מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
אני: הילד שלנו מתקשה בכמה תחומים, זקוק לאבחון בהתפתחות הילד
קופ"ח כללית: אין בעיה, צריך למלאות 10 ק"ג שאלונים, ולחכות בתור ברשימת ההמתנה.

אחרי חצי שנה: לקראת סוף שנה"ל.
צוות הגן: חושבים שכדאי לפנות מיידי לאבחון פסיכולוגי פרטי, עקב חשד ל-ASD, כדי לא לפספס את האפשרות להכניס בגן תקשורת בשנה הקרובה אם יתברר שיש צורך.

אחרי כחודש.
אכן קיבלנו אבחנה של ASD ע"י פסיכולוגית התפתחותי ופסיכיאטר, שעלה לנו אלפי שקלים.

ועדת זכאות ואפיון יש רק עד סוף חודש מרץ
ועדת חריגים: משבצת את הילד בגן תקשורת עד בסיס האבחונים.

אחרי כחודש: פנינו לביטוח לאומי לצורך הכרה לקצבת נכות.
ביטו"ל: זימנו אותנו לוועדה
ביטו"ל: הועדה נדחתה, עקב המלחמה.
אחרי 3 חודשים: נקבעה תאריך לוועדה חדשה.

אחרי כחודש:
ביטו"ל: האבחון הפסיכולוגי לא קביל, נא לעשות אבחון חדש בקופ"ח תוך 21 ימים.
אני: מה הבעיה באבחון?
ביטו"ל: האבחון הפסיכולוגי לא קביל, נא לעשות אבחון חדש בקופ"ח תוך 15 ימים.
אני: אפשר לקבל את הפרוטוקול?
ביטו"ל: נשלח את זה בימים הקרובים.
אני: מנסה לברר מה קורה עם התור בקופת חולים.
קופ"ח כללית: השאלונים כבר לא בתוקף, אחרי שנה, צריך למלאות שוב.
אני: מילאתי שוב, מה קורה עם זה?
קופ"ח כללית: מאחר וכבר ביצעתם אבחונים פרטיים, אין אפשרות לעשות שוב.
אני: פונה לביטוח לאומי
ביטו"ל: נא לעשות אבחון במשרד הרווחה
אני: פונה לעמותה שמבצעת את האבחונים מטעם משרד הרווחה
העמותה: צריך לפנות למשרד הרווחה לעבור ראיון הורים, ולקבל אישור לאבחון
אני: פונה משרד הרווחה
משרד הרווחה: תשלחו לנו אבחונים, תמלאו שאלונים, ותחכו בתור ברשימת ההמתנה

אחרי חצי שנה:
אני: פונה לביטוח לאומי
ביטו"ל: נשלח את הפרוטוקול בימים הקרובים.
אני: פונה לקופ"ח כללית
קופ"ח כללית: לא מאשרים אבחון.
אני: פונה לעו"ס של הקופה
העו"ס: אין אפשרות לקבל אבחון בקופה
אני: פונה לביטוח לאומי
ביטו"ל: נשלח את הפרוטוקול בימים הקרובים.

אני: פונה למבקר המדינה
מבקר המדינה: מקבל סוף סוף את הפרוטוקול אחרי יותר משנה מאז שהגשנו את התביעה

ביטו"ל: האבחון הפסיכולוגי לא קביל, נא לעשות אבחון חדש.

אני: פונה לקופ"ח כללית
קופ"ח כללית: לא מאשרים אבחון.

אני: פונה למשרד הבריאות
משרד הבריאות: נבדוק את העניין מול הקופה
אני: פונה שוב למשרד הבריאות
משרד הבריאות: תשובת הקופה: מאחר וקיבלתם החזר מהקופה לא מאשרים אבחון נוסף.
אני: אבל לא קיבלתי שום החזר
משרד הבריאות: אין תגובה
אני: פונה לקופ"ח לברר על ההחזר
קופ"ח כללית: נעביר לכם את ההחזר על האבחון בקרוב, תשלחו לנו את הקבלה
קופ"ח כללית: לא מאשרים אבחון.
אני: פונה לקופ"ח כללית עם איום לעזוב את הקופה
קופ"ח כללית: לא מאשרים אבחון.

אני: פונה לקופ"ח מאוחדת לברר אם יש אפשרות לקבל אבחון.
קופ"ח מאוחדת: בטח רק תעברו אלינו והכל יסתדר.
אני: כמה זמן נצטרך להמתין?
קופ"ח מאוחדת: בערך שנה, אבל בסוף תקבלו, אני מנהלת המרפאה לוקחת אחריות.

אחרי חודשיים:
אני: פונה לקופ"ח מאוחדת
קופ"ח מאוחדת: צריך למלאות 10 ק"ג שאלונים, ולחכות בתור ברשימת ההמתנה.
אני: מילאתי כל השאלונים.
אני אחרי כחודש: פונה לקופ"ח מאוחדת
קופ"ח מאוחדת: מאחר וכבר ביצעתם אבחונים פרטיים, אין אפשרות לעשות שוב.
אני: אבל הבטחתם שנקבל אבחון למרות שעשינו.
קופ"ח מאוחדת: לא יודעת מי הבטיח לכם
אני: פונה למנהלת
מנהלת: אני אישית מטפלת בזה
אני אחרי חודש: פונה שוב למנהלת
מנהלת: מטפלת בזה
אני: פונה לעו"ס של הקופה
העו"ס: אין אפשרות לעשות אבחון.
אני: פונה משרד הרווחה
משרד הרווחה: אין אישור לעשות אבחון.
אני: פונה למנהלת שוב
מנהלת: הבטחתי אבל לא הבטחתי לקיים.
אני: ???
אני: :sleep::sleep::sleep:
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #3
מבוסס על סיפור אמיתי ?
או שזה סוג של קומדיה/סאטירה ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אכן למרבה הצער ביטוח לאומי עושה היום הרבה בעיות עם אבחונים של פסיכולוגים מסוימים (כמדומני בעיקר בסניף ירושלים) ומצער מאוד לקרוא את הסיפור המתסכל.
קופ"ח כללית: מאחר וכבר ביצעתם אבחונים פרטיים, אין אפשרות לעשות שוב.
מכאן לימוד להבא לא לספר להם
כשתעברו למכבי/לאומית אל תספרו להם ותוכלו לקבל אבחון (אם זה עוד יהיה רלוונטי)
מבקר המדינה: מקבל סוף סוף את הפרוטוקול אחרי יותר משנה מאז שהגשנו את התביעה
ומה כתוב בפרוטקול?
מוקדש למזייפי הנכויות למיניהם ולעוזריהם.
ההתקשחות של ביטו"ל אכן קשורה לכך, התורים בקופ"ח פחות.

אגב, האם ניסתם לפנות לבית הדין לעבודה (לא שאני בטוח שזה מועיל אבל אולי) או להגיש ערר?

נ.ב. גילוי נאות אני לא עוסק בתביעות נכות של ילדים אלא רק של מבוגרים.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #7
  • הוסף לסימניות
  • #9
למה סיפרתם להם?
למאוחדת ודאי לא היה צריך לספר
כשתעברו למכבי/לאומית אל תספרו להם
1. לא רוצה לשקר, (אולי זה נובע מתמימות)
2. אין סיכוי שלא ידעו, ברגע שהילד נמצא במסגרת חינוך מיוחד חייב להיות שהיה אבחון, ויש גם את שאלון הגננת
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אוף איזה מתסכל, לחץ הדם עולה רק מקריאת השתלשלות העניינים.
עברתי לאחרונה רק שמינית מזה, במרדף אחרי קלינאית תקשורת וקבלת אישור לפנות לפרטית ולהזדכות, וזה לבד היה נראה לי חומות גבוהות במיוחד. סיוט ממש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
תלאות שממש כואב הלב לקרוא. התנהלות מרתיחה.
אם עברה שנה מהאבחון הקודם, הילד יכול לעבור עוד אדוס. מה הסיפור שלהם?
הקופה עושה הכל כדי לא להעניק אבחנות גם כשהן כשרות וישרות, כדי שלא יושת עליה עול הטיפול בילד עד גיל 18.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
איך פונים?
צריך עו"ד?
ניתן לקבל עו"ד בחינם באמצעות הסיוע המשפטי
או לקחת עו"ד בתשלום.
אפשר גם ללא עוד פשוט להגיש תביעה לבית הדין לעבודה.

אבל אני מסתייג ומדגיש כי אני לא בטוח שבית הדין לעבודה יהיה מה שיועיל כאן בסיפור הזה
למיטב זכרוני כבר היה כאן בעבר בפרוג מישהו עם סיפור דומה שפנה לבית הדין לעבודה, לא זוכר מה יצא שם בסוף.

אני אישת כאמור לא עוסק בילדים ופחות מכיר את ההתנהלות שלהם בנושא זה
אולי @נוצר חסד
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
1.יהיו כאלה שירימו גבה, אבל מניסיון רב נוכחתי כי גם התנהלות בתי המשפט איננה בהכרח מקצועית בתחום ב"ל.
2. ניתן להגיש ללא עורך דין אבל:
3. בעקבות ההתנהלות הלא עניינית בהיעדר ייצוג פחות סיכוי שבית משפט יתייחס ברצינות וענייניות וזאת גם במידה ויש לכם אוריינטציה משפטית וידע משפטי, גם ב"כ המשיבה עשויה לחשוב שאפשר להעיף את הבלתי מיוצג בקלות.
4. אם מדובר במקרה שמבחינה משפטית הוא לא מסובך ניתן להסתמך על עורך דין בחלק המשפטי אבל :
5. יש לזכור כי סמכות בית המשפט היא רק להורות להחזיר לדיון בוועדה ועל כן יש משמעות להוראות בית הדין ומה תהיה חובת הוועדה לדון בהתאם לפס"ד.
6. הנושא מורכב מלענות באופן כללי וכתבתי כמה נקודות ותוך כדי אני רואה שזה לא נגמר ואין לי את הזמן.[מי יקרא?]
7. אני לא בטוח שהפתרון נמצא בבית הדין מכמה וכמה אפשרויות
בקיצור. תשובה איכותית ומדויקת רק בהינתן הפרטים לגופו של עניין
הסיפור מתחיל בשאלה למה האבחון לא היה קביל ומי אמר שלא? יש פה עשרות רבות של פרטים ויותר שעלי לדעת על מנת לייעץ
סורי @קל זכות
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
@נוצר חסד הפניתי אליך את השאלה בעניין של האם בית משפט עשוי לסייע במקרה שהם דורשים אבחון מהקופה ולא מכירים באבחון הפרטי, בעוד אין אפשרות לקבל אבחון מהקופה.
זו השאלה הממוקדת - כמובן שגם אני לא מכיר את פרטי המקרה מעבר למה שכתוב כאן בפרוג.
אני אישיתי בספק גדול אם בית משפט יסייע בעניין, אבל אמרתי אולי לך יש ניסיון בעניין.
 
  • תודה
Reactions: shs
  • הוסף לסימניות
  • #17
@קל זכות
1. אם אכן כדבריך, שהפסילה נובעת רק בשל דרישה לאבחון מהקופה ולא נמצא שום דופי מקצועי או חסר באבחון הפרטי אני סבור שבית משפט בוודאי עשוי לסייע לכך ולהורות להם להתייחס לאבחון הפרטי בכובד ראש כי מבחינה משפטית אין להם זכות לפסול את האבחון רק כי הוא פרטי .[ביטוח לאומי מחויב למסקנות ועדת שטיינברג]
2. אך הואיל ואתה לא מכיר את הפרטים ולא ברור מדוע האבחון לא היה קביל. למרות שלא נימקו, ייתכן שיש בו חסר [מה שמתיר לוועדה לשלול ללא צורך בהתייעצות עם הלשכה הרפואית הראשית]
3. יש כאן בעיה משפטית לאור ההתיישנות ויש להגיש במקביל לבקשה להארכת מועד עם נימוקים על קבלת הפרוטוקול באיחור וכו'
4. צריך להיכנס למוח של רופאי הוועדה ואם לא נראה להם שזה אוטיזם ימצאו את הנוסח לשלול גם אחרי הוראת בית הדין
גם בנושא זה יש הרבה מה להוסיף. מקווה שעניתי @קל זכות
אגב לא קיבלתי ממך את הקובץ שדיברנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
@נוצר חסד @קל זכות @אוצרי
תודה רבה על המענה
העילה הרשמית שעולה מהפרוטוקול לפסילת האבחון היא בגלל שהפגישה של המאבחנת עם ההורים התקיים דרך הזום ולא פרונטאלי!!!
(האבחון אורגן ע"י הגן לדרישתם, התקיים בגן עם הגננת והצוות הפרו רפואי, ואח"כ התקיים ראיון לא פרונטאלי של הפסיכולוגית עם ההורים במשך שעה)

הסיבה הלא רשמית, כפי שאמר לנו הרב גולדנטל, היא בגלל שזה פרטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
@נוצר חסד @קל זכות @אוצרי
תודה רבה על המענה
העילה הרשמית שעולה מהפרוטוקול לפסילת האבחון היא בגלל שהפגישה של המאבחנת עם ההורים התקיים דרך הזום ולא פרונטאלי!!!
(האבחון אורגן ע"י הגן לדרישתם, התקיים בגן עם הגננת והצוות הפרו רפואי, ואח"כ התקיים ראיון לא פרונטאלי של הפסיכולוגית עם ההורים במשך שעה)

הסיבה הלא רשמית, כפי שאמר לנו הרב גולדנטל, היא בגלל שזה פרטי.
מה לגבי בקשת אבחון חוזר מהמאבחנת הפרטית?
שתכתוב אותו באופן מקצועי יותר, ותשלים את החלק של הפגישה...
(ואולי לכם יהיה משתלם לגשת לאבחון פרטי חוזר אצל פסיכולוג שידוע שאבחוניו מוכרים בביטוח הלאומי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מה לגבי בקשת אבחון חוזר מהמאבחנת הפרטית?
שתכתוב אותו באופן מקצועי יותר, ותשלים את החלק של הפגישה...
(ואולי לכם יהיה משתלם לגשת לאבחון פרטי חוזר אצל פסיכולוג שידוע שאבחוניו מוכרים בביטוח הלאומי)
אם הסיבה האמיתית היא בגלל שהאבחון נעשה פרטי, "שלא דרך שירותי הבריאות הציבורית" כלשון ביטו"ל
קשה להאמין שזה יעזור.

האבחון נעשה ע"י פסיכולוגית מוכרת ומאוד מקצועית, והיא מאסטרית בתחום האבחון לאוטיזם.
ולדבריה זו הפעם הראשונה שפסלו אבחון שלה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה