דרוש מתכון מטבל קרם חציל מתקתק

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש מעדניה בבית שמש שמוכרת מטבל נדיר בטעמו
קוראים לזה קרם חציל, זה מתוק קצת (לא בכיוון של שום לימון וכו)
סוג מיונז יש בזה, הרבה "נקודות שחורות" כנראה מהקליפה של החציל

משהו יודע על מה אני מדבר?
איך עושים כזה דבר?
אולי יש פה איש צוות מהקייטרינג שם :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אולי זה סלט חציל מוקרם?
2 חציל קוביות - אפוי או מטוגן
הקרמה
3 כפות מיונז
3 כפות טחינה גולמית
1 כף דבש
1/4- 1/2 כוס מים
שן שום
קצת מלח
1/2 חבילה בצל ירוק - אפשר פחות,
לטחון את חומרי הרוטב שלא יהיה מדי סמיך ולא מדי דליל, את הבצל ירוק אפשר לטחון יחד עם הרוטב או לחתוך קטן ולהוסיף בנפרד,
שופכים את הרוטב על החציל האפוי/מטוגן לערבב בעדינות,
מאוד מוצלח,
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אולי זה סלט חציל מוקרם?
2 חציל קוביות - אפוי או מטוגן
הקרמה
3 כפות מיונז
3 כפות טחינה גולמית
1 כף דבש
1/4- 1/2 כוס מים
שן שום
קצת מלח
1/2 חבילה בצל ירוק - אפשר פחות,
לטחון את חומרי הרוטב שלא יהיה מדי סמיך ולא מדי דליל, את הבצל ירוק אפשר לטחון יחד עם הרוטב או לחתוך קטן ולהוסיף בנפרד,
שופכים את הרוטב על החציל האפוי/מטוגן לערבב בעדינות,
מאוד מוצלח,
בהצלחה
לא
המטבל הוא טחון לגמרי (מרקם כמו מיונז ספייסי כזה / טחינה)
לא חצילים קוביות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אולי זה משהו כמו בבא גנוש
לאפות 3 חצילים בתנור על 180 שעה וחצי
לקלף לחתוך לעורך בערך ל4 ולהניח בתוך מסננת על העורך כדי שהנוזלים יצאו החוצה בערך חצי שעה / שעה
להכין מיונז מביצה וכוס שמן (אני מכינה מביצה ו2 כוסות שמן ומשתמשת בחצי לסלט חצילים והחצי השני לסלט זייתים או ג'לפינו)
להוסיף את החציל
1כפית סוכר
1כפית מלח
1 שן שום
לטחון בבלנדר יד
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אולי זה סלט חציל מוקרם?
2 חציל קוביות - אפוי או מטוגן
הקרמה
3 כפות מיונז
3 כפות טחינה גולמית
1 כף דבש
1/4- 1/2 כוס מים
שן שום
קצת מלח
1/2 חבילה בצל ירוק - אפשר פחות,
לטחון את חומרי הרוטב שלא יהיה מדי סמיך ולא מדי דליל, את הבצל ירוק אפשר לטחון יחד עם הרוטב או לחתוך קטן ולהוסיף בנפרד,
שופכים את הרוטב על החציל האפוי/מטוגן לערבב בעדינות,
מאוד מוצלח,
בהצלחה
הכנתי לשבת, טחנתי הכל יחד, הציבור אהב, טעם מעניין.(אני לא אוכלת חצילים)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אולי זה משהו כמו בבא גנוש
לאפות 3 חצילים בתנור על 180 שעה וחצי
לקלף לחתוך לעורך בערך ל4 ולהניח בתוך מסננת על העורך כדי שהנוזלים יצאו החוצה בערך חצי שעה / שעה
להכין מיונז מביצה וכוס שמן (אני מכינה מביצה ו2 כוסות שמן ומשתמשת בחצי לסלט חצילים והחצי השני לסלט זייתים או ג'לפינו)
להוסיף את החציל
1כפית סוכר
1כפית מלח
1 שן שום
לטחון בבלנדר יד
אם כבר, איך את מכינה ג׳לפינו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש מעדניה בבית שמש שמוכרת מטבל נדיר בטעמו
קוראים לזה קרם חציל, זה מתוק קצת (לא בכיוון של שום לימון וכו)
סוג מיונז יש בזה, הרבה "נקודות שחורות" כנראה מהקליפה של החציל

משהו יודע על מה אני מדבר?
איך עושים כזה דבר?
אולי יש פה איש צוות מהקייטרינג שם :)
לדעתי עושים את זה בכיוון הזה:
קולים חציל על האש
מכניסים למעבד מזון עם הקליפה
עם סילאן ושום ועוד דברים שבא לכם
מוסיפים שמן בזילוף איטי
ומעבדים עד שמגיעים למרקם קרמי.
לגבי כמויות אין לי מושג
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אם כבר, איך את מכינה ג׳לפינו?
סתם הערה טכנית לשונית שלא קשורה לכאן, אבל מוצא הזדמנות.
המילה ג'לפינו נובעת משגיאת הבנה של ככל הנראה אמריקאים.
יש פלפל חריף נפלא שנקרא חלפיניו
הוא נפוץ במקסיקו, והגיע לניו יורק על ידי המהגרים שהכניסו אותו לתפריט המקומי.
המילה חלפיניו נכתבת בספרדית jalapeño
כשהאות J היא בעצם מבוטאת כמו האות 'ח'
והסימן מעל האות N מסמן שקוראים את האות באופן כזה: 'ניו' או בתכתיב אנגלי: 'nio'
מה שקרה הוא שהאמריקאים שלא מכירים מאוד את הכללים האלה, קראו לו לפי התכתיב האנגלי
כך שנוצרה מילה מוזרה: "ג'לפינו"

ובכל מקרה, אם ממש רוצים שהסלט יצא מוצלח, עדיף כמובן להשתמש בפלפל חלפיניו, במקור במקום מיונז יש גבינת שמנת, ואני אישית לא מכיר גירסה עם חציל, אבל אולי יש..
אני חושב שכבוש עובד יותר טוב בסלט הזה, הוא בדרך כלל קצת יותר חריף מפלפל מקומי רגיל, אז שימו לב
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אנחנו עושים כך:
אופים חצילים שלמים בתנור לריכוך
מסננים היטיב
מקלפים
טוחנים ביחד עם מיונז, שיני שום, מעט פלפל שחור, מלח וסוכר לפי הטעם, כמה שיותר סוכר יותר מתקתק.
טוחנים בבלנדר למרקם חלק ממש.
יוצא כמו מה שאת מתארת.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה