השקעות עוזיהו המשקיע המתחיל ה"איפכא מסתברא" שואל, מוזמנים להיכנס ולהשפיע עליו !!!

זה המשקל של 7 המופלאות במדד S&P 500:
👈 בדצמבר 2022 המשקל של 7 המופלאות היה 20% בלבד.
👈 בדצמבר 2023 הוא זינק ל 28%.
👈 בדצמבר 2024 הוא כבר הגיע לרמה של 33.5%.

השינוי המשמעותי במהלך השנתיים האחרונות התרחש בזכות כמה זינוקים בולטים:

משקל אנבידיה במדד S&P 500:

👈 דצמבר 2022 - 1.1%
👈 דצמבר 2023 - 3.1%
👈 דצמבר 2024 - 6.6%
המשקל של אנבידיה במדד S&P 500 זינק פי 6 בשנתיים.

מטא:
👈 דצמבר 2022 - 0.8%
👈 דצמבר 2023 - 2.0%
👈 דצמבר 2024 - 2.6%
המשקל של מטא במדד S&P 500 זינק פי 3.25.

טסלה:
👈 דצמבר 2022 - 1.0%
👈 דצמבר 2023 - 1.7%
👈 דצמבר 2024 - 2.3%
המשקל של טסלה במדד S&P 500 עלה פי 2.3.

מה לגבי החברות האחרות?
👈 המשקל של אמזון במדד S&P 500 גדל ב78% בשנתיים (פי 1.78).
👈 המשקל של גוגל במדד S&P 500 גדל ב29%.
👈 המשקל של אפל במדד S&P 500 גדל ב 27%.
👈 המשקל של מיקרוסופט במדד S&P 500 גדל ב12.5%.

1737052035230.png


* הנתון עדכני לתאריך 31.12.2024.
* קרדיט תמונה: Charlie Bilello.
 
עקרונית אפשר להוסיף למופלאות גם את פלנטיר (PLTR) שאמנם קטנה יחסית (כ-300 מליארד) אבל עשתה כ-450% בשנה האחרונה.
 
נתונים:
מטא: מתחילת השנה ב16.54% +
אנבידיה:7.12%+
מיקרוסופט: 13.26%+
אפל:19.73%-
טסלה:20.23%-
אמזון:4.42%-
אלפאבית: 11.97%-
בשקלול המדד (MAGS):
2.87%-
 
אגב, צריך לשים את הדברים בקונטקסט של הירידות האחרונות בשוק שאמורות לתקן את עצמם בהמשך השנה כנראה....
לא המלצה.
 
נתונים:
מטא: מתחילת השנה ב16.54% +
אנבידיה:7.12%+
מיקרוסופט: 13.26%+
אפל:19.73%-
טסלה:20.23%-
אמזון:4.42%-
אלפאבית: 11.97%-
בשקלול המדד (MAGS):
2.87%-
לא נכון למדוד את זה בפריזמה של חצי שנה. מדובר בחברות שהוכיחו את עצמן לאורך זמן כבעלות תשואה אדירה, וגם כשהראה שכבר הגיעו לשיא ולתמחור מוגזם הן המשיכו לעלות עוד ועוד (אולי אנבידיה וטסלה הצעירות יותר יוצאות דופן במובן זה, אבל כל השאר כבר נמצאות 'שם' הרבה זמן). בסך הכל הקצאת חלק קטן מההשקעה לחברות אלה נראית כהימור מושכל.
 
חדמ"ש אני משקיע ברוב שבע המופלאות, רק הבאתי את הנתונים לטובת הציבור.
 
לא נכון למדוד את זה בפריזמה של חצי שנה. מדובר בחברות שהוכיחו את עצמן לאורך זמן כבעלות תשואה אדירה, וגם כשהראה שכבר הגיעו לשיא ולתמחור מוגזם הן המשיכו לעלות עוד ועוד (אולי אנבידיה וטסלה הצעירות יותר יוצאות דופן במובן זה, אבל כל השאר כבר נמצאות 'שם' הרבה זמן). בסך הכל הקצאת חלק קטן מההשקעה לחברות אלה נראית כהימור מושכל.
כל מי שמשקיע במדד S&P 500 אז משקיע הרבה יותר מחלק קטן ב7 החברות האלו.
השקעה נוספת נפרדת בהם, זה כבר הרבה מעבר מלהיות "חלק קטן" מתיק ההשקעות.
 
כל מי שמשקיע במדד S&P 500 אז משקיע הרבה יותר מחלק קטן ב7 החברות האלו.
השקעה נוספת נפרדת בהם, זה כבר הרבה מעבר מלהיות "חלק קטן" מתיק ההשקעות.
זה לא לגמרי מדוייק, כי אם הדינמיקה תמשך ואנבידיה (נניח) תמשיך לתת אלפי אחוזים, ההתאמה האוטומטית למשקלה במדד תצמצם את החשיפה. אבל אה"נ, הטיה מעט חזקה יותר ממשקלן הטבעי של החברות היא גם לא רעיון רע.
 
זה לא לגמרי מדוייק, כי אם הדינמיקה תמשך ואנבידיה (נניח) תמשיך לתת אלפי אחוזים, ההתאמה האוטומטית למשקלה במדד תצמצם את החשיפה. אבל אה"נ, הטיה מעט חזקה יותר ממשקלן הטבעי של החברות היא גם לא רעיון רע.
הפוך.
ככל שהיא תצמח - החשיפה תגדל בכפל.
גם חלקה במדד, וגם ההחזקה הישירה.
 
כשמסתכלים על התמונה הגדולה חברות הענק בבורסה מתחלפות בתדירות יחסית גבוהה:

👈 בגרף המצורף ניתן לראות מי היו עשרת החברת הגדולות במדד S&P 500 בקפיצות של 10 שנים מ 1985 ועד היום.

👈 בצבע הירוק בגרף ניתן לראות את החברות שבשנת 1985 היו בטופ 10 של מדד S&P 500.
באפור את אלה שנכנסו לראשונה בשנת 1995, בתכלת את אלה שנכנסו ב2005, בכחול את 2015 ובסגול את החברות שנכנסו לראשונה ב 2025.

כמה נתונים מעניינים:

👈 כל החברות שהיו בטופ 10 של מדד S&P 500 בשנת 1985 לא נמצאות בטופ כיום.

👈 מיקרוסופט היא היחידה שנמצאת בטופ 10 במשך שלושת הדגימות האחרונות (2005, 2015 ו 2025).

👈 המשקל של הטופ 10 במדד S&P 500 כיום עומד על קרוב ל 40% כיום, במדידות בעשורים הקודמים הוא עמד על סדר גודל של 20% בלבד.

* המדידה התבצעה ביום הראשון של השנה הקלנדרית בשנים 1985,1995,2005,2015,2025.
* מקור: J.P. Morgan Asset Management.(דניאל נבון)

1000005685.jpg
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

כל כך הרבה מדברים על השקעה בS&P500, והבסיס להשקעה ולחיקוי המדד הזה נובע בעיקר משיטת ההשקעה הפאסיבית.
שהיא השיטה היחידה שהצליחה לאורך זמן להביא רווחים יותר מכל אחד מוכשר או גאון כזה או אחר.
כשמתבוננים ביסודות הפילוסופיה הלא כל כך עמוקה של ההשקעה הפאסיבית, יש יסוד אחד שכל הזמן חוזר על עצמו.
במקום לקנות מניה בודדת אני קונה את כל השוק.
אני לא צריך לשבור את הראש מה יקרה אם סמסונג תהיה חזקה יותר מאפל.
פפסי מקוקה קולה.
ישראכארט מאמריקן אקספרס.
או גמיני' מGPT.
ומדוע?
כי כל חברות האלה יהיו בבעלותי. לאלו שמחפשים דיוקים, כן אני יודע, GPT עדיין לא נסחרת היא בהנפקה, זה רק בשביל לסבר את האוזן.
וממילא כאן נשאלת השאלה.
מה יקרה אם ארה"ב (סנופי) תחלש בתקופה מסוימת ולא תביא תשואות גבוהות כמו שהיא הביאה בעשור האחרון.
או במקרה גרוע יותר תחדול מלהיות מובילה, אגב מי שרוצה יכול לעיין ערך קריסת המדדים ביפן
למה אותו עקרון שאנחנו מבינים שצריך להשקיע בכל החברות במשק, לא מביא אותנו למסקנה שאנחנו גם צריכים להשקיע בכל המדינות בעולם.
כבר היו כאן כמה דיונים על כך, אבל לצורך המחשה עשיתי בדיקה קצרה בגוגל והשוואתי בין הS&P500 (צהוב) לשאר העולם (כחול) (למתחילים ששמעו רק על הראשון: תחשבו שיש לכל העולם ביחד גם S&P משלו...).
והאמת שדי הופתעתי...
אז הנה להנאתכם.
רק לסיום אומר "ההבדל בין משקיע חובבן למשקיע המקצוען הוא, שהמשקיע החובבן שואל איפה יש הכי הרבה תשואה, והמשקיע המקצוען שואל איפה יש קצת פחות תשואה והרבה פחות סיכון"
1770925873089.png

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה