התייעצות הגשת בקשה להוצאה לפועל, צריך עו"ד

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום וברכה
יש לי פס"ד מבורר שאושר בבית משפט,
עכשיו צריך להגיש להוצאה לפועל,
אשמח לדעת ממישהו התנסה, האם יש טעם לקחת עו"ד?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אם זה סכום נמוך, אפשר להגיש להוצל"פ במסלול מקוצר והם עושים את כל ההליכים.
חוץ מהפתיחה, צריך לדעת גם איך לבצע את ההליכים, איך לנקוט וכו'
יכול להיות שכדאי לקחת עו"ד ולהיות בראש שקט, בין כה פוסקים שכט בתיק ההוצל"פ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אם זה סכום נמוך, אפשר להגיש להוצל"פ במסלול מקוצר והם עושים את כל ההליכים.
חוץ מהפתיחה, צריך לדעת גם איך לבצע את ההליכים, איך לנקוט וכו'
יכול להיות שכדאי לקחת עו"ד ולהיות בראש שקט, בין כה פוסקים שכט בתיק ההוצל"פ.
מדובר על סכום של 300אל"ש
מישהו מכיר את עו"ד בני גרנובסקי?
וכן אשמח לקבל המלצות על עו"ד להוצל"פ
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

זה הסיפור הלא פשוט שלנו . (נערך לטובת הבנה טובה יותר בגיפיטי)
עורך דין אחד השיב שאין קייס והשני בודק כבר מס' ימים.

אשמח לדעת במידה ועורכי הדין לא ימצאו קייס גדול ושווה,
האם כדאי לפנות לבית משפט לתביעות קטנות. יש איזה סיכון כספי מצידנו,?
אנו לא רעבים ב''ה, רק מבקשים את הכסף הרב שנשפך לאחר המקרה הזה בחזרה
( עלות העקירה , ימי המחלה , וחוות דעת של מומחה ).

טיפול בעקירת שן בינה כלואה:
  1. לאחר העקירה סבלתי מכאבים ונפיחות חמורים, והתקשיתי לפתוח את הפה. פניתי למרפאה מספר פעמים בטלפון, ונמסר לי כי מצב זה “נורמלי”.
  2. עיכוב בקביעת תור -דחיית טיפול :
    לאחר יומיים , כשהמצב החמיר מאוד , קבעו לי תור רק למחרתיים במקום למחר, מה שהחריף את הכאבים והקושי. ואולי גם את משך זמן ההחלמה שארך שבוע וחצי להחלמה ראשונית שהוביל ישירות לאובדן כושר עבודה.
  3. טיפול לא מתאים:
    לאחר חודש - בוצעה סתימה בשן הסמוכה לעקירה, שהגבירה את הכאבים והפגיעה באזור ההחלמה והתפתחה דלקת נוספת.
  4. תכנון טיפולים עתידיים – אבחון שגוי והסיכון לפגיעה נוספת:
    כמו הסתימה למעלה, נקבע לי תור לחידוש שורש באזור שבו ההחלמה מהעקירה טרם הושלמה. המרפאה המליצה לבצע את הטיפול במהירות, כאשר פניתי למרפאה אחרת, נאמר לי שיש חובה להמתין כשלושה חודשים לפני שניתן לבצע טיפול באזור, וכי הכאבים שדיווחו לי בשן הסמוכה היו למעשה הקרנה מכאב העקירה. מה שנקרא אבחון שגוי.
  5. הפרת חובת תיעוד אמין:
    המרפאה שלחה לי שני תיעודים שונים של אותם טיפולים, מה שמעלה חשש להפרת חובת תיעוד אמין.
  • תודה
Reactions: קל זכות1 //
8 תגובות
מידע חשוב מעמותת דרך כבוד

בס"ד, מהדורה שניה – אדר תשפ"ו
עושק בדרכים – מידע לציבור על הליכי גבייה בגין חיובים מוגדלים בתחבורה הציבורית
בשנה האחרונה החלו חברות תחבורה ציבורית לנקוט בהליכי גבייה בגין דרישות לחיוב מוגדל )קנסות( שלא שולמו, באמצעות
משלוח מכתבי התראה בטרם הגשת תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל, הליכי האכיפה נעשים, בין היתר, על רק ע הנחיות
משרד התחבורה.
הדבר מתרחש גם ביחס לדרישות ישנות משנים 2020 – 2021 )לפני 6 – 5 שנים ( .מכתבי ההתראה כוללים דרישה נוספת לדמי טיפול בסך שנע בין 106 ₪ לבין 225 ₪ .המכתבים נשלחים באמצעות משרד עורכי דין העובד עם מספר חברות תחבורה ציבורית, או באמצעות חברת גבייה.
מהפניות הרבות שהתקבלו עולה כי לצד משלוח מכתבי ההתראה, מתבצעות גם פניות טלפוניות חוזרות, לעיתים תוך יצירת
לחץ לביצוע תשלום מיידי באשראי של מלוא הסכום, לרבות דמי הטיפול. לעיתים השיחות מתנהלות באופן בוטה ומלוות
בלחץ לביצוע תשלום מיידי, )תשלם הרגע, עוד חצי שעה זה בהוצאה לפועל( .
הציבור מתבקש ככל הניתן לתעד ולהקליט שיחות טלפוניות עם משרד עו"ד האמור, וככל שיש תיעוד בדבר שימוש בלחצים
כאמור, ניתן להעבירו לכתובת דוא"ל המפורטת מטה.
לטובת הציבור, ונוכח ריבוי הפניות, מובאים הדברים שלהלן בזהירות ולאחר קבלת ייעוץ משפטי. וכל מבין ינהג בדעת, ותן
לחכם ויחכם עוד. מובן שכל מקרה יש לבחון לפי נסיבותיו .
האמור רלוונטי למכתבי התראה מסוג זה ולכל החברות .
א. בדיקת פרטי הזיהו י
ראשית יש לבדוק האם במכתב ההתראה מופיע מספר זהות תקין. ככל שלא התקבל מכתב התראה, ניתן לבקש מהנציגה של
המשרד לשלוח העתק המכתב בדוא"ל. אין לשלם ללא קבלת מסמך לשם בחינתו.
ככל שאין מספר זהות, עשויה להתעורר שאלה משפטית בדבר עצם קיומו של חוב בר-אכיפה כלפי הנמען.
יצוין כי משרד התחבורה מקדם אפשרות טכנולוגית לשלוף פרטי זיהוי של נוסע על בסיס מס' רב-קו, ובתנאי שהנוסע סירב
להזדהות )טרם הוסדר נוהל, אך לכאורה הדבר צריך להיות מפורש בדרישה המקורית(.
מומלץ להימנע ממסירת כל מידע אישי בטלפון .
ב. המצאה כדין כתנאי לפתיחת תיק בהוצאה לפועל
ככל שהחברות יחליטו לפנות להוצאה לפועל, יהא עליהן להציג לרשם ההוצאה לפועל אסמכתא בדבר המצאה כדין של מכתב
ההתראה בדואר רשום לכתובת העדכנית של החייב במרשם האוכלוסין, בהתאם לסעיף 81 א 1 )ג() 1 ( לחוק ההוצאה לפועל .
המשמעות: ככל שטרם התקבל מכתב בדואר רשום, ניתן לפעול בשיקול דעת, ובלבד שהכתובת מעודכנת במרשם האוכלוסין.
סעיף זה אינו רלוונטי לרכבת הקלה, שבה לפי החוק )פקודת מסילות הברזל( מסירת הדרישה לתשלום בעת הנפקתה, דינה
כדין מסירת מכתב התראה לפי חוק ההוצאה לפועל, וניתן לנקוט בהליכים ללא מתן התראה נוספת 1 .
ג. דמי טיפול
ככל שהחברות יפנו להוצאה לפועל, רכיב דמי הטיפול, אינו נכלל, ככלל, במסגרת תביעה על סכום קצוב, שכן העילה לו אינה
מעוגנת במפורש בהוראת חיקוק. ככל הידוע ההוצאה המאושרת בגין משלוח מכתב התראה עומדת על 67 ₪ בלב ד 2 .
המסקנה היא שנוצר לעיתים מצג כאילו הנוסע עומד מול איום של פתיחת תיק בהוצאה לפועל ע"ס קרן החוב בתוספת דמי
טיפול גבוהים, והרבה מעבר להוצאות המאושרות ע"י רשם ההוצל"פ.
לאור האמור, מומלץ לא למסור פרטי כרטיס אשראי במסגרת שיחה טלפונית, קל וחומר במקרה בו כלל לא נשלח מכתב
התראה בפועל, ולהעדיף תשלום באמצעות העברה בנקאית בלבד.
1 למרות האמור, ידוע כי חברת תבל מטרו )דנקל( מפעילת רק"ל גוש דן, שולחת מכתבי התראה בטרם הגשת תביעה, לעומת זאת ככל
הידוע בחברת כפיר )רק"ל ירושלים( המצב שונה.
2 ככל הידוע, אין מקור רשמי לכך בתקנות ההוצל"פ, אך ידוע שחברת אגד ) שהיא היחידה כיום שהולכת להוצל"פ( תובעת 67 ₪, תוך
הבהרה: "יוער כי הפער הקיים, בין הסכומים הדרושים במכתב ההתראה לבין כתב תביעה זה, הינו בשל סכום ההוצאות שאושרו לגביה
בלשכה זו".
בס"ד, מהדורה שניה – אדר תשפ"ו
מניסיון מצטבר, נוסעים ששילמו את קרן החוב בלבד לא ננקטו נגדם הליכים בהוצאה לפועל, למעט חברת גבייה אחת
שבמספר מקרים הגישה תביעות להוצל"פ לאחר הכחשה של תשלום הקרן, מובן שאין מקום להיכנע ללחצים ואיומים חמורים
מסוג זה, במקרים כאלה מומלץ להיוועץ משפטית טרם קבלת החלטה, ניתן לפנות לדוא"ל הרשום מטה לשם הכוונה .
במקרים מסוימים חברת הגבייה איימה להחזיר את הקרן כדי לאפשר הגשת תביעה בהוצל"פ, והדברים מדברים בעד עצמם.
רק במידה וחברה תדרוש הוצאות מוגבלות ע"ס 67 ₪ בלבד, שהן שיעור ההוצאה המאושרת נכון להיום, אזי יהא מומלץ
לשלם הוצאות אלו.
ד. אחריות על הנוסע ליידע את המפעיל על תשלום קרן החוב
בעת ביצוע העברה בנקאית חשוב לציין בפרטי ההעברה את מס' האסמכתא המופיע במכתב ההתראה או את מס' דרישת
התשלום, או מס' זהות של המשלם.
לאחר מכן יש לשלוח את האסמכתא לדוא"ל שמצוין במכתב ולוודא טלפונית את קבלת ו. ככל שלא ברור אם ההודעה
התקבלה, ניתן גם לפנות לפניות הציבור של החברה המפעילה.
ה. הליכים משפטיים תלויים ועומדים
לשלמות התמונה יצוין כי מתבררת תביעה ייצוגית נגד חברת אגד, בתביעה נדרשת אגד להשיב את דמי הטיפול שגבתה
מנוסעים, ובמסגרתה מתבררת בין היתר השאלה האם דמי הטיפול נכללים מלכתחילה בבסיס הקנס. כך או כך, במסגרת
הליכי הוצאה לפועל לא ניתן לכלול רכיב זה כאמור.
ו. חשבונות הבנק של המפעילים
מאחר וישנה חברת גבייה אשר אינה מציינת במכתב ההתראה פרטי חשבון בנק להעברה, ניתן לפנות לדוא"ל הרשום מטה
כדי לקבל פרטים.
ז. תופעת ההתחזות
ישנם, לצערינו , מקרים רבים של התחזות, שבעקבותיהם ננקטו הליכי גבייה ולפעמים אף עוקלו חשבונות בנק של אנשים
בלתי מעורבים, בחלק מהמקרים הדבר נעשה לאחר שחברות הגבייה הצליחו לאתר שם פרטי ומשפחה של מס' זיהוי, למרות
שבדרישת המקור הופיע שם שונה. - במקרים אלו מומלץ לפנות לדוא"ל הרשום מטה.
אדם שקיבל מכתב התראה על אירוע מוכחש )ובספק יש להיוועץ(, רשאי להגיש תלונה במשטרה כנגד המפעיל, ולציין שככל
הנראה אדם אחר התחזה בשמו, לאחמ"כ יש לשלוח העתק מטופס התלונה לחברת הגבייה לשם עצירת ההליכים. יתכן
שחברת הגבייה תדרוש צילום תעודה מזהה כדי לאמת את התלונה, הן לצורך בחינת הפרטים המופיעים בדוח המקורי, והן
לצורך בדיקת סרטון המצלמה של הפקח )הנשמרת ע"י חלק מהחברות לזמן ממושך(.
מאחר וישנם אנשים החוששים מהצורך להתייצב לחקירה מסיבות שונות, ומחשש זה יעדיפו לשלם חוב לא להם, יצוין בענין
זה כי סביר להניח שמשטרת ישראל לא יפתחו בחקירה בגין אירוע שאירע לפני זמן רב, אך בחלק מהמקרים די בעצם הגשת
התלונה כדי לעצור את ההליכים.
מומלץ גם להגיש תלונה למשרד התחבורה, ועל דרך כלל המשרד מתערב במקרים מהסוג האמור, גם בשלב שעבר זמן רב מעת
הנפקת הקנס, ומורה על ביטול הקנס.
פרטי התקשרות ופרטי חשבונות בנק של מפעילי התחבורה ציבורי ת
שם המפעיל דוא"ל בנק סני ף חשבון
אגד
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
לאומי
800
64222314
דן
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
651266
אלקטרה אפיקים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
168
647206
תנופה
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
טפחות
408
528853
דן בדרום
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דן באר שבע
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
קווים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
657861
מטרופולין
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
נתיב אקספרס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
בית שמש אקספרס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
497171
אקסטרה
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
533542
אקסטרה ירושלים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
533542
סופרבוס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דרך אגד
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>דיסקונט
10
203670193
דנקל )רק"ל גוש דן(
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דיסקונט
10
251899685
כפיר )רק"ל ירושלים(
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
משרד עו"ד אבי מאיר טל: 03-7755222 דוא"ל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
חברת מילגם טל: 073-2088857 דוא"ל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
ר' חיים הוא יהודי יקר מעמודי התווך של הקהילה ברמה X בבית שמש.
לפרנסתו הוא עוסק באדריכלות מקצוע אותו למד במשך מספר שנים ביסודיות.
ר' חיים הוא איש נעים הליכות, כזה שתמיד נחמד לפגוש בו, נותן, מפרגן, ותמיד תמיד כשמישהו פונה אליו בבקשת עצה בנוגע להרחבת הדירה שלו או הגדלת המחסן הוא יענה במאור פנים ובשמחה...
אבל כאשר הוחלט בין מתפללי בית הכנסת כי הקראוון המשמש כבית מקדש מעט (אותו רכשו יד 3 מבית הכנסת הוותיק בשכונה הסמוכה) כבר צר מלהכיל את הבאים בתוכו, ובפרט לאחר אכלוס הרחוב הסמוך בעוד כמה עשרות משפחות, הסכימו הכל כי הגיע הרגע לעבור למבנה של קבע כיאה וכיאות למקום תפילה לה' ולתורתו.
הגבאים הנמרצים פנו אל האדריכל המפורסם ר' נחום קפולוביץ (שם בדוי, כמו כל השמות כאן) זה שתכננן את הבניין המפואר של "חניכי" מהשכונה הסמוכה, כשבידם רשימות מפורטות של כל הנדרש והמצופה ממנו להגשת התוכנית האדריכלית.
ומה עם ר' חיים האדריכל....
ר' חיים ממשיך לעמול לפרנסתו... הרי תכף ימלא הוראת קבע נכבדת לבניית בית הכנסת הנכסף, אז צריך לממן את זה מהיכן שהוא....
אה! למה לא פנו אליו שיתכנן את בית הכנסת???
הלא הוא חלק בלתי נפרד מהוואי הקהילה, וגם מבחינה מקצועית כל הלקוחות שלו ממליצים עליו בכל פה!! כמו גם קולגות למקצוע....
למה?!.......
....
כך גם אצל ר' משה העו"ד מביתר עילית .... בשביל ייעוץ 'בקטנה' כולם פונים אליו אבל כאשר חמישה חברים מבית הכנסת רכשו דירה חדשה בפרוייקט החדש למעלה, את החוזה הם עשו אצל עורך דין שהגיס 'המייבין' המליץ עליו .....
...
ר' אברהם הוא סופר סת"ם מומחה (עם תעודה בתוקף!) המתגורר במודיעין עילית בעל כתב מהודר ויר"ש מרבים. אבל כשר' יחזקאל השכן מלמעלה ביקש לרכוש לעצמו מגילת אסתר מהודרת הוא דווקא רכש מהסוחר ר' זבולון.... (כשהיה לו שאלה על כשרות המזוזות בביתו הוא כן זכר שיש לו שכן סופר...)
...
וכך גם אצל ר' יצחק מאלעד שמשמש כמוהל מומחה וכל מי שלקח אותו לברית ממליץ עליו בחום! אבל החברים מהכולל העדיפו לקחת את הידיד של השווער או את הבן דוד של השוויגער... (אך כשהיה ספק לקיום הברית בזמן בגלל צהבת.... אתם כבר יודעים למי פנו....)
...
נדמה כי המסר כבר חלחל...
אך בכל זאת עוד משפט אחד שיסביר את הכותרת - אל תתרמו שקל!

זה עתה הסתיימו להם מגביות החנוכה בקופות הקהילות השונות, הברכה (באמת!! לא בציניות) לכולם!! לכל העוסקים בנושא חשוב זה של מצוות צדקה!!!
אך שאלה לי: הן ללא ספק יש נצרכים ועניים שמשוועים למתת ידנו , ולא לקנטר חלילה באנו. אלא להאיר נקודה אחת כאשר מדברים על עניי עירך קודמין ועל אחוזי המעשר שמחוייב כל אחד ליתן לקופת הצדקה השכונתית וכו' וכו' כשאתה כבר קונה משהו או משלם למישהו משהו, לך לקרוב אליך (אח/ שכן/ חבר וכו') למה על זה אף קופה לא עורכת קמפיין ? אין אף הבטחה של מקובל כזה או אחר???
מדוע בן אדם חייב להפוך להיות נזקק בשביל שהסביבה הקרובה תידרש לסייע לו באמצעות קמפיינים (יקרים להחריד!!) ובהבטחות וישועות ...
מדוע לא בדרך כבוד ?!! באופן של לפרנס בן אדם במקום לתרום לו צדקה???
וכי לא עדיף לפרנס את השכן שלך מהרחוב?!
או את החבר מבית הכנסת?!
או החברותא מימי הישיבה ?!

להיעזר בי? בשמחה!! ובחפץ לב!!! אבל כשאתם נזקקים לשירות אותו אני מספק:
אל תתרמו לי אפילו שקל - פשוט תקנו ממני!!!
תושבי עירך קודמין -כדי שלא יהפך בסוף להיות מעניי עירך קודמין!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה