התייעצות דע מה שתשיב - סוגיית הגיוס

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
אשמח לקבל עיצה מה להשיב
כאשר בעבודה אני נשאלת למה בחורי ישיבה / אברכי כולל שאינם רציניים בלימודם ובאים שעה וחצי בבוקר ללמוד ואז יוצאים לעבוד
ובצהריים שוב באים קצת ויוצאים ללמוד קורס כזה או אחר , אינם מתגייסים לצבא בשעה כה קשה
והבן והנכד שלה צריכים לסכן את החיים שלהם בשביל אחד כזה ("שלא שווה...")
ניסיתי לסגור את הנושא באני אוהבת אותך בואי לא ניכנס לזה ,
זה לא ממש עזר היא היתה נסערת וכאובה ורצתה תשובה .
ניסיתי להסביר שאחד שקשה לו ללמוד ומגיע בכל אופן שעה וחצי כל יום ללמוד – קודם כל מוערך מאד בעיניי, ודבר שני אם הוא חלש ממילא
למה לשלוח אותו למקום שירחיק אותו לגמרי??

איך נכון להגיב במקרים שרוצים תשובה ולא עוזר להתחמק.
האמת שיש להם שתי טענות למה לא הולכים לעבוד ולמה לא הולכים לצבא והם לא מבינים שהם סותרים את עצמם כי הם טוענים חלק בעיקר החילונים שמי שלומד שימשיך ללמוד ורק מי שלא לומד ילך ואחכ הם רוצים שילכו לעבוד אז מי ילך לעבוד הרי שלחו אותם לצבא והם עצמם עושים שלא ילכו לעבוד אבל העיקר קודם להיות שלם עם עצמיך כי אם לא אי אפשר להסביר מה שאת לבד לא מבינה
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
יש הרצאה מדהימה של הרב אהרון לוי
למה חרדים לא מתגייסים לצבא
תכתבו בגוגל
שווה צפיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
התשובה בקצרה לשאלה אין אומתנו אומה אלא בתורתה [הרס"ג]
וקצת יותר בהרחבה
יש דיון גדול על הלאומיות של עם ישראל כולל תפיסות בתוך השמאל
שהלאום נקבע לפי המדינה או לחילופין טענות בעולם שלדת אין זכות על הקרקע
ובשום מקום אין קשר בין דת לבין זכות לאדמה
התשובה הדתית לאומית היא שאנחנו גם דת וגם לאום וזה שני דברים ששלובים זה בזה
וכל אחד מהם מקודש באותה מידה וזה הסיבה שהם יקחו סיכון לחיי הרוח בשביל המדינה
לעומת זאת התפיסה החרדית רואה את היהדות כסוג של מרד ברעיון שיש התאגדות סביב משהו שהוא לא רוחני
והמקום של עמ"י הוא לחלוטין תורני זה הדבר היחיד שמגבש את העם היהודי ואר"י וכל שאר הדברים הם כלים
שבתוכם יש מקום לחיי אומה בתורתה
לכן בשום אופן לא לוקחים סיכון על העם ןשולחים אותו למקום שיכול להוריד אותו ברוחניות
וזה לא שיקול פרטי אלא שיקול לאומי
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
אשמח לקבל עיצה מה להשיב
כאשר בעבודה אני נשאלת למה בחורי ישיבה / אברכי כולל שאינם רציניים בלימודם ובאים שעה וחצי בבוקר ללמוד ואז יוצאים לעבוד
ובצהריים שוב באים קצת ויוצאים ללמוד קורס כזה או אחר , אינם מתגייסים לצבא בשעה כה קשה
והבן והנכד שלה צריכים לסכן את החיים שלהם בשביל אחד כזה ("שלא שווה...")
ניסיתי לסגור את הנושא באני אוהבת אותך בואי לא ניכנס לזה ,
זה לא ממש עזר היא היתה נסערת וכאובה ורצתה תשובה .
ניסיתי להסביר שאחד שקשה לו ללמוד ומגיע בכל אופן שעה וחצי כל יום ללמוד – קודם כל מוערך מאד בעיניי, ודבר שני אם הוא חלש ממילא
למה לשלוח אותו למקום שירחיק אותו לגמרי??

איך נכון להגיב במקרים שרוצים תשובה ולא עוזר להתחמק.
זה לא שאלה שאפשר לענות עליה על רגל אחת
אבל יש כמה עקרונות חשובים שכשקולטים אותם מבינים את התשובה
וחלק מהם זה שהחברה החרדית בכללותה וזה כולל את כל השכבות והגוונים שלה, חייבת אוטונומיה מוחלטת בניהול אורח החיים שלה, השיח והמושגים שיש בחוץ זה לא מה שיש בפנים, וגם אם לגבי השוליים זה לא נכון, אבל כחברה א"א לחלק בין אחד לאחד
החברה החרדית שומרת על העקרונות שלה גם במחירים כבדים אנחנו לא מחפשים חיים קלים אבל בשביל לשמור על ערכינו כחברה שנתונה בסכנת הכחדה אסור לנו לפתוח עוד אופציות שיכולים לפגוע בחומות הדת
וזה מלבד מה שגם באופן אישי לכל אחד גם בלי שום מסגרות חברתיות או מגזריות הצבא מאוד משפיע על אופי האדם (והראיה שרובם יוצאים שמאלנים) לכן גם בחור אפי' מקולקל יש יותר סיכוי שיחזור בתשובה ברחוב עוד שנה או שנתיים מאשר שבצבא או שיצא חילוני מהודר או דתי מאוד מקובע ללייט ולא יותר מזה
וכמובן יש לנו בעיה גם השקפתית עם המדינה שזו סוגיה בפני עצמה
ועל הכל כך הורו גדולי הדור זצוק"ל ושליט"א
ואין כאן מקום לדיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
וכל אחד מהם מקודש באותה מידה וזה הסיבה שהם יקחו סיכון לחיי הרוח בשביל המדינה
לעומת זאת התפיסה החרדית רואה את היהדות כסוג של מרד ברעיון שיש התאגדות סביב משהו שהוא לא רוחני
לכן בשום אופן לא לוקחים סיכון על העם ןשולחים אותו למקום שיכול להוריד אותו ברוחניות
וזה לא שיקול פרטי אלא שיקול לאומי
אני חושבת שזו תשובה מעולה
אנחנו לא מוכנים לקחת שום בדל של סיכון על הרוחניות שלנו,
מבחינתנו זה סכנת נפשות לא פחות ..
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
לא מבין למה צריך להתגונן ?!
יותר פשוט להוכיח להם על עצמם
הם החילונים בעצמם טוענים שלא צריך את החרדים !
רוב המשתמטים הם חילונים !
ולמה היא באה בטענות על זה שהבן שלה צריך לשמור על כאלו שלא לומדים ולא מתלוננת על זה שהבן שלה שומר על אנשים כמו יאיר גולן ומשה לדור ויאיר לפיד ?
עזבו, הכל דמגוגיה בתקשורת השמאלנית שאנשים מאמינים לה בלי לבדוק נתונים באמת
מקורות
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אני חושבת שזו תשובה מעולה
אנחנו לא מוכנים לקחת שום בדל של סיכון על הרוחניות שלנו,
מבחינתנו זה סכנת נפשות לא פחות ..
שמעתי מאחד ששאל אותו חילוני שיש לו בנים בצבא למה אתם לא הולכים לצבא, משתמטים, שוויון בנטל וכו'
ואמר לו אם בזה שאתה שולח את הבנים שלך היום לצבא היה סיכוי של 5% שהם נהפכים לך לחרדים- חוזרים מהצבא עם כובע וחליפה שחורים
היית מסכים לשלוח אותם לצבא?
החילוני ניסה להגיד לו אבל יש מסגרות חרדיות...
אמר לו היית שולח או לא?
אמר: לא הייתי שולח!
וזהו
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
והבן והנכד שלה צריכים לסכן את החיים שלהם בשביל אחד כזה ("שלא שווה...")
אגב גם בצבא לא כולם מסכנים את חייהם, תסבי את תשומת ליבה לזה
היא לא באה בטענות ליחידת 8200 שיושבים מול המחשב, למשרתים בלהקה צבאית, בגלי צה"ל שעובדים במטבח וכו. לא כולם נמצאים בסכנת חיים.
כל אחד והתפקיד שלו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אגב גם בצבא לא כולם מסכנים את חייהם, תסבי את תשומת ליבה לזה
היא לא באה בטענות ליחידת 8200 שיושבים מול המחשב, למשרתים בלהקה צבאית, בגלי צה"ל שעובדים במטבח וכו. לא כולם נמצאים בסכנת חיים.
כל אחד והתפקיד שלו...
היא היתה נסערת על זה שהיא שומעת חרדים מתבטאים בצורה כזו של "תיכנסו בהם.. תראו להם.." - בעזה הכוונה..
וזה קומם אותה כי באיזה זכות אתה דורש "להיכנס בהם" ואתה מוגן לך בישיבה
מי זה תיכנסו?? זה הבן שלי ,
אתה רוצה להיכנס בהם ? תקום תיקח נשק תיכנס לעזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
היא היתה נסערת על זה שהיא שומעת חרדים מתבטאים בצורה כזו של "תיכנסו בהם.. תראו להם.." - בעזה הכוונה..
וזה קומם אותה כי באיזה זכות אתה דורש "להיכנס בהם" ואתה מוגן לך בישיבה
מי זה תיכנסו?? זה הבן שלי ,
אתה רוצה להיכנס בהם ? תקום תיקח נשק תיכנס לעזה...
היא צודקת במאתיים אחוז אין זה מעניינם של חרדים להביע דעה במקומות שבהם נדרשת הכרעת סנהדרין וודאי כשאנחנו לא חלק מזה ולכן אף פעם יהדות התורה לא נכנסה לקבינט הבטחוני ולא השתתפה בדיונים בטחוניים
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
היא היתה נסערת על זה שהיא שומעת חרדים מתבטאים בצורה כזו של "תיכנסו בהם.. תראו להם.." - בעזה הכוונה..
וזה קומם אותה כי באיזה זכות אתה דורש "להיכנס בהם" ואתה מוגן לך בישיבה
מי זה תיכנסו?? זה הבן שלי ,
אתה רוצה להיכנס בהם ? תקום תיקח נשק תיכנס לעזה...
היא צודקת
זה באמת חוסר רגישות גדול לדבר בצורה כזאת
נכון, אנחנו לא מתגייסים, מכורח המציאות (אם היה צבא עצמאי כמו החינוך העצמאי ודאי שמי שלא היה לומד כמו שצריך היה מתגייס)
אבל באמת צריך לדעת להרכין ראש מול האובדנות הרבים שהציבור הדת''ל סופג
ופשוט לשתוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
רק שתדעו שהכי מסוכן זה לנהל את הויכוחים הנ"ל עם הציבור הדת"ל, אחרי שנכוויתי בעצמי לצערי, ראיתי גם שגדולים ממני אומרים זאת.. זה גבול מאד דק ואל תיכנסו לזה בכלל!
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
היא צודקת
זה באמת חוסר רגישות גדול לדבר בצורה כזאת
נכון, אנחנו לא מתגייסים, מכורח המציאות (אם היה צבא עצמאי כמו החינוך העצמאי ודאי שמי שלא היה לומד כמו שצריך היה מתגייס)
אבל באמת צריך לדעת להרכין ראש מול האובדנות הרבים שהציבור הדת''ל סופג
ופשוט לשתוק
שטיות והבלים דבר אחד הוכח שהתחנפות לא עוזרת כלום ודתיים לא קונים את התירוץ מי שלומד הם טוענים שהם גם לומדים
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
רק שתדעו שהכי מסוכן זה לנהל את הויכוחים הנ"ל עם הציבור הדת"ל, אחרי שנכוויתי בעצמי לצערי, ראיתי גם שגדולים ממני אומרים זאת.. זה גבול מאד דק ואל תיכנסו לזה בכלל!
לפעמים ישנם סיטואציות שמחייבות אותך לענות משהו
ולא להתחמק
לכן האשכול הזה חשוב וזו מטרתו
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
דעתי הקטנה והצנועה:
א. כחרדים שלא לוקחים חלק פעיל במלחמה באמת אין לנו שום זכות להביע דעה בכל מה שקשור למלחמה. אי אפשר לדבר על חשבון אחרים!
ב. יש שתי סיבות למה גם חרדי שלא לומד לא הולך לצבא: 1. אי אפשר לסמוך על צה"ל שהמסגרות ה"חרדיות" יהיו באמת כאלו. הם כבר הבטיחו 1000 פעם ושיקרו. 2. גם אם היה ניתן לסמוך על צה"ל שהמסגרות הספציפיות יהיו 100% חרדיות, חרדי ירא שמיים לא יכול לשרת בהן מהסיבה הפשוטה שהמפקד הישיר שלו אינו מחליט לבד מתי ואיך להילחם. יש מעליו היררכיה שלמה של מפקדים עד ראש הממשלה, ואותם לא מעניינת ההלכה ודעת תורה. הדילמות במלחמה כבדות משקל וגובלות בהמון שאלות הלכתיות והשקפתיות: שבת, פיקוח נפש, התגרות באומות ועוד ועוד. איך אפשר לסמוך על אנשים שאין להם טיפת יראת שמיים, שלא לדבר על אינטרסים ושיקול דעת פגום?!

חרדי לא אוכל בלי כשרות, לא קונה בגד בלי כשרות, לא קונה ספר בלי כשרות, לא קונה טלפון בלי כשרות, לא הולך למכון כושר בלי כשרות, לא להולך למכללה בלי כשרות, לא פותח חשבון בנק בלי כשרות, לא משקיע בקרנות בלי כשרות; אז מצפים ממנו להתגייס לצבא בלי כשרות?! שירות צבאי גובל בכל כך הרבה שאלות הלכתיות מורכבות ודווקא את זה הוא יעשה בלי גושפנקא של אף רב?!
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
שמעתי מאחד ששאל אותו חילוני שיש לו בנים בצבא למה אתם לא הולכים לצבא, משתמטים, שוויון בנטל וכו'
ואמר לו אם בזה שאתה שולח את הבנים שלך היום לצבא היה סיכוי של 5% שהם נהפכים לך לחרדים- חוזרים מהצבא עם כובע וחליפה שחורים
היית מסכים לשלוח אותם לצבא?
החילוני ניסה להגיד לו אבל יש מסגרות חרדיות...
אמר לו היית שולח או לא?
אמר: לא הייתי שולח!
וזהו
ממש אהבתי
זה כל כך נכון
מאמצת
רק שזה לא 5% נראלי שכחת 0 זה 50% אם לא יותר
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
א. כחרדים שלא לוקחים חלק פעיל במלחמה באמת אין לנו שום זכות להביע דעה בכל מה שקשור למלחמה. אי אפשר לדבר על חשבון אחרים!
כל הפולטיקאים החרדים מתבטעים בענין המלחמה אחד רוצה לעשות מחיר למשתכן בעזה ואחד רוצה את החטופים והאמת שאם הם לא יגידוגם יהיה טענות זה לא מענין אותכם וכו בקיצור מה שרק לא יעשו יהיה טענות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה