התייעצות דע מה שתשיב - סוגיית הגיוס

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
שטיות והבלים דבר אחד הוכח שהתחנפות לא עוזרת כלום ודתיים לא קונים את התירוץ מי שלומד הם טוענים שהם גם לומדים
אידיאולוגיות זה חשוב אבל מול אמא ששיכלה את הבן שלה או בפחד על חייו אין לזה מקום
דבר ראשון לשתוק ולכבד
זה לחלוטין לא התחנפות זה בן אדם לחברו
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
דעתי הקטנה והצנועה:
א. כחרדים שלא לוקחים חלק פעיל במלחמה באמת אין לנו שום זכות להביע דעה בכל מה שקשור למלחמה. אי אפשר לדבר על חשבון אחרים!
ב. יש שתי סיבות למה גם חרדי שלא לומד לא הולך לצבא: 1. אי אפשר לסמוך על צה"ל שהמסגרות ה"חרדיות" יהיו באמת כאלו. הם כבר הבטיחו 1000 פעם ושיקרו. 2. גם אם היה ניתן לסמוך על צה"ל שהמסגרות הספציפיות יהיו 100% חרדיות, חרדי ירא שמיים לא יכול לשרת בהן מהסיבה הפשוטה שהמפקד הישיר שלו אינו מחליט לבד מתי ואיך להילחם. יש מעליו היררכיה שלמה של מפקדים עד ראש הממשלה, ואותם לא מעניינת ההלכה ודעת תורה. הדילמות במלחמה כבדות משקל וגובלות בהמון שאלות הלכתיות והשקפתיות: שבת, פיקוח נפש, התגרות באומות ועוד ועוד. איך אפשר לסמוך על אנשים שאין להם טיפת יראת שמיים, שלא לדבר על אינטרסים ושיקול דעת פגום?!

חרדי לא אוכל בלי כשרות, לא קונה בגד בלי כשרות, לא קונה ספר בלי כשרות, לא קונה טלפון בלי כשרות, לא הולך למכון כושר בלי כשרות, לא להולך למכללה בלי כשרות; אז מצפים ממנו להתגייס לצבא בלי כשרות?! שירות צבאי גובל בכל כך הרבה שאלות הלכתיות מורכבות ודווקא את זה הוא יעשה בלי אף כשרות?!
תשובה יפה ונכונה מאד
ונוסיף לעובדה גם שילד חרדי (בטח בזרמים הסגורים יותר) חי בבידול מוחלט כל הילדות והנערות
הוא לא מכיר (ואני מדברת על ילדים שמורים ממשפחות טובות) מאית מעולם שילדים בני גילו מכירים
בגיל גיוס הוא לא הספיק לצבור רבע מהחוויות שנערים בני גילו צוברים
הוא חי במסגרות מוגנות ומגוננות, ונזהר מכל דבר
החיים לא מתהפכים בגיל 18, כלומר אין שום דבר באורח חייו שזהה לבני גילו מהציבור הכללי
ופתאום השנתיים האלו הן "השתמטות"
זה לא שהם חיים באותו לבל בכלל, זה עולמות אחרים
זה לא שבשנתיים האלו הם מחליטים להתנתק מהעולם


נקודה נוספת- גם אם לא צריך לענות למי ששואל או כן צריך לענות
התשובה חייבת להיות ברורה לנשאל
כלומר- תדע למה אתה בוחר, למה אתה עושה
אתה לא חי סתם

אני תמיד מתחשק לי לשאול- איפה כל הפמיניזם ולמה מדברים רק על בחורי ישיבות
מדוע לא שואלים עלי, בת הסמינר שקבלה פטור אוטומטי? קצת מעליב :sneaky:
אבל זה כמובן לא למי ששואלת בכאב אחרי ששולחת את בניה לקרב
לא נצליח להבין לעולם את עומק החרדה והכאב
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
שמעתי מאחד ששאל אותו חילוני שיש לו בנים בצבא למה אתם לא הולכים לצבא, משתמטים, שוויון בנטל וכו'
ואמר לו אם בזה שאתה שולח את הבנים שלך היום לצבא היה סיכוי של 5% שהם נהפכים לך לחרדים- חוזרים מהצבא עם כובע וחליפה שחורים
היית מסכים לשלוח אותם לצבא?
החילוני ניסה להגיד לו אבל יש מסגרות חרדיות...
אמר לו היית שולח או לא?
אמר: לא הייתי שולח!
וזהו
ואם הוא יענה שהוא מסכים לשלוח?
רק מזכיר שדובר פה על הדת''ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
אני תמיד מתחשק לי לשאול- איפה כל הפמיניזם ולמה מדברים רק על בחורי ישיבות
מדוע לא שואלים עלי, בת הסמינר שקבלה פטור אוטומטי? קצת מעליב :sneaky:
אל תמהרי להיפגע אל דאגה
גיוס בנות יבוא מיד אחרי פתרון גיוס הבחורים
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
אני תמיד מתחשק לי לשאול- איפה כל הפמיניזם ולמה מדברים רק על בחורי ישיבות
מדוע לא שואלים עלי, בת הסמינר שקבלה פטור אוטומטי? קצת מעליב :sneaky:
אבל זה כמובן לא למי ששואלת בכאב אחרי ששולחת את בניה לקרב
לא נצליח להבין לעולם את עומק החרדה והכאב
זה בכלל לא בדיחה זה ברור שזה יהרג ועל יעבור ואם החרדים יתפשרו זה הבא בטור
 
  • הוסף לסימניות
  • #47
זה בכלל לא בדיחה זה ברור שזה יהרג ועל יעבור ואם החרדים יתפשרו זה הבא בטור
הנ"ל נכתב בהומור
התכוונתי לומר שכל מי שמדבר על שוויון קצת פספס פה, לא?
אבל זה בהומור וסטה מהנושא
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
כל הפולטיקאים החרדים מתבטעים בענין המלחמה אחד רוצה לעשות מחיר למשתכן בעזה ואחד רוצה את החטופים והאמת שאם הם לא יגידוגם יהיה טענות זה לא מענין אותכם וכו בקיצור מה שרק לא יעשו יהיה טענות
שמעתי שהרב שך אמר שהחכי"ם החרדים לא יתבטאו בענייני צבא ומלחמה.
אידיאולוגיות זה חשוב אבל מול אמא ששיכלה את הבן שלה או בפחד על חייו אין לזה מקום
דבר ראשון לשתוק ולכבד
זה לחלוטין לא התחנפות זה בן אדם לחברו
לגמרי, לגמרי. כשהדיון נוגע לרגשות ההיגיון שותק ומי שמדבר זה רק ההכלה וההשתתפות הכנה.
אני תמיד מתחשק לי לשאול- איפה כל הפמיניזם ולמה מדברים רק על בחורי ישיבות
מדוע לא שואלים עלי, בת הסמינר שקבלה פטור אוטומטי? קצת מעליב :sneaky:
זה יהיה השלב הבא...
אבל זה כמובן לא למי ששואלת בכאב אחרי ששולחת את בניה לקרב
לא נצליח להבין לעולם את עומק החרדה והכאב
אכן, רוב הטענות מגיעות מהלב ועל זה אין מה לענות.
זה באמת שורף את הלב שכל כך הרבה מבני עמנו עוברים גיהנום בשנה וחצי האחרונות :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
מדובר בשואלת דת"ל חזקה מאד הם באמת שומרי תומ"צ
לכן לא מבינה למה צבא וחרדים זה דיסוננס
וכמובן שהיא התכוונה למסלולים של "החרדים"
שיש להם 3 תפילות ביום (וואו)
ויש שם כאלה שלא מוותרים על שניים מקרא ואחד תרגום- רמה גבוהה..
אז דיבורים על מסיון- פחות קשור למקרה
זה לא עניין של חזקים וכו'
וזה לא עניין של פלוגה דתית שתהיה חזקה ככל שאפשר
תכלס מי האחראי? מי המפקד הראשי? הרמטכ"ל / המדינה
והם על פי דעת תורה?
ההחלטות שלהם לפי דעת תודה?
היום הם יתחשבו מחר לא....
זה התשובה האמיתית..
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
ממש אהבתי
זה כל כך נכון
מאמצת
רק שזה לא 5% נראלי שכחת 0 זה 50% אם לא יותר
הוא אמר לו 5%, אז אם על 5% הוא לא היה לוקח סיכון כמובן שעל 50%
ואם הוא יענה שהוא מסכים לשלוח?
רק מזכיר שדובר פה על הדת''ל
בסיפור שסיפרתי זה היה על חילוני
וגם הדתיים לא רוצים לראות את הבנים שלהם שחורים (לפחות אלו שאני מכירה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
זה לא עניין של חזקים וכו'
וזה לא עניין של פלוגה דתית שתהיה חזקה ככל שאפשר
תכלס מי האחראי? מי המפקד הראשי? הרמטכ"ל / המדינה
והם על פי דעת תורה?
ההחלטות שלהם לפי דעת תודה?
היום הם יתחשבו מחר לא....
זה התשובה האמיתית..
זה נכון
אבל כתשובה למענה זה לא מספק
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
הטיעון הכי פשוט והכי טוב זה לומר שזה דעת הרבנים
ברגע שיש לה טענות על הרבנים אז אפשר לשאול אותה
ואם הרב שלה היה אומר לה אחרת היא היית עוזבת אותו?

אם היא תאמר כן

אז אפשר להגיד לה שבעצם אין לה שום ערך לרב אלא רק לדעה שנראית לה נכונה
וזה בעצם לבחור את הרב לפי דעתה....

אפשר לשאול אותה גם עם מצווה מסויימת נראית לה לא הגיונית האם היא תפסיק לעשות אותה?
למשל מחחיית עמלק -ובמילים אחרות כאשר מתחילים להפעיל את ההיגיון האנושי
ולא הולכים עם ההיגיון האלוקי פה מתחיל הנפילה שלה....


*אבל כמובן שעדיף להתחמק ולומר את זה בטון כמה שפחות מתריס טון עדין
כי רוב הפעמים השאלה היא לא כדי לקבל תשובה ולכן עדיף להתחמק
 
  • הוסף לסימניות
  • #54

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה