דרוש מידע שמירת הריון

  • הוסף לסימניות
  • #1
ידוע לכם האם ניתן לשנות את סיבת שמירת ההריון ע"מ לקבל הארכה? אושרה לי שמירה בגין סיבה מסויימת וכעת צצה בעיה חדשה שמצריכה שמירה עד הלידה. האם עושים על זה בעיות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מדוע זה משנה שהשתנתה הסיבה? הם הגבילו אותך בזמן השמירה?
אני הייתי בבית החל משבוע 5+4 (היפרמזיס קשה) ופשוט כל חודש הייתי צריכה להתקשר לאיזה מספר ולהכניס ת.ז. ולעדכן שהשמירה ממשיכה לעוד חודש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מדוע זה משנה שהשתנתה הסיבה? הם הגבילו אותך בזמן השמירה?
אני הייתי בבית החל משבוע 5+4 (היפרמזיס קשה) ופשוט כל חודש הייתי צריכה להתקשר לאיזה מספר ולהכניס ת.ז. ולעדכן שהשמירה ממשיכה לעוד חודש.

אבל הרופא הרי כותב מאיזה תאריך עד איזה תאריך מומלצת שמירה.
ובמידה וחולף התאריך שהוא ציין צריך למלא את הטופס שוב לא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אבל הרופא הרי כותב מאיזה תאריך עד איזה תאריך מומלצת שמירה.
ובמידה וחולף התאריך שהוא ציין צריך למלא את הטופס שוב לא?
לא זוכרת שהיה כתוב אצלי עד מתי....
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
באישור שמירה צריך להיות רשום עד מתי תאושר השמירה באופן עקרוני (את התשלום מקבלים מידי חודש)
אם נקבו לך בתאריך מסוים פשוט להגיש אישור רפואי מרופא נשים להמשך השמירה +אישורים רפואיים רלונטים לאותה תקופה (כולל הבעיה החדשה שצצה) ולא אמורה להיות שום בעיה
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מקפיצה, שאלה בנושא הזה:
אישרו לי שמירת הריון ובטופס הרופא כתב עד ה16 לחודש (עוד שבוע) וממליץ לעשות בדיקה באזור התאריך הזה ולהאריך את השמירה אם יהיה צורך.
אחרי הבדיקה האחרונה הטכנאית א"ס וגם הרופא המליצו להאריך את השמירה בשבוע - שבועיים נוספים עד סוף פברואר. אבל הרופא לא הסכים לתת אישור רפואי על זה כי הוא במוקד וטען שרק הרופא המטפל יכול...
על השמירה חתם איזה פרופסור מחוץ לעיר ונשמע לי מופרז ללכת אליו כל שבועיים לבקש הארכה (מקווה שזה פעם אחרונה אבל אין לדעת... וגם את הנסיעה הזאת אני מעדיפה לחסוך...)
והרופאה הקבועה שלי - התור שלי אליה הוא רק עוד חודש וחצי, היא לא מקבלת פניות באתר ולא טלפוני, ולא מוכנים להכניס אותי אליה בין התורים כי היא עמוסה ממש, וכל התחנונים שלי לא עזרו....
האם רופא נשים רגיל (לא מוקד) שאני קובעת אליו תור, אפילו דיגיטלי, ורואה את כל התיק הרפואי - יוכל לאשר לי את זה גם? (גם מבחינתו אם הוא לא יתעקש שזה התפקיד של הרופא המטפל וגם מבחינת ביטו"ל - זה בסדר שפתאום מגיע רופא אחר שלא קשור לכל התיק?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מקפיצה, שאלה בנושא הזה:
אישרו לי שמירת הריון ובטופס הרופא כתב עד ה16 לחודש (עוד שבוע) וממליץ לעשות בדיקה באזור התאריך הזה ולהאריך את השמירה אם יהיה צורך.
אחרי הבדיקה האחרונה הטכנאית א"ס וגם הרופא המליצו להאריך את השמירה בשבוע - שבועיים נוספים עד סוף פברואר. אבל הרופא לא הסכים לתת אישור רפואי על זה כי הוא במוקד וטען שרק הרופא המטפל יכול...
על השמירה חתם איזה פרופסור מחוץ לעיר ונשמע לי מופרז ללכת אליו כל שבועיים לבקש הארכה (מקווה שזה פעם אחרונה אבל אין לדעת... וגם את הנסיעה הזאת אני מעדיפה לחסוך...)
והרופאה הקבועה שלי - התור שלי אליה הוא רק עוד חודש וחצי, היא לא מקבלת פניות באתר ולא טלפוני, ולא מוכנים להכניס אותי אליה בין התורים כי היא עמוסה ממש, וכל התחנונים שלי לא עזרו....
האם רופא נשים רגיל (לא מוקד) שאני קובעת אליו תור, אפילו דיגיטלי, ורואה את כל התיק הרפואי - יוכל לאשר לי את זה גם? (גם מבחינתו אם הוא לא יתעקש שזה התפקיד של הרופא המטפל וגם מבחינת ביטו"ל - זה בסדר שפתאום מגיע רופא אחר שלא קשור לכל התיק?)
ניסית להגיש לרופא פניה באתר או במייל? למה שלא יאשר על סמך מסמכים שהוא רואה?
2. בעיקרון מבחינת ביטוח לאומי כמה יותר רופאים יותר טוב אבל פה יכול להיות שהוא יחשוב שהרופא המטפל לא הסכים לאשר עוד ולכן הלכת לרופא אחר
בהצלחה רבה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #9
ניסית להגיש לרופא פניה באתר או במייל? למה שלא יאשר על סמך מסמכים שהוא רואה?
2. בעיקרון מבחינת ביטוח לאומי כמה יותר רופאים יותר טוב אבל פה יכול להיות שהוא יחשוב שהרופא המטפל לא הסכים לאשר עוד ולכן הלכת לרופא אחר
בהצלחה רבה
לרופא התכוונת למי שחתם על השמירה? ניסיתי לפנות אליו בטלפון אבל אמר שאני אבקש מהרופא שלי בקופ"ח....
הרופאה שלי כמו שכתבתי לא זמינה בכלל מחוץ לתורים, לא בטלפון, לא במייל, לא באתר ולא בשום אופציה אחרת...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
1. מי הרופא שחתם על השמירה לא מהקופ"ח?
2. לא צריך דווקא הרופא המטפל אפשר כל רופא נשים רק לא מהמוקד (עדיף מאד רופא הריון בסיכון)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
1. מי הרופא שחתם על השמירה לא מהקופ"ח?
2. לא צריך דווקא הרופא המטפל אפשר כל רופא נשים רק לא מהמוקד (עדיף מאד רופא הריון בסיכון)
לא, זה רופא משע"צ שהלכנו במיוחד באופן פרטי גם בשביל סתם לקבל חוות דעת ממישהו מומחה וגם בשביל שההמלצה לשמירה תתקבל יותר מהר. למפרע אולי היינו צריכים לחכות לרופאה שלי ודי אבל כמו שאמרתי היא לא מאוד זמינה אז שוב הייתי נתקעת עכשיו באותו מצב...
אבל ב"ה הצלחנו לסחוט ממנו בטלפון שיאריך את השמירה בעצמו למרות שבאנו אליו אז לייעוץ חד פעמי... אז כנראה שזה יסתדר בסוף...
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
האם ביטוח לאומי מסונכרן היום עם הקופ"ח
והאם יש להם מידע על ההכנסות שלי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
  • הוסף לסימניות
  • #15

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

סיפור קצת מאתגר-
אני עתידה בעז״ה לצאת לחופשת לידה החודש (דצמבר 2025)
בשנתיים האחרונות עבדתי במקביל אצל שני מעסיקים.
באמצע אוקטובר יצאתי לשמירת הריון, והשמירה אושרה ע״י ביטוח לאומי.
בחודש ספטמבר אחד המעסיקים הקטין לי את אחוזי המשרה בפועל, מה שהוביל לירידה בשכר בתלוש ספטמבר.
ביקשתי תיקון, ולכן בתלוש אוקטובר שולמה לי תוספת שכר רטרואקטיבית בגין ההפחתה בספטמבר, אך גם בתלוש זה אחוזי המשרה שדווחו לא תאמו את אחוזי המשרה שהיו לי באוגוסט ובחודשים שקדמו לכך.
בנוסף, בתלוש אוקטובר נוכו לי ימי מחלה, למרות שכבר הייתי בשמירת הריון. כתוצאה מכך שולם לי שכר גבוה מעט מהשכר שהיה אמור להיות משולם בפועל, והמוסד (המעסיק) דרש ממני החזר כספי.
ביקשתי מהמעסיק להוציא תלוש תיקון או תלוש משלים שישקף את הנתונים הנכונים (אחוזי משרה, שכר וימי היעדרות), אך המעסיק סירב. עם זאת, הוא כן מסר לי בכתב חישוב של השכר שהיה אמור להיות משולם לפי תלושים מתוקנים – אילו היו יוצאים.
ביטוח לאומי חישב את דמי שמירת ההריון לפי שלושת החודשים: יולי-אוגוסט-ספטמבר 2025.
בשל הירידה בשכר המדווח בספטמבר, והפער בין הדיווח של המעסיק לביטוח לאומי לבין השכר שהיה אמור להיות משולם בפועל, הממוצע של השכר היומי יצא נמוך יותר.
בנוסף, בכל אחד מהחודשים שעל פיהם חושב השכר קיימים פערים בין השכר המדווח לביטוח לאומי לבין השכר בפועל לפי התלושים, לרעתי, בטווח של כ-2 עד 70 ש"ח לחודש. הפערים אינם גדולים בפני עצמם, אך משפיעים על ממוצע השכר ועל גובה הגמלה.
וככול הנראה ישפיעו על הדמי לידה בהמשך.
1. האם יש מה לעשות בנידון והאם שווה להתעסק ולהילחם שההפסד עומד על כמה מאות ש"ח?
2. האם מבחינת פנסיה/ קרן השתלמות יגרם לי הפסד והאם זה משמעותי?
3. בנוסף בתלושים מהמעסיק הזה ירד לי מס הכנסה בגלל תיאום מס לא מדוייק (בעקבות ההריון הרווחתי פחות אצל המעסיק השני) וככול הנראה יגיע לי החזר מס, האם שווה לעשות תיאום מס עכשיו או לחכות לבקש החזר מס שנה הבאה? והאם ירד לי מס בגלל הדמי לידה למרות שהם מיועדים ל3 חודשים קדימה?
4. בנוסף אצל המעסיק הנוסף הייתי אמורה לקבל דמי הבראה בנובמבר, לא קיבלתי אותם עקב השמירה, האם אני זכאית להם ואם כן ממי? והאם הם יחושבו בדמי לידה?

נ.ב.
גם אשמח לדעת מהמבינים בדבר האם הורדה של אחוזי משרה, אפילו אחוזים בודדים עלולה לפגוע לי בהמשך בתור עובדת הוראה?

אשמח לכל תשובה
תודה רבה לעונים!!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה