התייעצות 4 שקלים לבורקס?! כך נראית קריסת השפיות הכלכלית שלנו

מצב
הנושא נעול.
בקצרה - מי שמנסה להתאים את המחירים להרגלים במקום את ההרגלים למחירים, תמיד יצרוך יותר מיכולתו.
לדיון על מדד המחירים אני לא רוצה להיכנס.
השאלה במצב הנתון שהכל כולל הכל כ"כ יקר, איך מתאימים את הצריכה למחירים?
רק בחצי שנה האחרונה הייתה עליה מטורפת בכל מוצרי המזון.
כמה כבר אפשר להוריד בצריכה?
 
לגמרי.

רק שבמצב העניינים שהאשכול הנוכחי דן עליו, ייתכן ואנשים יצטרכו להפנים שהם מהגרים מאשכול א' לאשכול ב' או אולי לאשכול ביניים בדרך.

עשירים וממוצעים היו ויהיו תמיד,
סביבת הריבית הנמוכה, העלייה בשכר וכנראה עוד אי אלו נתונים גרמו לרבים מאיתנו להרגיש שעברנו מחלקה , ואולי זה גם היה נכון לשנים אלו.
לאור העובדה שאנשים רבים מרגישים בצורה מוחשית את ההכבדה על הכיס בשנתיים שלוש האחרונות, ייתכן ואנו עומדים בפתחה של תקופה המסמלת מעבר נוסף.
נכון מאד, וכמובן הטבע האנושי הוא שאת המעבר כלפי מעלה אנחנו נוטים להפנים הרבה יותר בקלות מאשר את הצורך לעבור כלפי מטה.
 
יש שינויים שצריכים לצמוח מלמטה. אי אפשר לחכות שמישהו יעשה אותם בשבילנו. הקהילה בסופו של דבר מורכבת מפרטים ושינוי בקהילה יגיע מכך שהפרטים מעוניינים בו.
לפעמים צריך פחות לפחד לחרוג מהסטנדרט הסביבתי.
הרבה פעמים אפשרי בהחלט להגיד לילדים שהם הולכים עם בגדים X גם אם "כולם" הולכים עם Y.
לא צריך להגזים כמובן, וצריך לשים לב מתי משהו חשוב במיוחד לילד, אבל באופן כללי זה לא חייב להיות קשה או בעייתי עבור הילד שבבית שלו יתנהגו קצת אחרת. ילד לומד ככה שלא כל דבר שאחרים עושים מתאים גם לנו, ולומד להיות בעל עמוד שדרה ויכולת לתעדף.
נכון ולא נכון.
אני חיה בקהילה מאד קהילתית. כל מקרי הנזקקים מגיעים ישר להנהגת הקהילה שאחראית על הקופת צדקה הקהילתית.
יש דברים שבכח הרבנים/ העסקנים להביא לשינוי.
אותו דבר אני מצפה גם ממורות/ גננות להחמיא על בגד לא הכי חדשני והולך היום וכו'
נכון שלא כל דבר מתאים לנו אבל כשמבקשים בחיידר או בגן שכל ילד יביא דבר מאכל יקר/ חפץ שלא קיים בכל בית אני לא יכולה להגיד לילד שלי- החיידר מבקש אבל לנו זה לא מתאים
 
השאלה במצב הנתון שהכל כולל הכל כ"כ יקר, איך מתאימים את הצריכה למחירים?
רק בחצי שנה האחרונה הייתה עליה מטורפת בכל מוצרי המזון.
כמה כבר אפשר להוריד בצריכה?
הדיון התחיל עם בורקס במאפיה בדרך חזרה מבית הספר.
רוב האנשים לא חיים על השקל, ויש להם לא מעט הרגלים קטנים כאלו שמצטברים ללא מעט כסף.
מכאן אפשר לעבור לשרשורים על התנהלות כלכלית נכונה... הדבר הראשון הוא להיות מודעים לאן הכסף הולך. אחרי שיש מודעות אפשר לשאול את השאלה איפה אפשר להוריד וכמה (או אולי איפה להוסיף הכנסה).
אני לא אומרת שזה קל וזה בטח לא כיף. היתרון של מודעות אמיתית להכנסות והוצאות הוא שאפשר לנתב את המאמצים לכיוונים נכונים ומועילים. צריך לחשוב על הסך-הכל, לא רק על העגלה בסופר. הוצאות מזון זה באמת אחד התחומים שהכי קשה לחסוך בהם (מעשית ורגשית).
 
הדיון התחיל עם בורקס במאפיה בדרך חזרה מבית הספר.
רוב האנשים לא חיים על השקל, ויש להם לא מעט הרגלים קטנים כאלו שמצטברים ללא מעט כסף.
מכאן אפשר לעבור לשרשורים על התנהלות כלכלית נכונה... הדבר הראשון הוא להיות מודעים לאן הכסף הולך. אחרי שיש מודעות אפשר לשאול את השאלה איפה אפשר להוריד וכמה (או אולי איפה להוסיף הכנסה).
אני לא אומרת שזה קל וזה בטח לא כיף. היתרון של מודעות אמיתית להכנסות והוצאות הוא שאפשר לנתב את המאמצים לכיוונים נכונים ומועילים. צריך לחשוב על הסך-הכל, לא רק על העגלה בסופר. הוצאות מזון זה באמת אחד התחומים שהכי קשה לחסוך בהם (מעשית ורגשית).
כשמשכנתא מתייקת במאות ואפילו יותר, כשהצהרונים מתייקרים, כשמטפלות העלות בכמה מאות שקלים לחודש תוך שלוש שנים, כשדברים כבדים כאלה עולים זה פשוט לא יעזור לקמץ בבורקס. (ואקמץ בו בכל זאת)
היה פה אשכול גדול על עליית מחירי השכירות.
העליית מחירים היא בגדול, לא רק בקטן.
יש פה בעיה, לא רק ענין של כלכלה נבונה ולדעת לאיפה הכסף שלך הולך.
ואגב בכלכלות הנבונות למיניהן אומרים לך בסוף- תגדיל הכנסות...
הכל נכון, אבל יש פער גדול בין הדהירת מחירים ההיסטרית, לבין העליה האיטית במשכורת...
 
נכון ולא נכון.
אני חיה בקהילה מאד קהילתית. כל מקרי הנזקקים מגיעים ישר להנהגת הקהילה שאחראית על הקופת צדקה הקהילתית.
יש דברים שבכח הרבנים/ העסקנים להביא לשינוי.
אותו דבר אני מצפה גם ממורות/ גננות להחמיא על בגד לא הכי חדשני והולך היום וכו'
נכון שלא כל דבר מתאים לנו אבל כשמבקשים בחיידר או בגן שכל ילד יביא דבר מאכל יקר/ חפץ שלא קיים בכל בית אני לא יכולה להגיד לילד שלי- החיידר מבקש אבל לנו זה לא מתאים
כשמבקשים להביא משהו לחיידר את (לרוב) לא יכולה להגיד לא באותו רגע. את כן יכולה להגיד לחיידר אחר כך שזה לא מתאים לך, ואם הרבה הורים יגידו אז בסוף יהיה שינוי.
סטנדרט החגיגות במוסדות נוצר בין השאר מזה שיש ציפיה מצד ההורים. אם הציפיה תשנה, בסוף גם הסטנדרט ישתנה.
מחמאות מהמורה על בגד לא עדכני לא יגיעו אם כולם יחכו למחמאות מהמורה כדי להעז ללבוש בגד לא עדכני. פשוט לובשים מה שרוצים בלי לחכות למורה. אם נוצר מצב שהמורה מחמיאה לכולן חוץ מהילדה שלך, תרימי טלפון למורה ותבקשי שתחמיא לה. אבל לכתחילה למה בכלל לחשוב על זה?
יש כל כך הרבה תחומים שבהם בית אחד יכול להיות שונה מבית אחר. גם ניהול הוצאות ותעדוף צרכים הוא חלק מזה.
 
כשמשכנתא מתייקת במאות ואפילו יותר, כשהצהרונים מתייקרים, כשמטפלות העלות בכמה מאות שקלים לחודש תוך שלוש שנים, כשדברים כבדים כאלה עולים זה פשוט לא יעזור לקמץ בבורקס. (ואקמץ בו בכל זאת)
היה פה אשכול גדול על עליית מחירי השכירות.
העליית מחירים היא בגדול, לא רק בקטן.
יש פה בעיה, לא רק ענין של כלכלה נבונה ולדעת לאיפה הכסף שלך הולך.
ואגב בכלכלות הנבונות למיניהן אומרים לך בסוף- תגדיל הכנסות...
הכל נכון, אבל יש פער גדול בין הדהירת מחירים ההיסטרית, לבין העליה האיטית במשכורת...
כל מילה.
ונכון, גם המשכורת עולה.
אבל האוכל התייקר ב5%-30%,
התח"צ התייקרה ב30% (נכון, יש הנחות. אבל בלעדיהן),
והמשכורת ממש לא עלתה באותו קצב
 
ואגב בכלכלות הנבונות למיניהן אומרים לך בסוף- תגדיל הכנסות...
הכל נכון, אבל יש פער גדול בין הדהירת מחירים ההיסטרית, לבין העליה האיטית במשכורת...
באמת הרבה אנשים מפתחים עוד ערוץ צדדי כעסק קטן בנוסף לעבודה.
ראיתי פתרונות מאד יצירתיים בהקשר הזה. הסתייגות:
דווקא אצל אימהות לילדים קטנים, שכבר עובדות במשרת בבית ומשרת החוץ, הרבה פעמים ממש לא אפשרי להכניס משהו שלישי.
 
כשמשכנתא מתייקת במאות ואפילו יותר, כשהצהרונים מתייקרים, כשמטפלות העלות בכמה מאות שקלים לחודש תוך שלוש שנים, כשדברים כבדים כאלה עולים זה פשוט לא יעזור לקמץ בבורקס. (ואקמץ בו בכל זאת)
היה פה אשכול גדול על עליית מחירי השכירות.
העליית מחירים היא בגדול, לא רק בקטן.
יש פה בעיה, לא רק ענין של כלכלה נבונה ולדעת לאיפה הכסף שלך הולך.
ואגב בכלכלות הנבונות למיניהן אומרים לך בסוף- תגדיל הכנסות...
הכל נכון, אבל יש פער גדול בין הדהירת מחירים ההיסטרית, לבין העליה האיטית במשכורת...
אני לא אומרת שאין בעיה. אבל הפתרון לה לא נעוץ במחירי הבורקס. ההתמקדות בשאלה כמה משהו עלה פעם וכמה הוא "אמור" לעלות אינה רלוונטית למשק בית והיא רק מסיטה את תשומת הלב מהדבר החשוב, שהוא איזון ההוצאות וההכנסות במצב הנוכחי.
התנהלות כלכלית נכונה זה א-ב, שום דבר אחר לא יעזור בלי זה.
 
כל מילה.
ונכון, גם המשכורת עולה.
אבל האוכל התייקר ב5%-30%,
התח"צ התייקרה ב30% (נכון, יש הנחות. אבל בלעדיהן),
והמשכורת ממש לא עלתה באותו קצב
מאיזה שנה לאיזה שנה את משווה?
 
אני לא אומרת שאין בעיה. אבל הפתרון לה לא נעוץ במחירי הבורקס. ההתמקדות בשאלה כמה משהו עלה פעם וכמה הוא "אמור" לעלות אינה רלוונטית למשק בית והיא רק מסיטה את תשומת הלב מהדבר החשוב, שהוא איזון ההוצאות וההכנסות במצב הנוכחי.
התנהלות כלכלית נכונה זה א-ב, שום דבר אחר לא יעזור בלי זה.
אני חושבת שאת סותרת את עצמך
הרי אמרת שצריך לקמץ דווקא במקומות הקטנים האלה
וזה בדיוק מה שעשה פותח האשכול
האיר את עיננו, שימו לב כמה עולה בורקס!
במילים אחרות- יש עליית מחירים גדולה, תהיו עירניים למה באמת אתם רוצים להוציא ועל מה.
 
כשמבקשים להביא משהו לחיידר את (לרוב) לא יכולה להגיד לא באותו רגע. את כן יכולה להגיד לחיידר אחר כך שזה לא מתאים לך, ואם הרבה הורים יגידו אז בסוף יהיה שינוי.
סטנדרט החגיגות במוסדות נוצר בין השאר מזה שיש ציפיה מצד ההורים. אם הציפיה תשנה, בסוף גם הסטנדרט ישתנה.
לא רוצה לחכות שעוד הורים יפנו. מספיק שההנהלה תגיד לצוות שלא לבקש מההורים. לא מכירה הורים שמצפים לחגיגות ממתקים הזויות.

יש כל כך הרבה תחומים שבהם בית אחד יכול להיות שונה מבית אחר. גם ניהול הוצאות ותעדוף צרכים הוא חלק מזה.
ברור שגם אני יודעת להגיד ואומרת לילדים שלי ש'לנו זה לא מתאים' אבל זה גורם המון תסכול שסתם היה אפשר למנוע לפחות חלק ממנו.
 
המחשבה שהבורקס הוא זניח היא לא נכונה
היא סימפטום מאוד משמעותי לתופעה רחבה
אנחנו צריכים להסתכל על הבורקס שעלה 4.60 ולהגיד לעצמנו: האם אנחנו יכולים לעמוד ברכישת כזה מוצר?
ואם התשובה היא לא אז פשוט להוציא את זה ואת כל חבריו מסל הצריכה שלנו.
במקום זה, תכנסו לסופר, תקנו חבילת עוגיות ב-4 ש"ח ותחלקו לכל החבריה...
אפשר אפילו קרטיב... (עולה 1.2)

זאת תודעת החסכון שצריכים לסגל
להוציא מרשימת הצריכה מוצרים לא מתאימים ולמצוא להם תחליף הגיוני...
 
כשמשכנתא מתייקת במאות ואפילו יותר, כשהצהרונים מתייקרים, כשמטפלות העלות בכמה מאות שקלים לחודש תוך שלוש שנים, כשדברים כבדים כאלה עולים זה פשוט לא יעזור לקמץ בבורקס. (ואקמץ בו בכל זאת)
היה פה אשכול גדול על עליית מחירי השכירות.
העליית מחירים היא בגדול, לא רק בקטן.
יש פה בעיה, לא רק ענין של כלכלה נבונה ולדעת לאיפה הכסף שלך הולך.
ואגב בכלכלות הנבונות למיניהן אומרים לך בסוף- תגדיל הכנסות...
הכל נכון, אבל יש פער גדול בין הדהירת מחירים ההיסטרית, לבין העליה האיטית במשכורת...
הבעיה בגדול היא הריבית והאינפלציה.
אם האינפלציה תרד אז ממילא המשכנתאות יירדו כי גם הריבית תרד.
ההבנה הפשוטה צריכה להיות שניקח את מה שבאפשרותנו להוזיל כחלק מהמאץ להוריד את האינפלציה.
ג.נ. ב"ה משתכרים בהרבה יותר מהממוצע, אך בתקופה האחרונה לא קונים כל דבר בכדי לעצור את העליות.
למשל עיתוני סוף שבוע שהעלו מחירים דרסטית [ומשום מה אחד מהם קנה כעת ב44 מליון ש"ח נכס כך שקשה לרחם עליו]
ירחון זמן שהזניק מחירים [והמתחרים לא]
הפסקנו עם גבינת נפוליאון
וגם בליל שישי צימצמנו דרסטית היות והוא העלה מחירים משמעותית.
גם אחד מספקי עוגות הגבינה עשה עלייה שלישית אז הפסקנו לרכוש.
וכן על זה הדרך.
כנראה שהרשימה הזאת מעצבנת אנשים אך ברמת ההכנסות שלנו ב"ה יכולים אנו לרכוש הרבה יותר מכך, ובכל זאת אנו כותבים כי זוהי קריאת השכמה לכלל האנשים.
גם מי שיש לו אין סיבה לדרדר את המצב.
זה גם סוג של צדקה.
תראו כמה אנשים ממש נאבקים ללחם וחלב,.
"למה תתראו" ציוה יעקב אבינו לבניו.
אגב בענין ביגוד אצלנו "קידי שיק" זה כבר מותג :)
קונים במכירות "משנת יוסף" ו "עוצמתנו " בצורה קבועה
ארועים אנו עושים סטנדרט
וכו' וכו'
אנחנו תורמים צדקה לאנשים שמתלבשים ביקר פי 5 מאיתנו
ולמי שלא מאמין נעלה כאן שומת מס שקיבלנו אתמול מהרו"ח לפני הגשה.
 
נערך לאחרונה ב:
לא רוצה לחכות שעוד הורים יפנו. מספיק שההנהלה תגיד לצוות שלא לבקש מההורים. לא מכירה הורים שמצפים לחגיגות ממתקים הזויות.


ברור שגם אני יודעת להגיד ואומרת לילדים שלי ש'לנו זה לא מתאים' אבל זה גורם המון תסכול שסתם היה אפשר למנוע לפחות חלק ממנו.
בהחלט מצטרפת לדעה שלך
ילד יכול לחזור מסיום עם שקית ענקית מפוצצת בממתקים (לא בריאים...) ומנקרי עיניים
למי זה חסר?

היה כאן דיון לפני תחילת שנת הלימודים כמה זמן ילדה אמורה להשתמש בילקוט..
וכמעט כולן היו תמימות דעים שפעם בשנתיים (לפחות) צריכים ילקוט חדש
וקלמר ממותג? שמתם לב כמה הוא עולה? באזור 50 ש"ח...
לא צריך ללכת על הכל כמובן מאליו
ולא כעדר אחרי הרועה כי כולם...
כל אחד יעשה חישוב לעצמו

ואולי אני מגזימה... אבל מותר גם לעשות חשבון מה הקניה שלי תשפיע על החברה..
אם הבת שלי מופיעה עם כל מיני חפצים/בגדים וכו' יקרים, גם אם אני יכולה להרשות לעצמי,
למה אני גורמת בפזרנות שלי במעגלים הרחבים??
זאת גם אחריות ציבורית!
 
בהחלט מצטרפת לדעה שלך
ילד יכול לחזור מסיום עם שקית ענקית מפוצצת בממתקים (לא בריאים...) ומנקרי עיניים
למי זה חסר?

היה כאן דיון לפני תחילת שנת הלימודים כמה זמן ילדה אמורה להשתמש בילקוט..
וכמעט כולן היו תמימות דעים שפעם בשנתיים (לפחות) צריכים ילקוט חדש
וקלמר ממותג? שמתם לב כמה הוא עולה? באזור 50 ש"ח...
לא צריך ללכת על הכל כמובן מאליו
ולא כעד אחרי הרועה
כל אחד יעשה חישוב לעצמו
ואולי אני מגזימה... אבל מותר גם לעשות חשבון מה הקניה שלי תשפיע על החברות..
אם הבת שלי מופיעה עם כל מיני חפצים/בגדים וכו' יקרים, גם אם אני יכולה להרשות לעצמי,
למה אני גורמת בפזרנות שלי במעגלים הרחבים??
זאת גם אחריות ציבורית!
אגב בנות סמינרים שמזמינות אוכל מוכן בסכומי עתק זה נוראי להחריד.
והרבה סמינרים מעודדים את התרבות הזאת על ידי תכניות שהמפעילות החברתיות מזמינות צהריים שעולה יותר מ 70 ש"ח לבת.
טוסטים בשריים/מוקמים וכדו' ולאחר החתונה מה תעשה הבת ולא....
 
הבעיה בגדול היא הריבית והאינפלציה.
אם האינפלציה תרד אז ממילא המשכנתאות יירדו כי גם הריבית תרד.
ההבנה הפשוטה צריכה להיות שניקח את מה שבאפשרותנו להוזיל כחלק מהמאץ להוריד את האינפלציה.
ג.נ. ב"ה משתכרים בהרבה יותר מהממוצע, אך בתקופה האחרונה לא קונים כל דבר בכדי לעצור את העליות.
למשל עיתוני סוף שבוע שהעלו מחירים דרסטית [ומשום מה אחד מהם קנה כעת ב44 מליון ש"ח נכס כך שקשה לרחם עליו]
ירחון זמן שהזניק מחירים [והמתחרים לא]
הפסקנו עם גבינת נפוליאון
וגם בליל שישי צימצמנו דרסטית היות והוא העלה מחירים משמעותית.
גם אחד מספקי עוגות הגבינה עשה עלייה שלישית אז הפסקנו לרכוש.
וכן על זה הדרך.
כנראה שהרשימה הזאת מעצבנת אנשים אך ברמת ההכנסות שלנו ב"ה יכולים אנו לרכוש הרבה יותר מכך, ובכל זאת אנו כותבים כי זוהי קריאת השכמה לכלל האנשים.
גם מי שיש לו אין סיבה לדרדר את המצב.
זה גם סוג של צדקה.
תראו כמה אנשים ממש נאבקים ללחם וחלב,.
"למה תתראו" ציוה יעקב אבינו לבניו.
אגב בענין ביגוד אצלנו "קידי שיק" זה כבר מותג :)
ארועים אנו עושים סטנדרט
וכו' וכו'
אנחנו תורמים צדקה לאנשים שמתלבשים ביקר פי 5 מאיתנו
ולמי שלא מאמין נעלה כאן שומת מס שקיבלנו אתמול מהרו"ח לפני הגשה.
כל הכבוד
הנה אחד שסותר את הטענה שהועלתה כאילו רק הממוצעים מבינים את הבעיה
הפוך
דווקא אלו שעובדים ומרוייחים יפה מבינים את החוצפה של כל המעלים במחירים למיניהם
שפשוט קופצים על הטרנד וסוחטים עוד ועוד
כאחד שמרוויח בראוך ה' אני מנסה כל הזמן לשמור ולא לסחוט את הלקוחות על אף שיכולתי
אל תשכחו את הערבות ההדדית
(כאשר אגב רוב הכסף שלנו יוצתא אל מחוץ לכתלי הציבור החרדי שהם משום מה לא כל כך מסמפטים משפחות ברוכות ילדים )
ע"ע ראש השב"כ המיועד...
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה