מידע שימושי חרדים וחרדים וחרדים...

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #83
דיון מעניין, בתור אברך מורה וסטודנט.
הסיבה שלא לומדים במערכת החינוך החרדית על פי הוראת גדולי ישראל היא גם פרקטית.
אין זמן, בתור מורה בשני מערכות שונות עם תלמידים לא חרדיים בשתיהם, כל מערכת מוותרת על מה שפחות חשוב לה. א"א להקיף הכול. בתיכון דתי לאומי שאני נמצא ההשקעה בגמרא היא ביזיונית, בשביל אנחנו שם בתור אברכים, בבי"ס קירוב שאני נמצא עם לימודי ליבה מלאים אין לי יכולת ללמד את הילדים לקרוא גמרא. [מסתפק בללמד בע"פ] כל מקום מה שחשוב לו. אי אפשר גם וגם ברמה הכי גבוהה.
ללמוד לקרוא באנגלית זה שטויות, עשיתי את זה בישי"ק תוכ"ד שיעורים בעיון תוך חודש. ומתוויות של מוצרים, לא משום ספר וחומר רשמי.
לדבר זו כבר ליגה אחרת - הרבה אנשים שלמדו בבי"ס טוב (לא משנה מאיזה מגזר) לא מדברים טוב. בשביל לדבור אנגלית חייבים להשקיע הרבה מעבר, בוודאי שיש יתרון עצום לרכישת האוצר מילים וכללי הדקדוק אבל בשביל האקדמיה לדוגמא זה כלום מכלום.
לגבי הקביעה כי הראש החרדי קולט הרבה יותר מהר.
זה נכון ולא נכון.
ללמוד גמרא או חומש או תנך הראש החרדי עושה זאת תוך שני דק', בבי"ס שאני נמצא באים ילדים בני 17 לבקש עזרה עם מתכונת בתנך, אני תוך עשרים דק מסיים מבחן שלוקח להם 3 שעות, והם חרשו על זה חצי שנה ואני רק 20 דקות. שלא נדבר על גמרא. הראש החרדי כנראה ינתח טקסטים בצורה הרבה יותר טובה ומהירה, גם אנליטית.
אבל בכל מה שקשור לצורות חשיבה שלא הורגלנו בהם, זה ממש לא כך. יש הרבה תחומים שאנחנו לא טובים בהם, לא כי אנחנו סתומים אלא כי לא התעסקנו איתם.
כשהם לומדים אנגלית ומתמטיקה אנחנו לומדים ארמית ואנלוגיה של האמוראים הקדושים.

אשרינו.

כל מי ששולח לממ"ח או ישיבה תיכונית שידע שייתכן שהוא לוקח לילדו את האפשרות להנות מד"ת. חבל. להגיע לזה יותר קשה מלעשות מכינה ותואר.
בשבילך 'לקרוא באנגלית זה שטויות', אבל בשביל הרבה גברים חרדיים זו משוכה שקשה להתגבר עליה בגיל מבוגר.
וגם אם קריאת האותיות האנגליות עצמן היא 'שטויות', עדיין בשביל לקבל אוצר מילים בסיסי באנגלית, גבר חרדי צריך לעבוד קשה מאד, וכולי האי ואולי.

כל ההכללות על 'ראש חרדי' ו'ראש חילוני' הן מטופשות להחריד, יש בכל מקום מוכשרים ופחות, ומבחני קריאה הראו שבממוצע הבנת הנקרא של החרדים נמוכה מזו של החילונים.

ואם בחיידר מבינים שעם כל הכבוד לחומש, המשנה והגמרא, צריך ללמד את הילדים גם חשבון, דקדוק והבנת הנקרא, הגיע הזמן שיבינו שצריך ללמד אותם גם אנגלית בסיסית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
אני לא מכיר אותך, ולא רוצה לסטות מעצם הדיון, אבל רק קשה לי להאמין שהפוסט הזה תואם מציאות בכמה עניינים. וד"ב.
אתה איש יקר, מבטיח לך שאני עובד מספיק קשה בשביל שמה שיהיה חסר לי זה לשכנע גולש אנונימי במה אני עושה בחיים.
אם יש לך זמן פנוי תעשה חקר על המשתמש שלי. בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אז למה אתה כאן?
וסתם שאלה מה נראה לך זה ביום אחד??.?
כי בשלמא אדון אלמוג שוהה כאן כדי להפיץ את הדעת תורה וההשקפה הטהורה בעולם
לפיכך רצוי ואף מצוה שישוטט באתר
למרות שהשימוש זה לא לצורך פרנסה
אך אתה שרוצה להחריב את את ה יהדות מ ב ת ו כ ו
צא מכאן וחטוף דך גמרא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
אז למה אתה כאן?
כי אני לא מתיימר להטיף מוסר לכל העולם וגיסתו על כך שהכל שטויות והבלים למעט התורה הקדושה בו זמנית שאני יושב פה להתווכח בדיונים שוליים שבאמת לא יועילו לחיים.
וסתם שאלה מה נראה לך זה ביום אחד??.?
לא. אבל א"א לשבת יום יום עם קפה וסיגריה למרגלות ההר ולהגיד א"א לטפס את כולו בבת אחת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
כי בשלמא אדון אלמוג שוהה כאן כדי להפיץ את הדעת תורה וההשקפה הטהורה בעולם
לפיכך רצוי ואף מצוה שישוטט באתר
למרות שהשימוש זה לא לצורך פרנסה
אך אתה שרוצה להחריב את את ה יהדות מ ב ת ו כ ו
צא מכאן וחטוף דך גמרא!
בא נלמד חברותא ונחטוף ביחד
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
בשבילך 'לקרוא באנגלית זה שטויות', אבל בשביל הרבה גברים חרדיים זו משוכה שקשה להתגבר עליה בגיל מבוגר.
וגם אם קריאת האותיות האנגליות עצמן היא 'שטויות', עדיין בשביל לקבל אוצר מילים בסיסי באנגלית, גבר חרדי צריך לעבוד קשה מאד, וכולי האי ואולי.

כל ההכללות על 'ראש חרדי' ו'ראש חילוני' הן מטופשות להחריד, יש בכל מקום מוכשרים ופחות, ומבחני קריאה הראו שבממוצע הבנת הנקרא של החרדים נמוכה מזו של החילונים.

ואם בחיידר מבינים שעם כל הכבוד לחומש, המשנה והגמרא, צריך ללמד את הילדים גם חשבון, דקדוק והבנת הנקרא, הגיע הזמן שיבינו שצריך ללמד אותם גם אנגלית בסיסית.
אני מסכים עם הרישא. ייתכן שאני מוכשר מעט בתחום זה.
כמו שכתבת התייחסתי רק לקריאה ולא לאוצר מילים, ומי שמוכן לעבוד קשה גם לזה מגיע , לא בקלות, אבל לא יותר קשה מללמוד לקרוא ולהבין גמרא לבד בגיל הזה.
וכמו שכתבתי אני, אין זמן בבי"ס/חיידר/ת"ת גם לזה וגם לזה. אז גדו"י בין היתר לקחו גם את זה בחשבון.
לגבי המבחני קריאה אשמח למקורות, מהיכרות שלי עם השטח אלו שטויות. במיוחד בדור הדיגיטלי
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
1 כמדומני הרב שטינמן אמר שאם רוצים עוד שפה אפשר אבל לא אנגלית...
[המסר למי שלא הבין-שכן אנחנו רוצים להבדל... וגם אם אני מסכים שזה חסר ונצרך, אבל נצרך יותר להבדל
2 כל דבר שילמדו בא על חשבון משהו אחר
3 מה יגיד לעצמו הילד "אהה צריך אנגלית בשביל להסתדר בחיים, אז לא הכל זה רק תורה"...

4 לכל המתלוננים שהבעל מתקשר ושואל איפה האות שנראית כמו סולם...
נראה לי שאשה יותר מתקשרת לבעלה לשאלה הלכתית מאשר הבעל לשאלה באנגלית... [מסכים שיש לחלק אבל...]
5 ובכלל יותר חסר מאנגלית שה אברכים שלא למדו איך מחזיקים מקדחה וכדו'
6 שורה תחתונה אברך משופשף קולט טוב יותר ניהול כלכלה [שוק ההון הנחות בארנונה תמ"ת...:) מאשר אשה שלמדה אנגלית ויעוץ מס וכדו'
רוצה לומר שזה ודאי אין סיבה שכיתה שלמה תלמד אנגלית בגלל מישהו שאולי יצא לשוק העבודה א' כי כמו שאת המקצוע הוא ילמד בגיל מבוגר כך גם אנגלית, ב' כי הלימוד הוא ברמה נמוכה וזה אפשר לעשות בגיל מבוגר יותר בזמן מועט
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #92
לא. אבל א"א לשבת יום יום עם קפה וסיגריה למרגלות ההר ולהגיד א"א לטפס את כולו בבת אחת.
ולמה שלא תחשוב ההיפך אולי הוא למד כל כך הרבה בשביל לטפס את כולו בבת אחת ועתה הוא יושב עם קפה וסיגריה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
ולמה שלא תחשוב ההיפך אולי הוא למד כל כך הרבה בשביל לטפס את כולו בבת אחת ועתה הוא יושב עם קפה וסיגריה?
א. לא כ"כ הבנתי מה כתבת
ב. כי מי שלמד תורה יודע שהתורה לא מתנגדת לחיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #95
כי בשלמא אדון אלמוג שוהה כאן כדי להפיץ את הדעת תורה וההשקפה הטהורה בעולם
לפיכך רצוי ואף מצוה שישוטט באתר
למרות שהשימוש זה לא לצורך פרנסה
אך אתה שרוצה להחריב את את ה יהדות מ ב ת ו כ ו
צא מכאן וחטוף דך גמרא!
דווקא לשיטתך צריך לדון לכף זכות אברך שנכנס לפרוג כי בדרך כלל הוא נכנס בשביל ללמוד על משכנתאות פנסיה וקופ"ג ועוד כל מיני דברים שאשתו שלמדה אנגלית ממש לא יודעת.... וזה הרבה יותר חשוב...
ולפני שאתה בז לאברכים... תחשוב טוב! כי יש כאן גם כאלה שלומדים גם 10 שעות ביום ואף יותר [וגם מי שפחות..]
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
בשפות זרות אין תועלת, למי שב"ה חרדי

בחוץ לארץ שיוצאים למשאות יש מתורגמן,
בארץ ישראל מדברים עברית, עוד לא נתקלתי בעיר בישראל שמדברים אנגלית
לבנות אולי איכשהו ניחא, אבל לגברים אין מה לעשות עם זה

אני לא יודע אנגלית ועד עכשיו לא נתקלתי במקרה שהייתי צריך להבין משהו
מסעות.

עברית לפני אנגלית...
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
בשפות זרות אין תועלת, למי שב"ה חרדי

בחוץ לארץ שיוצאים למשאות יש מתורגמן,
בארץ ישראל מדברים עברית, עוד לא נתקלתי בעיר בישראל שמדברים אנגלית
לבנות אולי איכשהו ניחא, אבל לגברים אין מה לעשות עם זה

אני לא יודע אנגלית ועד עכשיו לא נתקלתי במקרה שהייתי צריך להבין משהו
50 אחוזים וקצת מהמגזר החרדי עובדים. לחלק לא קטן מעט יש צורך באנגלית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
אך מצד שני ככל שמתבגרים יותר קשה ללמוד ולקלוט שפות, כך שזה מתקזז.

למה זה תוקע? כי מה לעשות שרוב האברכים לא פרושים מהעולם הזה.
והם מידי פעם נצרכים לדעת להקריא מספר זה"ב בבנק או את הכתובת המייל של המעמד של ספר החידושים שלהם.
וההשוואות הקיצוניות למנדלסון לא תורמות למראה מכובד לדיון בשום צורה....
צודקים. לא היה נכון וראוי מצידי ההשוואה.
חזרתי בי.

ועדיין לדעתי, זה לא מצדיק את זה שיכניסו לימודי חול.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה