי יכול מאוד לעזור
זה ייתן לו יעדים, והוא יתחיל לחוות הצלחות
בעז"ה תעברו את זה...

(רק שלא תפלו אצל איזה מאמן מתחיל...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מה הוא אומר על המצב?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
קשה מאוד! להגיב על כך, זה רגיש ונפיץ לחלוטין. כל הדברים דלהלן הם בהנחה שאתם מהציבור הליטאי (או ספרדי בסגנון ליטאי).

בעולם הכללי לכל אדם יש תכונות אופי הייחודיות לו. יש אנשים עם מנת משכל גבוהה יותר, ועם יכולת למידה, והם עורכי דין או רופאים. יש אנשים עם כח פיזי והם עובדים בעבודות שדורשות כח. יש מי שהיכולת שלו נמוכה והוא בתפקיד מתאים.
כולם מבינים שלא כל אחד יכול להיות עורך דין או הייטקיסט, יש מי שמתאים לו להיות נהג אוטובוס.

גם בציבור החרדי, הנשים מבינות שיש מי שמתאים לה להיות מטפלת, יש מתכנתת, ויש צלמת. לא כולן עם אותם יכולות.

בחור ישיבה ליטאי יוצא מנקודת הנחה שיש לו יכולות גבוהות בתחום הלימודי. זה נובע מסולם הערכים ומהשאיפה למצוינות (יחד עם הבוז לעולם החילוני שאין לו את היכולות שלנו ובכל זאת יש שם שופטים ועורכי דין, מה שמוכיח שזה לא כל כך קשה). התוצאה היא שכאשר הוא מחליט לצאת לשוק העבודה קשה לו להתפשר על נהג הסעות או אפילו רב'ה בחיידר, יש לו את האפשרות להיות שופט עליון, למה שיהיה בתחתית סולם העבודות כביכול.

את מדברת איתו על להביא כסף הביתה, הוא יודע שנים שהוא מסוגל להביא עשרים אלף בחודש, רק שהוא לא מצא את הנישה. הוא לא אינסטלטור, במשך שנים הוא שמע שאינסטלטור זה תחתית החבית והוא האליטה.

אולי אם תמצאי לו עבודה שהיא לא עבודה רשמית, שיש לה הגדרה של משהו זמני, יהיה לו קל יותר לבלוע את זה בינתיים. אולי עריכה תורנית, אפילו מלווה להסעות, משגיח כשרות במאפיית מצות, משהו שאין כל השנה רק עכשיו. לא לקבע אותו לעבודה שלא מכבדת אותו בעיני עצמו, לתת לו להמשיך לחלום, ולהתרגל בינתיים למשכורת אפילו קטנה שנכנסת. לאט לאט הוא יגלה שהשד לא נורא כל כך, שלא צוחקים עליו בבית הכנסת, הוא ימצא את עצמו וישלים עם המציאות.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
יש לציין שאת תפקידיו כבעל ואבא הוא עושה בהצטיינות.
למנף את זה ואת שאר הדברים שהוא טוב בהם ולגרום לו להאמין בעצמו
דוגמא לצורך העניין, כתבת שהוא מתחיל לנאום על אמונה וכו' אולי תשכנעי אותו שילך למסור שיעורים.
אני מכיר הרבה "אברכים" שברגע שמצאו את המשבצת שלהם בעמדה של השפעה, התחילו לפרוח
שאני אומרת לו אין לי כסף לזה
עוד דבר אולי תתני לו את האחריות לנהל את הכספים בבית זה יכול לגרום לקחת אחריות על עצמו ולא להשאר הבחור ישיבה המפונק שמכבסים לו ומבשלים לו ומרימים לו מהשולחן...
בהצלחה עם המון תפילות
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
זה חד משמעית הקשב שלו.. רציני מאוד.
לא מוכן בשום פנים ואופן כדורים בגלל תופעות הלוואי. לגבי אימון אשמח לשמוע יותר...
הבעיה היא שנמאס לי להיום שם בשבילו. אני בוכה עכשיו. בא לי פשוט לזרוק אותו עד שימאס לו מעצמו...
האמת לא מתמצאת, נודעתי על זה מפה. תעשי כאן חיפוש, מאמינה שתקבלי הרבה ידע.
וסתם בשביל הרגשות הקשים של עכשיו, מציעה לך לקחת כמה דקות לדמיין את העתיד פורח ויפה, אותו בן אדם מצליח.
ואותך כאישתו של...
עוזר גם כדי לשאוב כוחות מהעתיד
וגם כי לרוב רגשות קשים עולים כי הראש בורח לעתיד ומביא תרחישים של מה יהיה בהמשך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

שלום וברכה,

יש רגעים שבהם אתה - בן להורים שהחליטו להפריד דרכם - מרגיש שאתה היחיד בעולם שמבין מה עובר עליך. שהעולם שלך התחלק לשניים, ואתה עומד קרוע באמצע, מנסה לא לאכזב אף אחד, ובעיקר מנסה למצוא את המקום שלך מחדש. אם המילים האלה מוכרות לך, האשכול הזה נכתב בשבילך (האשכול נכתב בלשון זכר אבל מיועד עבור כולם). ויש לי גם
מדריך מיוחד וחינמי שכתבתי במיוחד עבורך

התחושה הזו לובשת פנים רבות. לפעמים היא מרגישה כמו הסיפור של ישי (שם בדוי), הבחור שתמיד מתפקד, ה"אבא קטן" שדואג לכולם ומגשר בין ההורים. כולם מחמיאים לו על הבגרות שלו, אבל עמוק בפנים הוא מרגיש שהילדות שלו נגמרה מוקדם מדי, שהוא נאלץ לדכא את הצרכים הרגשיים שלו כדי לתמוך באחרים.

לפעמים היא מרגישה כמו הסיפור של שלמה, שכבר בונה את ביתו, אבל מוצא את עצמו קופא באמצע ויכוח עם אשתו. פתאום, הוא לא שומע אותה, אלא את הקולות מהבית הישן, את המילים והכעס של הוריו מהדהדים לו בראש. הפחד לחזור על אותן טעויות משתק אותו, והוא תוהה – האם אני נידון לשחזר את העבר?

ואולי היא מרגישה כמו הסיפור של אהרן (שם בדוי), אברך בן 40, שהכל נראה בסדר מבחוץ, אבל הוא סובל מלילות ללא שינה ופחדים שצצים משום מקום. רק אחרי 20 שנה של כאב עמום, כשהוא מגיע לקצה, הוא מגלה שהכל התחיל שם, ביום ההוא שהבית התפרק.

את כל הסיפורים האלה, ועוד רבים, אני מכיר מקרוב. כמי שעבר את המסע הזה בעצמי, אני יודע שלמרבה הצער, אין כמעט כתובת לאותם בנים/ות שמתמודדים בשקט. אבל הדבר החשוב ביותר שלמדתי, והבטחתי לעצמי להעביר הלאה, הוא שהסיפור לא חייב להסתיים בכאב. אפשר להתמודד אחרת, וניתן להפוך את האתגר הזה למנוף של צמיחה והתפתחות.

בדיוק בשביל זה, מתוך תחושת חובה וזכות, נכתב המדריך הייחודי "לנווט בין הגלים" וסדרת המיילים הנלווית. הם מרכזים באופן מסודר את ההבנה באתגרים ומעניקים כלים מעשיים להתמודדות.

image (59).jpg


"לנווט בין הגלים"

במדריך ובסדרת המיילים שתקבלו, ניגע בין היתר בנושאים כמו:
  • התמודדות עם רגשות מורכבים: כלים לזהות ולהתמודד עם כעס, עצב, בלבול, תסכול ופחדים שצפים בעקבות המצב.​
  • שחרור מאשמה ובושה: הבנה עמוקה מדוע הגירושין אינם באשמתכם, וכלים מעשיים להתמודדות עם תחושת הבושה מול הסביבה והחברים.​
  • כיבוד הורים במציאות מורכבת: איך לנווט את מצוות כיבוד הורים כשיש קונפליקט, ואיך להציב גבולות בריאים בלי לפגוע.​
  • "מודל הקברניט": כלי עוצמתי להבנת האופן שבו המוח שלנו מגיב לאירועים, ואיך ניתן לשנות את התגובות האוטומטיות שלנו כדי להגיע לרוגע ושלווה.​
  • בניית ביטחון עצמי וזהות אישית: איך לחזק את תחושת הערך העצמי שלא תלויה בסיפור המשפחתי, וכיצד לגבש זהות אישית יציבה וחזקה.​
  • הפחד מנישואין ושידוכים: התמודדות עם החשש לשחזר את סיפור ההורים, וכלים לבניית האמונה ביכולת שלכם להקים בית יציב ומאושר.​
  • כלים לחיזוק הזוגיות: איך לזהות את "הקלטות הישנות" שמתנגנות בראש בזמן קונפליקט, ואיך לכתוב סיפור זוגי חדש ובריא.​

לקבלת המדריך המלא וסדרת המיילים בדיסקרטיות מוחלטת,

ניתן להירשם בקישור הבא.

אני רוצה את המדריך

המדריך והתכנים הנלווים ישלחו אליך באופן אישי ומכבד, ישירות לתיבת המייל. אף אחד לא צריך לדעת. זהו צעד של צמיחה, שאתה עושה עבור עצמך.

משה דהן - כמי שמכיר את האתגרים של בנים להורים גרושים מקרוב, וכיום מלווה בנים להורים גרושים בקליניקה שלי, אני מנהל קהילה תומכת לבנים ובנות (בנפרד) ודיסקרטית שמהווה בית חם ומקור של ידע וחיזוק. המטרה שלי היא לתת את המענה המקצועי והרגיש, שכל כך חסר בשביל לצמוח חזק מבפנים.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה